محمدرضا ابوالقاسمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روانشناسی هنر
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
زیباشناسی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
نظریه‌های هنر (از امپرسیونیسم تا کاندینسکی) جلد 3
فلسفه هنر
  • 86,000 تومان
  • با تخفیف: 86,000 تومان
نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
نظریه‌های هنر (از افلاطون تا وینکلمان) جلد اول
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
زیباشناسی عکاسی
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
فلسفه هنر
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
زیباشناسی چیست
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
مبانی زیبا‌شناسی
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مبانی نظریه ادبی
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان

روانشناسی هنر

  • 130,000 تومان

«روان‌شناسی هنر» درآمدی است درباره مجموعه منتخبی از راه‌های پرشماری که در آنها روان‌شناسی می‌تواند به ما در درک و تحسین فعالیت‌های خلاق کمک کند. این کتاب با بررسی چگونگی درک ما از وجوه گوناگون هنر، از رنگ گرفته تا حرکت، آفرینش هنری را همچون شکلی از رفتار انسانی بررسی می‌کند که در طول تاریخ منبع همیشگی الهام و کشمکش و گفتگو بوده است. این کتاب همچنین بحث می‌کند که چگونه عواملی مانند جعل و فناوری بازتولید و تبعیض جنسیتی بر قضاوت ما درباره هنر تأثیر می‌گذارند. «روانشناسی هنر» با طرح این پرسش که علم روانشناسی چه ارتباطی با درک ارزش هنری دارد، خواننده را با روش‌های جدید تفکر درباره نحوه آفرینش و پذیرش و کاربرد هنر آشنا می‌کند.

زیباشناسی

  • 135,000 تومان

کتاب زیباشناسی درآمد مختصری است بر تاریخ و مباحث زیباشناسی از زمان شکل‌گیری آن در مقام یک رشته مستقل. این کتاب به روایت دیدگاه‌های مختلف رد این زمینه می‌پردازد. زیباشناسی شامل پنج بخش است که عبارت‌اند از: زایش زیباشناسی، قرن نقد، فلسفه هنر، علم هنر و پدیدارشناسی هنر.

نظریه‌های هنر (از امپرسیونیسم تا کاندینسکی) جلد 3

  • 295,000 تومان

امپرسیونیسم، هنر بدوی و هنر انتزاعی از جمله مضامین محوری نظریه‌های هنر در سال‌های آغازین قرن بیستم است. پیشرفت‌های علمی نیز در این مقطع تاریخی تاثیر ژرفی بر هنر گذاشت و هنرمندان را با واقعیت‌های جدیدی روبه‌رو کرد و به شکل‌گیری سبک‌های هنری نوینی انجامید.

فلسفه هنر

  • 86,000 تومان

رویکرد محوری فلسفه هنر تبیین منشا زیست‌شناختی هنر در مقایسه با مبدا فرهنگی آن است.پدیده هنر به دستاوردهای فرهنگ غربی محدود نمی‌شود و از دست‌ساخته‌های گوناگون چنین برمی‌آید که هنر سایر فرهنگ‌ها نیز غنای چشمگیری دارد و شایسته تامل فلسفی است. گرچه پیدایش مفهوم مدرن هنر به اروپای قرن هجدهم بازمی‌گردد، سنت‌های هنری دیگری نیز در جهان وجود دارند که ارزشیابی و ارج‌شناسی آثار آن‌ها مستلزم آگاهی از اندیشه‌های بنیادی این سنت‌هاست. افزون بر این، جایگاه برجسته هنر در فلسفه معاصر مبین ضرورت آشنایی با مسائل محوری فلسفه هنر است. نویسنده در این کتاب با ایضاح پیچیدگی‌های مسائلی مانند تعریف هنر، هستی‌شناسی هنر، شیوه‌های متنوع تفسیر اثر هنری، مفهوم بازنمایی، و بیانگری عاطفی می‌کوشد با استناد به آرای فیلسوفان برجسته هنر، ابعاد گوناگون هر یک از آن‌ها را به بحث بگذارد. نحوه وجودی منحصر به فرد هر یک از هنرها موضوع جالب و جدیدی است که فصلی مجزا درباره هستی‌شناسی رسانه‌های مختلف هنری به آن اختصاص یافته است. بازنمایی و بیانگری هم از قدیم‌ترین موضوعات فلسفه هنرند که گرچه ریشه‌هایشان به یونان باستان بازمی‌گردد، فیلسوفان معاصر همچنان به آن‌ها توجه دارند. شرح روشن همه این مسائل و مباحث، کتاب فلسفه هنر را به راهنمایی مفید برای هنرمندان و هنردوستان و هنرپژوهان مبدل کرده است.

نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر

  • 280,000 تومان

این کتاب شرحی است بر تکوین تفکرات معطوف به نقاشی و مجسمه‌سازی از اوایل قرن هجدهم تا میانه قرن نوزدهم. در این دوران بود که نظریه‌های هنرهای بصری تحول ژرفی را پشت سر گذاشت و در نتیجه آن مبانی فکری نگرش کنونی ما به هنرها شکل گرفت. فهم این تحول فقط در زمینه گسترده دگرگونی‌های فرهنگی و زیباشناختی و فلسفی ممکن است. از همین‌رو، باراش با اتکا به آرای هنرمندان و آموزه‌های فیلسوفان و شاعران و منتقدان، تکوین مدرنیسم در هنر و نظریه هنر را برای خواننده تشریح می‌کند. تحولات زیباشناسی و نظریه هنر در قرن هجدهم و نوزدهم نگرش ما به آفرینش هنری را یکسره دگرگون کرد و مسائل و مباحثی را پیش کشید که تاثیرات آن همچنان بر هر گونه تامل نظری معطوف به هنر محسوس است. سمبل هنری، اتحاد و انفصال هنرها، و نظام جامع هنرها در این کتاب تشریح و خاستگاه درک نوین ما از آفرینش هنری و ظهور ارزش‌های جدید در هنر تبیین شده است. از جمله می‌توان به تحلیل خودآیینی هنر و ظهور و افول کلاسیسیم و رمانتیسسیم و رئالیسم در هنرها اشاره کرد. شرح باراش در نهایت ما را با پیدایش مدرنیسم هنری و پردازش رویکردهای نوین زیباشناختی آشنا می‌کند.

نظریه‌های هنر (از افلاطون تا وینکلمان) جلد اول

  • 235,000 تومان

شاید به ذهن شما نیز این پرسش خطور کرده باشد که آشنایی با نظریه های هنر به چه کار می‌آید؟ مگر بدون اینکه سر از این نظریه‌ها در آوریم امکان درک یا دوست داشتن هنر ممکن نیست؟ باید اعتراف کرد همانگونه که آگاهی تئوریک از نظریه عشق برای عاشقی ضروری نیست، نظریه هنر نیز برای دوست داشتن هنر الزامی ندارد.

زیباشناسی عکاسی

  • 60,000 تومان

زیباشناسی عکاسی مهم‌ترین مسائل فلسفی عکاسی را به بحث می‌گذارد و لایه‌های پنهان نظری و زیباشناختی این هنر را می‌کاود. به اعتقاد نویسنده رسالت مهم عکاسی نه بازنمایی واقعیت، بلکه به پرسش کشیدن و نقد آن است. اثر عکاسانه یقین‌ها را می‌زداید، تردید می‌آفریند، به حیرت می‌افکند، حساسیت برمی‌انگیزد، هشیار می‌کند و غنا می‌بخشد. بنابراین، عکاسی دعوتی است به اندیشیدن. اندیشیدن به خود، به دیگری و به جهان. فیلسوفان و زیباشناسان، به نسبت سایر هنرها درباره عکاسی کم‌تر نوشته‌اند و چه بسا این کتاب به همین سبب اثری منحصر به فرد باشد؛ زیرا هم به کار عکاسان می‌آید و هم مخاطبان آثار عکاسی.

