یدالله آقاعباسی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)
  • 212,000 تومان
  • با تخفیف: 212,000 تومان
میراث باد (نمایشنامه)
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
گشت‌و‌گذاری پیرامون پدرم (مجموعه نمایش‌نامه کنش معاصر 5)
در منطقه جنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)
سرگرمی‌ساز (نماشی‌نامه)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
سقوط به بالا (مجموعه شعر)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
چراغی در بالا خانه (مجموعه شعر)
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
آنجا که پیاده‌رو پایان می‌پذیرد (اشعار و طراحی‌های شل سیلور استاین)
تار عنکبوت و 2 نمایش‌نامه دیگر (مجموعه نمایش‌نامه)
با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان (مجموعه مقالات)
پیش از ناشتایی و 3 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)
تشنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان

سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)

  • 212,000 تومان

«سیر طولانی روز در شب»، نمایشنامه خودزندگی‌نامه‌ای یوجین اونیل، استادانه‌ترین اثر اوست. این نمایشنامه را اولین‌بار انتشارات دانشگاه ییل در 1956 منتشر کرد و یک سال بعد برنده جایزه پولیتزر شد. هارولد بلوم درباره این کتاب می‌نویسد: «سیر طولانی روز در شب به اتفاق آرا شاهکار اونیل است... عشق میان اعضای خانواده خودش به زحمت در برابر زخم‌ها و آسیب‌های ازدواج، پدر و مادری و فرزندی تاب می‌آورد، چه رسد به اینکه بخواهد این زخم‌ها را تسکین دهد. این واقعیت هرگز تا این حد بی‌رحمانه و اثرگذار به تصویر کشیده نشده، آن هم با بیانی چنین قدرتمند که بعید است هیچ‌کداممان تلخی‌اش را هرگز فراموش کنیم.» اونیل سیر طولانی روز در شب را در 1940 نوشت اما نمایشنامه تا 1956، یعنی پس از مرگ نویسنده، روی صحنه نرفت. او در این نمایشنامه با شجاعت و بدون هیچ شرمی از زندگی واقعی خودش می‌نویسد. اثر او تلاشی ا‌ست غم‌بار برای درک خودش و خانواده‌اش و، همان‌طور که اونیل در تقدیم‌نامه کتاب اشاره کرده، «این نمایشنامه‌ را که درباره اندوهی کهنه است با اشک و خون نوشته‌ام». هیچ‌کدوممون در برابر بلاهایی که زندگی سرمون آورده کاری از دستمون برنمی‌آد. آدم اصلاً نمی‌فهمه کِی اون بلاها سرش می‌آن، وقتی هم که می‌آن سراغش باعث می‌شن آدم سرش به چیزهای دیگه گرم بشه تا اینکه بالاخره یادش بره چی می‌خواست بشه و خود واقعیش رو برای همیشه فراموش می‌کنه. (بریده‌ای از نمایشنامه)

میراث باد (نمایشنامه)

  • 85,000 تومان

در دادگاهی جنجالی که در سال 1925 در ایالت تنسی امریکا برگزار شد، معلمی دبیرستانی به نقض قانون باتلر متهم شد که طبق آن، تدریس موضوع «تکامل انسان» در مدارس دولتی غیرقانونی بود. این معلم که مطمئن نبود آیا واقعاً تکامل انسان تدریس کرده است یا نه، خود را عمداً متهم کرد تا بتواند توجه افکار عمومی را به موضوع جلب کند. او ابتدا مجرم شناخته و جریمه شد، اما حکمش به دلایل فنی لغو شد. این محاکمه به هدف خود، یعنی ایجاد سروصدای گسترده در سطح ملی، رسید، و خبرنگاران بسیاری به محل تشکیل دادگاه هجوم بردند تا سخنان وکلای برجسته‌ای را که پذیرفته بودند نمایندگی دو طرف را بر عهده بگیرند پوشش خبری دهند. این دادگاه، که به «دادرسی بوزینه» نیز شهرت دارد، مناقشه میان بنیادگرایان و مدرنیست‌ها را علنی کرد؛ بنیادگرایانی که می‌گفتند کلام خدا، به همان شکل که در کتاب مقدس آمده است، بر همه دانش بشری اولویت دارد، و مدرنیست‌هایی که می‌گفتند تکامل می‌تواند با دین سازگار باشد. «دادرسی بوزینه» یکی از نقاط عطف در تاریخ آموزش نظریه تکامل است. جروم لارنس و رابرت ای. لی در میراث باد این نقطه عطف تاریخی را بازسازی کرده‌اند، آن هم به قول خودشان با این آگاهی که «دستور صحنه‌ها طوری است که انگار چندان از آن نگذشته است. شاید همین دیروز بوده باشد و ممکن است همین فردا باشد».

