محمدرضا خاکی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آنتیگون (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
گفتگو با برشت
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
همه پرندگان (نمایش‌نامه)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
تیر و تخته (2 سر و 1 کلاه) نمایش‌نامه
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
اتاق محقر خیال من
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
دومین محاکمه سقراط (نمایش‌نامه)
  • 34,000 تومان
  • با تخفیف: 34,000 تومان
پیرزن کرچ (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
هنرمند گرسنگی (داستان) خروج از گرسنگی (نمایش‌نامه)
پنجره و جزیره نامسکون (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
آتش‌سوزی‌ها (نمایش‌نامه)
  • 97,000 تومان
  • با تخفیف: 97,000 تومان
دام (نمایش‌نامه)
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
شهادت یا 1 کم آسایشی که کم داریم فهرست (2 نمایش‌نامه)

آنتیگون (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

داستان این نمایشنامه در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، در برلین در آوریل سال 1945 آغاز می‌شود. در آن زمان، حلق‌آویز کردن فراریان، نوجوانان ترسیده از جنگ و سربازان فراری از تیرهای برق خیابان‌های شهر برلین امری غیرمعمول نبود. اگر کسی هم جرئت می‌کرد تا به جسد کسان خودش نزدیک شود، بلافاصله و در همان‌جا، هدف گلوله قرار می‌گرفت. «آنتیگون» برشت بر اساس ترجمه هولدرلین از «آنتیگونه» سوفوکل، نمونه باشکوهی از هنر کپی‌برداری اوست؛ وفادار در سبک و متفاوت در طراحی. «معمولا اقتباس کاری تحقیرآمیز قلمداد می‌شود؛ اما لازم است که خودمان را از زیر بار این تحقیر رها کنیم. اقتباس نه فقط کاری نازل یا شرم‌آور نیست، بلکه یک هنر است؛ هنری دقیق. به عبارت روشن‌تر، باید از «اقتباس» هنر ساخت و این کار را به شکلی انجام داد که نه کاری روزمره و عادی به نظر برسد و نه امری دشوار و غیرممکن.»

گفتگو با برشت

  • 85,000 تومان

در این کتاب، به کوشش ورنر هشت (2017 - 1926) که سال‌ها رئیس بایگانی آثار برشت در برلین بوده است، بیش از بیست گفتگو، مباحثه، و مصاحبه رادیویی، که بین سال‌های 1928 تا 1956 انجام شده‌اند، گردآوری شده است. برشت، گفتگو را به مثابه شکل اساسی مبارزه ایده‌ها می‌دانست. او باور داشت که هر گونه اندیشه‌ای برای عملی شدن، نیازمند بحث و گفتگوست. او به شنیدن نظرات دیگران علاقه داشت و آن‌ها را زیر سوال می‌برد؛ نه از بیان صریح نظریات خودش می‌ترسید و نه از افشا شدن افکارش توسط دیگران هراس داشت. به هر حال، این مصاحبه‌ها را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از دیالکتیک کاربردی - به گونه‌ای که برشت درک می‌کرده - در نظر گرفت: وسیله‌ای برای شناخت، ابزاری برای تمایز، سلاحی سیاسی - ادبی. برشت در همه لحظات از بحث و گفتگو، استدلال، و تبادل نظر با دیگران، احساس لذت می‌کرده است. مخاطبین او - اغلب - نویسندگان، هنرمندان، اهالی تئاتر، دانشجویان و روزنامه‌نگاران بوده‌اند. موضوعات مورد بحث نیز حوزه وسیعی از علایق و فعالیت‌های ادبی، نمایشی، سیاسی و انسانی او را شامل می‌شده است که: گفتگو پیرامون میزانسن، تئاترهای قدیم و جدید، تولیدات هنری، سیاست، تکامل اندیشه و رفتارهای انسان، از آن جمله‌‌اند.

همه پرندگان (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

اتاقی در بیمارستان. پرستاری وارد می‌شود. پرستار: ببخشین. ساعت ملاقات تموم شده. شما دیگه نباید اینجا بمونین. تا فردا ساعت 7. وحیدا: معذرت می‌خوام. من عبری بلد نیستم. پرستار: گفتم ساعت 20 شده. شما نمی‌تونین اینجا بمونین. تا فردا ساعت 7. وحیدا: اگه در طول شب بیدار شد، خبرم می‌کنین؟ پرستار: شماره تلفنتون رو دادین؟ وحیدا: من تلفن همراه ندارم. با شماره همراه ایتان با من تماس بگیرین یا به پارادیز هتل پورت د لیون، زنگ بزنین. پرستار: امکان داره که ارتش محله مسلمان‌نشین رو محاصره کرده باشه. وحیدا: می‌تونم اینجا بمونم؟

