ساموئل بکت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
طوری که هست
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
مرسیه و کامیه
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
ملوی
  • همراه با تخفیف
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 136,000 تومان
بکت (چند نوشتار) مجموعه داستان
  • 33,000 تومان
  • با تخفیف: 33,000 تومان
دست آخر (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
مطرود و 2 داستان دیگر (داستان کوتاه)
  • همراه با تخفیف
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 55,250 تومان
در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر (نمایش‌نامه)
مالون می‌میرد
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
12 قطعه کوتاه
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
چی کجا (تجربه‌های کوتاه 35) نمایش‌نامه
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
بازی (نمایش‌نامه)
  • 10,500 تومان
  • با تخفیف: 10,500 تومان
اما ابرها (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 57,800 تومان

طوری که هست

  • 68,000 تومان

در آغاز این نوع زبان برای خواننده غریب و احتمالاً پردافعه خواهد بود، اما به تدریج مشخص می‌شود که همین زبان نیز الگویی درونی دارد. به زودی متن مأنوس‌تر می‌شود. به خصوص که خواننده ناچار است متن را جدی بگیرد. خواننده‌ای که تصور کند کل این تک‌گویی مشتی جفنگ یا به قول راوی در بخش سوم حرف مفت است، طبیعتاً بسیاری از نکات را که کلید درک متن است از دست خواهد داد. راوی هر بار پس از تقلا و حرکت به ناچار نفسی تازه می‌کند تا بتواند همچنان حرف بزند. فاصله بین پاراگراف‌ها نشان همین وقفه است؛ آن‌ها که تا پایان رمان همچنان میان پاراگراف‌ها فاصله می‌اندازند. هیچ نشانی هم از نقطه‌گذاری و علایم سجاوندی نیست. هیچ جمله پایه و پیروی هم در کار نیست. طوری که هست تلاشی است برای سخن گفتن در آن سوی مرز بازنمایی.

مرسیه و کامیه

  • 68,000 تومان

به‌تنهایی آسمانی را تماشا کرد که خاموش می‌شد، تاریکی به‌طور کامل غاظت می‌گرفت. به افق در محاصره چشم دوخت، چون از روی تجربه می‌دانست که مستعد کدام مصایب نهایی است. و در تاریکی بهتر هم می‌شنید، صداهایی را می‌شنید که روز طولانی ازش مخفی کرده بود، همهمه انسانی مثلا، و صدای باران روی آب.

ملوی

  • 160,000 تومان

گه‌گاه می‌رفتم و مزارم را تماشا می‌کردم. سنگش را از پیش علم کرده بودند. صلیب ساده‌ای بود، سفید. می‌خواستم بدهم نامم را رویش بگذارند، با عنوان آرامگاه وتاریخ میلادم. پس تنها چیزی که کم داشت تاریخ مرگم بود. بهم اجازه نمی‌دادند. گه‌گاه تبسمی بر لبانم می‌نشست، گویی پیشاپیش مرده باشم.

بکت (چند نوشتار) مجموعه داستان

  • 33,000 تومان

سر برهنه، پا برهنه است، زیرپوش و شلواری چسبان به تن دارد که خیلی برایش کوچک است، دستانش به او چنین گفته‌اند، بارها و بارها، و کف پاهایش، یکدیگر را احساس می‌کنند و به پاها مالیده می‌شوند، بالا و پایین ماهیچه‌های ساق پا و ساق پاها. به این کسوت زندانی مبهم هیچ یک از خاطراتش پاسخ نمی‌دهند، تا این‌جا، ولی همگی حاکی از سنگینی‌اند، در این ارتباط، حاکی از توپری و ضخامت.

دست آخر (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

دست آخر، آن‌طور که مشهور است در مورد آخر جهان است، اما همۀ نمایشنامه‌ها بکت نوعی دست آخر محسوب می‌شوند. آنها به‌طور مشخص در مورد زوال، پوسیدگی و اضمحلال هستند و نیز در باب فاجعه. در کار بکت فاجعه نه تنها قابل‌نقل به صورت مستقیم نیست، بلکه اساسا پایان نمی‌یابد، همیشه بیخ‌گوش ماست. فاجعه مدام اشکال جدیدی به خود می‌گیرد؛ از احتمال جنگ‌های ویرانگر، تا شکنجه و ظلم حکومت‌های خودکامه، و فجایع زیست‌محیطی، که نمود بارز همۀ آنها را می‌توان در دست آخر دید.

