ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خدای ناپدید شونده (زالموکسیس)
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
یوگا (جاودانگی و رهایی)
  • 475,000 تومان
  • با تخفیف: 475,000 تومان
اسطوره رویا راز
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
در خیابان مینتولاسا
  • 31,000 تومان
  • با تخفیف: 31,000 تومان
در پی سرچشمه‌های ادیان
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
جوانی بدون جوانی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
اسطوره رویا راز
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
آیین‌ها و نمادهای تشرف (اسرار تولد و نوزایی)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
یوگای پاتنجلی (مراقبه در مکاتب عرفان هندی)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
تصاویر و نمادها
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان

خدای ناپدید شونده (زالموکسیس)

  • 265,000 تومان

«خدای ناپدید شونده» مجموعه‌ای است از هشت مقاله‌ی میرچا الیاده که در سال 1970 در اروپا منتشر و اکنون برای نخستین بار به فارسی ترجمه شده است. نویسنده در مقدمه‌ی کتاب می‌گوید: «برشمردن همه‌ی مضامین و موضوعاتی که در فصل‌های مختلف این کتاب بررسی شده، کار بیهوده‌ای است. آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد، اهمیت چنین تحقق‌هایی برای تاریخ عمومی ادیان است. این کتاب نه برای نشر یک مساعی در تحقیقات مورخان، فرهنگ عامه‌شناسان (فولکلوریست‌ها) یا متخصصان مطالعات رومانیایی، بلکه بیشتر برای نمایان ساختن امکانات پیش‌روی نوعی تاویل‌شناسی (هرمنوتیک) از عوالم دینی کهن و عامیانه یا به عبارت بهتر، تاویل‌شناسی و یافتن معانی نهفته‌ی بعضی خلاقیت‌ها و ابداعات دینی که هیچ نمود یا بیان مکتوبی نداشته و به‌طور کلی فاقد معیارها و ضوابط زمانی با ترتیب تاریخی است، نوشته شده است.»

یوگا (جاودانگی و رهایی)

  • 475,000 تومان

میرچا الیاده در مقدمه این کتاب می‌گوید: «پس از سه سال تحصیل در دانشگاه کلکته تحت نظر پرفسور سورندرانات داسگوپته و اقامتی شش ماهه در آشرام ریشی‌کِش در هیمالیا بود که تألیف این کتاب را آغاز کردم.» «کتاب در قالب کنونی خود برای خواننده عمومی و خصوصاً مورخان ادیان، روانشناسان و فیلسوفان نوشته شده است.» باز هم در همین مقدمه در ارتباط با ضرورت شناخت یوگا می‌گوید: «واقعیت این است که برای مهم‌ترین پرسش اساسی در فلسفه غرب (یعنی این پرسش که هند چه راه‌حلی برای تنش و اضطرابی پیشنهاد می‌کند که با درک تاریخ‌مندی یا زمان‌مندی و ناپایداری برای انسان ایجاد می‌شود و چگونه انسان می‌تواند در این جهان بماند بدون آنکه اجازه دهد زمان و تاریخ بر او غلبه و فرسوده و نابودش کند)، همه پاسخ‌هایی که اندیشه هندی ارائه می‌کند کم و بیش مستلزم داشتن دانش و شناختی نسبی از یوگا است. بنابراین پیداست که آشنایی فیلسوفان و محققان غربی با آن می‌تواند بسیار مهم باشد. باز هم تکرار می‌کنم: مسئله این نیست که یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی در هند را به‌‌طور کامل بپذیریم. یک ارزش معنوی به شیوه مدل جدیدی از اتومبیل پذیرفته نمی‌شود. مسئله جدی‌تر از اینهاست: اساساً باید اندیشه‌ای را بشناسیم و درک کنیم که از مهم‌ترین جایگاه در تاریخ اندیشه دینی و معنویت جهانی برخوردار بوده است.»

