میثم محمدامینی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مسئولیت و داوری
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
جهان ریاضی ما (جست و جوی من در پی ماهیت غایی واقعیت)
میانسالی
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
سرگذشت فلسفه غرب (به روایت مدرسه دوباتن)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
چرا به علم اعتماد کنیم
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
زندگی 3.0 (انسان بودن در عصر هوش مصنوعی)
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
فلسفه عشق
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
بفرمایید فلسفه 2 (تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر)
فلسفه ادبیات
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
فقط استدلال (مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه غرب)
  • 540,000 تومان
  • با تخفیف: 540,000 تومان
ساخت واقعیت اجتماعی
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

مسئولیت و داوری

  • 300,000 تومان

«مسئولیت و داوری» مجموعه‌ای است از هشت نوشتار مستقل و پیشتر منتشرنشده از هانا آرنت (1906-1975) که متعلق‌اند به دهه پایانی عمر او. آرنت در «آیشمان در اورشلیم» این پرسش مهیب را پیش کشید که چطور می‌شود مردی که نه شیطان است نه هیولا عامل اصلی یکی از وحشتناک‌ترین جنایات تاریخ بشر باشد. «مسئولیت و داوری» کوشش او است در واپسین سال‌های عمر برای درک معنا و مفهوم این جنبه از ذات بشر. در جایی که معیارهای سنتی اخلاق نتوانستند فرهیخته‌ترین اعضای جامعه متمدن آلمان را از دست یازیدن به شنیع‌ترین کارها بازبدارند، قوه داوری انسان چطور خیر را از شر، و درست را از نادرست تشخیص می‌دهد؟ آرنت را عموماً متفکری در زمینه اندیشه سیاسی می‌شناسند. اما در مقالات این مجموعه، مخصوصاً در «پرسش‌هایی از فلسفه اخلاق» و «تفکر و ملاحظات اخلاقی»، اخلاق، به‌ویژه مسأله تشخیص خیر از شر و ماهیت شر، جایگاهی محوری در تأملات او می‌یابند. از همین رو است که مسئولیت و داوری اثری بسیار مهم است برای درک نگاه آرنت به اخلاق و همین‌طور سیاست.

جهان ریاضی ما (جست و جوی من در پی ماهیت غایی واقعیت)

  • 580,000 تومان

«جهان ریاضی ما» یک سفرنامه است. روایت سفری است اعجاب‌انگیز در زمان و مکان، از دورترین گذشته قابل تصور تا زمان حال و آینده بسیار دور، از ذرات کوچک‌تر از اتم تا ابعاد کهکشانی و بسیار فراتر از آن. مکس تگمارک در این کتاب یافته‌های جدید کیهان‌شناسی و مکانیک کوانتومی را با زبانی ساده و روشن و بدون اتکا به فرمول‌های ریاضی توضیح می‌دهد. سوای سبک خاص نویسنده که با دوری کردن از لحن خشک و سرد مرسوم در نوشته‌های علمی، خواننده را در تجربیات شخصی و عاطفی خود در طول این سفر فکری همراه می‌کند، «جهان ریاضی ما» تفاوت مهم دیگری نیز با سایر کتاب‌های ترویج علم دارد. تگمارک در این کتاب، افزون بر توضیح نظریه‌های استاندارد فیزیک، از مرز آخرین یافته‌های علم فراتر می‌رود و فرضیۀ بلندپروازانه خودش به نام «فرضیه جهان ریاضی» را توضیح می‌دهد و می‌کوشد از آن دفاع کند. مطابق این فرضیه، کل واقعیت اساسا یک ساختار ریاضی است.

میانسالی

  • 100,000 تومان

میانسالی دوره‌ای کلیدی در زندگی است، دوره ارزیابی مجدد و اساسی کل زندگی. برای انسان میانسال، از جهتی وقت رو به پایان است و مرگ نزدیک، و از جهتی دیگر زندگی متوقف شده است. میانسالی دوره شک و تردید به همه‌چیز است، به خود، به خانواده، به گذشته، به آینده، به زندگی… کریستوفر همیلتن چهل‌و‌چندساله در این کتاب احساسات و تجربیات دوران میانسالی در دنیای معاصر را بررسی می‌کند و در پی توصیف و تحلیلشان است. او با اتکا به تجربیات شخصی خود و با استفاده از طیف گسترده‌ای از منابع‏، از شوپنهاور و نیچه و هایدگر گرفته تا تالستوی و داستایفسکی و کنراد‏، می‌کوشد جنبه‌های مختلف این دوره حساس از زندگی را بررسی کند.

