آلن دوباتن


تولیدکننده























بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چیزهایی که فراموش کردند در مدرسه به شما یاد بدهند
چگونه به دردبخورتر فکر کنیم (راهنمای تفکر خلاقانه)
1 سفر درمانی (درس‌هایی از مدرسه زندگی)
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
ادبیات و زندگی (16 مقاله درباره مهم‌ترین آموزه‌های نویسندگان ادبیات جهان)
انسان در جستجوی عشق
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
جستجوی خودباوری (صدایی از آن خود) مجموعه مدرسه زندگی
در باب امیدواری (آنچه تسلی‌بخش ، الهام‌بخش و زیبا باقی می‌ماند) مجموعه مدرسه زندگی
ماندن یا رفتن
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
از خود بیزاری (ارزیابی واقع بینانه از نقاط ضعف و قوت خویش) مجموعه مدرسه زندگی
در باب تربیت احساسات (مجموعه مدرسه زندگی)
  • 219,500 تومان
  • با تخفیف: 219,500 تومان
1 آموزش هیجانی
  • 196,000 تومان
  • با تخفیف: 196,000 تومان
مدرسه زندگی
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان

چیزهایی که فراموش کردند در مدرسه به شما یاد بدهند

  • 60,000 تومان

احتمالا اکثر ما مدت خیلی زیادی به مدرسه رفته‌ایم. شاید هم تکلیف‌مان را همیشه انجام داده‌ایم. قطعا در آن دوران مطالب جالبی در مورد معادلات، رفتار گازها، تاریخ قرون وسطی و انواع زمان در زبان‌های خارجی یاد گرفته‌ایم، اما چرا علی‌رغم این همه درس خسته‌کننده‌ای که خواندیم، در مورد مسائل مهمی که زندگی بزرگسالان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد یا برایشان دچار دردسر می‌شود چیزی به ما یاد ندادند؟ مثلا: با چه کسی وارد رابطه شویم، چطور به مردم اعتماد کنیم، چطور احساسات دیگران را درک کنیم، چطور با غم و اندوه یا خیانت کنار بیاییم و چطور اضطراب و شرم‌مان را کنترل کنیم؟ سازمان «مدرسه زندگی» به آموزش طیف وسیعی از درس‌های عاطفی می‌پردازد که برای شکوفایی و یافتن آرامش نیاز داریم و مدارس معمولا تدریس آنها را فراموش می‌کنند. این کتاب مجموعه‌ای از ضروری‌ترین درس‌هایی است که با صراحت و انسانیت بیان شده است. موضوعاتی از قبیل عشق، شغل، آسیب‌های دوران کودکی و حتی تنهایی. با خواندن این کتاب به داشتن زندگی غنی‌تر، مهربانانه‌تر و واقعی‌تر دعوت می‌شوید. این کتاب برای تکمیل آموزشی است که شروع کرده‌ایم و واقعا لازم است به اتمام برسانیم و تکلیفی‌ست برای صعود به مرحله بعدی زندگی‌مان.

چگونه به دردبخورتر فکر کنیم (راهنمای تفکر خلاقانه)

