کاوه فیض اللهی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
حیات چیست (5 ایده بزرگ در زیست‌شناسی)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
ویز نیش گاز (حشرات به چه درد می‌خورند)
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
فلسفه پرندگان
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
سیاره ویروس‌ها (ویروس سپهر)
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
فلسفه زیست‌شناسی (مقدمه‌ای بسیار کوتاه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
تکامل شگفت‌انگیز (سفر حیات)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
صدای غذا خوردن 1 حلزون وحشی (ماجراهای واقعی 1 زن و 1 شکم‌پا)
یاد جنگل دور
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
چگونه گورخر راه‌راه شد و سایر داستان‌های داروینی من درآوردی
در جستجوی طبیعت (غریزه زیست‌گرایی)
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان

حیات چیست (5 ایده بزرگ در زیست‌شناسی)

  • 160,000 تومان

تعریف حیات پرسشی کهن اما همچنان بی‌پاسخ است. گویی پدیده‌ای تعریف‌گریز است که به هیچ تعریفی بر پایه شروط لازم و کافی تن نمی‌دهد و از هر تلاشی در این جهت با رو کردن استثنایی می‌گریزد. دنیای زنده به مراتب پیچیده‌تر از آن است که بتوان با یک تعریف قاطع بر پایه معیارهایی محدود تکلیف تمام موارد بینابینی را روشن کرد. اما هدف پل نرس در این کتاب نه تلاش برای پاسخ دادن به چیستی حیات، بلکه برشمردن پنج «ایده بزرگ» در زیست‌شناسی برای توضیح ساز و کار حیات است: سلول، ژن، تکامل از راه انتخاب طبیعی، حیات همچون شیمی، و حیات همچون اطلاعات. او نتیجه می‌گیرد که موجودات زنده ماشین‌های فیزیکی، شیمیایی، و اطلاعاتی با حدود مشخص هستند که تکامل می‌یابند. همچنین، بر اهمیت سلول تاکید می‌کند و آن را واحد بنیادی حیات و اتم زیست‌شناختی می‌نامد، جایی که شیمی به زیست‌شناسی تبدیل می‌شود و از رهگذر این تبدیل مهم‌ترین ویژگی موجودات زنده، یعنی رفتار هدفمند و مفهوم «خود» پدید می‌آید.

ویز نیش گاز (حشرات به چه درد می‌خورند)

  • 350,000 تومان

با «ویز، نیش، گاز» گام‌به‌گام با دنیای حشرات آشنا می‌شویم تا بفهمیم که چرا ما و سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بدون آنها بختی برای بقا نداریم. حشرات تقریبا نیمی از دنیای جانوران را تشکیل می‌دهند و همه‌جا حضور دارند؛ از اعماق غارها تا بلندی‌های هیمالیا، درون کامپیوترها، آب داغ، و حتی در سوراخ گوش و بینی جانوران بزرگ‌تر. خیلی‌ها گمان می‌کنند زندگی در نبود حشرات دلپذیرتر خواهد بود، اما درواقع بدون آنها زندگی ناممکن خواهد شد. حشراتند که گیاهان و جانوران مرده را به خاک تبدیل کرده و گل‌ها را گرده‌افشانی می‌کنند و بود و نبود بسیاری از محصولات کشاورزی به آنها وابسته است. زندگی، آن‌طور که می‌شناسیم، بدون حشرات چندان نخواهد پایید و این در حالی‌ست که سال‌های اخیر گزارش‌های نگران‌کننده‌ای دربارۀ کاهش چشمگیر شمار و تنوع حشرات منتشر شده است؛ روندی که برای ما و سیاره‌مان پیامدهایی جدی خواهد داشت.

