مزدک بلوری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چیزهای کوچکی مثل این‌ها
  • 118,000 تومان
  • با تخفیف: 118,000 تومان
هم‌نوایی در پاییز
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
خانم پالفری در کلرمانت
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
زنان فوق‌العاده
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
پری دریایی (بر اساس داستان پری دریایی کوچولو اثر هانس کریستین آندرسن) نمایش‌نامه
بانویی در ون
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
جین ایر (نمایش‌نامه) اقتباسی از رمان جین ایر اثر شارلوت برونته
برونته (نمایش‌نامه)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
جنون جورج سوم (نمایش‌نامه)
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
خشم در هارلم
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
باتلاق شنی
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
نقاب
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان

چیزهای کوچکی مثل این‌ها

  • 118,000 تومان

می‌دانست که بدترین اتفاق‌ها هنوز در راه است. از همین حالا احساس می‌کرد دنیایی از مشکلات و گرفتاری‌ها پشت در بعدی به کمینش نشسته، اما بدترین اتفاقِ ممکن را پشت‌سر گذاشته بود؛ اینکه می‌توانست کاری بکند اما نکرده بود، احساس گناهی که مجبور می‌شد باقی عمرش را با آن سر کند. متحملِ هر درد و رنجی هم که می‌شد به درد و رنجی که دخترِ کنارِ دستش کشیده بود نمی‌رسید و حالا مانده بود تا رنجی ورای آن را حس کند.

هم‌نوایی در پاییز

  • 265,000 تومان

نگاهی به این‎طرف و آن‌طرف جنگل انداخت و فرش پاییزی برگ‌های درختان راش جنگل را به یاد آورد و با خودش فکر کرد آیا اینجا از آن جاهایی است که آدم، وقتی زندگی دیگر برایش غیرقابل تحمل می‌شود، می‌تواند بیاید و روی زمینش دراز بکشد و خودش را برای مرگ آماده کند. ادوین، نورمن، لتی، و مارسیا در لندن دهه‌ی 1970 کارمند اداره‌ای هستند و همگی از درد مشترک در عذاب‌اند: تنهایی. «هم‌نوایی در پاییز» با طنز ملیح و سیاهش، با خوش‌بینی لجوجانه‌اش، اوج کار هنری درخشان باربارا پیم است. جهان این رمان، که اثری است کلاسیک و نوشته‌ی یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌برانگیزترین رمان‌نویسان بریتانیا، هم خارق‌العاده است و هم آشنا؛ و به این ترتیب غریب‌ترین وجوه زندگی روزمره را برای ما آشکار می‌کند. اثر هنری ظریف و نیر پرشکوه...

خانم پالفری در کلرمانت

  • 110,000 تومان

خانم پالفری با لحنی کم‌وبیش رویاپردازانه ادامه داد: «بعضی وقت‌ها، اون موقع که یه زن جوون متاهل بودم، آرزو می‌کردم آزاد باشم، آزاد و رها از قیدوبند بچه‌داری و تعهدات اجتماعی، از وظایفی که هر آدمی به عهدشه، متوجهی چی می‌گم؟ و همین‌طور از نگرانی‌هایی که درباره عزیزانت داری؛ بیماری بچه‌ها و پدرومادرهای پابه‌سن‌ گذاشته و مشکلات مالی. هرکسی بعضی وقت‌ها آرزو می‌کنه از همه اینها فرار کنه. ولی راستش آدم نباید آرزو کنه که هیچ‌کس بهش نیاز نداشته باشه، چون این‌طور که من فهمیده‌م تنها راه آزاد بودن همینه.»

زنان فوق‌العاده

  • 180,000 تومان

زنان فوق‌العاده زن‌هایی هستند که مردها وجودشان را نادیده می‌گیرند. در کارهای کشیش‌نشین کمک می‌کنند، چای درست می‌کنند، در کلیسا گل‌آرایی می‌کنند و با اعضای کسالت‌آور جماعت عبادت‌کنندگان، که خود کشیش‌ها حوصله‌شان را ندارند، هم‌صحبت می‌شوند. در اداره‌ها، آنها باز هم چای و قهوه درست می‌کنند و کارهای خسته‌کننده‌ای مثل تهیۀ نمایۀ کتاب و نمونه‌خوانی و بایگانی را انجام می‌دهند. نیازهای جنسی‌شان را پنهان می‌کنند و معتقدند نباید اجازه داد چنین احساساتی خودشان را نشان بدهد. اما زن‌هایی که آشکارا جاذبۀ جنسی دارند به نظر نمی‌رسد زنان فوق‌العاده‌ای باشند و این‌طور زن‌ها لازم نیست ازخودگذشتگی کنند و خودشان را با کارهایی مثل شستن ظرف‌ها یا دوختن پرده به زحمت بیندازند. اثری شگفت‌انگیز که به ما یادآوری می‌کند انزوا ممکن است انتخاب خود فرد باشد، نیز اثری یادآور اینکه می‌توان آفرینش رمانی زنده و پرتحرک را به ‌تمامی به قلمرو آن فضیلت ارتجاعی، یعنی بردباری زنانه، محدود کرد. جان آپدایک

