هومن کاسبی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
یاری متقابل عامل تکامل
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
آفرینش و آنارشی (اثر هنری و دین سرمایه‌داری)
  • 37,000 تومان
  • با تخفیف: 37,000 تومان
هنر و آنارشی
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
الفبای آنارشیسم
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان

یاری متقابل عامل تکامل

  • 95,000 تومان

هر ساله هزاران اعتصاب و اخراج در اروپا و امریکا به وقوع می‌پیوندد. شدیدترین و دنباله‎دارترین منازعات قاعدتاً به‌اصطلاح «اعتصابات همدردی» هستند که برای حمایت از رفقای اخراجی یا حفظ حقوق اتحادیه‎ها صورت می‎گیرند. در حالی که بخشی از مطبوعات، مستعد توضیح اعتصابات توسط «ارعاب» هستند، کسانی که در میان اعتصاب‎کنندگان زندگی کرده‎اند، با تحسین از حمایت و یاری متقابلی که دائماً در میان آن‎ها اجرا می‎شود، صحبت می‎کنند ... . با این حال، اتحادیه‎گرایی تنها شکلی نیست که نیاز کارگر را به حمایت متقابل تجلی می‎بخشد. علاوه بر آن اتحادیه‎های سیاسی نیز هستند، که فعالیتشان را بسیاری از کارگران برای رفاه عمومی سودمندتر از اتحادیه‎های صنفی می‎دانند، زیرا اکنون دارای اهداف محدودی هستند. البته صرف واقعیت تعلق به یک هیئت سیاسی را نمی‎توان جلوة گرایش یاری متقابل فرض کرد. همگی می‎دانیم که سیاست، میدانی است که عناصر خودمدارانة نابِ جامعه به ترکیب‎هایی درهم تنیده با آمال نوع‎دوستانه وارد می‎شوند. اما هر سیاستمدار باتجربه‎ای می‎داند که تمام جنبش‎های سیاسی بزرگ بر سر مسائل بزرگ و اغلب دور‎دست می‎جنگیدند؛ و آن‎هایی قدرتمندتر از همه بودند که بی‎طرف‎ترین شور و شوق را برمی‎انگیختند. تمام جنبش‎های تاریخی بزرگ واجد این خصلت بوده‎اند؛ و برای نسل خودمان، سوسیالیسم در این دسته قرار می‎گیرد.

آفرینش و آنارشی (اثر هنری و دین سرمایه‌داری)

  • 37,000 تومان

سقراط در رساله ته‌تتوس به این نکته اشاره می‌کند که گرچه همواره مستقیم‌ترین راه، نزدیک‌تر راه تلقی می‌شود، اما مسیر شناخت، نه مسیری مستقیم بلکه مارپیچی پر پیچ و خم است. در کتاب حاضر نیز به همین قیاس، نه با انکشاف تدریجی یک نظام بلکه با شبکه در هم تنیده‌ای از مفاهیم روبه‌رو هستیم که هر بار با ظهور مجدد خود، ظرایف تازه‌ای را از دیدگاهی جدید به بحث می‌افزایند. آگامبن فیلسوف ایتالیایی در طی پنج فصل، و در خلال بحث درباره مضامینی از اثر هنری گرفته تا فقر و کاپتالیسم، در بسترهای مختلفی به مفاهیم بنیادین آفرینش، پتانسیل، فرمان و رابطه متقابل میان این مفاهیم می‌پردازد تا از این طریق مفهوم آنچه را روشن سازد و به برون‌رفتی آن - ارشیک از نظام کنونی بیندیشد؛ استراتژی‌ای که هم از هر گونه آرخه فراتر می‌رود و هم از آنارشی قدرت و کاپیتالیسم.

هنر و آنارشی

  • 35,000 تومان

کتاب پیش رو پژوهشی است در باب نسبت‌های میان هنر و آنارشیسم که می‌کوشد این پیوند را در تاریخ هنر و سیاست دنبال کند. پرسش محوری نویسنده این است که چرا جنبش آنارشیستی هنر را ساحتی به غایت ارزشمند می‌داند و بر آن است تا این پرسش را با بررسی مفهوم فردیت به مثابه وجه مشترک این دو پاسخ گوید. تو گویی آزادی خلاق همان عنصری است که هنر را به آنارشی پیوند می‌زند. انتلیف با مرور هنر اروپایی و آمریکایی از کمون پاریس تا جنگ جهانی دوم، تلاش می‌کند تا از این زاویه تعامل هنرمندان آنارشیست ار با موضوعاتی چون آزادی، خشونت، فمینیسم و... بررسی کند.

الفبای آنارشیسم

  • 15,000 تومان

(الفبای آنارشیسم) که اکنون (سندی تاریخی) به حساب می آید، شرح ساده ی یکی از مهم ترین مفاهیم در نظریه ی سیاسی است. به باور برکمن آنارشیسم عقلانی‌ترین و عملی‌ترین گرایش در حیات اجتماعی است و فهم و کاربست درست آن صلح و آزادی رابه جامعه هدیه خواهد داد. در واقع، برخلاف تصور رایج آنارشیسم ربط چندانی به هرج و مرج و آشوب ندارد، بلکه در پی تبیین نوع خاصی از آزادی است که بر فهم مشترک و امر انسانی بنا دارد. نقطه ی قوت برکمن در این کتاب شرح روشن مفاهیم است، اما گذشته از آن او بسیاری از پیش فرض های خواننده را به چالش می کشد و تصویر جدیدی از آنارشیسم به دست می دهد.

صفحه‌ی 1