  • 140,000 تومان

ذهن ما تفکرات پیچیده و برتر خود را یک­جا و در تلاش اول نمایان نمی­‌کند. ذهن همانند وسیله‌­ای است که ایده‌های آن به نوبت و در فواصل زمانی مختلف، کم­‌کم و ذره‌­ذره بیرون می‌آیند. ذهن ما توانایی تولید تعداد کمی فکر و ایدۀ الهام‌­بخش را دارد. بعد از آن خاموش می‌­شود، نیاز به استراحت دارد و برای مدت طولانی و نامعلومی غیرفعال خواهد ­شد. ما نمی‌­توانیم بی‌وقفه به مدت دو ساعت به تفکر بپردازیم، یک روز کامل که دیگر محال است. اما ذهن ما به‌طرز وسوسه‌انگیزی قابل پیش‌بینی نیست و خیلی از اوقات، بیکار است و حواس خود را پرت می‌کند. کتاب «چگونه به‌دردبخورتر فکر کنیم» در مورد این است که چطور از این ابزار زیبایی که در اختیار ماست استفاده کنیم تا بتوانیم به‌طور منظم‌تر و پربارتر، از ایده‌هایش برای تحقق پتانسیلی که داریم بهره ببریم. تا کاری کنیم که به رضایتی که شایسته آن هستیم دست پیدا کنیم. ما یاد می‌گیریم که چگونه افکار فرّار را قبل از اینکه اضطراب و ترس گریبان‌شان را بگیرد درک کنیم، چه ساعاتی از روز بیشترین تلاش را کنیم،‌ چه مدت از مغزمان کار بکشیم و چگونه از غرایزمان استفاده کنیم تا بر کسالت‌ها غلبه کنیم و نیز، چگونه بر رویکردهای دم‌دستی و پر از ترسی که برای مشکلات بزرگ سراغمان می‌آیند، غلبه کنیم. در قرن‌­­های گذشته، هنرمند ایتالیایی دورۀ رنسانس، میکل آنژ (1564- 1475) این­‌گونه دیدگاه خود را به کارش به‌عنوان یک پیکر­تراش بیان کرد: «تمثال از ابتدا در سنگ وجود­ دارد، کار من این ­است که آن ­را رها کنم.» دقیقاً همانند همان سنگی که میکل آنژ می­‌گوید، در ذهن ما هم انواع افکار بزرگ به‌­صورت بالقوه وجود دارند. تنها کافی ­است آنها را از قید­ و ­بند شک و تردیدهای درونی خود رها ­سازیم. به ما یاد داده‌­اند که باید ذهن انسان­‌های برجسته مانند میکل آنژ، ارسطو، افلاطون، دی‌لامپه‌دوزا یا مونتنی را ستایش کنیم. از ما انتظار می‌­رود آثار این نوابغ را بپرستیم، به ما یاد داده­‌اند که فرآیند تفکر آنها شبه‌جادویی است و توانایی آنها در خلق چنین ایده‌­هایی نهایتاً باید رازی باشد. اما در این بین یک دیدگاه کاملاً متفاوت از سوی نویسندۀ آمریکایی رالف والدو امرسون (1882-1803) همچون یک پیش­گویی بیان شده ­است: «در ذهن نوابغ، می‌­توانیم - بار دیگر - یکی از افکار نادیده‌ گرفته‌­شدۀ خود را بیابیم.» این گفته به ما نشان می‌­دهد که افکار نوابغ چندان با آدم‌های دیگر فرقی نمی‌کند؛ آنها فقط افکارشان را بیشتر جدی می­‌گیرند. ما اغلب نسخۀ نا­تمام و نا­مطمئن ایده­‌های آنها را در سر داشته‌­ایم.

1 سفر درمانی (درس‌هایی از مدرسه زندگی)

  • 240,000 تومان

دوباتن در کتاب (یک سفر درمانی) همانند آثار پیشینش از زبانی ساده، روان و جذاب برای بیان مشکلات بغرنج انسانی و ارائه راه‌حل‌های عملی بهره می‌برد. او عمیق‌ترین مسائل فلسفی و رونشناسی را با چنان زبان سلیس و گیرایی بیان می‌کند که مخاطب با هر میزان دانش بهره لازم را از آن می‌برد. درون‌مایه کتاب مشکلات روزمره انسان‌ها در ارتباط با آزادی، عشق، امید، ارتباطات اجتماعی، شغل و مسائلی از این دست است. آنچه بر شیوایی این اثر می‌افزاید بهره‌گیری از آثار هنری و ادبی و اشاره به برهه‌های تاریخی مختلف است. در بخش هایی از کتاب، مطالب به کمک هنر نقاشی، تشریح می‌شوند؛ گاه پای روایت‌های تاریخی به میان می‌آید و گاهی آثار ادبی به تفهیم مطلب کمک می‌کنند. «یک سفر درمانی»، به گفته دوباتن، در باب رستاخیز دوباره و یافتن راهی برای احیای ارتباط، اشتیاق و شادکامی است.