پری دریایی (بر اساس داستان پری دریایی کوچولو اثر هانس کریستین آندرسن) نمایش‌نامه

  • 46,000 تومان

از بین همه موجودات کره زمین، فقط آدمه که می‌دونه باید بمیره. در نتیجه، دلش می‌خواهد مرگو فریب بده و فناپذیری خودشو فراموش کنه. می‌سازه و می‌خره و تسخیر می‌کنه. سعی می‌کنه اعتقاد داشته باشه. هر لذتی رو غنیمت می‌شمره. باقی مانده هر غذایی رو که پیدا می‌کنه با حرص می‌خوره. اما تموم مدت می‌دونه که عمرش به سر می‌رسه. می‌دونه که خیلی زود به کف روی آب اقیانوس تبدیل می‌شه. اما «عشق» چی؟

بانویی در ون

  • 48,000 تومان

داستان از آن‌جا شروع می‌شود که خانم شپرد با ون قراضه‌اش به خیابان کرسنت، محل زندگی نویسنده‌ کتاب، می‌آید. تصادفا مقابل خانه‌ او پارک می‌کند و تو همان خیابان داخل ون زندگی می‌کند. پس از مدتی، به دلیل درگیری‌هایش با همسایه‌ها و مزاحمت‌های رهگذرها و ماموران شهرداری، نویسنده به او اجازه می‌دهد «موقتا» ماشین را توی حیاط خانه‌اش پارک کند. اما خانم شپرد ماندگار می‌شود و پانزده‌سال همان‌جا می‌ماند. ون، با پرده‌های پاره‌پوره و یک‌عالمه خرت‌وپرت در داخلش و کیسه‌های نایلونی پر از آت‌وآشغال در زیر و اطرافش، ظاهر ناخوشایندی به خانه می‌دهد. خود خانم شپرد هم که به هیچ صراطی مستقیم نمی‌شود و دائم یا با صاحب‌خانه بگومگو می‌کند یا مشغول کارهای خنده‌آور و اعصاب‌خردکن است. حالا چرا این زن حاضر شده سال‌ها با این وضع در این ون بدبو کثیف زندگی کند رازی است که نویسنده در پایان کتاب به آن پی می‌برد.

جین ایر (نمایش‌نامه) اقتباسی از رمان جین ایر اثر شارلوت برونته

  • 46,000 تومان

هر چه دورتر و مطرودتر و تنهاتر باشم بهتر است. من برای خودم در جستجوی بهشتی بر روی زمین بوده‌ام. خود را فرشته‌ای پنداشته‌ام. من مغرور، گمراه و سرمست از آرزوهایم بوده‌ام. می‌خواهم جبران کنم. می‌خواهم به اصول اخلاقی دوران عاقلی‌ام پایبند بمانم نه به چیزی که اکنون در زمان دیوانگی دارم.

برونته (نمایش‌نامه)

  • 36,000 تومان

در همه نزدگی‌ام آرزو کرده‌ام تحسین شوم، آرزو کرده‌ام برای موفقیتی چشمگیر ستوده شوم. و با این حال هر چه بیشتر زیسته‌ام، بیشتر به این نتیجه رسیده‌ام که خوشبختی را نمی‌توان در ستایش‌ها و تمجیدهای دیگران یافت. اگر خاص باشی، اگر استثنایی باشی، از دیگران جدا می‌مانی، اصلا شاید همین علت تنهایی ما باشد. رضایت در معمولی بودن‌مان است، در کامل نبودن‌مان و در جزئیات کوچک نزدگی. دست کم امیدوارم که این‌طور باشد.

جنون جورج سوم (نمایش‌نامه)

  • 32,000 تومان

جهان نمایش مجموعه‌ای است از متن‌هایی که برای صحنه‌ی نمایش یا درباره‌ی آن نوشته شده‌اند. انواع نمایش‌نامه، چه برای اجرا و چه صرفاً برای خوانده شدن، از جمله نمایش‌نامه‌هایی با اقتباس از آثار ادبی یا سینمایی، و نیز متن‌های نظری در حوزه‌ی درام و نقد آثار نمایشی، در این مجموعه جای می‌گیرند. شما از شرایط روحی ما چه می‌دانید؟ یا از قالب ذهن‌مان؟ چیزی دارد قالب را به لرزه می‌اندازد؛ عقل را می‌لرزاند و از قالبش بیرون می‌ریزد. ما عقل‌مان را از دست نداده‌ایم؛ عقل‌مان دارد ما را از دست می‌دهد.

