نریمان افشاری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تاریخچه تئاتر آوانگارد آمریکا
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
فیلم‌نامه‌نویسی برای پرمشغله‌ها
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
زیباشناسی سرکوب‌شدگان
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
هنر ظریف به هیچ نشمردن (رویکرد نامتعارف برای خوب زیستن)
وقت سعد
  • 13,500 تومان
  • با تخفیف: 13,500 تومان
به صحنه بردن فلسفه (فصل‌مشترک‌های تئاتر اجرا و فلسفه)

تاریخچه تئاتر آوانگارد آمریکا

  • 65,000 تومان

کتاب حاضر اثری در حوزه تئاتر است که به تاریخ آوانگارد در آمریکا از دهه 1950 تا انتهای قرن بیستم می‌پردازد. این کتاب تعریفی از آوانگارد به د ست می‌دهد و در خاستگاه‌ها و مبانی نظری آن مداقه می‌کند. در این راه به افراد و جریان‌هایی چون گروترود استاین، جان کیج، نویسندگان بیت، سینمای آوانگارد، اکسپرسیونیسم انتزاعی و مینیمالیسم می‌پردازد. همچنین گروه‌ها و افراد شاخص تئاتر آوانگارد آمریکا نظیر لیوینگ تیتر، اپن تیتر، پرفورمنس گروپ، ریچارد فرومن، رابرت ویلسون، رضا عبده و بسیاری دیگر را به خواننده معرفی می‌کند. در نهایت آرونسون به افول و از بین رفتن تئاتر آوانگارد در انتهای قرن اشاره می‌کند.

فیلم‌نامه‌نویسی برای پرمشغله‌ها

  • 58,000 تومان

مهم‌ترین ویژگی این کتاب شیوه آموزش آن است که از یک کتاب آموزشی صرف فراتر می‌رود و کیفیتی کارگاه‌گونه پیدا می‌کند. زمان‌بندی درست برای پسخ دادن به سوال‌های احتمالی، طرح درست و دقیق تمرین‌هایی برای جاافتادن موضوع مورد بحث و لحن روان و صمیمی نویسنده در طرح مطالب چنان است که خواننده در تمام طول کتاب می‌تواند حضور نویسنده را همچون استادی که درکارگاه نویسندگی حاضر است درکنار خود احساس کند.

زیباشناسی سرکوب‌شدگان

  • 26,000 تومان

هنر بخشی از فرهنگ است چرا که فرهنگ خود انسان است. و همین بخش از هستی اوست که انسان را انسان می‌کند. وجه تمایز ما و حیوان همین است. هنرمند برای ساختن فرهنگ، برای آفرین باید آزاد باشد که آنچه را می‌خواهد، انجام دهد. اگر تسلیم بازار شود، اگر قواعد آن را بپذیرد و از آفرینندگی دست بکشد، از هنرمند بودن انصراف داده است. من آن دسته از تاجرانی را که از کسب و کار خود هنر می‌سازند ستایش می‌کنم و به همین ترتیب برای هنرمندانی که از هنر خود تجارت می‌سازند متاسفم. و در این جهان در حال جهانی شدن، هنر و فرهنگ به سبب قدرتشان از ما ربوده شده‌اند و در خدمت همان هدف تجاری یعنی سود بیشتر درآمده‌اند. ... می‌دانیم که جوامع از طریق ساختارهایی متعارض پیش می‌روند: پس چطور می‌توانیم بپذیریم که در این تعارضات و درگیری‌هایی که چه خوشمان بیاید و چه نیاید بخشی از آن هستیم نوعی معافیت برای آدم‌های خیلی نجیب و پاک وجود دارد؟ چنین چیزی در کار نیست، ما همواره یا متحد سرکوب‌شدگانیم یا شریک سرکوبگران.

هنر ظریف به هیچ نشمردن (رویکرد نامتعارف برای خوب زیستن)

  • 38,000 تومان

این کتاب بیهودگی و مضرات همه‌ی این آموزه‌های متأخر «مثبت باش تا خوشبخت و موفق و خاص باشی» را برایمان برملا می‌کند. پرده از همه‌ی اجبارهای دروغینی برمی‌دارد که جامعه‌ی رقابتی بر ما تحمیل می‌کند تا ما را وارد بازی فریبکارانه‌ی «بیشتر و بیشتر» خودش بکند: بیشتر داشته باش، بیشتر بخواه، بیشتر بخر، بیشتر ببر و ...» و در عوض از ما می‌خواهد نقص‌ها و محدودیت‌هایمان را در مقام انسان بشناسیم و آن را انکار نکنیم. وقتی نقص‌ها، ترس‌ها و تردیدهایمان را به منزله‌ی انسان بشناسیم و بپذیریم، از انکار و فرار و اجتناب دست می‌کشیم و آماده می‌شویم که با حقایق دردناک رو در رو شویم؛ و آنگاه‌ است که می‌توانیم پا در راه بگذاریم و به‌دنبال شهامت، صداقت، مسئولیت‌پذیری، ایستادگی و همه‌ی خصایصی باشیم که در این دنیای آشفته‌ی سراسر مجاز امروز می‌تواند حقیقت انسانی را به ما بازگرداند. به هیچ نشمردن مطلقا معادل بی‌تفاوتی نیست، بلکه به معنای آن است که در راستای چیزی که حقیقتا برایمان ارزشمند است سختی‌ها و بدگویی‌ها و دشمنی‌ها و بدخواهی‌ها و تمسخر آدمک‌ها را به هیچ نشمریم و زندگی انسانی سرشاری را برای خودمان بسازیم، چنان‌که در انتهای راه بتوانیم با خیال آسوده بگوییم «... فرصت کوتاه بود و سفر جانکاه، اما یگانه بود و هیچ کم نداشت.»

وقت سعد

  • 13,500 تومان

تمام جهان با یک آری آغاز شد. مولکولی به مولکول دیگر آری گفت و زندگی زاده شد. اما پیش از پیشاتاریخ، پیشاتاریخ پیشاتاریخ بود و هرگز بود و آری بود. همیشه همین‌طور بوده است. چرایش را نمی‌دانم، فقط همین را می‌دانم که این عالم هرگز آغازی نداشته است. نمی‌خواهم به اشتباه بیندازم‌تان. ماجرا این است که من فقط با تلاش زیاد می‌توانم به سادگی برسم... ...

به صحنه بردن فلسفه (فصل‌مشترک‌های تئاتر اجرا و فلسفه)

  • 48,000 تومان

قائده اصلی این کتاب پرداختن مستمر به فلسفه و نظریه اجرا است. هدف آن نیز این است که از طریق پرداختن به مطالعات موردی مربوط به جنبش‌های فلسفی و مکاتب فکری بحث‌هایی را پیش بکشد که اهمیت انتقادی دارند. هر یک از فصل‌ها از چشم‌انداز فلسفی خاصی،‌ موضوعات و پرسش‌های بنیادین مربوط به تئاتر و اجرای زنده را مورد توجه قرار می‌دهد. مطالبی که در این کتاب مطرح می‌شود بنا دارد که خواننده را درگیر کند و هیچ ایدئولوژی خاصی در این کتاب غالب نیست، و هیچ انحصار و تعصب فکری هم موضوعات انتخابی را به سمت و سوی خاصی نبرده است. امیدواریم که این مجموعه چالش‌های دیگری به دنبال آورد، به طوری که گفتگوی کنونی را، آن طور که شاید مدنظر افلاتون بود، تداوم بخشد.

صفحه‌ی 1