رولان بارت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خاطرات سوگواری
  • همراه با تخفیف
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 140,250 تومان
درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کشتی با فرشته
مبانی نشانه‌شناسی
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
درجه 0 نوشتار
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
خاطرات سوگواری
  • همراه با تخفیف
  • 179,000 تومان
  • با تخفیف: 152,150 تومان
پیام عکس
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
اتاق روشن
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
بارت و سینما
  • 13,500 تومان
  • با تخفیف: 13,500 تومان
امپراتوری نشانه‌ها
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
سخن عاشق (گزیده گویه‌ها)
  • همراه با تخفیف
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 106,250 تومان
لذت متن
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
اسطوره امروز
  • 24,500 تومان
  • با تخفیف: 24,500 تومان

خاطرات سوگواری

  • 165,000 تومان

با نوشتن این یادداشت‌ها، خود را به دست ابتذالی می‌سپارم که در من وجود دارد. بخشی از وجودم در حالت ناامیدی بیدار است و بخش دیگرش همزمان در تکاپوست تا سطحی ترین امورم را از نظر ذهنی نظم ببخشد. این را همچون نوعی بیماری احساس می‌کنم.

درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کشتی با فرشته

  • 28,000 تومان

بارت در کنار ساختارگرایان و با بهره‌گیری از نظریات صورت‌گرایانی چون پراپ و توماشفسکی، روایت را در سه سطح توصیفی کارکردها، کنش‌ها و روایتگری بررسی می‌کند. اما در مقاله کمتر مشهور «کشتی با فرشته»: تحلیل متنی سفر پیدایش، با وجود چشم‌اندازهای ساختاری، به سوی تحلیل متنی حرکت می‌کند و پس از تحلیل پی‌رفتی، مروری بر تحلیل ساختاری (کنشوری و کارکردی) داستان دارد.

مبانی نشانه‌شناسی

  • 17,000 تومان

کتاب مبانی نشانه‌شناسی که پیش از این با عنوان عناصر نشانه‌شناسی شناخته شده است، یکی از منابع بنیادی در حوزه نشانه‌شناسی است. به رغم توسعه و گسترش نشانه‌شناسی در محافل علمی و دانشگاهی، این حوزه به عنوان یکی از رویکردهای خوانش متن همچنان با دشواری‌هایی مواجه است، و به همین دلیل صرفا با تمرکز بر نظریه‌های مختلف این دانش وسیع نمی‌توان به سادگی نتایج حاصل از هر گونه تحلیل نشانه‌شناختی را موجه و کاربردی دانست، زیرا یکی از عوامل مهم در تحلیل نشانه‌شناختی متون، داشتن هوشمندی و بینش‌های فردی نشانه‌شناسانه در مواجهه با متن‌های مختلف است. رولان بارت در این اثر، مفاهیم کلیدی نشانه‌شناسی را به صورت مبنایی بررسی کرده است و کتاب ضمن آن که جزء منابع کلاسیک نشانه‌شناسی به شمار می‌رود، همچنان یکی از منابع آموزشی قابل توجه در نشانه‌شناسی است.

درجه 0 نوشتار

  • 22,000 تومان

((درجه صفر نوشتار)) اثر((رولان بارت)) در دو بخش تدوین شده و بخش نخست این موضوعات را در بردارد :((اسلوب نوشتار چیست؟))، ((نوشتارهای سیاسی))، ((اسلوب نوشتار و رمان)) و ((آیا اسلوب نوشتار شاعرانه وجود دارد؟)) .نویسنده در بخش دوم این مباحث را مطرح می‌سازد :((پیروزی و شکست نوشتار بورژوازی))، ((صناعت سبک))، ((نوشتار و انقلاب))، ((نوشتار و گفتار)) و ((آرمان شهرزبان)) .((بارت)) معتقد است که زبان، قراردادی جمعی است و اسلوب نوشتار نیز تاثیر عوامل تاریخی و طبقاتی بر شیوه نگارش است .از این رو اسلوب نوشتار یک کارکرد به شمار می‌رود و مناسبت میان آفرینش و جامعه است .وی زبان ادبی را که به دلیل هدف اجتماعی خود دگرگون و در واقع با این هدف سازگار شده، اسلوب نوشتار می‌داند .بارت در این اثر، همچنین خاطر نشان می‌کند که نویسندگان قدرت گزینش اسلوب نوشتار خود را ندارند و زیر فشار جبر تاریخ و سنت، اسلوب نوشتار خاصی می‌یابند که از هنر بسیار دور است .در ابتدای کتاب، نوشته‌ای از مترجم در باب زندگی بارت، اندیشه‌های اجتماعی او و اثر حاضر، فراهم آمده است .