تیر و تخته (2 سر و 1 کلاه) نمایش‌نامه

  • 20,000 تومان

ویکتور: هزینه اجاره لباس هم افتاد گردن خودمون! لویی: فردا می‌برم تحویلشان می‌دم. پول فاکتورش با من. متاسفم، ولی واقعا لازم بود که با وزیر حرف بزنم و در جریان قرارش بدم. ویکتور: در جریان چی قرارش بدی مرد حسابی؟ لویی: جریان وضع خودمون! از سیر تا پیاز زندگی و معیشت سخت بازیگرا. ویکتور, چه خیال خامی. تنها چیز مورد علاقه وزیر، آینده کاری خودش بعد از پست وزارته! لویی: سینی رو جلو بردم، تعارف کردم، یه آب پرتقال ورداشت و شروع به نوشیدن کرد. یه دفعه به سرم زد و بهش گفتم: "آقای وزیر، من یه بازیگرم، به نام تئاتر با شما صحبت می‌کنم، به نمایندگی از طرف بازیگرا بهتون می‌گم؛ وضع ما خوب نیست." بعد، می‌دونی چه جوابی به من داد؟ ویکتور: "منم همینطور، وضع منم خوب نیست." لویی: تو اینو از کجا می‌دونی؟

اتاق محقر خیال من

  • 29,000 تومان

می‌خواهم بر جریانی تمرکز کنم که پس از عبور از «تئاتر صفر» - از مسیر «هپنینگ» و «تئاتر غیرممکن» - مرا به «تئاتر مرگ» رساند. هر یک از این مراحل اهمیت زیادی دارد؛ و اگر من مدعی یافتن ارزش‌هایی هستم که خودم کشفشان کرده‌ام، مراقبت می‌کنم که این واقعیت را مانند یک خودبزرگ‌بینی تلقی نکنم؛ هر چند می‌دانم که من تنها کسی هستم که این راه را نشان داده‌ام و این چیزی است که در هنر خیلی به ندرت رخ می‌دهد: کشف کردن! کشف کردن در هنر به همان شکلی اتفاق می‌افتد که در علم. این کتاب ارائه‌دهنده مقدمه‌ای بر زندگی و آثار کانتور، بر اساس سخنان و نوشته‌های خود اوست؛ هنرمندی که به نحو پایداری بر هنر زمانه و قرن خود تاثیر گذاشته است.

دومین محاکمه سقراط (نمایش‌نامه)

  • 34,000 تومان

در هیئت تحریریه روزنامه Revolution (انقلاب)، در خصوص بستن صفحه اول و انتخاب تیتر روزنامه فردا، کشمکش و بحث و جدلی برپاست. در حالی که همه بر سر انتخاب یکی از چند تیتر پیشنهادی تردید دارند و نمی‌توانند به توافق برسند، ناگهان، خبرنگاری وارد می‌شود و خبری باورنکردنی و شگفتی‌آور را به آن‌ها اطلاع می‌دهد: تا سه روز دیگر، دادگاه تجدید نظر سقراط، فیلسوف مشهور یونانی، در آتن برگزار خواهد شد تا فاجعه مرگ مشهور سقراط در یونان باستان، با بازتاب‌های فلسفی و سیاسی آن در جامعه امروز درهم آمیزد و به این پرسش پاسخ داده شود که سقراط واقعی کیست و حقیقت ماجرای مرگ او چیست و نیز واقعیت افکار افلاطونی - کمونیستی، در عصر رسانه‌های مدرن آشکار شود.

پیرزن کرچ (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

گارسون: آه! دختربچه بودن چه مصیبتیه. شما تجربه خیلی زیادی دارین. مادام؛ متاسفانه باید بگم که تقریبا دیگه هیچ کس قدرشناس توانائی عقلی و بصیرت پیرزن‌ها نیست. شما باید رئیس جمهور می‌شدین، یا دبیرکل، فرماندار، یا استاندار... پیرزن: عزیزجون، من قبلا همه این چیزائی که تو میگی شدم؛ فرماندار و سارتر و گاو مقدس و حتی کتاب‌فروش ساده دوره‌گرد هم بودم و کتاب‌هایی فروختم که شیطان دلش می‌خواست توشون حلول پیدا کنه، مثل رمان ”تسخیرشدگان“. ولی حالا دیگه وقتی برای این جور حماقت‌ها ندارم؛ حالا دیگه کرچ شده‌ام، باید رو تخم‌هام بنشینم! البته این یه استعاره‌س، یه تشبیهه؛ من باید بدون وقفه زایمان کنم. از همین حالا و همین‌جا شروع می‌کنم. آب حاضر کن، آب خیلی زیاد، یه طشت بزرگ پر آب بیار. ملافه حاضر کن، ملافه‌های زیاد... ( پرده می‌افتد. یک پرده سفید با لکه‌های قرمز.)

