محسن تمدنی نژاد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
گئورگ بوشنر
  • 51,000 تومان
  • با تخفیف: 51,000 تومان
کارگردانی و دراماتورژی (سوزاندن خانه)
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
ایتسی بیتسی (نمایش‌نامه)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
نمک (نمایش‌نامه)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
درخت (نمایش‌نامه) (تئاتر به مثابه زندگی)
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
کتاب ایستر (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

گئورگ بوشنر

  • 51,000 تومان

قرن نوزدهم، متأثر از انقلاب فرانسه که در اواخر قرن هجدهم رخ داد، قرن التهاب بی پایان در قلب اروپا بود. کشورهای مختلف از انگلستان تا آلمان و ایتالیا و فرانسه و مجارستان و ...، همه یک به یک با انقلاب های آزادی خواهانه، ضد سلطنتی، ضد کلیسایی، کارگری و سوسیالیستی روبرو می شدند و روشنفکران بسیاری در همه ی این کشورها یا متأثر از انقلاب بودند یا در آن ها نقش کلیدی داشتند. «گئورگ بوشنر» آلمانی یک از روشنفکران انقلابی نیمه ی اول قرن نوزدهم بود که در 24 سالگی و پس از تبعید بر اثر تیفوس درگذشت. او با وجود عمر بسیار کوتاهش، به دلیل نبوغ سرشارش، تنها با سه نمایشنامه ای که در دوران حیاتش نوشت، یکی از آغازگران نمایشنامه نویسی مدرن است. کتاب «گئورگ بوشنر» نوشته ی «جولیان هیلتون» از سری نمایشنامه نویسان مدرن نشر «شب خیز» به زندگی و آثار این نویسنده ی نابغه پرداخته است. کتاب به خوبی رابطه ی شخصیت و منش بوشنر را با آثاری که نوشته واکاوی می کند و بازتاب عظمت کار او بر جامعه ی پیرامونش را نیز شرح داده و تفسیر می کند. نویسنده ای که تا دو سال پیش از مرگش هیچ نشانه ای از فعالیت تئاتری در او دیده نمی شد، با ناگه با نوشتن نمایشنامه ی «مرگ دانتون»، روزهای پایانی زندگی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین انقلابیون فرانسه را با زیرکی و به جهت تشریح، تحلیل و فهم جهان، تفکر و عمل انقلابی، روایت می کند. همان دانتون که پس از انقلابی که خودش در آن نقش کلیدی داشت به دست دوستانش اعدام شد. «جولیان هیلتون» در کتاب «گئورگ بوشنر» دو نمایشنامه ی دیگر او را نیز تجزیه و تحلیل می کند و نشان می دهد که این نویسنده چگونه و چرا به شخصیت های دگراندیش، ناسازگار و متفاوت علاقه داشته و به آنها پرداخته و این مهم در انتخاب قهرمانان هر سه اثرش یعنی «مرگ دانتون»، «ویتسک» و «لئوس و لنا» مشهود است.

کارگردانی و دراماتورژی (سوزاندن خانه)

  • 88,000 تومان

کارگردانی و دراماتورژی، روایت ناب یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کارگردانان و نظریه‌پردازان حال حاضر تئاتر جهان است. یوجنیو باربا در این اثر با کاویدن فرازهایی از سرگذشت شخصی و حرفه‌ای‌اش گذرگاهی عمیق و آزموده می‌آفریند و با نگاه دقیق و زیست‌شناسانه، دراماتورژی اجرا را هم چون اندامگانی زنده در سطوحی متفاوت طبقه‌بندی می‌کند، و در میان روایت تجربه‌ها، تلاش‌ها، یافته‌ها و نظریه‌ها، ایده‌هایش را به زبانی شاعرانه بسط می‌دهد. «تئاتری که بتواند با هر تماشاگر به زبانی متفاوت سخن بگوید نه ایده‌ای تخیلی است و نه یک اتوپیا. تئاتری است که بسیاری از ما (کارگردان‌ها و رهبران گروه‌های تئاتری) برای رسیدن به آن، سال‌های سال تمرین کرده‌ایم.»

ایتسی بیتسی (نمایش‌نامه)

  • 12,000 تومان

«آیک مرد... شب سال نو در سائونته بودم که خبردار شدم. من و تورگیر، شب سال نو، دست در دست یکدیگر در امتداد ساحل قدم می‌زدیم. برف باریده بود. هوا روشن و ساکن بود. بدون آیک. بدون کلمات. نیروهای تاریکی هستند که نابینایت می‌کنند، نیروهای تاریکی هستند که بینایی می‌بخشند. نیروهای تاریک ما را با خود می‌برند. به کجا؟ نمی‌دانیم...»

نمک (نمایش‌نامه)

  • 12,000 تومان

«هر تکه از تو را جمع کرده‌ام: خرده‌ریزها، غبارها، تکه‌پاره‌ها، ردپاها. لهجه‌ات که در آوای دیگران کشیده می‌شود، دانه‌های شن، صدف دریایی، گذشته‌ات آن‌گونه که تصورش کرده‌ام، آینده‌مان، آنچه از تو می‌خواستم، آنچه وعده‌اش را به من داده بودی. رویاهای کودکی‌ام را جمع کرده‌ام، عشقی که در کودکی به پدرم داشتم، نغمه‌های احمقانه‌ای از دوران جوانی‌ام. نمی‌دانم تو بذری را در من کاشته‌ای یا بالعکس.»

درخت (نمایش‌نامه) (تئاتر به مثابه زندگی)

  • 22,000 تومان

آئورلیانو: پرندگان دیگر این‌جا نیستند؟ کجا رفته‌اند؟ چرا؟ چرا ما را ترک کرده‌اند؟ سرافینوس: نمی‌دانم. فقط می‌دانم که رفته‌اند. آئورلیانو: درخت مرده است. درخت مرده است. بی‌برگ است، هرگز شکوفه نمی‌دهد. هیچ میوه‌ای نمی‌تواند رشد کند. و پرندگان هرگز بازنخواهند گشت... جنگ‌سالار اروپایی: حلزونی را دیدم که در امتداد لبه یک تیغ می‌خزید. این رویای من است. این کابوس من است. خزیدن، لغزیدن، در امتداد لبه یک تیغ و زنده ماندن...»

کتاب ایستر (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

ایستر: «... قصه مادرم تاملی‌ست بر کهن‌سالی در جامعه امروز، درباره تنهایی و جدایی‌ای که امروز در جامعه وجود دارد. هیچ‌کس پیر به دنیا نمی‌آید. روز هفتم، هشتم، نهم، دهم، روزها، روزها، روزها... فکر می‌کنم دارم دیوانه می‌شوم. نمی‌فهمم به کجا تعلق دارم. اوتا: چون که تو تعلقی نداری مامان، تو یک کولی پیری. خیلی جاها زندگی کرده‌ای، حتی در تریلرتام...»

صفحه‌ی 1