مطرود و 2 داستان دیگر (داستان کوتاه)

  • 65,000 تومان

این کتاب شامل 3 داستان است. در این داستان‌ها با راویان مفلوکی مواجه‌ایم که ناتوان از زیستن با دیگران و همچنین به سر بردن در انزوای مطلق‌اند. بشر به طرز ناگزیری به دیگران محتاج است و این نیاز چاره‌ناپذیر بر نفرتش می‌افزاید؛ ایشان مجبورند فاصله مناسبی با دیگری داشته باشند، اما هربار این فاصله زیاد و کم می شود.

در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 210,000 تومان

این کتاب ترجمه 8 اثر بلند و کوتاه سمیوئل بکت است که به ترتیب عبارت‌اند از: در انتظار گودو، دست آخر، همه افتادگان، خلواره، آخرین نوار کراپ، چه روزهای خوشی، بازی و آره جو

مالون می‌میرد

  • 20,000 تومان

عاقبت با همه حرف‌ها من به زودی خواهم مرد. شاید ماه دیگر، آن‌وقت یا ماه آوریل خواهد بود یا ماه مه. چون هنوز اول‌های سال است، من این را از هزار نشانه کوچک می‌فهمم. شاید اشتباه می‌کنم، شاید تا روز یحیای تعمیددهنده، یا حتی چهارده ژوییه، روز جشن آزادی، زنده بمانم.

12 قطعه کوتاه

  • 26,000 تومان

دوازده قطعه کوتاه از ساموئل بکت مشتمل بر نمیش‌نامه‌هایی از دوره درام متاخر بکت یا نمایش‌نامه‌های ارواح است. آنچه این دوازده قطعه را در این مجموعه گرد هم آورده اجرای آن‌ها مابین سال‌های 1386 تا 1395 توسط مترجم مجموعه بوده است. در عین حال، قرار گرفتن این آثار در کنار هم می‌تواند تحول جنبش‌های نوین در هنرهای تجسمی (ویدئو آرت، پرفورمنس، تئاتر پست دراماتیک) و نیز به بسط و تحول تاریخی این هنرها را در کنار اجرای معاصر توضیح دهد. این آثار به ندرت در فضای تئاتر ایرانی خوانده / اجرا شده‌اند. ترجمه مجدد آن‌ها و نیز مقدمه مفصل کتاب تاکیدی دوباره بر کیفیت اجرایی آن‌ها و نیز نمایش اهمیت این بدنه درخشان آثار فشرده و کوتاه است. قطعا برخی از زیباترین قطعات دراماتیک تئاتر معاصر را فقط در این برهوت بکتی می‌توان یافت.

چی کجا (تجربه‌های کوتاه 35) نمایش‌نامه

  • 6,000 تومان

تجربه‌های کوتاه فرصتی کوتاهی است برای زمانه و جامعه‌ای که در آن کوتاه‌ترین فرصت‌ها و حوصله‌ها از آن مطالعه است. هدف از انتشار تجربه‌های کوتاه آن است که نسل جوان ما، ضمن آشنایی با ادبیات نمایشی و داستانی جهان، انس بیشتری با کتاب و میل فزون‌تری به مطالعه پیدا کند...

بازی (نمایش‌نامه)

  • 10,500 تومان

زن 2: یه روز صبح که نشسته بودم کنار پنجره و لباس‌ها رو بخیه می‌زدم، یهو پرید توی اتاق و تندی اومد طرفم. فریاد زد که دست از سرش بردار، اون مال منه. عکس‌هاش خیلی از قیافه خودش بهتر بودن. حالا که واسه اولین بار از نزدیک می‌دیدمش فهمیدم که چرا منو به اون ترجیح می‌داد...

اما ابرها (نمایش‌نامه)

  • 68,000 تومان

پس بار آخری که قصه پرغصه گفته شد همان‌طور نشستند انگار که بدل به سنگ شده باشند. از تک پنجره سپیده‌دم نوری نتاباند. از خیابان صدای احیایی نمی‌آمد. یا غرق در که می‌داند چه افکاری بودند که آنان اعتنایی نکردند؟ به روشنای روز به صدای احیا. که می‌داند چه افکاری. افکار، نه، افکار نه. اعماق عقل. غرق در که می‌داند چه اعماق عقلی. اعماق بی‌عقلی. به آن جا که هیچ نوری به آن دست نمی‌یابد. هیچ صدایی. پس همان‌طور نشستند انگار که بدل به سنگ شده باشند. بار آخری که قصه پرغصه گفته شد.

1  2  3  صفحه‌ی 1