اسطوره رویا راز

  • 195,000 تومان

چنین می‌نماید که هیچ جامعه‌ای احتمالا نمی‌تواند اسطوره‌ها را به کلی رها کند. زیرا اسطوره نمایانگر آن سنت‌ها و هنجارهای نیاکان است که نباید مورد تجاوز قرار گیرد، و به سبب انتقال معمولا رازآمیز و رازآموزانه، کمابیش با آموزش و پرورش رسمی جامعه مدرن برابری می‌کند. دیگر سال‌هاست که باخترزمین و به ویژه اروپا سازنده تاریخ نیست. جهان آسیایی فعالانه از نو وارد جریان تاریخ می‌شود و به زودی جوامع غریب و رازآمیز دیگری هم این راه را دنبال می‌کنند. در سطح فرهنگ و معنویت این پدیده تاریخی پیامدهای توجه‌برانگیزی خواهد داشت. نباید فراموش کرد که تمامی این فرهنگ‌ها دارای ساختاری دینی است؛ یعنی در قالب ارزیابی دینی جهان و هستی مردمی رشد کرده و ساخته شده‌اند. از سوی دیگر، این شور مدرن تاریخ‌نگاری باخترزمین نمایانگر نمادپردازی باستانی مرگ است؛ زیرا اضطراب و دلهره مردم (انسان) مدرن به شکل مبهمی با آگاهی او از تاریخی بودن‌اش پیوند دارد که به نوبه خود دلهره و اضطراب در برابر مرگ و نیستی را آشکار می‌کند. اگر فرهنگ باختر زمین نخواهد منطقه‌ای شود، باید با سایر فرهنگ‌های غیر اروپایی وارد گفت‌وگو شود و مراقب باشد که درباره معنای اصطلاحات آنها دچار اشتباه نگردد.

در خیابان مینتولاسا

  • 31,000 تومان

پیرمرد عجیبی به نام زاهاریا فریما به آپارتمان مامور وزارت داخله، سرگرد واسیلی برزا، می‌رود و ادعا می‌کند که مدیر مدرسه‌ای در خیابان مینتولاسا بوده است و سرگرد را از دوران تحصیلش در آن مدرسه می‌شناسد. ماموری به زاهاریا ظنین می‌شود. زاهاریا در بازجویی‌های پس از دستگیری داستان‌هایی توهم‌آمیز و اعجاب‌آور تعریف می‌کند و همه ماموران شیفته داستان‌های دایره‌وار او می‌شوند. حتی وزیر داخله که زنی سنگدل است، دل به داستان‌های او می‌دهد و مدام از او می‌خواهد که پایان داستان را بگوید...

در پی سرچشمه‌های ادیان

  • 50,000 تومان

اگر ذهن انسان کاملا متقاعد نشده بود که چیز‌هایی واقعی غیرقابل تقلیلی در جهان وجود دارد، آن‌گاه واقعا چه کار کردی می‌توانست داشته باشد؛ و غیر ممکن است بتوان تصور کرد که چگونه آگاهی بدون ارجاع معنی به محرک‌ها و تجربه‌های بشر می توانست شکل بگیرد. آگاهی از یک جهان واقعی و معنادار، رابطه‌ای تناتنگ با کشف امر مقدس دارد. از خلال تجربه مقدس است که ذهن انسان اختلاف میان آنچه خود را به منزله وافع، قدرتمند، غنی و معنادار آشکار می کند و آنچه چنین کیفیاتی را ندارد، یعنی جریان پرشتاب آشوبناک و خطرناک اشیا، نموده و ناپدیدی بی‌معنای‌شان را دریافته است.