ادبیات و زندگی (16 مقاله درباره مهم‌ترین آموزه‌های نویسندگان ادبیات جهان)

  • 140,000 تومان

کتاب‌هایی که می‌خوانیم، ما را حساس می‌کنند و هرچه بیشتر کتاب بخوانیم و هرچه عمیق‌تر درس‌هایشان در ما رسوخ کنند، عینک‌های بیشتری خواهیم داشت و آن عینک‌ها به ما توانایی این را می‌دهند که چیز‌هایی را ببینیم که در غیر این صورت از دست‌شان می‌دادیم.

انسان در جستجوی عشق

  • 75,000 تومان

چالش‌های یافتن عشق بسیار پیچیده‌اند. آنها نسبتا جدید هستند و ندرت به طور سیستماتیک بررسی شده‌اند. در طول یک بازه زمانی بسیار طولانی از تاریخ، روابط با آنچه اکنون شاهد آن هستیم تفاوت زیادی داشتند. اول اینکه مردم نه به خاطر عشق، بلکه با توجه به دلایلی همچون موقعیت اجتماعی، پول، مهارت‌های خانه‌داری و زیبایی ازدواج می‌کردند. از هیچ‌کس انتظار نمی‌رفت عاشق شریک زندگی خود باشد؛ بلکه همه امیدوار بودند که بتوانند شریک زندگی خود را تحمل کنند. دیگر آن که معمولا ازدواج‌ها براساس عقل و منطق انجام می‌شدند. و شخص ناچار نبود شریک زندگیش را خودش انتخاب کند. در واقع، یافتن فرد مناسب برای ازدواج به عهده خانواده یا جامعه بود. اواسط قرن هجدهم در اروپا، این عقاید دستخوش انقلاب شدند. امروزه این جنبش را رمانتیسم می‌نامیم. در رمانتیسم، تنها پایه واقعی یک رابطه را پیوندی محکم بر اساس عشق معرفی کرده‌اند. از آن زمان به بعد، ازدواج بر اساس عقل و منطق جای خود را به ازدواج بر اساس احساسات داد و طبق آن یک معشوقه ایده‌آل را باید بر اساس غریزه یافت نه عقل. با توجه به آمار نارضایتی از زندگی زناشویی و یا طلاق، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که غریزه خام به تنهایی یک روش ویژه و قابل‌اعتماد برای یافتن شریک زندگی مناسب تلقی نمی‌شود. اعتقاد ما به غریزه هرگز کمک شایان توجهی به افزایش شانس خوشبختی ما نکرده است. در کتاب پیش رو سعی داریم آنچه یک رابطه روان‌شناسی می‌نامیم را به درستی پیش‌بینی کرده و ابزارهایی برای همین منظور ایجاد نماییم: یک جمع‌بندی کلی که در آن بهترین بینش‌های روان‌شناسی در راستای امری خطیر و پیچیده همچون یافتن و حفظ عشق به کار گرفته می‌شوند.

جستجوی خودباوری (صدایی از آن خود) مجموعه مدرسه زندگی

  • 245,000 تومان

این داستان آنا است. فردی مهربان و متواضع که پرسش‌های زیادی درباره‌ی خود در ذهن دارد و هرکدام از ما ممکن است پژواک‌هایی از خودمان را در او ببینیم. آنا زندگی دشواری داشته:‌در شغلش به‌شدت تحت فشارست،‌ در رابطه‌اش حمایتی را که نیاز دارد دریافت‌ نمی‌کند و رفتار والدینش زخم‌‌های عمیقی در روحش به جا گذاشته است. با این حال او مصمم است پیشرفت کند و خود را از قید‌و‌بند‌هایش رها کند. با دنبال کردن داستان آنا، خواهیم دید که او چگونه ریشه‌های سوءظن به خود را از ذهنش می‌زداید و چیزی را کشف می‌کند که همه‌ی ما سزاوارش هستیم اما اغلب از آن محروم مانده‌ایم: خودباوری.

