آدام فیلیپس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نگاهی روانکاوانه به توجه‌طلبی (جستارهایی در باب توجه و جلب توجه)
در طلب توجه (نگرشی روانکاوانه و ادبی به مفهوم توجه)
لذت‌های ناممنوع
  • 186,000 تومان
  • با تخفیف: 186,000 تومان
توجه طلبی
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
حسرت (در ستایش زندگی نازیسته)
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
عقل در برابر جنون (نقشه عقل برای خوشبختی)
  • همراه با تخفیف
  • 128,500 تومان
  • با تخفیف: 115,650 تومان
وینیکات
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان

نگاهی روانکاوانه به توجه‌طلبی (جستارهایی در باب توجه و جلب توجه)

  • 99,500 تومان

ما به شیوه‌های خاص و نامتعارفی توجه و جلب توجه می‌کنیم. به هر چیز و هر کسی توجه نمی‌کنیم؛ مشتاق هر کسی نیستیم؛ فقط افراد، تصاویر، چیزها، نقش و نگارها، ریتم‌ها و واژه‌های خاصی هستند که ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند؛ در واقع به گفته شوستر، نکته حیرت‌انگیز رفتار گزینشی و انسجام شخصیتی ما هرچند در خفاست. گویی چنانچه امکانش را داشتیم همه چیز را درباره خود به هم متصل می‌ساختیم. به هر حال این همان رگه‌های دیوانگی ماست که از طریق چیزهایی که- چه آگاهانه و چه ناخودآگاه- به آنها توجه می‌کنیم و توجه‌مان را جلب می‌کنند سبک و شخصیتمان و این خود مرکبمان را شکل می‌دهد. ما هم با اطمینان گنجینه چیزهایی را که توجهمان را جلب می‌کنند یا همان رگه‌های اعتیادمان (همان چیزهایی که به توجه به آنها معتاد یا غرق آنها می‌شویم) را با ناآگاهی بنیادینمان درباره نحوه شکل گرفتن شخصیتمان محدود می‌کنیم. در این صورت باید بیندیشیم چرا باید کسی را به توجه‌طلبی متهم کنیم. توجه‌طلبی یکی از بهترین کارهایی است که انجام می‌دهیم، حتی اگر بدترین راه‌ها را برای انجام آن انتخاب کنیم. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت چنین راه‌هایی به معنای خواستن چیزی هستند که نمی‌دانیم چیست. و نیز نوعی معاشرت محسوب می‌شود، نوعی درخواست کمک از دیگران برای رسیدن به خواسته خود.

در طلب توجه (نگرشی روانکاوانه و ادبی به مفهوم توجه)

  • 115,000 تومان

آدام فیلیپس، روانکاو برجسته‌ی بریتانیایی و نویسنده‌ی آثار شناخته‌شده‌ای چون عقل در برابر جنون و حسرت، با جمع‌آوری سه سخنرانی خود در زمینه‌ی «توجه»، این کتاب شگفت‌انگیز را به قلم آورد. او یکی از درخشان‌ترین و نادرترین متفکرانی است که به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد می‌تواند عمیق‌ترین انگیزه‌ها و غرایزمان را برایمان روشن سازد. این کتاب درآمدی کوتاه، جذاب و به‌یادماندنی درباره‌ی مفهوم توجه است که موضوعات مربوط به علایق و تمایلات تا وسواس‌های فکری و مشغولیت‌های ذهنی، و همچنین خواسته‌های درونی و خصوصی تا ارزش‌های جمعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد، از منظر روانکاوی به این قضایا می‌پردازد و داستان‌ها و نقدهای ادبی جذابی را در سیر کتاب چاشنی آن می‌کند. آدام فیلیپس تلاش می‌کند در این کتاب به پرسش‌هایی در زمینه‌ی توجه پاسخ دهد؛ «توجه» چیست و چرا در طلب آن هستیم؟ فرهنگ ما چگونه «توجه» را از منظر اخلاقیات و به‌عنوان نیرویی می‌بیند که نیاز به هدایت و کنترل دارد؟ چه ارتباطی میان احساس شرم و توجه وجود دارد؟ خلاءهای توجه ما با چه چیزهایی پر می‌شود؟

