معانی شعبانی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آوازهایی زیر سایه تمارا (مجموعه داستان)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
باغ‌های بصره
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
زنی که پله‌ها را می‌شمارد (مجموعه 1001 شب)
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
یادداشت‌های کتاب‌فروش
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
سیندرلاهای مسقط
  • 52,000 تومان
  • با تخفیف: 52,000 تومان

آوازهایی زیر سایه تمارا (مجموعه داستان)

  • 180,000 تومان

این آخرین چیزی است که محمد عفیفی قبل از این که به جهان دیگرش منتقل شود نوشته. جهانی که احتمالاً به سادگی و صداقت همین جهانش است، جهان زمینی‌اش؛ خانه و باغچه‌اش که تمام زندگی‌اش بودند. مخصوصاً در روزهای آخر که به زندگی با چشم یک هنرمند و فیلسوف می‌نگریست. زیباترین چیزی که در این کتاب وجود دارد نفی وجود نویسنده است. عفیفی درباره دنیای اطرافش می‌نویسد. دنیایی که او درمیان آن است اما تو حتی یک لحظه حس نمی‌کنی که او در جایگاه نویسنده آنجا حضور دارد. او تو را به یک قاب یا یک پنجره جادویی تبدیل می‌کند که از پشت آن ریزترین جزییات و عادی‌ترین چیزها را می‌بینی که به چیزهایی غیر عادی، به یک اثر هنری، تبدیل شده‌اند. همه چیزهایی که پشت پنجره جادویی محمد عفیفی می‌بینی گویی زلال و شفافند و انگار رازهایشان را برایت روایت می‌کنند، رازهای زیبایشان را، همه چیزها و حتی ساده‌ترینشان: لکه‌های نور روی صندلی‌های باغچه، گل‌های یاس روی فرش اتاق، چهره آدم‌ها میان گل‌های بنفشه، گربه‌ها، سگ‌ها، حشرات، گنجشک‌ها، زندگی، بیماری، مرگ… تمام اینها به مجسمه‌هایی بلورین و شفاف تبدیل می‌شوند که پروانه‌های سفیدی دور و برشان بال‌بال می‌زنند. محمد عفیفی با ظرافت و لطافت خاص خودش خیلی روان، ساده، سلیس و راحت میان تفسیرهای علمی پدیده‌های زندگی و تأملات فلسفی و هنر خویش که همان پدیده‌های زندگی را به سخره می‌گیرند، در رفت و آمد است.

باغ‌های بصره

  • 150,000 تومان

باغ‌های بصره، داستان هشام، کتابفروش جوان مصری است که آنچنان به کتاب‌های تاریخی علاقه دارد که حین خواندن آن‌ها، جزئی از کتاب‌ها و داستان‌های‌شان می‌شود. هشام بیش از همه به سرنوشت یزید بی ابیه، صوفی معتزلی، علاقه‌مند است. فردی ساده‌لوح که به دست صمیمی‌ترین دوستش کشته می‌شود و عطر یاسمن تا ابد از روی گورش متصاعد است. عطر یاسمن در سراسر کتاب جاری و ساری است. عطری که کشنده است . خاطره‌انگیز؛ هم زیباست و هم خطرناک.

زنی که پله‌ها را می‌شمارد (مجموعه 1001 شب)

  • 110,000 تومان

حاج‌خانم موضی به یکی از زن‌ها پول داد که به من زبان عربی یاد بدهد تا بتوانم قـرآن بخـوانم. کمی خـواندن و نوشتن به زبـان عـربـی یـاد گـرفتـم. چهار قل و آیه‌الکرسی را حفظ کردم اما معنایشان را درست متوجه نمی‌شوم. روزها قرآن و زبان عربی یاد می‌گیرم و شب‌ها میان دستان مریم مقدس گریه می‌کنم. گیجم و نمی‌توانم خودم را از آنچه به آن گرفتار شده‌ام، خلاص کنم.

یادداشت‌های کتاب‌فروش

  • 125,000 تومان

یادداشت‌های کتاب‌فروش جهان داستانی وسیعی دارد؛ از اردن تا مسکو و از گوژپشت نوتردام تا دکتر ژیواگو و قهرمانان رمان‌های عربی. ابراهیم الوراق کتاب‌فروشی است ترس‌خورده از صدای درونش و پنهان‌شده در پناه ردیف شاهکارهای ادبی که بی‌وقفه می‌خواند و گاه می‌فروشدشان. اما رنج فزاینده‌ای که بر او می‌رود و بر دیگران همچنین فقر، خشونت و افراط‌گرایی از او موجود دیگری می‌سازد و جانوران نهفته درونش را بیدار می‌کند. «... قربان! احساس می‌کنم مثل زنی که جنینی در رحمش تکان می‌خورد، موجود خطرناکی را باردارم که هر وقت عصبانی می‌شود به حرکت می‌افتد.» افسر با خنده گفت: «و این جنین به تو چه می‌گوید؟» «قربان او از جنین بزرگ‌تر است. اندازه یک هیولاست و همان خصوصیات هیولا را دارد.» افسر با عصبانیت گفت: «و به تو چه می‌گوید؟» «او مرا تحریک به کشتن بعضی شخصیت‌ها می‌کند. حتی از من می‌خواهد جسدهایشان را مثله کنم.»

سیندرلاهای مسقط

  • 52,000 تومان

ماهی یک شب سیندرلاها از دست کارهای حال به هم‌زن خانه و شوهران همیشه طلبکارشان فرار می‌کنند و بی‌توجه به هر چیز و هر کس از خانه بیرون می‌زنند. آن‌ها - سیندرلاها را می‌گویم - با وجود تمام اختلافاتی که بینشان هست، همگی درباره یک اصل مهم و حیاتی اشتراک نظر دارند: «وجود شاهزاده‌ها در قصه اغلب بدشانسی می‌آورد، حتی اگر اولش خوب برقصند و سرگرم‌کننده به نظر برسند.» بنابراین بهترین کار این است که آن شب از شاهزاده‌ها و هر چه به آن‌ها مربوط می‌شود، صرف نظر کنند.

صفحه‌ی 1