مریم خدادادی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آخرین روزهای والتر بنیامین
  • 295,000 تومان
  • با تخفیف: 295,000 تومان
روانشناسی اخلاقی خشم
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
مرگ در آغوش واژگان
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
بگومگوهای زندگی مشترک (به روایت مدرسه دوباتن)
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
عشق و آگوستین قدیس
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
ماجرای پال (تاملی در باب خلق و خو) مجموعه داستان
رشک (مفاهیم روانکاوی)
  • 82,500 تومان
  • با تخفیف: 82,500 تومان
فلسفه قاره‌ای در قرن بیستم (تاریخ فلسفه غرب 8)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
عاملیت مشترک (دانشنامه فلسفه استنفورد 95)
  • 5,000 تومان
  • با تخفیف: 5,000 تومان
مرگ
  • 11,000 تومان
  • با تخفیف: 11,000 تومان
بدن آگاهی (دانشنامه فلسفه استنفورد)
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان

آخرین روزهای والتر بنیامین

  • 295,000 تومان

شاید این رمان انسانی‌ترین، خصوصی‌ترین و نزدیک‌ترین تصویری باشد که از تشویش‌ها، درونیات و زندگی و زمانه یک فیلسوف می‌خوانیم. پاریس 1940: والتر بنیامین را از ورای نظریه‌پردازی‌هایش می‌بینیم، مردی همیشه در پی عشق و مغموم از عشق؛ مردی پناه‌برده به کتاب‌خانه‌ای در پاریس که طی یک دهه گذشته مشغول نگارش شاهکاری هزارصفحه‌ای است. اما تانک‌های نازی‌ها حومه شهر را پشت سر گذاشته‌اند و حالا دارند به قلب پاریس می‌رسند. از دور و نزدیک هشدار می‌رسد که برای زنده ماندن باید گریخت. بنیامین با دست‌نوشته ارزشمندش به امید نجات از کوره‌راه‌های کوهستان پیرنه رهس‍پار مرز می‌شود. این فراز غم‌انگیز با توصیف گذشته پیچیده و جهان‌وطنی بنیامین درهم ‌تنیده است: کودکیِ غرق در رفاهش در برلین، سال‌های مشارکتش در جنبش جوانان آلمانی، سال‌های دانشگاهش و رابطه‌اش با متفکرانی که در حلقه یاران صمیمی بنیامین بین دو جنگ جهانی بودند. آخرین روزهای بنیامین رمان ایده‌هاست، رمانی شاعرانه. به‌علاوه، داستانی است عاشقانه که یکی از تکان‌دهنده‌ترین وقایع فرعیِ جنگ جهانی دوم است، یک تراژدی که گاهی کمدی سیاه می‌شود.

روانشناسی اخلاقی خشم

  • 210,000 تومان

خشم در همه‌جای این کره خاکی یافت می‌شود و هر آدمی آن را می‌شناسد. حتی خدایان هم خشمگین می‌شوند. برخی می‌گویند خشم می‌تواند نوعی فضیلت باشد، درحالی‌که به گفته برخی دیگر خشم همیشه نوعی رذیلت است. طرفداران خشم آن را تشخیص‌دهنده دقیق بی‌عدالتی می‌دانند، درحالی‌که مخالفان خشم آن را ولع انتقام گرفتن می‌دانند. مقالات این کتاب هر یک از منظری جایگاه اخلاقی خشم را بررسی می‌کنند. مک‌براید خشم را با توجه به تداوم سرکوب‌های نهادینه‌شده و جهل استقرار‌یاقته موجه می‌داند. لاباف خشم را در برانگیختن اقداماتی علیه سرکوب، به‌ویژه سرکوب نژادی، موثر می‌داند. کائوپینن این ایده را مطرح می‌کند که قربانی خشم بودن با نقض بعضی انتظارات هنجاری تطابق دارد و به آن حساس است. چری مسائل معرفتی مربوط به داوری صحیح درباره خشم سیاسی دیگران را بررسی می‌کند. شومیکر از این دیدگاه دفاع می‌کند که خشم می‌تواند نقشی مشروع در اخلاقا مسئول دانستن یکدیگر داشته باشد. هوبنر استدلال‌های بودایی علیه خشم را بررسی می‌کنند و به این نتیجه می‌رسد که بدون خشم حال و روزمان بهتر خواهد بود. مک‌ری دیدگاهی تانترایی بودایی را درباره خشم بررسی می‌کند که براساس آن، خشم به‌خاطر رهایی از رنج خویش و دیگران تغییر شکل می‌دهد. کالارد ویژگی‌های ارتباطی یا گفت‌و‌شنودی خشم را بررسی می‌کند؛ خشم دعوتی است به جبران‌کردن. در پایان، پروتوی موارد غضب عنان‌گسیخته را میان ارتشیان و ارتباط آن را با خشم عادی بررسی می‌کند.