خاطرات سوگواری

  • 179,000 تومان

رولان بارت فردای روز مرگ مادرش، 25 اکتبر 1977، خاطرات سوگواری را آغاز کرد. او این خاطرات را با خودنویس، و گاه مداد، روی تکه‌های کاغذی (کاغذ تحریر معمولی که به چهار قسمت می‌شد) می‌نوشت. 11 نوامبر 1977 تنهایی: کسی را در خانه نداشته باشی که بتوانی به او بگویی: فلان ساعت به خانه باز خواهم گشت و یا کسی که صدایش بزنی( یا کسی که تنها به او بتوانی بگویی) من اینجام، من آمدم. 25 نوامبر 1977 به چه چیزی نا‌به‌هنگام می‌گویم: آن وضعیت افراطی که در آن، مامان، از ژرفای هشیاری تضعیف شده‌اش، در حالی که رنج خود را نادیده می‌گیرد، به من (که برای باد زدنش روی عسلی کنارش نشسته‌ام) می‌گوید: تو آن‌جا، آن‌طور که نشسته‌ای راحت نیستی و بس. 3 اکتبر 1978 بدون او، همه‌چیز چه طولانی است.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

پیام عکس

  • 35,000 تومان

رولان بارت چهره‌ای برجسته و از بسیاری جهات بی‌نظیر در عرصه نقادی و نظریه‌پردازی ادبی، هنری و فرهنگی است. بارت در سراسر دوران کاری‌اش مسحور عکاسی بود و جایگاه عکس و تصویر عکاسانه به ویژه در آثار متاخر او کاملا بارز و برجسته است. با این حال، برای دست‌یابی به درکی دقیق‌تر و جامع‌تر، آشنایی با آثار متقدم او در این زمینه نیز اهمیت اساسی دارد. مجموعه حاضر، که مهمترین مقالات او در این زمینه را در بر می‌گیرد، از یک سو، خواننده را با سیر تاملات بارت در باب عکاسی آشنا کرده و از سوی دیگر به عنوان آثاری اصیل و آکنده از ایده‌های نو، او را در فهم و نقد عکس یاری می‌کنند.

اتاق روشن

  • 130,000 تومان

روزگار عکس‌، روزگار انقلاب‌ها‌‌، منازعات‌، ترورها و انفجارها هم هست؛ یک کلام‌‌، روزگار بی‌تابی‌ها و ناشکیبایی‌‌ها‌، روزگار هر آنچه که بالاندن و به ثمر رسیدن را به هیچ می‌گیرد و انکار می‌کند.

بارت و سینما

  • 13,500 تومان

این کتاب گزیده‌ای است از مقالات و گفتگوهای «رولان بارت» دربارة سینما. نظریه‌پردازی که عمدة شهرتش را در حوزة ادبی کسب کرد، اما همچون خیلی از نظریه‌پردازان غیر سینمایی معاصر وسوسه مواجة نظری با سینما را نیز رها نکرد. چند مقاله و گفتگوی این کتاب واکنش بارت به این وسوسه‌اند، اگرچه او بی‌آنکه خود بخواهد نظریه فیلم را بخصوص در دهة 1970 و از خلال مجلة سینمایی اسکرین بسیار تحت تأثیر قرار داد. برای یک علاقمند جدی نظریه فیلم ریشه‌های این تأثیر را می‌توان تا حدودی در این کتاب یافت.