هنرمند گرسنگی (داستان) خروج از گرسنگی (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

دختر: برای چی از خوردن دست کشیدین؟ این فکر از کجا به سرتون زد؟ از کی شروع کردین به نخوردن؟ آیا به نظر خودتون، با نخوردن غذا حالتون بهتر از کسانی میشه که به نحوی عقلانی غذا می‌خورن یا حتی پرخوری می‌کنن؟ هنرمند گرسنگی: نه... اما من به خاطر اونا، به خاطر آدمای شکم‌سیر از غذا خوردن دست کشیدم... گرسنگی من، فقط میون آدمای شکم‌سیر معنی داره؛ غذا نخوردن میون آدمای گرسنه و در حال مرگ که فایده‌ای نداره... کاری بی‌معنی و احمقانه‌س... بعضی وقتا نسبت بهشون احساس تحقیرآمیزی پیدا می‌کنم. می‌بینین، اینا نگهبانای گرسنگی من‌ان؛ یک عده قصاب حرفه‌ای که برای خوردن و خوابیدن، دست از کار می‌کشن... ولی این‌جور احساس‌های ناراحت‌کننده رو بلافاصله تو خودم خفه می‌کنم... چون اینام دقیقا از قماش همون آدمایی‌ان که غذا می‌خورن، مصرف می‌کنن؛ که به اصطلاح، حافظ جامعه و ساختار تمدن معاصرن. اگه اونا از این چیزا استفاده نکنن و نخورن... ممکنه همه‌چی سقوط کنه و منهدم بشه...

پنجره و جزیره نامسکون (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

نمایش‌نامه "پنجره" بیانگر خشونت دیکتاتوری‌های نظامی در کشورهای آمریکای جنوبی، و "جزیره نامسکون" یادآور دوره اشغال فرانسه توسط آلمانی‌های نازی است.

آتش‌سوزی‌ها (نمایش‌نامه)

  • 97,000 تومان

وقتی که سر دفتر لوبل، وصیت‌نامه نوال مروان، مادر فرزندان دوقلو، ژان و سیمون را برای آن‌ها قرائت می‌کند، باعث زنده شدن داستان تولد مبهم این خواهر و برادر، و طرح پرسش‌هایی درباره گذشته آن‌ها می‌شود: چه کسی پدرشان بوده است؟ چگونه دور از سرزمین مادری، در کشور کانادا، به دنیا آمده‌اند؟ سر دفتر لوبل نامه‌های در بسته‌ای از طرف مادرشان، به هر یک از آن‌ها می‌دهد و تاکید می‌کند که یکی باید به دست پدری برسد که گمان می‌کنند مرده است، و نامه دیگر، به برادری که تا آن لحظه کوچک‌ترین اطلاعی از وجودش نداشتند. دنیایی از پرسش و درد وجود ژان و سیمون را قرا می‌گیرد: در گذشته این خانواده، داستان‌های غم‌انگیز و خطاهای غیر منتظره و جبران‌ناپذبر پنهان شده‌ای وجود دارد.

دام (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

در نمایش‌نامه «دام» که آمیخته‌ای از واقع‌گرایی و فراواقع‌گرایی توام با گروتسکی اکسپرسیونیستی است؛ تادئوش روژه‌ویچ به جستجوی لحظاتی تخیلی از زندگی خصوصی «فرانتس کافکا»، نویسنده نام آشنا می‌پردازد و ما را با خود همراه می‌کند.

شهادت یا 1 کم آسایشی که کم داریم فهرست (2 نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

2 نمایش‌نامه فهرست و شهادت که در این کتاب ارائه شده، از بهترین نمونه‌های سنت تئاتر مدرن لهستان است. تادئوش رو ژه‌ویچ با خلق تکنیک‌های جدید نمایش‌نامه نویسی و پژوهش در نقاشی‌ها،تصاویر و آثار باقی مانده از جنگ، یادآور دشواری‌ها و پوچی‌های دردنام مردم لهستان پس از کشف واقعیت‌های هولناک اردوگاه آشویتز است.

1  صفحه‌ی 1