مهدی صادقی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تفکر و استدلال
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
اعلان قرمز ( روایتی واقعی از مسائل مالی کلان قتل و مبارزه برای عدالت)
چیستی تکامل
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان

تفکر و استدلال

  • 25,000 تومان

ظرفیت خارق‌العاده در استدلال و حل مسئله وجه تمایز ما از دیگران موجودات است. با این حال فرایندهای تکامل یافته تفکر نیز منجر به مصونیت انسان از تعصب و خطا نمی‌شود. مطالعه در مورد تفکر و استدلال به زمان ارسطوره باز می‌گردد و خود یکی از اولین مباحثی بود که هنگام جدایی روانشناسی از فلسفه مورد مطالعه قرار گرفت. در این مقدمه بسیار کوتاه، جاناتان ایوانز رویکردهای روان‌شناختی در مورد درک ماهیت تفکر و استدلال، حل مسئله و تصمیم‌گیری را بررسی می‌کند

اعلان قرمز ( روایتی واقعی از مسائل مالی کلان قتل و مبارزه برای عدالت)

  • 55,000 تومان

این کتاب روایت‌گر ماجرای واقعی‌ از یک فعال حقوق بشر است که به صورت اتفاقی‌ وارد این راه می‌شود. پس آن‌که بیل براودر در اوان جوانی فعالیت‌های مستقل تجاری‌اش را در وال‌استریت آغاز کرد، و در پی فروپاشی شوروی، استعداد ذاتی او در حوزه‌ی تجارت وی را به روسیه می‌کشاند و برای وی موجب سود‌آوری چشم‌گیری در آن‌جا می‌شود. در طی‌ این مسیر، براودر با پرده برداشتن از فساد در روسیه، زندگی‌‌اش را به مخاطره‌ می‌اندازد. بخت نیز با وکیل روسی وی، سرگی مگنیتسکی، همراهی نمی‌کند، چرا که سرنوشت وی به زندان، تحمل و شکنجه و نهایتا قتل منتهی‌ می‌شود. این اتفاق تاثیر به‌سزایی در بیل براودر می‌گذارد. او پس از پی بردن به ماهیت جنایت‌کار رژیم پوتین، مدت ۵ سال را صرف پویشی در راستای پرده‌برداری از آن می‌کند، و به همین علت به دشمن شماره یک پوتین تبدیل میشود، به ویژه که او در کمک به تصویب قانونی‌ در ایالات متحده (قانون مگنیتسکی) به توفیقاتی نایل می‌شود. به موجب این قانون لیستی از افراد و مقامات روسی که در قتل سرگی مگنیتسکی نقش داشتند مورد تحریم قرار می‌گیرند. پوتین نیز در اقدامی تلافی‌جویانه و آشکار مبادرت به تصویب قانونی می‌کند که طی‌ آن از واگذاری حضانت کودکان بی‌سرپرست روسی به شهروندان آمریکایی ممانعت به عمل می‌آید. کتاب اعلان قرمز در قالب یک داستان جنایی واقعی و مهیج، با توصیف یک نهضت سیاسی، و همچنین نقل جزئیات دسیسه‌ای گسترده برای سوء استفاده‌های مالی در روسیه، سرگذشت واقعی‌ فردی را به تصویر می‌کشد که عزم خود را برای ایجاد تغییری در این جهان جزم کرد، و البته به صورت اتفاقی‌ به مفهوم زندگی‌ نیز پی برد.

چیستی تکامل

  • 140,000 تومان

در طول دو قرن گذشته شواهد بسیاری از جهان زنده‌ی در حال تغییر گردآوری شده است که برای توجیه آن‌ها راهی جز پذیرش تکامل نبوده است. هر چند نظریه‌های تکاملی مختلفی برای تبیین این تغییرات ارائه شده اما نظریه‌ی تکامل داروینی بیش از سایر نظریه‌های تکامل گرایانه مورد پذیرش و البته مخالفت قرار گرفته است. اهمیت این نظریه فارغ از دلایل مخالفان و موافقان، در تأثیرگذاری آن نه فقط بر زیست‌شناسی به منزله‌ی یک علم تجربی، بلکه بر علوم انسانی و همه‌ی ارکان زندگی بشر از اقتصاد گرفته تا جامعه‌شناسی و حتی سیاست است. هیچ نظریه‌ای هر چند دقیق و پیچیده را نمی‌توان یافت که چنین تأثیری بر علوم و باورها گذاشته باشد. چیستی تکامل به قلم یکی از سرشناس‌ترین تکامل‌گرایان پس از داروین نوشته شده است؛ کسی که خود سهم بسزایی در توسعه‌ی این نظریه داشته و سعی کرده است در این اثر تصویری جامع و در عین حال نه‌چندان پیچیده از نظریه‌ی تکامل ارائه دهد تا علاوه بر زیست‌شناسان، خوانندگانی با گرایش‌های مختلف را نیز در جریان این نظریه و شواهد و همچنین کم و کاستی‌های آن قرار دهد.

صفحه‌ی 1