مهدی خوریانیان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روان‌کاوی و تکرار (چرا اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم)
ادیپ (مهم‌ترین مفهوم روانکاوی)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
ساختار و تشخیص روان‌کاوی (لکان در بالین)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
درآمدی بر خوانش لاکان (ناخودآگاه همانند دستگاه زبان ساختار می‌یابد) بخش دوم و سوم
درآمدی بر خوانش لاکان ناخودآگاه همانند دستگاه زبان ساختار می‌یابد (بخش نخست)

روان‌کاوی و تکرار (چرا اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم)

  • 100,000 تومان

ما دل به چه می‌سپاریم؟ دل‌سپرده‌ در سودای چیست؟ نازیو به پیروی از لکان می‌گوید که ما دل‌باخته و مجذوب خصیصه‌ای می‌شویم که سراسر عمرمان خویش و قریب ما بوده حال آنکه از همان ازل الی‌الابد از کف رفته است. دنباله زندگی می‌شود تقلایی جان‌سوز و ملالت‌بار بهر رسیدن به آن نگار جانی و دل‌گداز. نازیو به همین اعتبار مقام هستی آدمی را با عبارت «تکرار می‌کنم پس هستم» به سر زلف تکرار و اجبار به آن برای دوری جستن از جنون گره می‌زند. تکرار اسباب تکوین هویت را فراهم ساخته و می‌تواند آگاه یا ناآگاه در هیئت اعمال بهنجار یا بیمارگونه نمایان شود. شاه‌علامت تکرار سمپتوم است که از آغاز روان‌کاوی تاکنون توسط بانی آن فروید و شارح بزرگ آن لکان با هنرمندی و ظرافت نظری تارش با پود مفاهیم ناخودآگاه و ژوئیسانس درهم تنیده و به منزله حلقه چهارم در دل گره برومین جای دارد. گرهی که به‌زعم لکان معرف ساحات به هم تنیده وجود آدمی است و بیم آن می‌رود که گشوده شدنش وی را در آستانه فروپاشی روانی قرار دهد.

ادیپ (مهم‌ترین مفهوم روانکاوی)

  • 90,000 تومان

«عشق و نفرت بچه‌ها به والدین» چکیده قدیمی‌ترین کلیشه روان‌کاوی و پرآوازه‌ترین داستان عشقی یعنی عقده ادیپ را نشان می‌دهند. ادیپ در روان‌کاوی چه مقام و مرتبه‌ای دارد؟ از جنس یک واقعیت است یا یک فانتاسم، یک مفهوم است یا یک اسطوره؟ ادیپ بحران موجود در سکسوآلیته دوران کودکی، فانتاسمی ناخودآگاه، اسطوره‌ای اجتماعی و مهم‌ترین مفهوم روان‌کاوی است. ادیپ پدیده‌ای مشهود یا فرضیه‌ای آزمون‌پذیر نیست. ادیپ را باید همچون یک الگوی نظری کارا با تاثیری انکارناپذیر در زندگی عاطفی یک فرد و فرهنگش درنظر گرفت. ادیپ فانتاسمی برآمده از نهان‌ترین ژرفنای هستی است که به همه جا رسوخ می‌کند؛ اسطوره‌ای همگانی، قصه‌ای ساده و گیرا که نمایانگر شخصیت‌های خانواده است و قدرت میل آدمی و ممنوعیت‌های مقابل آن تجسم می‌بخشد. ادیپ برای انسجام نظری و کارایی روش روان‌کاوانه مفهومی سراسر ضروری و حیاتی است.

ساختار و تشخیص روان‌کاوی (لکان در بالین)