لذت‌های ناممنوع

  • 186,000 تومان

درباره لذت‌های ممنوع زیاد نوشته‌اند. ولی درباره لذت‌های «ناممنوع» چه؟ لذت‌های ناممنوع، کتاب جدید و بی‌نظیر آدام فیلیپس است، نویسنده کتاب‌های حسرت، عاقل شدن و در باب تعادل. بنا به استدلال او، عموماً این لذت‌های ممنوعه‌اند که فکر ما را به خود مشغول می‌کنند؛ ولی اگر خوب تأمل کنیم، شاید بتوانیم از امور ناممنوع هم، اگر نه بیشتر، دست‌کم به‌اندازه تابوها لذت ببریم. درضمن، چه‌بسا برآورد ناقصی داریم از اینکه با محدود ‌شدن ما، تحت قیدوبند امر ممنوعه و قوانینش، جهانمان چقدر محدود می‌‌شود. «لذت‌های ناممنوع»، کتابی است بلندپروازانه که از احساس ناامنی و بی‌ثباتی زندگی مدرن می‌گوید و به بررسی پویاییِ فلسفی، روان‌شناختی و اجتماعی‌ای می‌پردازد که بر میل انسان حاکم است و به واقعیت روزمرۀ او شکل می‌دهد.

توجه طلبی

  • 89,000 تومان

شعار معروف سورئالیستی «به من بگو با چه کسانی نشست و برخاست می‌کنی تا بگویم که هستی»، به آسانی به این جمله تبدیل می‌شود: «به من بگو به چه چیزی علاقه داری تا بگویم که هستی».ما خواهان هر کسی نیستیم؛ تنها افراد، تصاویر، چیزها، الگوها، ریتم‌ها و واژگان خاصی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در واقع نکته‌ی قابل توجه درجه‌ی سخت‌گیری ما است و این‌که چقدر خود را به هم پیوسته و منسجم فرض می‌کنیم. فکر می‌کنم منطورمان از احساس «علاقه» پذیرش آزادانه‌ی چیزی است که سرخوشی و لذت‌جویی به ما هدیه می‌دهد.

حسرت (در ستایش زندگی نازیسته)

  • 195,000 تومان

همه ما دو زندگی موازی داریم: یکی همین زندگی کنونی‌مان و دیگری همان که حس می‌کنیم باید می‌داشتیم یا هنوز ممکن است داشته باشیمش. با وجود تمام تلاشی که صرف زیستن در لحظه می‌کنیم، آن زندگی نازیسته به حضوری گریزناپذیر می‌ماند، به سایه‌ای که گویی قدم‌به‌قدم ما را دنبال می‌کند؛ و همین ممکن است تبدیل شود به داستان زندگی ما.

عقل در برابر جنون (نقشه عقل برای خوشبختی)

  • 128,500 تومان

از قدیم عاقل بودن را با آن حالت بی رنگ و بوی «بدون بیماری روانی بودن» توصیف کرده‌اند. اگرچه آن‌قدر درباره دیوانگی نوشته‌اند که کتابخانه‌ها را پر می‌کند، اما تا امروز کسی به فکر این نیفتاده که مشخصا به ایده عاقل بودن فکر کند. در جامعه‌ای تحت سیطره افراط و زیاده‌روی، خودمان را بیش از هر حالتی به دیوانگی نزدیک می بینیم. اگرچه دیوانگی را در نهایت مخرب می‌دانند، اما اغلب آن را به عنوان چشمه جوشان نبوغ، فردیت و بیانگری شخصی دیده‌اند. از سوی دیگر، عاقل بودن ما را سر در گم کرده.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست نوآنس ارائه شده است.

وینیکات

  • 70,000 تومان

کتاب وینیکات، به زندگی و سیر تکوین نظریه روانکاو مشهور بریتانیایی، دونالد وینیکات می‏‌پردازد. وینیکات به دلیل نظریاتش در مورد رابطه کودک و محیط اطراف، به‏‌خصوص رابطه با مادر شهرت دارد. زاویه دید وینیکات به کودک با روانکاوان پیش از او تفاوت بسیاری دارد. او که به دلیل تخصص اطفال، تعامل تعداد زیادی از کودکان را با مادران‌شان مشاهده کرده بود، تغییری کلی در پارادایم روانکاوی به وجود آورد. آدام فیلیپس در این کتاب، نظریه وینیکات را در بستر تغییرات حرفه‏ای- اجتماعی او مورد بررسی قرار می‏‌دهد. او ضمن تشریح فضای نزاع بین طرفداران آنا فروید و ملانی کلاین، نشان می‏‌دهد که وینیکات چطور مفاهیم اصلی نظریه‌اش را صورت‏‌بندی کرد. به این ترتیب بسیاری از بخش‏‌های عمده نظریه، با بافت ایجادکننده‏‌اش پیوند می‌‏خورد و امکان درک عمیق‏‌تری فراهم می‏‌آورد. کتاب وینیکات نکات بسیار مفیدی برای روان‌‏درمانگران تحلیلی، درمانگران کودک، روان‏‌شناسان و روان‏‌پزشکان ارائه می‏‌دهد.

صفحه‌ی 1