جیمز جویس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
گربه‌های کپنهاگ (نویسنده‌های بزرگ خواننده‌های کوچک)
اولیس 2 (کتاب دوم)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
گربه و شیطان
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
مردگان
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
تبعیدی‌ها (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 173,000 تومان
  • با تخفیف: 147,050 تومان
اولیس 1 (کتاب اول)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
مجموعه کامل شعرها به همراه شپش‌های اندیشه (سیاست جیمز جویس)
نامه‌های جویس به نورا
  • 49,500 تومان
  • با تخفیف: 49,500 تومان
دوبلینی‌ها
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
نه قلم نه آرامش
  • 84,500 تومان
  • با تخفیف: 84,500 تومان
بهترین داستان‌های کوتاه (جیمز آگوستین جویس)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
چهره مرد هنرمند در جوانی
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان

گربه‌های کپنهاگ (نویسنده‌های بزرگ خواننده‌های کوچک)

  • 29,000 تومان

افسوس... نمی‌توانم برایت یک گربه کپنهاگی بفرستم؛ چون در کپنهاگ اصلا گربه وجود ندارد. در اینجا ماهی و دوچرخه خیلی زیاد است، اما هیچ گربه‌ای نیست. ...

اولیس 2 (کتاب دوم)

  • 35,000 تومان

دلهره‌ای، افسوسی، آرام از ستون فقرات‌اش جاری شد و شدت گرفت. اتفاق می‌افتد، بله. مانع شو. بیهوده: نمی‌توانی کاری بکنی. لب‌های روشن و شیرین دختر. این هم اتفاق می‌افتد. دلهره‌ای سیال را حس می‌کرد که درونش منتشر می‌شد. هر کاری بکنی بیهوده است الان.

گربه و شیطان

  • 29,000 تومان

به استیو جویس. ویلرز سورمر (فرانسه). 10 آگوست 1936. استیو عزیزم: چند روز پیش برایت یک بچه گربه فرستادم. بچه گربه‌ای که شکمش پر از شیرینی بود. اما بعد با خودم فکر کردم، شاید تو قصه گربه «بوژنسی» را نشنیده باشی...

مردگان

  • 12,000 تومان

"مردگان" آخرین و طولانی‌ترین داستان دوبلینی‌ها (1914) است که با داشتن 15،952 کلمه در حد رمان کوتاه هم به شمار می‌رود. این داستان به مضامین عشق و شکست و مرگ و ماهیت هویت می‌پردازد. تی. اس. الیوت "مردگان" را «یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های کوتاهی که تاکنون نوشته شده» توصیف کرده است. «روح گیبری‌یل به حیطه‌ای نزدیک شده بود که خیل عظیم مردگان در آن ساکن‌اند. پیدا و ناپیدای آن‌ها را احساس می‌کرد اما از آن سردرنمی‌آورد. هویت خودش داشت در عالمی بی‌نام و نشان و ناملموس محو می‌شد. عالم ملموس، عالمی که این مردگان زمانی در آن پرورش یافته و زندگی کرده بودند، داشت محو می‌شد و تحلیل می‌رفت.»

تبعیدی‌ها (نمایش‌نامه)

  • 173,000 تومان

نمایشنامه‌ی ”تبعیدی‌ها“ نخستین‌بار در مه 1918 منتشر شد، نمایشنامه‌ای که در زمان انتشارش چندان مورد توجه قرار نگرفت: عده‌ای آن را تنها تقلیدی از آثار ایبسن می‌دانستند و عده‌ای با مقایسه‌ی این نمایشنامه با دو رمان جویس، ”اولیس” و ”پرتره‌ای از مرد هنرمند در جوانی”، آن‌ را اثری نه‌چندان جویسی قلمداد می‌کردند و عده‌ای نیز آن را ”زننده” یافتند. ویلیام باتلر ییتس از قبول این نمایشنامه برای اجرا در تئاتر ابی امتناع کرد و متن برای دیدار صحنه چهل و دو سال انتظار کشید: تنها پس از اجرای هارولد پینتر از این نمایشنامه به سال 1970 در لندن بود که توجه بیشتری به آن جلب شد.

