مزدا موحد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
1 انقلاب ذهنی (روشنگری رادیکال و خاستگاه‌های فکری دموکراسی مدرن)
هلگولند (سر درآوردن از انقلاب کوانتومی)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
آرمانشهر واقع‌بین‌ها
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
فیزیک و طبیعت (نگاه فیزیک‌دان به طبیعت)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
آدمی 1 تاریخ نویدبخش
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 320,000 تومان
این جهان گذرا (تاریخچه بشریت)
  • 86,000 تومان
  • با تخفیف: 86,000 تومان
نظم زمان
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان

1 انقلاب ذهنی (روشنگری رادیکال و خاستگاه‌های فکری دموکراسی مدرن)

  • 175,000 تومان

دموکراسی، آزادی اندیشه و بیان، رواداری مذهبی، آزادی فردی، خودمختاری سیاسی ملت‌ها، برابری قومی و جنسیتی؛ با گذشت چندین دهه از تجلی این ارزش‌ها در اعلامیۀ جهانی حقوق بشر (1948) امروزه دیگر این مقولات در جریان‌های غالب اجتماعی و سیاسی جایگاهی تثبیت‌شده یافته‌اند. «یک انقلاب ذهنی» خاستگاه فلسفی این اندیشه‌ها را در جریانی بازمی‌شناسد که آن زمان نامعتبرترین شاخۀ تفکر روشنگری محسوب می‌شد: روشنگری رادیکال. جاناتان ایزرائیل، از اندیشمندان پیشگام در حوزۀ تاریخ روشنگری نشان می‌دهد که مخالفت با روشنگری رادیکال عمدتاً برآمده از تمایلات شدید جامعه به دفاع از اصولی بود که با تداوم سانسور، اقتدار کلیسا، نابرابری اجتماعی، تبعیض نژادی و مذهبی و امتیازات گستردۀ طبقۀ حاکم پیوند داشتند. «یک انقلاب ذهنی»، در بازگویی این روایت جذاب، خاستگاه‌های حیرت‌انگیز گران‌مایه‌ترین ارزش‌های ما را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چرا حتی امروزه نیز این ارزش‌ها در برخی محافل به‌کرات مذموم شمرده شده و آماج حمله قرار می‌گیرند. جاناتان ایزرائیل پژوهشگر حوزه‌های تاریخ آلمان، تاریخ اروپا و استعمار اروپایی است. او در «مؤسسۀ مطالعات پیشرفته» در پرینستون تاریخ مدرن درس می‌دهد. «روشنگری رادیکال» و «روشنگری در بوتۀ آزمایش» از دیگر آثار او هستند.

هلگولند (سر درآوردن از انقلاب کوانتومی)

  • 130,000 تومان

هلگولند جزیره‌ای بی‌دار و درخت در دریای شمال است، که ورنر هایزنبرگ 23ساله توانست نظریه مکانیک کوانتومی را در آنجا خلق و دورانی از انقلاب علمی را آغاز کند. فیزیک کوانتومی انباشته از آرای غریب است که منجر به بی‌شمار کشف و پیشرفت فناوری شده است و اکنون درک ما از جهان هستی مبتنی بر نظریه‌های گرانش کوانتومی و مکانیک کوانتومی است، گرچه هنوز هم رازآلوده مانده است. کارلو روولی در هلگولند می‌کوشد که این عرصه‌های رازآلوده را بکاود. جهان کوانتومی که او توصیف می‌کند، همان‌قدر زیباست که تکان‌دهنده. آثار او همچون نظم زمان و واقعیت ناپیدا تا کنون به بیش از چهل زبان ترجمه شده است.

آرمانشهر واقع‌بین‌ها

  • 180,000 تومان

پس از اینکه روزمان را صرف کارهایی می‌کنیم که معمولا خوشایندمان نیست، چیزهایی را می‌خریم که لازمشان نداریم. روتخر برخمان به یادمان می‌آورد که لازم نیست این‌گونه باشد. برخمان ایده‌های آرمانشهری متعددی پیش می‌کشد و ثابت می‌کند که آن‌ها امروزه نیز عملی‌اند. آرمانشهر واقع‌بین‌ها از نادر کتاب‌هایی است که به واقع متحیرمان می‌کند و تصورمان از آینده را زیر و زبر می‌کند. برخمان در این کتاب ما را به سفری در تاریخ می‌برد، سفری رها از مرزبندی‌های سنتی چپ و راست. او مدافع عقایدی است که زمانشان فرا رسیده است.

