هدیه شایسته


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مغز مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی او سی دی خود را از نو سیم‌کشی کنید
تصویر بزرگ (خاستگاه حیات معنا و خود جهان هستی)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان

مغز مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی او سی دی خود را از نو سیم‌کشی کنید

  • 150,000 تومان

نویسندگان این کتاب موفق شده‌اند علم بیولوژیکی روان‌شناختی پیچیده‌ای را به زبانی کاملاً خوانا، صریح و مؤدبانه آموزش دهند، لحن آن‌ها نوعی آرامش عمیق نیز در ذهن خواننده ایجاد می‌کند. فصل مربوط به زبان بادامه (آمیگدال)، که به نحوه یادگیری و ارتباط برقرار کردن آن می‌پردازد، مانند پُلی است که درک چگونگی کارکرد مدار مغز را در OCD به نحوه به کارگیری همان دانش در خلق تجربیات جدید وصل می‌کند، تجربیاتی که می‌توانند آن مدار را تغییر دهند. اگر می‌خواهید بفهمید که OCD چه بلایی سرتان می‌آورد و چه کار باید بکنید، این کتاب خوراک‌تان است. این کتاب، ابهام نهفته در دل OCD را بر طرف می‌کند؛ و قدرت و کنترلی که OCD از خواننده ربوده را به او بازمی‌گرداند. این کتاب نه تنها به پزشک‌ها بینشی ارائه می‌کند، بلکه باعث می‌شود مراجعین‌ نیز راحت‌تر در مسیر رهایی از افکار مزاحم گام بردارند.

تصویر بزرگ (خاستگاه حیات معنا و خود جهان هستی)

  • 230,000 تومان

بیش از چهار قرن است که از پیشرفت علم می‌گذرد و اکثر فلاسفه و دانشمندان حرفه‌ای درباره اعتبار فلسفه طبیعت‌گرایی هم‌چنان بحث و تبادل نظر می‌کنند. شون کارول نه تنها یکی از فیزیکدانان نظری نامدار روزگاران ماست، فیلسوف نیز هست و از بنیان‌گذاران و حامیان مکتب فلسفی نوپای طبیعت‌گرایی شاعرانه است. در فلسفه طبیعت‌گرایی باور بر این است که قلمرو واحدی برای هستی وجود دارد و آن هم جهان طبیعی است. «شاعرانه» نیز از این بابت که راه‌های گوناگونی برای تبیین سازوکارهای جهان طبیعی وجود دارد. اصول بنیادین این سازوکارها، بی‌طرفانه هستند و مو لای درزشان نمی‌رود. اجزای تشکیل‌دهنده میکروسکوپیک ماده بی‌جان که قوانین فیزیک بر آنها حاکم است، در ساختارهای پیچیده‌ای گرد هم می‌آیند و انسان‌های هوشمند، احساساتی، و آگاه را شکل می‌دهند. در کتاب تصویر بزرگ، شون کارول با اتکاء به دانش علمی و به‌عنوان یکی از فیلسوفان طبیعت‌گرای شاعرانه، به تعدادی از پرسش‌های دشوار همه دوران پاسخ می‌دهد. آزادی اراده: اگر انسان مجموعه‌هایی از ذرات است که از قوانین فیزیک پیروی می‌کنند، آیا معنی دارد که حق انتخاب داشته باشد؟ اخلاق: منشاء درست و غلط چیست و آیا برای تمایز میان درست و غلط معیارهای عینی داریم؟ معنی: چرا ما هستیم؟ آیا تأییدی منطقی بر هستی انسان وجود دارد؟ هدف: آیا مفاهیم تکنولوژیکی در توصیف ما از پدیده‌های طبیعی نقش مفیدی دارند؟ شناخت‌شناسی: آیا علم تنها روش کشف دانش راستین است؟ پیدایش: آیا تقلیل‌گرایی بهترین روش درک سامانه‌های پیچیده است، یا سطوح مختلفی از توصیف نیز در این امر سهم دارند؟ آگاهی: پدیده‌های مربوط به آگاهی چگونه از رفتار جمعی ماده بی‌جان پدید می‌آیند؟ تکامل: آیا ایده‌های انتخاب طبیعی را می‌توان به رشته‌هایی غیر از زیست‌شناسی تعمیم داد، یا باید تکامل را یکی از زیرشاخه‌های نظریه کلی‌تری از سامانه‌های پیچیده به حساب آورد؟ جبری‌گرایی: با توجه به عدم‌قطعیت کوانتومی و نظریه آشوب، آینده تا چه اندازه جبری است؟

صفحه‌ی 1