خشم در هارلم

  • 88,000 تومان

صدای فریاد با صدای جیغ لوکوموتیو درهم آمیخت. قطار سیاه‌پوست‌های به خواب‌رفته را در تخت‌خواب‌های کک‌زده‌شان لرزاند. استخوان‌های فرسوده و عضلات دردناک و ریه‌های مسلول و جنین‌های مضطرب دختران نکاح نبسته را لرزاند. گچ سقف‌ها و ملاط بین آجرهای دیوار ساختمان‌ها را لرزاند. موش‌های بین دیوارها و سوسک‌هایی را که روی سینک آشپزخانه‌ها و پس‌مانده غذاها می‌خزیدند لرزاند؛ مگس‌هایی را که مثل زنبورها گله به گله پشت چارچوب پنجره‌ها به خواب زمستانی فرو رفته بودند لرزاند. ساس‌های چاق و پرخون را که روی پوست سیاه‌پوست‌ها می‌خزیدند لرزاند. کک‌ها را لرزاند و به جست و خیز واداشت. سگ‌های به خواب رفته روی تشک‌های کثیف و گربه‌های خواب‌آلود را لرزاند، توالت‌های پر شده را لرزاند و راه کثافت‌ها را باز کرد. خون از گلوی بریده‌اش فواره زد. بوی شیرین و تهوع‌آور خون تازه با بوی گند خانه‌های اجاره‌ای هارلم درهم آمیخت.

باتلاق شنی

  • 32,000 تومان

ذهنش وقتی به پناهگاهی که مذهب در اختیارش گذاشته بود بازگشت، تقریبا آرزو کرد که کاش این پناه تنهایش نگذاشته بود. توهم بود. آری. اما بهتر بود، بسیار بهتر از این واقعیت هولناک. مذهب، به رغم همه چیز، فواید خود را داشت. قدرت درک را کرخت می کرد. از زندگی عریان ترین واقعیت هایش را می زدود. مخصوصا برای فقرا و سیاهان فواید خود را داشت. برای سیاهان. سیاه پوستان. و هلگا به این نتیجه رسید که این همان چیزی است که کل نژاد سیاه در امریکا دچار آن است، این ایمان احمقانه به خدای سفیدپوستان، این اعتقاد کودکانه به جبران کامل همه ی بدبختی ها و محرومیت ها در «جهان دیگر». اعتقاد راسخ ساری جونز به این که «تو اون دنیا همه پاداش می گیریم» به یادش آمد. و ده میلیون آدم درست به اندازه ی ساری از این اطمینان داشتند. چقدر خدای سفیدپوستان به این که این قدر خوب آن ها را دست انداخته بود می خندید!

نقاب

  • 24,000 تومان

آمریکا، دهه‌ی 1920، آیرین و كِلر زنان دورگه‌ی آفریقایی‌تبارند که در ظاهر هیچ نشانی از سیاه‌پوستی در خود ندارند. این دو همبازيِ دوران کودکی، پس از سال‌ها بی‌خبری از هم، اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. کلر، به لطف ظاهر بلوندش، خود را سفیدپوست جا زده و با مردِ سفیدپوستِ ثروتمندی که از سیاهان نفرت دارد ازدواج کرده است. او، که در ابتدا برای استفاده از مزایای سفیدپوستی چنین نقابی می‌گذارد، اکنون خواهان برداشتن این نقاب و بازگشت به جماعت سیاه‌پوستان است. پس هرگاه شوهرش به سفر می‌رود، او مخفیانه به جمع سیاه‌پوستان می‌آید. در میهمانی‌های شبانه‌ی محله‌ی هارلم و جشن‌ها و مراسم سیاه‌پوستان، همه مجذوب چهره‌ی زیبا و شخصیت دوست‌داشتنی کلر می‌شوند و رابطه‌ی ‌او با دوستان و شوهر سیاه‌پوست آیرین بسیار صمیمانه می‌شود. پس از چندی سوءظنی زندگی آیرین را به جهنم تبدیل می‌کند. آیا بناست آیرین سرانجام از اضطراب دردآور هفته‌های گذشته رها شود؟ یا قرار است اضطرابی بیشتر و بدتر در راه باشد؟

1  صفحه‌ی 1