کاوه بهبهانی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پرسش‌های بزرگ فلسفه و فیزیک
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
فلسفه نیچه
  • 138,000 تومان
  • با تخفیف: 138,000 تومان
رام‌ کردن سرمایه‌داری
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
زیبایی‌شناسی (راهنمای فلسفه بلک‌ول 7)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان

پرسش‌های بزرگ فلسفه و فیزیک

  • 250,000 تومان

فیزیک در اعصار باستان کار خود را در مقام فلسفه آغاز کرد. راهش را از فلسفه جدا کرد و زندگی فکری خودش را بنا نهاد. اما در یافتن پاسخ برای پرسش‌های بزرگ، پرسش‌های بیشتری طرح کرد. و این پرسش‌های تازه علم فیزیک را به آغوش فلسفه بازگرداندند. چه کسی قرار است به این پرسش‌ها پاسخ دهد؟ فیلسوفان باید پاسخ دهند یا فیزیک‌دانان؟ جواب این است که فیلسوفان و (نه یا) فیزیک‌دانان. فلسفه بدون فیزیک خام است و فیزیک بدون فلسفه ژرفا ندارد. امروز پروژه‌ای که ارزش اندیشیدن دارد فیزیک و فلسفه است.

فلسفه نیچه

  • 138,000 تومان

نیچه از دین نفرت ندارد بلکه از فراطبیعی‌باوری دین و زهدورزی بیزار است. طبق فراطبیعی‌باوری، آن جهان دیگر، جهانی طبیعی نیست، بلکه ضد جهان طبیعی است. زهدورزی این اعتقاد را به فراطبیعی‌باوری می‌افزاید که همه ارزش‌ها در آن جهان دیگر جا دارند و به همین سبب، جهان طبیعی هیچ ارزشی ندارد و به‌دردنخور است. شاید بگویید نیچه خداناباور است. بسیاری همین را می‌گویند. من ممعتقدم دقیق‌تر این است که بگوییم نیچه نظریه مسیحی - افلاطونی خدا را قبول ندارد تا این‌که بگوییم منکر وجود هر نوع امر الاهی است. خود نیچه به خداناباوری بسیار بدگمان است. او می‌گوید: خدای اخلاق‌مدار مسیحیت دفاع‌پذیر نیست و به همین سبب خداناباوری دفاع‌پذیر نیست - گویی انواع دیگری از خدا نمی‌تواند وجود داشته باشد. تمایز میان خداباوری و خداناباوری نیز اختراع مسیحیت است. مسیحیان می‌گویند: یا خدای ما یا هیچ خدایی...

رام‌ کردن سرمایه‌داری

  • 120,000 تومان

امروزه تقریبا هر اقتصادی در جهان بر پایۀ سرمایه‌داری سامان یافته است. اما درعین‌حال، تقریباً همه‌جا با ناامیدی و ناکامی و بدگمانی از سرمایه‌داری یاد می‌کنند. جالب اینکه هیچ‌کدام از این نقدها تازه نیستند و از همان آغاز سرمایه‌داری مثل سایه دنبالش بوده‌اند. سرمایه‌داری بارآوری شگفت‌آوری دارد، اما دو عیب بزرگ هم در آن هست: اول اینکه سرمایه‌داری به‌طور نظام‌مند مستعدِ نادیده گرفتن رنج کارگران است، مگر اینکه مرتب جلویش را بگیرند که چنین نکند. دوم اینکه ثروت شرکت‌ها اغلب از عرضۀ کالاهایی می‌آید که آدمی به آنها نیاز واقعی ندارد. چالش آینده در این است که چطور می‌توان از شیوه‌های انسانی و با رفتار درست با مردم و کرۀ زمین پول درآورد و، همچنین، چطور می‌شود از فعالیت‌هایی پول درآورد که به اهداف والاتر آدمیان می‌پردازند.

زیبایی‌شناسی (راهنمای فلسفه بلک‌ول 7)

  • 20,000 تومان

اندیشیدن به زیبایی و هنر حوزه‌ای ژرف و متنوع از موضوعات فلسفی ایجاد می‌کند. اولین بخش از این نوشته نگاهی به تجربه زیبایی‌شناختی و داوری زیبایی‌شناختی دارد و این نگاه پیش‌زمینه‌ای برای بحث‌های زیبایی‌شناختی معاصر فراهم می‌کند. پس از آن، هنر را در سه بخش با تمرکز بر مفاهیم کلیدی «بازنمایی»، «بیان» و «معنا» بررسی خواهیم کرد. از رابطه بین مباحث زیبایی‌شناختی با مباحث فلسفه اخلاق، متافیزیک و فلسفه ذهن و نیز جایگاه زیبایی‌شناسی در برخی از نظام‌های بزرگ فلسفی سخن خواهد رفت. اندیشیدن به آثار هنری و بحث کردن درباره آن‌ها پرسش‌های فراوانی برای ما مطرح می‌کند. چه چیز موجب می‌شود یک شی‌ء در شمار آثار هنری بگنجد؟ رابطه فرم و محتوا در آثار هنری چیست؟ آیا آثار هنری از ذهن هنرمندان خبر می‌دهند؟ اگر منتقدان بر سر معنای فلان اثر دعوا داشتند ما باید کدام نظر را قبول کنیم؟ چرا این‌قدر به هنر اهمیت می‌دهیم؟ هدف فلسفه هنر اندیشیدن نظام‌مند به چنین پرسش‌هایی است.

صفحه‌ی 1