نیلوفر صادقی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در آمریکا
  • 154,000 تومان
  • با تخفیف: 154,000 تومان
جایی برای زندگی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
مرغ دریایی (نمایش‌نامه)
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان

در آمریکا

  • 154,000 تومان

قرن نوزدهم از نیمه گذشته‌است. گروهی لهستانی‌ وطن‌پرست و هنردوست از لهستان تحت‌اشغال روسیه به‌ تنگ آمده‌اند و رویای آرمان‌شهری را در سر می‌پرورانند. آن‌ها به سرپرستی ماريِنا زاوینژوفسکا، بزرگ‌ترین بازیگر تئاتر لهستان، به آمریکا مهاجرت می‌کنند؛ مارینا با خانواده و دوستانش به کالیفرنیا می‌رسد. اما آرمان‌شهر فرو می‌ریزد، حلقه‌ی اطرافیان پراکنده می‌شوند و مارینا تنها می‌ماند. این تنهایی آغازی است برای تغییر، برای خلق یک بازیگر دیگر و تولد یک ستاره روی صحنه.‌

جایی برای زندگی

  • 135,000 تومان

سرگذشت دختر جوانی مبتلا به اسکیزوفرنی، با ذکر مو به موی جزئیات، مبنای نوشته شدن کتابی است که برنده جایزه پولیتزر شده است: جایی برای زندگی. سوزان شیهان با صبر، حوصله، پشتکار و زیرکی توانسته به زندگی شخصی و خانواده این بیمار نفوذ کند و فرایند درمان طولانی‌مدتش را به دقت ثبت و در نیویورکر به صورت مقاله و در نهایت به شکل کتاب منتشر کند. من سواد درست و حسابی ندارم و خل و چل هستم. خودم می‌دانم ولی هنوز که هنوز است می‌ایستم و به دور و برم نگاه می‌کنم و سعی می‌کنم بفهمم چه دارد به سرم می‌آید، هم سر من و هم سر دکترهای دیوانه‌ای که مراقب ما مریض‌های دیوانه‌اند. من سگ نیستم. موش... نه، هنوز موش نشده‌ام!

مرغ دریایی (نمایش‌نامه)

  • 22,000 تومان

باریس آکونین آغاز کمدی دوپرده‌ای‌اش، مرغ دریایی را از پایان نمایش مرغ دریایی چخوف وام می‌گیرد و در ادامه تجربه‌ای طنازانه را در حوزه ادبیات معمایی پست‌مدرن پیش چشم خواننده رقم می‌زند. صحنه اول مرغ دریایی آکونین تقریبا بی‌کم و کاست همان صحنه چهارم (پایانی) نمایش چخوف است اما هم خواننده و هم کسان نمایش قرار است با پرسشی چالش برانگیز و کلیدی روبه‌رو شوند: چرا فرض را بر این گذاشته‌ایم که مرگ کنستانتین تریپلف خودخواسته بوده؟ چرا فرض نکنیم او قربانی جنایتی حساب شده است و جنایتکاری حالا در جمع ماست؟ نویسنده در پاسخ به مدد مهارت نمایش‌پردازی و نگاه تیزبین و شوخ و قلم برنده‌اش چندین پایان محتمل را به ما عرضه می‌کند. در مرغ دریایی آکونین به تعداد حاضران مظنون و روایت ناشنیده (هم از لحظه مرگ تریپلف و هم از گذشته دور) داریم و حتی کارآگاه هم در این کارزار بی‌گناه فرض نمی‌شود، چون هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسیده و باور داشته‌ایم نیست و تک‌تک حاضران حرف های تازه‌ای برای گفتن دارند. آکونین در مرغ دریایی جهانی تازه خلق کرده و توجه به پارودی، بینامتنیت، درهم‌آمیزی ژانرها، تاکید بر وجه نمایشی و فراداستانی در متن ما را به جهان تازه او نزدیک‌تر خواهد کرد.

صفحه‌ی 1