فلسفه هنر

  • 40,000 تومان

فیلسوفان معمولا با سوء‌ظن به هنر می‌نگرند و به همین سبب بسیار پیش‌تر از هنرمندان و هنردوستان درباره آن کاوش می‌کنند. کتاب فلسفه هنر شرح موجزی است از آنچه که فیلسوفان، از افلاطون تا مرلوپونتی، درباره هنر بیان کرده‌اند. نگرش افلاطون به تقلید (میمه‌سیس)، خصایص حکم ذوقی و تعریف امر زیبا در فلسفه کانت، فلسفه هنر هگل، نقش تخیل در آفرینش هنری، نسبت هنر و حقیقت از دید هایدگر و پدیدارشناسی تجربه زیباشناختی در فلسفه مرلوپونتی از جمله موضوعاتی است در این کتاب ارائه شده است.

زیباشناسی چیست

  • 100,000 تومان

رویش زیباشناسی بر درخت تناور فلسفه همزمان با دوران سیطره عقلانیت بود. از همین رو نویسنده در جستجوی یافتن پاسخی برای پرسش «زیباشناسی چیست؟»، نخست به شرح پیوند تنگاتنگ خودمختاری زیباشناسی و عقل‌گرایی می‌پردازد. سپس با بررسی اندیشه‌های کانت و هگل نشان می‌دهد زیباشناسی چگونه از تحلیل «حکم ذوقی» به «فلسفه هنر» مبدل شد. آنگاه از پیدایش مدرنیته و چرخش زیبا‌شناسی فلسفه (نیچه)، چرخش سیاسی زیباشناسی (مارکس، لوکاچ، آدورنو و...) و چرخش فرهنگی زیباشناسی در قرن بیستم (هابرماس، گودمن، دانتو و...) با خواننده سخن می‌گوید. سرانجام نویسنده با کاوش‌هایش آشکار می‌کند که هنر و فلسفه چه رابطه نزدیک اما پرتنشی با یکدیگر دارند.

مبانی زیبا‌شناسی

  • 95,000 تومان

کتاب حاضر می‌کوشد با تحلیل مهم‌ترین مفاهیم زیباشناسی، چشم‌اندازهای گوناگون این رشته را برای خواننده ترسیم کند. اگرچه پیدایش «زیباشناسی» به قرن هجدهم بازمی‌‌گردد، اما بررسی مفاهیمی چون تقلید، هنرمند، اثر هنری و ... نشان می‌دهد که برای شناخت گستره‌ی زیباشناسی باید به سرچشمه‌های فلسفه غرب بازگشت. به همین منظور، نویسنده با تحلیل دیدگاه‌های افلاطون، ارسطو، کانت، هگل، نیچه، هایدگر و ... خواننده را با بسیاری از مباحث زیباشناسی و فلسفه هنر آشنا می‌کند. این کتاب می‌تواند به نگرش هنرمندان و علاقه‌مندان به مباحث نظری هنر ژرفا ببخشد و شناخت آنان از زیباشناسی و فلسفه هنر را ارتقا دهد. پیر سوانه استاد زیباشناسی در دانشگاه بوردو فرانسه است.

مبانی نظریه ادبی

  • 42,000 تومان

هانس برتنس در این کتاب، مهم‌ترین مباحث مطرح در حوزه‌ی نظریه‌ی ادبی را شرح می‌دهد و چشم‌انداز‌های گوناگون این نظریه را پیش روی خواننده می‌گشاید. این اثر، که جایگاه کتاب درسی را یافته است، تقریبا کلیه‌ی مضامین و مفاهیم نظریه‌ی ادبی را از قرن نوزدهم تا به امروز بررسی می‌کند و با مثال‌های فراوان ابعاد هریک از آن‌ها را به بحث می‌گذارد. برتنس با نگاهی تاریخی و انتقادی به معرفی نقد عملی، نقد نو، نقد سیاسی، فرمالیسم، ساختارگرایی، پساساختارگرایی، پسامدرنیسم، تاریخ‌گرایی نو، ماتریالیسم فرهنگی، نظریه‌ی پسا استعماری، و سکسوالیته می‌پردازد و از شرایط شکل‌گیری هریک از آن‌ها گزارشی خواندنی ارائه می‌دهد. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای فهم بسیاری از پیچیدگی‌های نظریه‌ی ادبی راهگشا باشد و خواننده را به چهره‌ی متفاوتی از ادبیات و تحولات آن روبه‌رو کند.

صفحه‌ی 1