مریم توفیقی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پارادوکس (9 ابهام بزرگ در فیزیک)
  • 112,000 تومان
  • با تخفیف: 112,000 تومان
بر شانه‌های غول (مباحث علمی یوهانس کپلر پیرامون هماهنگی جهان)
بر شانه‌های غول (مباحث علمی آلبرت اینشتین نظریه نسبیت خاص و عام)

پارادوکس (9 ابهام بزرگ در فیزیک)

  • 112,000 تومان

کتاب پیش رو راهنمای شگفت انگیزی برای پاسخ به پیچیده‌ترین اسرار علوم مدرن است که در آن الخلیلی با تبحر غیر قابل انکار خود در زمینه فیزیک کوانتوم ، به ساده‌سازی پارادوکس‌های معروف مانند پارادوکس آشیل و لاک‌پشت ، پارادوکس اولبرز ، پارادوکس میله در انبار ، پارادوکس دو قلوها ، پارادوکس پدر بزرگ و ... می‌پردازد. در واقع دسته‌ای از پارادوکس ها در فیزیک وجود دارند ، که تقریبا همه آنها می توانند با اندکی دانش علمی بنیادی حل شوند و این پارادوکس‌ها همان‌هایی هستند که موضوع این کتاب‌اند.

بر شانه‌های غول (مباحث علمی یوهانس کپلر پیرامون هماهنگی جهان)

  • 14,000 تومان

اگر بخواهیم به شخصی جایزه اهدا کنیم که در طول تاریخ، خود را وقف دقت مطلق کرده باشد، منجم آلمانی یوهانس کپلر باید نامزد دریافت آن باشد. کپلر کشف کرد که سیارات چطور می‌چرخند و با این‌کار راه را برای نیوتن هموار کرد که علت را کشف کند. کپلرمعتقد بود که استدلال خدا در طراحی جهان را کشف نموده است و نمی‌توانست خوشحالی خود را پنهان کند.

بر شانه‌های غول (مباحث علمی آلبرت اینشتین نظریه نسبیت خاص و عام)

  • 28,000 تومان

علم، یکی از علایق قدیمی اینشتین بود. معادله معروف او، به فیزیکدانان نشان داد که حتی مقدار کوچکی از ماده می‌تواند مبالغ هنگفتی انرژی تولید کند. بنابراین با تبدیل کامل تنها بخشی از جرم چند اتم به انرژی، یک انفجار بسیار عظیم به وجود می‌آید. سرانجام، معادله به ظاهر نجیب اینشتین، دانشمندان را بر آن داشت که به دستاوردهای شکافت اتم (شکافت هسته‌ای) توجه کنند و با اصرار دولتمردان، ساخت بمب اتمی را آغاز نمایند. اینشتین در 18 آوریل سال 1995 بر اثر سکته قلبی فوت کرد. او در تمام عمرش، تلاش کرد که اسرار جهان را با کاوش از طریق اندیشیدن کشف نماید، نه آن‌که به حواس خود اعتماد کند. او معتقد بود :«درستی یک نظریه، در ذهن شماست، نه در چشمانتان.»

صفحه‌ی 1