فلسفه پرندگان

  • 180,000 تومان

یک پرنده‌شناس و یک اهل فلسفه که عمری را به تماشای پرندگان گذرانده‌اند با الهام از اسرار زندگی پرندگان در بیست و دو درس کوتاه به ما می‌آموزند که درنگ کنیم و سر بالا کنیم و نگاهی به آسمان بیندازیم تا به گسستگی‌هایمان از طبیعت پی ببریم و بار دیگر به آن بپیوندیم. اگر در زندگی پرندگان تامل کنیم نکات ارزشمند زیادی از آنها می‌آموزیم. این کتاب از شما می‌خواهد که یک گام از مشغله‌های زندگی روزمره فاصله بگیرید و برای دوباره پیوستن به طبیعت به آواز این فیلسوفان کوچکِ آسمان گوش فرا دهید چرا که عمیق‌ترین حکمت‌ها را می‌توان از کوچک‌ترین موجودات یاد گرفت. پرندگان،‌ از گنجشک کم‌جان گرفته تا عقاب شکوهمند، از جذاب‌ترین گونه‌های جانوری سیاره زمین هستند. این موجوداتِ به‌ظاهر ظریف، که مدام از سهمگین‌ترین طوفان‌ها جان به‌در می‌برند و بسیاری از آنها هر سال با تغییر فصل هزاران کیلومتر مهاجرت می‌کنند، نماد و نمونه اعلای زیبایی و برازندگی و استقامت هستند. فلسفه پرندگان، با تصاویر زیبایش، ستایشی است از دوستان آسمانی ما و به ما یادآوری می‌کند که خود را با ضرباهنگ طبیعت کوک کنیم، به بینشی نو درباره زیستنِ سعادتمندانه و ارزشمند دست یابیم، و بال‌ها را بگشاییم و در آسمان‌ها اوج بگیریم. این کتاب تا کنون به شانزده زبان ترجمه شده است.

سیاره ویروس‌ها (ویروس سپهر)

  • 115,000 تومان

□ سیارهٔ بی‌همتای ما یا آنها؟ نه‌فقط کرونا، که بی‌شمار ویروس ما را احاطه کرده‌ است. می‌توانید آنها را در دل آب‌های منجمد قطب جنوب پیدا کنید، حتی در ژرفای آب شور اقیانوس‌ها و دریاها که روزی باور داشتیم ویروس‌های کمی امکان حیات در آنجا دارند. این دیدگاه امروز به ‌مدد علم و تلاش مدام دانشمندان در کار تغییر و اصلاح است. امروز می‌دانیم که تعداد ویروس‌های ساکن آب‌های شور پانزده برابر تعداد تمامی جاندارانی است که در آنجا زندگی می‌کنند. حتی ژنوم انسان‌ها نیز میراث‌دار ژن‌ ویروس‌هایی‌ست که هزاران سال پیش وارد بدن اجدادمان شده بود. این که موجودی بسیار کوچک‌تر از کوچک‌ترین سلول‌ها، موجودی نه کاملاً جاندار و نه کاملاً بی‌جان که به‌تنهایی و بدون استفاده از امکانات سلول میزبان قادر به زندگی مستقل نیست، سیاره‌ای به بزرگی زمین را به گروگان بگیرد، میلیون‌ها نفر را به کام مرگ بفرستد، اقتصاد جهانی را در هم بشکند و فیلسوفان را به تردید وادارد که آیا نسبت دگرگون‌شدۀ انسان با جهان و با جامعه اصلاً به شکل نخست باز خواهد گشت یا نه، شبیه طرح جسورانه‌ای برای یک فیلم علمی-تخیلی به نظر می‌رسد. تا همین یک سال پیش باور کردن این حجم از تخیل آسان نبود. اما اکنون کافی است نگاهی به جهان پیرامون بیندازیم و دریابیم که این کابوس نه‌تنها محقق شده است بلکه خود ما نیز در آن نقش داریم. کارل زیمر روزنامه‌نگاری است که ما را همپای دانشمندانی می‌کند که سرگرم گسترش درک ما از حیات هستند. زیمر که در نیویورک تایمز و نشریات دیگر در زمینۀ علوم زیستی و تکامل جانداران می‌نویسد، مشتاق است بداند که دانشمندان چگونه به شناخت ما از طبیعت و خودمان می‌افزایند. زیمر داستان‌های جالبی را که در طی دوران کاری‌اش یافته کنار هم می‌چیند و این‌چنین از موضوعی جدی و علمی، روایتی گیرا و مجذوب‌کننده و دست‌اول می‌سازد تا به‌وسیلۀ آن به بررسی تاریخ و میکروب‌شناسی بپردازد و به‌زبان ساده توضیح بدهد که ویروس‌ها چگونه جهان‌مان را تغییر داده‌اند و همچنان تغییر می‌دهند، و چگونه بر آن حکومت می‌کنند!