اولیس 1 (کتاب اول)

  • 30,000 تومان

آخرین‌ وداع‌ بی‌نهایت‌ تأثرآور بود، از مناره‌های‌ دور و نزدیک‌ صدای ‌ناقوسِ‌ مرگ‌ لاینقطع‌ بلند بود و همه‌ را به‌ تشییع‌ جنازه‌ می‌خواند و در گوشه‌ و کنار محله‌های‌ غم‌زده‌ ده‌ها طبل‌ پوشیده‌ در نمد که‌ صدای‌ پوک‌ توپ‌ها آن‌ها را قطع‌ می‌کرد، ندایی‌ شوم‌ سر می‌داد. غرش‌ کرکننده رعد و روشنایی‌کور کننده برق‌ که‌ این‌ صحنه مرگبار را روشن‌ می‌کرد، گواهی‌ می‌داد که‌ توپ‌خانه ‌آسمان‌ از قبل‌ تمامِ‌ طنطنه مافوق‌ طبیعيِ‌ خود را به‌ این‌ منظره‌ مخوف‌ عاریه‌ داده‌ است‌. از دریچه‌های‌ سیل‌بند آسمان‌ِ خشمگین‌ بارانی‌ سیل‌آسا بر سر برهنه‌ خلایقی‌ که‌ گرد آمده‌ بودند، فرو ریخت‌ و عده اینان‌ به‌ کم‌ترین‌ تخمین ‌پنج‌صدهزار بود. دسته‌یی‌ از پاسبان‌های‌ شهر دبلین‌ بزرگ‌، به‌ فرماندهی‌ شخص‌سرکلانتر در میان‌ آن‌ جمع‌ عظیم،‌ به‌ حفظ‌ نظم‌ مشغول‌ بودند و برای‌ آن‌که‌ آن‌ جمع‌ عظیم‌ سرگرم‌ شوند، دسته‌ موزیکانچی‌ سنج‌ و سازهای‌ بادی‌ خیابان ‌یورک با آلات‌ پوشیده‌ در پوشش‌ سیاه‌ ماهرانه‌، همان‌ نغمه بی‌همتایی‌ را می‌نواختند که‌ قریحه‌ نالان‌ "اسپرانتزا" از گهواره‌ در دل‌ ما نشانده‌ است‌.

مجموعه کامل شعرها به همراه شپش‌های اندیشه (سیاست جیمز جویس)

  • 17,000 تومان

صدای تو که در کنارم بود درد دادمش او را، آزارها چرا که در دست داشتم دوباره دست‌های تو را. کلمه‌ای نیست، نشانی نیز که مرهمی بتواند... غریبه است برای من حالا او که دوست بود مرا...

نامه‌های جویس به نورا

  • 49,500 تومان


نامه‌ها به نزدیکان همدل و محرمان اسرار بسان نقب‌هایی هستند به دنیای درون مشاهیر و چه بسیار جنبه‌های نهفته سرشت و شخصیت‌شان را آشکار می‌سازند؛ به واسطه‌شان در می‌یابیم فلان فرمان‌روای جبار چه نازک‌دل بوده در عرصه عواطف و برعکس، شاعری شهره به لطافت احساسات و ظرافت طبع چه سفاک بوده در روابط عاشقانه. علاوه بر شرح این نکات کمتر شناخته شده، مجموعه «نامه‌های نام‌داران» اطلاعات فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی جالبی هم به خوانندگان عرضه می‌دارد. در نامه‌های جویس به نورا، دوبلین به مثابه شهر «شکست، کینه و شوربختی» ظاهر می‌شود. ایرلندی به مترادفی برای خیانت بدل می‌شود:«جوان‌تر که بودم دوستی داشتم که یک‌پارچه سر سپرده‌اش بودم، از جهاتی حتی بیشتر از آن‌چه به تو دل‌بسته‌ام. ایرلندی بود، یعنی این‌که، بهم خیانت کرد.