مرگ در آغوش واژگان

  • 69,000 تومان

بدترین کار در این لحظه ابراز همدردی‌ست؛ نگاهی، حتی کلمه‌ای. صورتم را از کسی که حرف می‌زند برمی‌گردانم یا ساکتش می‌کنم. چون فقط یک چیز می‌خواهم. می‌خواهم احساس کنم وضعیت فعلی‌ام را نه کسی می‌تواند درک کند و نه من می‌توانم با کسی درمیان بگذارمش.

بگومگوهای زندگی مشترک (به روایت مدرسه دوباتن)

  • 165,000 تومان

ما رابطۀ آدم‌های دیگر را از بیرون می‌بینیم. زوج‌هایی را می‌بینیم که آرام در بازار قدم می‌زنند یا در مهمانی با هم شوخی می‌کنند. به‌ندرت می‌بینیم آنها در مواقع حساس چگونه‌اند و بینشان چه می‌گذرد. از آن طرف، ما رابطۀ خودمان را از درون می‌بینیم؛ از لحظه‌های خشم، ناخوشی یا قهر کردنمان عمیقاً باخبریم؛ می‌دانیم سر موضوعات کوچک و بی‌اهمیت با تمام وجود احساس سرخوردگی می‌کنیم؛ و می‌دانیم چطور به همدیگر آسیب می‌زنیم. مقدار نسبتاً زیادی بگومگو، بدجنسی، حماقت و سرخوردگی عادی است. همۀ اینها بخشی از رابطۀ خوب‌اند. رابطۀ خوب رابطه‌ای نیست که در آن دو نفر بیشتر اوقات به‌خوبی با هم کنار می‌آیند، بلکه رابطه‌ای است که در آن دو طرف یاد گرفته‌اند طبیعی بودن دشواری‌ها و ناکامی‌ها را در زندگی مشترک بپذیرند. قطع نظر از لذتی که از با هم بودن می‌بریم، احتمالاً بخش نسبتاً زیادی از وقتمان را گرفتار بگومگوهای فرسایشی هستیم. بگومگوهایی که آنقدر مایۀ آبروریزی و دلسردی‌اند که دوست نداریم جلو کسی از آنها حرف بزنیم. این کتاب راهنمایی است برای شناختن، کنار آمدن و کمتر کردن این بگومگوها.

عشق و آگوستین قدیس

  • 120,000 تومان

کتاب عشق و آگوستین قدیس نسخه بازنگری ‌شده رساله دکتری هانا آرنت است که زیر نظر مارتین هایدگر و کارل یاسپرس نوشته شده است. آرنت در این اثر، تحت تاثیر شیوه فلسفه‌ورزی استادانش، تفسیری اگزیستانسیال از دیدگاه آگوستین درباره عشق به دست می‌دهد: عشق به مثابه نحوه‌ای از «در جهان بودن». او از دو انگاره آگوستینی عشق بهره می‌گیرد: کوپیدیتاس و کاریتاس، که اولی عشقی تملک‌جویانه است و دومی عشقی عاری از خودخواهی. این دو از نگاه آرنت دو نحوه متفاوت از «در جهان بودن»اند؛ یکی گرفتاری در بند دنیا و دیگری آزادی از هر آنچه رنگ تعلق می‌پذیرد.

ماجرای پال (تاملی در باب خلق و خو) مجموعه داستان

  • 14,000 تومان

مجموعه داستان‌های کوتاه لگا در پی آن است که ترجمه بخش عمده‌ای از داستان‌های کوتاه را در اختیارتان قرار ‌دهد. تمرکز این مجموعه بر داستان‌هایی است که در اصل به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، اعم از این که خاستگاه‌شان آمریکا، انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند و کانادا باشد یا آفریقای جنوبی، هند، جمهوری دومینیکن، کشورهای اروپایی و غیره. نقل قول معروفی از مارک تواین هست که می‌گوید «وقت نداشتم نامه‌های کوتاه برایت بنویسم؛ برای همین، نامه‌ای بلند نوشتم». چه بسا حکایت نوشتن داستان کوتاه و داستان بلند نیز همین باشد. به قول ویلیام فاکنر «احتمالا هر رمان‌نویسی در ابتدای کارش قصد شاعر شدن داشته و چون از عهده این کار برنیامده، به سراغ داستان کوتاه رفته که، پس از شعر، دشوارترین قالب نگارش است و چون از پس این کار هم برنیامده، به سراغ رمان رفته است»....

رشک (مفاهیم روانکاوی)

  • 82,500 تومان

چه چیزی یک بچه را به پاره کردن نقاشی همکلاسی‌اش یا ابلیس را به راه انداختن جنگی علیه خدا می‌کشاند؟ خوره فرهنگی که خودش را عقل کل می‌داند احتمالا به ما احساس نادانی و بی فرهنگی می‌دهد. رشک در نتیجه محرومیت و نابرابری نیز بروز می‌کند. انگار آدم‌های محروم بایدکاری کنند که رشک نورزند. ترس از موفقیت نیز همچون ترس از شکست، شایع و رایج است، چرا که گاه از رشک بردن دیگران می‌ترسیم. رشک چون ماری است که لای علف‌ها پنهان شده و دشمنی است که بی صدا نفوذ می‌کند. روانکاوی فرصتی است برای اعاده بخش‌هایی از خودمان که در بی خبری به آنها پشت کرده ایم.