جوانی بدون جوانی

  • 50,000 تومان

رمان «جوانی بدون جوانی» روایت‌گر داستان زندگی استاد زبان‌شناس سال‌خورده‌ای است که بر اثر سانحه‌ای طبیعی، جوانی خود را باز‌می‌یابد. این تغییر معجزه‌آسا در زندگی استاد توجه همه را به خصوص نیرو‌های نازی را به خود جلب می‌کند و آن‌ها در‌صدد بر می‌آیند تا پرده از رمز و راز این تناسخ بردارند. کارگردان بزرگ سینما ، فرانسیس فورد کاپولا، سال 2007، فیلمی بر اساس این رمان ساخت که نقش اصلی آن را تیم راث بازی می‌کرد. موسیقی متن این فیلم حاصل همکاری آهنگساز آرژانتینی، اسوالدو گلیوف و اسطوره‌ی کمانچه ایرانی، کیهان کلهر بود.

اسطوره رویا راز

  • 180,000 تومان

« اسطوره» و «رویا» واجد تصاویر، نمادها و رویدادهایی قابل تفسیرند. اما آیا اسطوره را می توان همچون رویا تفسیر رمز گشایی کرد، یا بالعکس؟ الیاده در این کتاب مرزهای عوالم خواب گزارانه (تعبیر خواب) و عوالم اسطوره ای را مد نظر داشته و با تشریح آیین ها و مناسک انسان سنتی، از نماد پردازی دینی به اضطراب انسان مدرن رسیده است.

آیین‌ها و نمادهای تشرف (اسرار تولد و نوزایی)

  • 50,000 تومان

آیین تشرف طریقی است که بشر جوامع سنتی، از تصویر خودش آگاهی می‌یابد، آن را می‌شناسد و می‌پذیرد. بدیهی است که تشرف بنابر ساختارهای اجتماعی متفاوت و گستر‌ه‌های فرهنگی، انواع بی‌شمار و اشکال فراوان دارد. اما موضوع مهم این است که در نگاه همه جوامع پیشامدرن (جوامعی که در اروپای غربی تا انتهای قرون وسطی و در مناطق دیگر جهان تا جنگ جهانی اول ادامه حیات دادند) ایدئولوژی و شیوه‌های تشرف در درجه اول اهمیت قرار دارد.

یوگای پاتنجلی (مراقبه در مکاتب عرفان هندی)

  • 160,000 تومان

میرچا الیاده در هندوستان فلسفه هندی، یوگا و زبان سانسکریت آموخت. در سال 1933 پایان‌نامه دکتری خود را درباره یوگا با درجه عالی دفاع کرد و آن را در سال 1936 تحت عنوان یوگا، رساله‌ای درباره سرچشمه عرفان هندی منتشر کرد. کتاب‌های دیگری را نیز در این‌باره به زبان فرانسه نوشت تا اینکه در سال 1962 اثر حاضر را به چاپ رساند. از آثار الیاده در زمینه یوگا برمی‌آید که این مساله برای مدتی طولانی ذهن او را به خود مشغول کرده بود. او حتی در کنار کار پایان‌نامه دکتری و تالیف کتاب‌های یوگایی، خود نیز به تمرین هاته‌یوگا و راجه‌یوگا می‌پرداخته است.

تصاویر و نمادها

  • 42,000 تومان

الیاده در این کتاب، برخی ز نیرومندترین و جهانی‌ترین نمادهایی را توصیف و تحلیل می‌کند که در بسیاری از اعصار و در سطوح مختلف توسعه فرهنگی، بر تفکر اسطوره‌ای مشرق‌زمین و جهان غرب حکم‌فرما بوده است. نمادها و اساطیری که ساخته‌های بی‌اعتبار روح و روان بشر نیستند بلکه پاسخ‌گوی نیاز انسان‌ها هستند و نقشی را ایفا می‌کنند که بسیار مهم و اساسی است: «آشکار کردن مستورترین ویژگی‌های وجود». به باور وی، بررسی آنها ما را قادر می‌سازد تا به درک و شناخت بهتری از انسان «بما هو انسان» نایل گردیم، چرا که این اسطوره‌ها بر روح و روان انسان نقش بسته‌اند، به گونه‌ای که زدودن آنها امکان‌پذیر نیست.

صفحه‌ی 1