ماندن یا رفتن

  • 95,000 تومان

آیا در زندگی مشترک‌تان بر سر دو راهی ماندن یا رفتن مانده‌اید و نمی‌توانید به تنهایی تصمیم بگیرید؟ آیا شک دارید همسرتان بتواند تغییر کند و همسر رویایی شما بشود؟ آیا می‌ترسید انتظارات و توقعات‌تان زیاد باشد؟ آیا نگران آینده بچه‌ها هستید؟ آیا از تنها ماندن وحشت دارید؟ اگر مضطرب و اندوهناکید و جواب شما به این سوال‌ها مثبت است، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما احساس‌ها و تشویش‌های شما را به رسمیت می‌شناسیم و دست‌تان را می‌گیریم تا از ابهام گذر کنید و تصمیم بگیرید. مهم نیست در نهایت چه تصمیمی می‌گیرید. مهم این است که به خودتان، ترس‌هایتان و موانع‌تان آگاه شوید و بدانید دقیقا چه می خواهید تا با قدرت برای آن تلاش کنید.

1 آموزش هیجانی

  • 196,000 تومان

امروزه، وقت و انرژی زیادی صرف آموزش موضوعات فنی و علمی می‌شود؛ در حالی که روز به روز از موضوعات عاطفی و روانی فاصله می‌گیریم. شاید آنقدر که به آموزش مهارت‌های شغلی توجه می‌کنیم، به توانمندی انسان در ازدواج یا مهر ورزیدن اهمیت نمی‌دهیم؛ گویا تصور می‌کنیم سواد عاطفی یا به عبارتی هوش هیجانی، غیرضروری است. اما در واقع، مهارت ما در تفکر و درون‌نگری، برقراری ارتباط، همدردی با دیگران و... هوش هیجانی‌مان را شکل می‌دهد. با درک این مفهوم، درمی‌یابیم که حتی ابراز عشق هم یک مهارت است، نه صرفا فوران احساسات، آنگاه به اهمیت افزایش ظرفیت هوش هیجانی‌مان پی می‌بریم؛ چیزی که از طریق هنر و فرهنگ و با تقویت مهارت‌های کلیدی زندگی ممکن است. آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف سوئیسی ساکن بریتانیا، به‌طور نظام‌مند، فلسفه را با مفاهیم عادی زندگی همچون عشق و مهارت‌های زیستن، پیوند داده است. اهل فلسفه باشید یا نه، احتمالا نام اثر مهم او، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» را شنیده‌اید. دوباتن در یک آموزش هیجانی از پنج زاویه‌ی خود، دیگران، روابط، کار و فرهنگ ابعاد هوش هیجانی را بررسی می‌کند و با تصویری که از این مهارت به ظاهر ساده اما پیچیده‌ی دنیای مدرن ارائه می‌دهد. به ما در رشد و پرورش هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

مدرسه زندگی

  • 175,000 تومان

کتابی که در دست دارید درباره همه چیزهایی است که در مدرسه نیاموخته‌اید. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید چگونه احساسات خود را درک کنید، به عشقی ‍پایدار دست یابید،‌ در کارتان به موفقیت برسید و بر احساس گناه یا شرمندگی غلبه کنید. این کتاب به شما می‌گوید اینکه فکر کنیم برای رسیدن به بلوغ احساسی باید یک زندگی کامل و بی‌نقص داشته باشیم، افسانه است و باید این باور غلط را کنار بگذاریم. کتاب مدرسه زندگی به زبانی ساده و قابل فهم، گرم و صمیمی نوشته شده است. این کتاب راهنمایی است عملی برای رسیدن به زندگی موفق؛ همان زندگی‌ای که همه ما مشتاق و لایق آن هستیم.

1  2  3  4  5  6  7  8  صفحه‌ی 1