  • 60,000 تومان

ژوئل در، روان‌کاو فرانسوی عضو انجمن سازمان روان‌کاوی و پژوهش فرویدی، از شاگردان و شارحان دقیق و موشکاف لکان، با روشی استادانه، مفاهیم سخت و پیچیده لکان را به زبانی ساده، نه اما سرسری باز می‌گوید. در در این کتاب می‌کوشد ضمن ایجاد تمایز بنیادین بین مفاهیم سمپتوم و ساختار روانی، آنها را در دو گستره روان‌پزشکی و روان‌کاوی بررسی کند. ساختاری که تنها راه شناخت آن گوش‌سپاری روان‌کاو به گفتمان روان‌کاونده است، گفتمانی که تنها در موقعیت روان‌کاوانه نمود می‌یابد و نمودی ویژه از میل‌ورزی سوژه است. نمودی که صور گوناگون آن، طبقات ساختاری متفاوت [روان‌نژند،روان‌کژ] را می‌سازند که در کتاب پیش‌رو با طرح نمونه‌های بالینی کاربردی، هر ‌یک جداگانه شکافته و شرح یافته‌اند. این کتاب نمایان‌گر درهم تندیگی ذهنیت، میل‌ورزی و آسیب‌شناسی است و به اخلاق روان‌کاوی پای‌بند است، ساحت خود را از ساحت واقعیت اجتماعی با دقت تمام جدا می‌کند. چه، تنها چیزی که روان‌کاوی کشف می‌کند، واقعیت بینا‌ذهنی نا‌خود‌آگاه است، شیوه‌ای خاص از میل‌ورزی، که نمی‌توان و نبایست آن را به انواع خوبی‌ها و بدی‌های عرفی / اخلاقی آغشته ساخت. «ساختار و تشخیص» کتابی نیست که صرفا برای بالین‌گران [روان‌کاوان، روان_درمان‌گران، روان‌پزشکان] مناسب باشد، هر آن کس که دل در گرو فرو‌کافت و فرایافتن روان دارد، و نه تنها دانشگاهیان، بلکه روان‌پژوهان، انسان‌شناسان و علاقه‌مندان به حوزه سینما و ادبیات نیز در این توصیفات بالینی، خوراک مناسبی برای اندیشیدن و نگریستن به سوژه و موضوعات مربوط به آن خواهند ‌یافت.

درآمدی بر خوانش لاکان (ناخودآگاه همانند دستگاه زبان ساختار می‌یابد) بخش دوم و سوم

  • 80,000 تومان

50 سال از آموزش‌های لاکان عمدتا صرف نگریستن و بازنگری معنا و کارکرد روان‌کاوی شد، روان‌کاوی نه الزاما در حکم علم یا حتی علمی انسانی بلکه همچون شیوه‌ای که می تواند باز هم به فراروانشناسی منسجم و محکمی متکی باشد. ابطال دو سویه مفاهیم پذیرفته شده، نه تنها ممکن است چارچوب‌های ارجاع جوامع درمانی و دانشگاهی را به ترتیب توسعه بخشد، همچنین ممکن است به آن‌ها امکان دهد تا در گونه‌ای فراروانشناسی که منزلت علمی خود را به واسطه گستره نامنتظره علوم انسانی برگرفته، مخرجی مشترک بیابند.

درآمدی بر خوانش لاکان ناخودآگاه همانند دستگاه زبان ساختار می‌یابد (بخش نخست)

  • 55,000 تومان

درآمدی بر خوانش لاکان، روشن‌گر دلالت‌های بالینی نظریه‌ی لاکان از سوی بالین‌گری لاکانی است، ژوئل در. وی در این اثر با اشاره به ارتباط بین ساختارگرایی و نظریه‌ی زبان‌شناسیک، پیکربندی‌هایی نامی را نشان‌مان می‌دهد که جملگی برنهاد لاکانی «ناخودآگاه همانند دستگاه زبان ارتقا می‌یابد» ارتباطی عمیق داشته، آن را روشن می‌سازند. این کتاب به‌ویژه با طرح مفاهیمی همچون استعاره و ایجاز، استعاره‌ی نام پدری، مرحله‌ی آینه‌ای، نمودار میل و شکل‌یابی سوژه می‌کوشد تا فهم آموزه‌های لاکانی، در عین موشکافی و ریزبینی، آسان‌تر گردد. چرا که در کوشیده مفاهیم را کم‌کم و به تفصیل طرح کند، ژرف بکاود و سر آخر آن‌ها را ببالاند. این اثر، نخست از انگلیسی به فارسی ترجمان شده و سپس تطبیق سطر به سطر با متن فرانسه صورت گرفته است. اینک مسیر یادشده،‌ یکسر پیشکش دل‌دادگان روانکاوی، روان‌پژوهان و انسان‌دوستان می‌گردد.

صفحه‌ی 1