فلسفه زیست‌شناسی (مقدمه‌ای بسیار کوتاه)

  • 75,000 تومان

فلسفه دوستِ منتقدِ زیست‌شناسی است؛ دوستی که کمک می‌کند روشن‌تر بیندیشید و ایرادهایتان را برطرف کنید و در پایان احساس کنید که قوی‌تر شده‌اید. این کتاب به دلیل زبان ساده و شفافش می‌تواند برای علاقه‌مندان به فلسفه علم و پیامدهای مفهومی نظریه‌های زیست‌شناسی، و زیست‌شناسانی که به مبانی فلسفی رشته خود علاقه دارند، نقطه آغاز بی‌همتایی باشد. نویسنده درباره هر کدام از مباحث اصلی فلسفه زیست‌شناسی فقط به اندازه‌ای می‌گوید که اصطلاحاً خواننده را «سوار قطار» کند. فلسفه زیست‌شناسی برای دیدن تصویر بزرگ‌تر، پیام‌های زیست‌شناسی و جهان‌بینی تکاملی، و برای مطالعه انتقادی آثاری که در این زمینه منتشر شده، ابزاری است که به آن نیاز خواهید داشت. سمیر عکاشه استاد فلسفه علم دانشگاه بریستول در انگلستان است و از سال 2003در آنجا تدریس می‌کند. عکاشه همچنین عضو فرهنگستان بریتانیا و رئیس انجمن فلسفه علم اروپا است. عکاشه بیش از یکصد مقاله درباره موضوعات گوناگون فلسفه علم و زیست‌شناسی تکاملی در ژورنال‌های معتبر منتشر کرده است. موضوعات مورد علاقه او در فلسفه زیست‌شناسی پرسش‌های بنیادی و مفهومی مرتبط با نظریه تکامل، به‌ویژه مساله سطح انتخاب است که به انتشار کتاب تکامل و سطح انتخاب انجامید که برنده جایزهه لاکاتوش شد.

تکامل شگفت‌انگیز (سفر حیات)

  • 45,000 تومان

این کتاب به شما می‌گوید که تکامل چیست، چگونه کار می‌کند و چه کسی اسرار آن را کشف کرد. چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک ماهی ماهی به شمار آید؟...

صدای غذا خوردن 1 حلزون وحشی (ماجراهای واقعی 1 زن و 1 شکم‌پا)

  • 180,000 تومان

تا به حال به این فکر کردید که شاید بابت مشغله کاری و روزمرگی فراوانی که دچارش شدیم قادر به حس کردن خیلی از جزئیات مهم زندگی نیستیم... معمولا ما انسان ها زمان سختی و مشقت تازه متوجه اهمیت آرامش و روزمرگی که کلی مارا به خود درگیر کرده می‌شویم... الیزابت تووا بایلی هم از جنس ما است. تازه با زندگی راحت‌تر و کم دردسرتر اما خب حادثه و هجوم اتفاقات عجیب و غریب، بی‌خبر سراغ آدمی را می‌گیرد. او عاشق طبیعت است و با گربه و سگش در روستای کوچکی زندگی می‌کند اما داستان این کتاب برمی‌گردد به 34 سالگی وی که از سفر اروپای خود یک ویروس ناشناخته به سوغات آورده و ویروس با تمام تلاش میخواهد الیزابت را از پای درآورد. حالا وقت وارد شدن نقش اصلی داستان یعنی حلزونی است که مهمان ناخوانده الیزابت در بیمارستانی است که او در آنجا بستری است. هم‌ذات‌پنداری او با حلزون و کتاب آناتومی حلزونی که پرستار به او می‌دهد باعث می‌شود الیزابت الهام خوبی از دوست کوچکش دریافت کند و آن را سپر اصلی مقابل بیماری و ناامیدی و تنهایی خود قرار دهد . داخل سایت اصلی این کتاب میتوان به صدای هویج خوردن الیزابت و هویج خوردن حلزونش گوش دهید و بعد از خواندن آن به این فکر کنید که چه پدیده‌هایی سر راه ما قرار گرفته و هر روز از کنارشان با بی دقتی تمام رد می‌شویم غافل از اینکه درون تک تک آنها دنیایی است شاید بزرگ‌تر از ما...