فیزیک و طبیعت (نگاه فیزیک‌دان به طبیعت)

  • 70,000 تومان

ورنر هایزنبرگ، یکی از بزرگ‌ترین فیزیک‌دان‌های قرن بیستم، در این کتاب تحول دیدگاه فیزیک مدرن نسبت به طبیعت را روایت می‌کند، از علیت و تفکر فلسفی می‌گوید، مفهوم طبیعت را در تاریخ علم پی می‌گیرد و به آراء پیشگامان فیزیک مدرن می‌پردازد. او معتقد است که فیزیک مدرن با کشفیات کپلر و گالیله و نیوتن تولد یافت؛ کشفیاتی که مولفه بنیادی‌شان قطع رابطه با تصویر قرون وسطایی از طبیعت بود. نکته بسیار مهم دیگری که هایزنبرگ بر آن تاکید دارد اهمیت آگاهی از فرهنگ کلاسیک و مطالعه فلسفه و تاریخ اندیشه غربی در آموزش دانشمندانی است که فقط متخصص نیستند و می‌خواهند تبعات عملی و نظری کار خود را در بستر مجموعه گسترده فعالیت‌های بشری بسنجند.

آدمی 1 تاریخ نویدبخش

  • 320,000 تومان

از بمباران‌های جنگ جهانی گرفته تا جهانی واقعی که شاید تنها در رمان سالار مگس‌ها بتوان نمونه‌اش را یافت، از مزرعه پرورش روباه در سیبری گرفته تا جنایتی ننگین در نیویورک، از دستگاه شوک در دانشگاه ییل گرفته تا آزمایش زندان در دانشگاه استنفورد... روتخر برخمان به ما نشان می‌دهد که باور انسان به مهر و نیک‌خواهی قادر است تفکر نوینی را بیافریند و مبنایی باشد برای تغییرات راستین در جامعه. زمان آن فرارسیده است تا نگاهی نو به سرشت بشر بیفکنیم. برخمان برخی از برجسته‌ترین وقایع و پژوهش‌های جهان را با دیدی کاملا بدیع می‌شکافد و پرتوی نو بر تاریخ بشر در 200000 سال اخیر می‌افکند.

این جهان گذرا (تاریخچه بشریت)

  • 86,000 تومان

این جهان گذرا خردترین کتاب در زمینه تاریخ کلان است، کتابی که داستان عالم و آدم را در کمترین صفحات ممکن نقل می‌کند. از پیدایش ستارگان و نخستین موجودات زنده تا شکل‌گیری مرحله به مرحله تمدن بشری، از تکوین شهرها و امپراتوری‌ها تا ظهور نظام سرمایه‌داری و شبکه جهانی اینترنت. دیوید کریسچن، نویسنده کتاب، همه این پدیده‌های پراکنده را، به ‌نحوی وحدت‌یافته، در قالب یک کتاب راهنمای موجز، قابل ‌فهم و برانگیزنده گردآورده است. یک مورخ بزرگ قادر است به نحوی تجربی پیوند‌های موجود میان نخستین انسان هوشمند و نسخه امروزی آن انسان را روشن سازد و یک قصه‌گوی بزرگ قادر است از پیوندهای پیش‌گفته تصویری زنده و جاندار به دست دهد. دیوید کریسچن، و به تبع آن کتاب حاضر، هر دو ویژگی را یکجا در خود دارد. کتاب در اصل داستان یک سفر است، شرحی دلکش از مسیری طولانی و پرفراز و نشیب که آدمی از عصر غذاجویی اولیه تا عصر مدرن امروزی پیموده است.

نظم زمان

  • 120,000 تومان

زمان خود ماییم. ما این فضا هستیم، این محوطه‌ای که آثار حافظه درون اتصالات نورون‌های ما باز کرده است. ما خاطره هستیم. ما دلتنگی هستیم. ما در آرزوی آینده‌ای هستیم که نخواهد آمد. کارلو روولی فیزیکدان مشهور در این کتاب روشنگر و تسلی‌بخش، علم و فلسفه و هنر را جمع می‌کند تا راز یکی از بزرگ‌ترین معماها را بگشاید: معنای زمان.

پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

  • 150,000 تومان

چگونه همه‌چیز شروع شد؟ آیا در کیهان حیات هوشمند دیگری هم هست؟ آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟ داخل یک سیاه‌چاله چیست؟ آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا انسان جان به‌ در خواهد برد؟ آیا باید برای سکونت به فضا برویم؟ آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟

صفحه‌ی 1