فلسفه قاره‌ای در قرن بیستم (تاریخ فلسفه غرب 8)

  • 120,000 تومان

تاریخ فلسفة غرب، مروری بر فلسفة غرب را به‌ترتیب زمانی، از سرآغازهای آن در قرن ششم پیش از میلاد تا عصر حاضر فراهم می‌آورد. این کتاب همة جریان‌های بزرگ فلسفی را به‌صورتی ژرف مورد بررسی قرار می‌دهد. بیشترین فضا در این اثر به کسانی اختصاص دارد که، براساس اجماع عمومی، فیلسوفان بزرگ شمرده می‌شوند. اما از فیلسوفان کوچک‌تر نیز غافل نمانده‌ایم. به‌طور کلی این ده مجلد تاریخ فلسفه حاوی اطلاعات بنیادی و انتقادی دربارة همة فیلسوفان مهم گذشته و حال است و تصویر روشنی از آنها را در بستر فرهنگی، و به‌ویژه، علمی روزگارشان ارائه می‌دهد. مخاطب این تاریخ نه تنها افراد متخصص، بلکه دانشجویان و خوانندگان عمومی نیز هستند. هریک از فصول، نوشتة یکی از صاحب‌نظران برجستة آن حوزه است. فصل‌ها به شیوه‌ای قابل‌فهم نوشته شده‌اند و در هر مجلدی یک فرهنگ اصطلاحات فنی وجود دارد. ۱. از آغاز تا افلاطون ۲. فلسفة یونانی‌مآبی و اوایل قرون وسطی ۳. فلسفة قرون وسطی ۴. دورة نوزایی و عقل‌گرایی قرن هفدهم ۵. فلسفة بریتانیایی و عصر روشن‌اندیشی ۶. عصر اید‏ئالیسم آلمانی ۷. فلسفه در قرن نوزدهم ۸. فلسفة قاره‏ای در قرن بیستم ۹. فلسفة علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم ۱۰. فلسفة معنا، معرفت و ارزش در قرن بیستم

عاملیت مشترک (دانشنامه فلسفه استنفورد 95)

  • 5,000 تومان

بسیاری از کسانی که در ایران به نحوی از انحا کار فلسفی می‌کنند و با فضای مجازی اینترنت نیز بیگانه نیستند نام دانشنامه فلسفی استنفورد را شنیده‌اند و چه بسا از این مجموعه کم نظیر بهره نیز برده باشند. کتابی که در دست دارید حاصل طراحی برای ترجمه و انتشار گزیده‌ای از مدخل‌های این دانشنامه است با هدف گستردن دامنه تاثیر آن و فراهم کردن امکان دسترسی هر چه بیش‌تر خوانندگان فارسی زبان به مقالات راهگشایی که در این مجموعه آمده است. با توجه به ویژگی‌های دانشنامه فلسفه استنفورد، شاید بیراه نباشد که بگوییم برای کسی که می‌خواهد اولین بار با مسئله با مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه‌های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل با مدخل‌های مربوط به آن در این دانشنامه آغاز کند.

مرگ

  • 11,000 تومان

بسیاری از کسانی که در ایران به نحوی از انحا کار فلسفی می‌کنند و با فضای مجازی اینترنت نیز بیگانه نیستند نام دانش‌نامه فلسفه استنفورد را شنیده‌اند و چه بسا از این مجموعه کم‌نظیر بهره نیز برده باشند. کتابی که در دست دارید حاصل طرحی برای ترجمه و انتشار گزیده‌ای از مدخل‌های این دانش‌نامه است با هدف گستردن دامنه تاثیر آن و فراهم کردن امکان دسترسی هر چه بیش‌تر خوانندگان فارسی‌زبان به مقالات راهگشایی که در این مجموعه آمده است. با توجه به ویژگی‌های دانش‌نامه استنفورد، شاید بی‌راه نباشد که بگوییم برای کسی که می‌خواهد اولین بار با مسئله یا مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه‌های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل یا مدخل‌های مربوط به آن در این دانش‌نامه آغاز کند.

بدن آگاهی (دانشنامه فلسفه استنفورد)

  • 14,000 تومان

مفهوم بدن‌آگاهی محل طلاقی بحث‌های فلسفی درباره خود، عمل و مکان است. این مدخل بر دو پرسش مهم تمرکز خواهد کرد. بدن‌آگاهی ما چه تفاوتی با آگاهی از دیگر اشیا دارد؟ عمل باز نمودن ذهنی بدن چه نقشی‌هایی در بدن‌آگاهی دارند؟

صفحه‌ی 1