نوید پورمحمدرضا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روایت و روایتگری در سینما
  • 112,000 تومان
  • با تخفیف: 112,000 تومان
شنیدن شهر
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
سینه‌فیلیای نوین (کینو آگورا)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
شهر از نو (شهرها با کدام روایت از پس فاجعه برمی‌آیند)

روایت و روایتگری در سینما

  • 112,000 تومان

فیلم‌ها چطور داستانشان را نقل می‌کنند؟ این اصلی‌ترین سوالی است که کتاب «روایت و روایتگری در سینما» به دنبال پاسخ آن است. وارن باکلند با مفهوم روایت و چگونگی نمود و تجلی روایت در مدیوم فیلم آغاز می‌کند و در ادامه به مفاهیم روایتگری و راوی می‌رسد. بخش دوم کتاب داستان‌گویی در چهار شیوه سینمایی معین را بررسی می‌کند: فیلم‌های فمینیستی، فیلم‌های هنری، فیلم‌های پازل‌وار (با راوی ناموثق)، و فیلم‌های متاثر از بازی‌های ویدئویی.

شنیدن شهر

  • 59,000 تومان

مقالات کتاب حاضر دعوت و تمرینی‌اند برای شهروندان و شهرسازان، برای ساکنان و متخصصان تا نسبت و فاصله خود با شهر را، به کمک مفهوم روایت، از نو تعریف کنند. این مقالات از مهم‌ترین آثاری هستند که در دو دهه گذشته در این حوزه نوشته شده‌اند و به کمک نظریه روایت و مطالعات روایی، سراغ بازتعریف نسبت متخصص و شهروند، و شهرساز و شهر رفته‌اند. مقالات این کتاب نشان می‌دهند چطور روایت می‌تواند پایه برنامه‌ریزی و طراحی شهر باشد؛ و فراتر از آن، نشان می‌دهند که چه نسبتی باید میان سیاست‌گذار، شهرساز و شهروند در این مسیر برقرار شود. مترجم دلیل انتخاب، اهمیت تاریخی، و ایده‌ها و مضامین مقاله را شرح داده است.

سینه‌فیلیای نوین (کینو آگورا)

  • 25,000 تومان

بیایید با این داستان آغاز کنیم: مرثیه‌ای برای چیزی که مرده می‌پنداشتندش، چیزی که هنوز نفس می‌کشید، هنوز زنده بود. در سال 1996، سوزان سانتاگ در نیویورک تایمز مقاله‌ای ننگین تحت عنوان «انحطاط سینما» نوشت. او در آن‌جا از این ابراز تاسف می‌کرد که سینما به «تصاویر تجاوزگر» و برش‌های سریع تقلیل یافته بود و دیگر لیاقت جلب توجه افراد را نداشت...

شهر از نو (شهرها با کدام روایت از پس فاجعه برمی‌آیند)

  • 38,000 تومان

احتمالا پیش از تاب‌آوری، ناپایداری بود و پیش از دوام، پراکندگی و از هم پاشیدگی. کتاب حاضر درکی دقیق‌تر از زندگی و تاریخ مفهوم تاب‌آوری را برای ما ممکن می‌کند. دانستن این که چطور، در چه شرایطی و با توسل به چه روایت‌هایی، شهرها، و ساکنان‌شان موفق شده‌اند بعد از تحمل دوره‌ای تلخ و جراحت‌بار از ناکامی‌ها و خم شدن‌ها و فروریختن‌ها، دوباره قد راست کنند، ضرورتی انکارناپذیر به نظر می‌رسد؛ خصوصا برای ما که در منطقه‌ای زندگی‌مان تعداد تروماهاش شهری را باید به مقیاس روزانه سنجید. گویی همه ما در تاب‌آوری شهرهای دیگر و ساکنان‌شان محکی به شهر و دیار خودمان می‌زنیم و پابه‌پای مردم دیگر برای سر پا نگه داشتن شهر تلاش می‌کنیم. تاب‌آوری و بازسازی شهرها با عوامل فراوانی ارتباط دارند، از آن‌ها تاثیر می‌گیرند و بر آن‌‌ها تاثیر می‌گذارند. عواملی مانند: تخیل ادبی و هنر خوش‌بینی. فیلم‌ها و رمان‌های علمی - تخیلی، هنرهای گرافیکی، بازی‌های کامپیوتری، عکس، نقاشی، آگهی‌ها و کارتون‌ها. حفظ میراث ملی و جدل‌های تبلیغاتی جناح‌های سیاسی. خاطره، یادسپاری، نمادها و سنت‌های فرهنگی و مطالبات و نیازهای بازماندگان. بازسازی کالبدی و التیام عاطفی. هم زیستی ناگزیر قربانیان و مجرمان، و ضرورت اعتمادسازی.

صفحه‌ی 1