گشت‌و‌گذاری پیرامون پدرم (مجموعه نمایش‌نامه کنش معاصر 5)

  • 57,000 تومان

کارگردان: خب تمرین می‌کنیم. برق‌کار: گفتی دنبال چی می‌گشتی؟ پسر: ساندویچ جگر. برق‌کار: ساندویچ جگر... آدم عجیب‌غریبی هستی! آره عجیب‌غریبی.

در منطقه جنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 25,000 تومان

ینک: تو نباس خیلی سخت بگیری، دریسک. داشتم فکر می‌کردم به اون بدی هم نیس که مردم فکر می‌کنن. منظورم مُردنه. من هیچ‌وقت به موعظۀ ناخداها اهمیت نمی‌دادم. هیچ‌وقتم دین نداشتم، اما می‌دونم چیزی که بعد از این سرم می‌آد نمی‌تونه بدتر از این زندگی باشه. دریسک من دوست ندارم از پیش تو برم، ولی این‌جوریه... ترک این زندگی جاشویی اون‌قدرام ارزش گریه‌کردن نداره. از این کشتی به اون کشتی، کار سخت، پول کم، و بخور و نمیر. بعدشم دوباره با یه کشتی بزنی به دریا. هیچ‌وقت آدم حسابی نبینی، هیچ‌وقت از یه شهر ساحلی بیرون نری، سخته از هر بندری راه بیفتی و دور دنیا رو بگردی و هیچیش رو نبینی، هیشکی نباشه ازت مراقبت کنه، چه مُرده باشی، چه زنده... تو این همه هیچی نیس که متأسف باشی از دست بدی، دریسک.

سرگرمی‌ساز (نماشی‌نامه)

  • 25,000 تومان

آرچی همه درب و داغون و مفلسیم. دائم‌الخمر، مجنون، دیوانه، خل و چل و عاطل و باطلیم. آره، مشکلاتی داریم که هیشکی تا حالا نشنیده. شخصیت‌هایی داریم که کسی فکرشم نمی‌کنه. از اونایی هستیم که براشون لطیفه درست می‌کنن. چون از زندگی بقیه مردم عادی دوریم. گرچه درست فکرشو بکنی، مسخره نیستیم. زیادی کسل‌کننده‌ایم. چون مث هیچ بنی بشر دیگه‌ای نیستیم. با هیچی سازگار نیستیم. از پس هیچ‌کاری برنمیایم. همیشه موی دماغیم. هیچ‌کاری نداریم جز این که خداگونه در مورد کارایی که تا حالا کردیم داد سخن بدیم. مدام داریم توجه یه کسی رو به مشکلات ناچیز و ناخوشایند خودمون جلب می‌کنیم.

سقوط به بالا (مجموعه شعر)

  • 24,000 تومان

سر و ته، درخت‌ها تاب می‌خورن رها، توی هوا. اتوبوسا شناورن، ساختمونا معلقن توی هوا. گاهی خوبه دیدن دنیا. از یه زاویه دیگه، غیر از اون که دیدی تا حالا.

چراغی در بالا خانه (مجموعه شعر)

  • 23,000 تومان

جالب‌ترین شیرجه‌ها. همونی بود که ملیسای کو کنت گرویی زد. رو تخته بالا و پایین شد و خودشو ول کرد تو هوا. با یه چرخش سر و پیچش مو، زد سی و چهار تا پشتک و. وارو. چرخید و وا چرخید و رفت بالا. اون وقت نه تا و نصفی کله معلق زد اونجا. بعد پایینو نگاه کرد و چی دید یک باره؟ دید استخر آب نداره.

آنجا که پیاده‌رو پایان می‌پذیرد (اشعار و طراحی‌های شل سیلور استاین)

  • 70,000 تومان

اگر رویاپردازی، وارد شود! اگر رویاپردازی، آرزومندی، دروغ‌پردازی، امیدواری، نیایشگری، لوبیای سحرآمیزخری. حتی اگر مدعی هستی، بیا و کنار شعله من بنشین. چرا که انبانی از قصه‌های زرین برای گفتن داریم. وارد شو! وارد شو!