امپراتوری نشانه‌ها

  • 68,000 تومان

چرا ژاپن؟ زیرا ژاپن کشور نوشتار است: از میان تمام سرزمین‌هایی که من شناخته‌ام، ژاپن تنها جایی بوده است که تاثیر نشانه‌ها بیشترین نزدیکی را با باورها و رویاهایم داشته است، یا شاید بهتر باشد بگویم نشانه‌ها در دورترین نقطه از همه چیزهایی که می‌خواسته‌ام به مثابه بخشی از نشانه‌سالاری غربی طردشان کنم. نشانه ژاپنی قدرتمند است: به صورت تحسین برانگیزی نظم و ترتیب دارد و خود را به نمایش می‌گذارد، بی‌آنکه هرگز نه به طبیعت بدل گردد و نه به عقلانیت. نشانه ژاپنی تهی است: معنایش گریزان است، در عمق قالب‌هایش نه اثری از خدا هست، نه از حقیقت و اخلاق؛ و این قالب‌ها بی‌آنکه جبرانی در کار باشد سلطه دارند. نشانه ژاپنی، بیش از هر چیزی کیفیتی عالی دارد، نجابتی در بروز خویشتن، افسونی شهوانی که بر همه چیز می‌نشاندش و ما عموما آن را به بی‌معنایی و ابتذال خویش می‌رانیم. از این رو جایگاه نشانه را در اینجا نباید در میان نهادها جست: اینجا نه صحبتی از هنر در میان است، نه از فلکلور، نه حتی از «تمدن» (ما ژاپن فئودال را در برابر ژاپن فناورانه نمی‌نشانیم)؛ در اینجا سخن ما تنها از شهر است، از مغازه‌ها، از تئاتر، از ادب، از باغ‌ها، از خشونت، سخن ما تنها از چند حرکت و چند اداست، از چند غذا، از چند شعر؛ سخن ما از چشمان است و از قلم‌موهایی که همه اینها را به نوشتار درمی‌آورند بی‌آنکه آن‌ها را نقاشی کنند.

سخن عاشق (گزیده گویه‌ها)

  • 125,000 تومان

سخن عاشق سخنی از فرط تنهایی است. این سخن شاید بر زبان هزاران تن جاری باشد، اما هیچ‌کس بقای آن را تضمین نکرده، این سخنی ایست که زبان‌های پیرامون ما آن را یکسر وا نهاده‌اند: سخنی نه تنها گسسته از قدرت، که هم چنین گسسته از سازوکار‌های آن (علوم، فنون، و هنر‌ها) سخن عاشق جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین کتاب رولان بارت، و آخرین بخش از قطعه‌نویسی‌ها و گزیده گویی‌های او است. دو بخش دیگر این سه‌گانه، لذت متن و رولان بارت، نیز به همین قلم ترجمه و توسط نشر مرکز منتشر شده‌اند.

لذت متن

  • 25,000 تومان

رولان بارت یکی از شکوفاترین استعداد‌های ادبی و چهره‌‌ برجسته‌یی در جمع منتقدان فرهنگی معاصر است. بارت در دامنه‌ چشمگیری از عرصه‌های ادبیات، فلسفه، و هنر پژوهش کرده و آثارش در پیدایش بسیاری از مفاهیم بنیادین اندیشه‌ امروز نقشی سرنوشت‌ساز ایفا کرده‌اند. لذت متن کتابی گزین گویانه و قطعه پردازانه است که اوج و عصاره‌ تاملات بارت در باب ادبیات و نظریه‌ ادبی به شمار می‌رود. این کتاب که اکنون به صورت متن کلاسیکی در مطالعات ادبی درآمد، بیش از آن که متنی منتقدانه باشد نوشتاری خلاقانه است که خواننده را به کسب لذت و کشف سرخوشی فرا می‌خواند.

اسطوره امروز

  • 24,500 تومان

اسطوره‌ها فقط فراورده‌های جامعه‌های ابتدایی و کهن نیستند. ذهنیت جوامع امروزی نیز توانایی حیرت‌انگیزی در ساختن اسطوره از رویدادهای روزمره‌ سیاسی و اجتماعی و هنری و ورزشی و غیره دارد. اما هر چند تلاش برای اسطوره‌ای کردن دیدگاه‌های بشری امروز گسترده باشد، برخورد علمی و انتقادی با آن که موضوع بحث اسطوره‌شناسی است چیرگی ذهن تحلیلگر را بر اغوای اسطوره امکان پذیر می‌کند. بارت در مقاله‌های مجموعه اسطوره‌شناسی‌ها نشانه‌ها و اسطوره‌های زندگی روزمره‌ سیاسی و فرهنگی فرانسه دهه 60 را زیر ذره‌بین می‌گذارد و از نشانه‌های ناسالم که پرورنده اسطوره‌هایند نقاب بر می‌دارد.

1  2  صفحه‌ی 1