نورا موسوی نیا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شیکاگو (4 نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
هگارتی از خلاقیت می‌گوید (هیچ قاعده و قانونی در کار نیست)
3 نفر می‌روند دیدن شاه
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
گفتگو با مرد گنجه‌ای
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

شیکاگو (4 نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

سام شپارد (2017-1943) فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، داستان‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی‌ست که در مجموع ده بار جایزه اُبی را از آن خود کرد (بیش از هر نمایشنامه‌نویس دیگر). او در سال 1979 برای نمایشنامه «کودک مدفون» برنده جایزه پولیتزر شد و نوشتنِ فیلمنامه «پاریس ـ تگزاس» (با همکاری ویم وندرس) از تجربه‌های مشهورِ او در سینماست که در 1984 برنده نخل طلای جشنواره کن شد. نمایشنامه‌های شپارد به‌خاطر تلخی و گزندگی و هم‌زمان عناصرِ شاعرانه، سوررئالیستی، کمدی سیاه و شخصیت‌های هویت‌باخته که در حاشیه جامعه آمریکایی زندگی می‌کنند، و نیز طیفی از گرایش‌های سبکیِ نویسنده که از ابزورد تا رئالیسم را در بر می‌گیرد ستایش شده. چهار نمایشنامه این مجموعه از آن‌دسته آثارِ او هستند که گرایشِ به ابزورد در آنها برجسته‌تر است و سال‌ها در اجراهای جمع‌وجور و کم‌هزینه خارج از برادوِی در سراسرِ آمریکا و بسیاری کشورهای جهان بر صحنه رفته‌اند.

هگارتی از خلاقیت می‌گوید (هیچ قاعده و قانونی در کار نیست)

  • 70,000 تومان

نویسنده‌ها گاهی از دلهره‌ای می‌گویند که از گذاشتن ورق سفید توی ماشین تحریر و تصور چیزی که باید بنویسند تا عمق وجودشان رخنه می‌کند. فرقی نمی‌کند یک صفحه‌ی نمایش سفید باشد یا یک بوم سفید یا یک دفتر طراحی سفید ، تاثیرش یکی است. خلاقیت از هیچ ساختن است و می‌تواند دلهره‌آور باشد. با این همه ، از دل آن بوم سفید احتمالا یک نقاشی بیرون می‌آید که گستره‌ی خیال تماشاگر را اسیر می‌کند و با خود به زمان‌ها و مکان‌های دیگری می‌برد.

3 نفر می‌روند دیدن شاه

  • 18,000 تومان

«سه نفر می‌روند دیدن شاه»، در قالبی سوررئال و ابسورد به درون‌شناختی رابطه فرد و اجتماع می‌پردازد. ملتی به امید پا گرفتن شهری آرمانی از حلبی به رهبری مایکل هاکینز با کار شاق و توان‌فرسا از یک ژرف‌دره خاک‌برداری می‌کنند و همه بر این باورند که کار فضیلت است و سعادت و تنعم‌شان در گرو کار نظام‌مند است. مایکل هاکینز نمادی از رهبران برده‌پروری است که با وعده‌های دروغ سر کار می‌آیند و هدف‌شان ساختن آرمان‌شهر موعود و تحقق آرمان‌های متعالی نیست بلکه ماندن بر اریکه قدرت است و حفظ نظام حاکم... این خانه حلبی من هیچ کم و کسری نداشته. تنها از حلب ساخته شده و در تمام مدتی که امپراتوری‌ها برچیده شدند این خانه استوار مانده. هم جان‌پناهم است و هم دژم. باشد که معبدم شود... از متن کتاب

گفتگو با مرد گنجه‌ای

  • 10,000 تومان

بعد از ماجرای کوره، می‌خواهم محبوس بمانم، می‌خواهم کوچک بمانم، نمی‌خواهم این همه صدا و آدم و دور و برم باشد. می‌خواهم توی تاریکی دور بمانم از همه‌چیز. آن گنجه را می‌بینی آن‌جا، همان که بیشتر اتاق را گرفته، یک نگاه داخلش بیندازی می‌بینی هیچ لباسی توش نیست. پر بالش و پتوست. می‌روم آن تو، در را عقبم می‌بندم و ساعت‌ها توی تاریکی می‌نشینم. لابد به نظرت احمقانه می‌آید. حس می‌کنم آن تو بهترم. احساس ملال نمی‌کنم، فقط می‌نشینم. گاهی وقت‌ها آرزو می‌کنم گنجه پا در بیارد، برود و فراموش کند من آن تو هستم.

صفحه‌ی 1