دوبلینی‌ها

  • 20,000 تومان

بر اساس دسته بندیهایی که انجام گرفته دوبلینی ها را باید به چهار قسمت تقسیم کرد: قسمت اول شامل داستانهای ((خواهران)) ، ((برخورد)) ، ((عربی)) که شامل تجربیاتی از کودکی نویسنده اند و شخصیت اصلی هر سه داستان هم کودک هستند.نکته ای که در مورد این سه وجود دارد این است که آنها طرح هستند نه داستان.با اینحال جویس به این حرفها اهمیت نمی دهد.او کار خودش را می کند و آنها را به همین شکل ارائه می دهد خواه طرح حسابشان کنیم خواه داستان. قسمت دوم: ((اولین)) ، ((پس از مسابقه)) ، ((دو زن نواز)) ، ((پانسیون)) داستانهای دوره ی نوجوانی او شمرده می شوند. قسمت سوم: ((ابری کوچک)) ، ((همتایان)) ، ((گل)) ، ((حادثه ای دردناک)) داستانهای جوانی و بلوغ و در نهایت قسمت چهارم که شامل ((روز گل پیچک در ستاد انتخابات)) ، ((مادر)) ، ((فیض)) ، ((مردگان)) می شود آنطور که والتون لیتز گفت داستانهای زندگی عمومی در دوبلین به حساب می آیند.(می توانید به دوبلینی ها-ترجمه محمد علی صفریان،صالح حسینی-نشر نیلوفر مراجعه کنید). هر کدام از این داستانها به طور جداگانه جزء بهترین داستانهای کوتاه قرن بیستم قرار می گیرند.جویس اینها را نوشت تا خصلت های بد نهفته در افکار و اعمال ایرلندی ها را به رخشان بکشد.او دوبلین را ((مرکز فلج)) ایرلند می دانست و تا جایی پیش رفت که احساس کرد برای اینکه راحت تر حرفهایش را بزند باید ایرلند را ترک کند.او در نوشتن داستانهای این مجموعه سبکی را که فلوبر پایه گذار آن بود در پیش گرفت.به همین سبب داستانهای این مجموعه به شدت تصویری اند و کمتر تکیه بر عمل داستانی دارند.او استاد استفاده از کلمات بود و بعدها این استادی را به همینگوی داد تا ما شکل تکامل یافته ی آن را در آثار همینگوی ببینیم.جویس هر کجا که کلمه ی مورد نیازش را پیدا نمی کرد و می دید که کلمات موجود نمی توانند او را ارضاء کنند دست به کلمه سازی می زد.

نه قلم نه آرامش

  • 84,500 تومان

چه فردا باشد و چه روزی دیگر، من همانی خواهم بود که پایه‌اش را امروز می‌گذارم. امروز نیز همانی هستم که پایه‌اش را روزی پیش گذاشته‌ام.

بهترین داستان‌های کوتاه (جیمز آگوستین جویس)

  • 135,000 تومان

جیمز جویس در دابلین به دنیا می‌‌‌آید. او یکی از چهارده فرزند خانواده است. جویس از کالج بلودر فارغ‌التحصیل می‌‌شود و در دانشگاه دابلین نام‌نویسی می‌کند. جیمز جویس نوشتن اثر جدید خود را با عنوان اثر در حال پیشرفت آغاز می‌کند. جیمز جویس در زوریخ درمی‌گذرد و در همین شهر به خاک سپرده می‌شود.

چهره مرد هنرمند در جوانی

  • 195,000 تومان

چنانکه اغلب جویس‌شناسان معتقدند و در یکی از یادداشت‌های این کتاب نیز آمده است، " استیون ددالوس" همان جیمز جویس است و " چهره مرد هنرمند در جوانی" در واقع زندگینامه خودنوشت جویس است از دو‌سالگی تا حدود بیست‌سالگی یعنی تا زمانی که برای نخستین بار به پاریس رفت. نظریه ادبی جویس- که در بخش نهم رمان اولیس ضمن مباحثه پرشوری در کتابخانه ملی دوبلین به تفصیل بیان می‌شود ـ این است که هر اثر ادبی، حتی نمایشنامه‌ای شبه تاریخی مانند " هملت" اثر شکسپیر ـ در حقیقت زندگینامة‌ خودنوشت پدید آورندة آن اثر است.

1  2  صفحه‌ی 1