سرگذشت فلسفه غرب (به روایت مدرسه دوباتن)

  • 75,000 تومان

می‌خواهیم ببینیم کدام اندیشه‌ها می‌توانند در حل اساسی‌ترین مشکلات روزگار خودمان یاریگر باشند. از نظر ما، متفکر «بزرگ» کسی است که اندیشه‌هایش برای مفید واقع شدن در زندگی امروز ما بیشترین اقبال را دارد. ما تاریخ‌نگار نیستیم که به دنبال بازیابی اندیشه‌ها محض خاطر خودشان باشیم؛ ما متخصص فلسفه کاربردی هستیم و می‌خواهیم مفاهیم فکری‌ای بیابیم که همین‌جا و همین حالا بتوان به کار گرفت. ما تاریخ را کاویده‌ایم تا اندیشه‌هایی را که خیال می‌کنیم بیشترین ارتباط را با زمان حاضر دارند به شما عرضه کنیم. اگر در روزها و سال‌های آینده ببینید در رویارویی با تنگناها و رنج‌های متعدد زندگی روزمره به سراغ این اندیشمندان می‌روید، ما در کارمان موفق بوده‌ایم.

چرا به علم اعتماد کنیم

  • 300,000 تومان

آیا پزشکان واقعاً می‌دانند چه می‌گویند وقتی به ما می‌گویند که واکسن زدن خطری ندارد؟ آیا باید حرف متخصصان اقلیم‌شناسی را باور کنیم که درباره خطرات گرمایش جهانی هشدار می‌دهند؟ چرا باید به علم اعتماد کنیم آن هم وقتی سیاستمداران ما چنین اعتمادی ندارند؟ چگونه معرفت علمی (و خودمان) را از شر کسانی حفظ کنیم که علم منافعشان را تهدید می‌کند؟ در عصر اخبار جعلی و حقایق شبه علمی و در دوره‌ای که ایدئولوژی و نظرات شخصیِ غیرعلمی روی دست شواهد تجربی و روش علمی بلند شده است، علم چه جوابی دارد؟ چرا، چگونه و در چه زمانی می‌توان یا نمی‌توان به علم اعتماد کرد؟ چرا معرفت علمی را خصوصیت اجتماعیش قابل اعتماد می‌کند؟ چگونه به حقیقت دست می‌یابیم؟

جهش اجتماعی (یافته‌های جدید نظریه تکامل درباره این‌که ما که هستیم و از کجا آمده‌ایم و چه چیزی شادکام‌مان می‌کند)

  • 380,000 تومان

جهش اجتماعی می‌کوشد که برخی یافته‌های علمی تازه درباره شکل‌گیری ویژگی های زیستی و روانی انسان را به زبانی ساده بیان کند و ضمن ارائه روایتی جذاب از تاریخ تحولات زیستی گونه انسان، چگونگی و چرایی شکل‌گیری برخی ویژگی های روانی در انسان را توضیح می دهد. ایده محوری کتاب فرضیه مغز اجتماعی است که می‌گوید: بزرگی مغز انسان برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌ای است که زندگی در محیط اجتماعی و تعامل با سایر همنوعان پیش روی او می گذارد.

زندگی 30 (انسان بودن در عصر هوش مصنوعی)

  • 190,000 تومان

چگونه می‌توانیم از طریق اتوماسیون به رشد و شکوفایی اقتصادی خود ادامه دهیم، بدون آنکه افراد درآمد یا احساس هدفمندی خود در زندگی را از دست بدهند؟ چگونه می‌توانیم اطمینان یابیم که سامانه‌های هوش مصنوعی آینده همان کاری را که می‌خواهیم انجام می‌دهند بدون اینکه از کار بیفتند یا درست کار نکنند یا هک شوند؟ آیا باید از به راه افتادن مسابقه‌ای تسلیحاتی بر سر دستیابی به سلاح‌های خودسامان مرگبار در هراس باشیم؟ آیا هوش مصنوعی به بالندگی و شکوفایی بی‌سابقه زندگی کمک خواهد کرد، یا سرانجام ماشین‌ها در تمام کارها از ما پیشی خواهند گرفت، و شاید حتی جایگزین ما شوند؟ زندگی 3/0 ما را با مناقشه‌انگیزترین مسائل روز در زمینه هوش مصنوعی آشنا می کند - از ابرهوش گرفته تا معنا و آگاهی و مرزهای فیزیکی نهایی حیات در کیهان - و این‌چنین ما را مجهز می‌کند تا به بحثی که شاید مهم‌ترین بحث زمانه ما باشد بپیوندیم...

فلسفه عشق

  • 40,000 تومان

رمانتیسم در بسیاری موارد خصومتی ابتدایی میان مرد و زن را پیش‌فرض تلقی می‌کند. این خصومت را گرایشی عمیقا فطری می‌داند ناشی از این واقعیت که جنس زن و مرد، به واسطه طراحی متفاوتی که دارند، جهان را به طور یکسان نمی‌بینند. در نتیجه هر یک جنس مخالف را طبیعتا به دیده شک و بدبینی می‌نگرد و در حالت جنگ دائم با آن قرار دارد... برای بئاتریس و بندیک نیز همینطور است. آن‌ها از ابیتدا با هم دشمن هستند و یکدیگر را مسخره می‌کنند، اما بعد تصادف عجیبی که شکسپیر به شکلی مصنوعی اما استادانه در داستان خود ترتیب می‌دهد سبب می‌شود که آن‌ها بر این دشمنی اولیه غلبه کنند. پس از این ماجرا، آن دو که حالا یک تن هستند می‌توانند به دوستان خود کمک کنند.