تار عنکبوت و 2 نمایش‌نامه دیگر (مجموعه نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

موقعیت بعضی از اشخاص در نمایشنامه‌های اونیل موقعیت موجوداتی است که در تار عنکبوت گیر می‌افتند. تفاوتی نمی‌کند که این موجود ژنرال دست‌نشانده‌ای باشد که نماینده‌ی شرکتی که او را به قدرت رسانده برایش تعیین تکلیف می‌کند، پدری باشد که تمام دارایی خود را برای پسرش در بُنِ گره‌ی طناب داری قایم کرده، اما زبانش قاصر از بیان این شیرین‌کاری است یا تیره‌بختانی در اعماق جامعه باشند که از بد حادثه در این تار گرفتار آمده‌اند. «تارعنکبوت» مجموعه‌ای‌ست از سه نمایشنامه‌ی کوتاه از یوجین اونیل: «تار عنکبوت»، «طناب» و «فیلم‌بردار».

با نمایش و نمایش‌نامه‌نویسان (مجموعه مقالات)

  • 68,000 تومان

مطالب بخش «با نمایش» تا حد زیادی سرشت آموزشی دارند و بخش «با نمایش‌نامه‌نویسان» از معرفی و ترجمه چند گفتگو شکل یافته که به تجربه قدیم و جدید بعضی از نمایش‌نامه‌نویسان اشاره می‌کند. گفتگو همیشه جذاب است و نکته‌هایی دارد که در نوشته‌ها دشواریاب‌تر است. شیوه معقول مطالعه متن یک نمایش، که یکی از اهداف اصلی و موکد این کتاب است، دیدن آن به عنوان اجرایی بالقوه و در صورت امکان دیدن اجرای آن و از آن بهتر اجرای آن است. هر چه نمایشی پیچیده‌تر و هوشمندانه‌تر باشد، برداشت‌های درست از آن هم متفاوت خواهد بود. اگر نمایش‌ها مسایل قابل تفسیری ارائه نکرده باشند، کسی درباره آن‌ها چیزی نخواهد نوشت.

پیش از ناشتایی و 3 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

در نمایش‌نامه‌های کوتاه یوجین اونیل بذر تفکری پاشیده شده است که تمام عمر و در تمام آثارش دست از سر او برنداشت و آن از سویی کشیده شدن پرده پندار در پیش چشم آدم‌ها و از سوی دیگر دریده شدن این پرده و رویارویی آن‌ها با حقیقت عریان است. چیزی که هستی آن‌ها را به تباهی برده و در لحظه رویارویی از پا درشان می‌آورد. اغلب قهرمانان اونیل گرفتار پندارهای باطل‌اند. بنمایه‌ای که این چهار نمایش‌نامه کوتاه نیز در آن مشترک‌اند. آن‌ها نیز بر لبه هستی و در مواجهه با خورشید حقیقت یا بهت‌زده‌اند و یا زیر بار سنگین حقیقت تحمل از دست داده به سوی نیستی می‌شتابند.

تشنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

مرد: من تو زندگی خیلی امید داشته‌ام. همیشه امید باطل داشته‌م. ما از مسیر کشتیای بخار دور افتادیم. من چیزی از دریانوردی نمی‌دونم با این حال شنیدم که رو عرشه می‌گفتن داریم از راهی می‌ریم که کسی از اون نمی‌ره. چرا این کارو کردیم نمی‌دونم. به گمانم ناخدا می‌خواست میون‌بر بزنه. فقط خودش می‌دونست چی تو سرشه. در هر سه این نمایشنامه‌ها اشخاص در موقعیتی نسبتا بیهوده‌گیر می‌افتند. اینجا محل رو به رو شدن با واقعیتی است که با شدت و خشونت هر چه تمام‌تر پرده پندار را در پیش آن‌ها می‌درد. آن‌چه قبلا به چشم آن‌ها دلفریب و زیبا می‌آمد اکنون به یکباره از ارزش می‌افتد . در تشنگی آفتاب سوزان حقیقت چشم را خیره می‌کند و در دو نمایش‌نامه دیگر افراد بر اثر خطای خود ناگاه و بی‌حفاظ در برابر تند بادی می‌ایستند که آن‌ها را به ورطه نابودی می‌کشاند. حقیقت گاه چندان بی‌رحم می‌گشاید که تصور آن نیز دشوار است.

صفحه‌ی 1