یاد جنگل دور

  • 300,000 تومان

وقتی که مار می‌بینیم نفس‌مان بند می آید و از ترس از جا می‌پریم. زیبایی شکوهمند برآمدن آفتاب ما را به درنگ و شگفتی وا می‌دارد. این واکنش ها تصادفی نیست؛ در واقع، بسیاری از واکنش های انسان به طبیعت ریشه ای عمیق در گذشته‌ی تکاملی ما دارد. ترس ما از مار به دلیل ترس از زهر یا ماهیچه های خردکننده‌ی آن است، و آنچه با طلوع خورشید مایه‌ی دلگرمی ما می‌شود برطرف شدن خطر جانوران شکارگر است که در تاریکی به کمین نشسته اند. بسیاری از سلیقه های ما در زیبایی شناسی، از انواع باغ هایی که می سازیم تا غذاهایی که از خوردنشان لذت می‌بریم و تفریحاتی که سرگرم‌مان می کنند، نتیجه‌ی ماندگار انتخاب طبیعی است. در این اثر بلندپروازانه و غیرعادی، زیست شناس تکاملی، گوردون اوراینز، به کاوش درباره‌ی نقش تکامل در واکنش‌های انسان به محیط می‌پردازد. کار را با پرسش درباره علت وجود هیجانات در ما آغاز می‌کند و با ارائه‌ی رویکردهای تکاملی به زیبایی شناسی به پایان می‌رساند. اوراینز، نشان می‌دهد که چگونه هیجانات امروزی ما را تصمیم‌هایی شکل می دهند که نیاکان ما هزاران سال پیش در ساوانای آفریقا گرفتند. در طول این دوره دلبستگی ها و بیزاری‌هایمان در مغز ما مداربندی شد، چون واکنش مناسب یا نامناسب به محیط به معنای تفاوت مرگ و زندگی بود.

چگونه گورخر راه‌راه شد و سایر داستان‌های داروینی من درآوردی

  • 150,000 تومان

چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟ چرا گورخر راه‌راه است؟ چرا گله بوفالوها کمابیش دموکراتیک است اما فیل‌ها دیکتاتوری را ترجیح می‌دهند؟ علت معماری درخشان تپه موریانه‌ها یا پیچیدگی‌های زندگی جنسی کفتارها چیست؟ چرا گورکن عسل‌خوار طوری تکامل یافته که یکی از موثرترین عوامل کشتارجمعی باشد؟ در این راهنمای آموزنده و بامزه به این معماهای تکاملی و واقعیت‌های شگفت‌انگیز دنیای جانوران پاسخ داده می‌شود. خودتان را‌ آماده کنید که هنگام خواندن این کتاب مجذوب و شگفت‌زده شوید و از آن بهتر لذت ببرید.

در جستجوی طبیعت (غریزه زیست‌گرایی)

  • 140,000 تومان

کتابی که در دست دارید، مقدمه‌ای خواندنی و قابل فهم برای آشنایی با یکی از با استعدادترین دانشمندان جهان است. ادوارد ویلسون، شاید بیش از هر دانشمند دیگری در قرن ما، جانوران را در زیستگاه طبیعی‌شان زیر نظر گرفته و قوانین حاکم بر رفتار، سازمان اجتماعی، و روابط‌‌شان را با محیط دریافته است. اما او نه فقط در پی آنچه این یافته‌ها درباره خود این جانوران به ما می‌گویند، بلکه در پی چیزهایی است که می‌توانند درباره طبیعت انسان و رفتار گونه ما به ما بگویند. او نتایج جذاب و گاه شگفت‌انگیز بررسی‌هایش را به واسطه کتاب‌هایی فوق‌العاده همچون تنوع حیات، طبیعت انسان، و زیست‌شناسی اجتماعی، با خواننده عام در میان گذاشته است. نثر جذاب و دقیق او درباره موضوعات پیچیده دو جایزه پولیتزر برایش به ارمغان آورده و ستایش دانشمندان و خوانندگان سرتاسر جهان را برانگیخته است.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1