بفرمایید فلسفه 2 (تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر)

  • 80,000 تومان

فلسفه با گفتگو آغاز شد و این کتاب در بردارنده گفتگو با برخی از بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر است. دیوید ادموندز و نایجل واربرتن در مجموعه مصاحبه‌هایی که ابتدا به شکل پادکست و سپس به شکل کتاب منتشر شد، و اکنون شهرتی جهانی یافته است، درباره زندگی و آراء مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ با برخی از فلاسفه معاصر گپ زده‌اند. هر مصاحبه بر موضوعی خاص در اندیشه‌های فیلسوفی بزرگ متمرکز است، از روش سقراطی و عشق اروتیک از نگاه افلاطون گرفته تا عدالت از نظر رالز و بخشایش در نگاه دریدا. مصاحبه‌ها اشتهابرانگیز و کوتاه‌اند، درست مانند لقمه‌هایی حاضر و آماده، و در آنها یکراست به اصل موضوع پرداخته می‌شود. کتاب دعوتی است به ضیافت این لقمه‌های کوچک: بفرمایید فلسفه!

فلسفه ادبیات

  • 90,000 تومان

چرا بعضی از رمان‌ها و شعرها و نمایشنامه‌ها «اثر هنری» به شمار می‌آیند، اما بعضی نه؟ چه وقت یک متن مکتوب «ادبیات» می‌شود؟ و این چه معنا و اهمیتی به آن متن می‌دهد؟ چرا «ادبیات» برای ما مهم است؟ نقد ادبی، در شکل رایج خود، گاهی می‌کوشد به این پرسش‌ها پاسخ دهد، اما رویکرد فلسفی امکان بررسی دقیق‌تر و رسیدن به بینش‌های عمیق‌تر درباره ماهیت بنیادی ادبیات را فراهم می‌آورد. فلسفه ادبیات شاخه‌ای نسبتاً نوپا در زیبایی‌شناسی تحلیلی است و این کتاب شامل بررسی و معرفی جامعی از مباحث طرح‌شده در این حوزه است. نویسنده کتاب،‌ پیتر لامارک، چهره‌ای مشهور و محققی پیشرو در این زمینه است. از جمله بحث‌های اصلی طرح‌شده در کتاب می‌توان به این‌ها اشاره کرد: مفهوم ادبیات به‌مثابه شکلی از هنر، ماهیت و شأن هستی‌شناختی آثار ادبی، شکل‌های تفسیر ادبی و ارزیابی آن، نقش صدق و معرفت در ارزیابی آثار ادبی، و ارزش ادبی.

فقط استدلال (مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه غرب)

  • 540,000 تومان

مدت‌ها از این زمان گذشته است که یک نفر می‌توانست تمام آثار مهم فلسفه غرب را بخواند. برای مطالعه همه جور موضوعی ازکتاب مقدس گرفته تا حساب دیفرانسیل و انتگرال و دستور زبان و زیست‌شناسی راهنماهای مفصل تدوین شده است اما تقریبا هیچ منبعی وجود ندارد که به عنوان راهنمای مطالعه آثار فلسفی عمل کند. فقط استدلال نوعی دایره‌المعارف فلسفی است: دایره‌المعارفی با 100 مدخل، برای مدخل مهم‌ترین استدلال‌های فلسفه غرب.هر یک از صد فصل کتاب محتوایی مستقل دارد که به بیان فرض و نتیجه و گام‌ها و همینطور قواعد منطقی به کار گرفته شده در استدلال می‌پردازد.

ساخت واقعیت اجتماعی

  • 250,000 تومان

مسئله اصلی این کتاب از این قرار است: بخش‌هایی از جهان واقعی هست که به واسطه توافق انسان‌ها واقعیت به شمار می‌آید. یعنی بعضی چیزها فقط به این علت وجود دارند که ما معتقدیم وجود دارند. منظور چیزهایی است نظیر پول و دارایی و دولت و ازدواج. تا جایی که اکنون می‌دانیم، بنیادی‌ترین خصوصیات این جهان همان‌گونه است که فیزیک و شیمی و دیگر علوم طبیعی توصیف می‌کنند. اما چگونه ممکن است در جهانی که به تمامی از ذرات فیزیکی قرار گرفته درون میدان‌های نیرو تشکیل شده است، جهان عینی پول و دارایی و ازدواج و دولت و انتخابات و فوتبال و مهمانی تولد و دادگاه وجود داشته باشد؟ فیلسوف برجسته امریکایی، جان سرل، در این کتاب با انتزاع چند عنصر کلیدی از شبکه پیچیده حیات اجتماعی، و ارائه تحلیلی منطقی از آن می‌کوشد درکی بنیادین از امر اجتماعی به دست دهد. کتاب با پرهیز از مغلق‌گویی‌های فلسفی و به زبانی ساده نگاشته شده است، اما در عین حال به بیان استدلال‌ها و تحلیل‌های فلسفی مهم و اساسی می‌پردازد.

1  صفحه‌ی 1