مجید مددی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
علم و ایدئولوژی
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
عقل بچه‌ها (مجموعه نمایش‌نامه)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
از خود بیگانگی انسان مدرن
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
فلسفه هنر از دیدگاه مارکس
  • 34,000 تومان
  • با تخفیف: 34,000 تومان

علم و ایدئولوژی

  • 85,000 تومان

در این کتاب خواننده برای نخستین بار با مفهمومی رویارو می‌شود که هرگز در مارکسیسم سنتی در قالب احزاب کمونیست و گروه‌های مارکسیستی به آن اشاره‌ای نشده و آن گشایش قاره تاریخ توسط مارکس است که علم تاریخ را پایه ریخت. آلتوسراندیشمند برجسته و نوآور فرانسوی با خوانش نشانگرش از آثار دوره‌ی مارکس به این حقیقت رسید که اندیشه مارکس استمرار نداشته و در آن گسستی ایجاد شده که وی آن را «گسست معرفت‌شناختی» نامید گسستی که موجب شد مارکس با پیشینه‌ی هگلی خود به ‌طور کامل بگسلد و با رسیدن به علم آثاری بیافریند که با آثار دوران جوانیش که آلتوسر آن‌ها را ایده‌آلیستی/اومانیستی می‌خواند به هیچ روی همخوانی ندارد. دلیل تاکید آلتوسر بر گسست معرفت‌شناختی و در نتیجه آن کشف علمی «برای نجات مارکسیسم از انحراف ایدئولوژیک» و آثار مارکس از «تحریف اید‌ئولوژیک» است...

عقل بچه‌ها (مجموعه نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

اکنون به نخستین نمایش‌نامه این مجموعه توجه کنیم: کودک از مادر می‌پرسد چرا به طور غیرمعمول دایه‌اش لباس نو پوشیده و پیراهن نویی هم بر تن او کرده است. پاسخ مادر: «روز تعطیل است، می‌خواهیم به کلیسا برویم.» در حالی که روز تعطیل برای کودک یعنی آزاد بودن و دنبال بازی رفتن. وقتی کودک از علت تعطیل بودن می‌پرسد و مادر در پاسخ می‌گوید: «روز عروج عیسی مسیح» و ادامه گفت‌وگوی بی‌حاصلی که دربردارنده هیچ نشانه‌ای برای کودک نیست؛ سرانجام مادر که در برابر منطق کودکانه فرزندش احساس می‌کند چنته‌اش خالی است، با استفاده از «اقتدار مادرانه» که برای کودک مطلقا مقبول نیست، او را وادار به پذیرش دستور «بزرگ‌تر» می‌کند.

از خود بیگانگی انسان مدرن

  • 30,000 تومان

چنان که از مثال‌های تاریخی درباره واژه بیگانگی پیداست حتی جامعه‌ها هم دچار این حالت کرخی و بی‌حسی شده‌اند و از گرایش به بیگانگی برآشفته و مضطرب نمی‌شوند. واژه «بیگانگی» در مفهوم فلسفی[اش] نخستین بار به وسیله فیتشه و هگل در اوایل قرن نوزده مورد استفاده قرار گرفت، گرچه در آن هنگام نفوذ و تاثیر آن محدود به گروه‌های کوچکی از شاگردان آن‌ها بود ولی هنگامی که مارکس تفسیر خود را از دوران سرمایه‌داری بر محور بیگانگی از خود متمرکز کرد، این واژه در دهه چهل قرن نوزده وارد تئوری‌های جامعه‌شناسی گردید. ولی نتوانست نفوذ و تاثیر خود را برای مدت زمان درازی حفظ کند و تقریبا برای سال‌ها پس از آن دهه به دست فراموشی سپرده شد. ولی اکنون در این صد سال اخیر است که مفهوم بیگانگی دوباره مطرح شده است. این موضوع به خوبی می‌تواند به علت سال‌های متمادی تداوم بحرانی باشد که موجب آگاهی ما از مسئله بیگانگی شده است.

فلسفه هنر از دیدگاه مارکس

  • 34,000 تومان

فلسفه هنر از دیدگاه مارکس به خاطر نوآوری در روش و شیوه تحقیق در رویکرد به موضوع زیبایی‌شناسی مارکس از اصالت و برجستگی‌ خاصی برخوردار است. صرف چکیده‌ای از نظرات مارکس درباره ادبیات و هنر بودن سهل است که اثر حاضر در بررسی جامعی آثار مارکس را در این حوزه به مثابه بخش جدایی‌ناپذیری از کلیت و جامعیت اندیشه و مباحث پیچیده و در عین حال روشن و شفاف او نشان می‌دهد. لیف‌شیتز با تاکید بر تغییر دیدگاه‌های مارکس درباره هنر و تکامل نظریه انقلابی او، دوره شعرسرایی رمانتیک عاشقانه تا آستانه نوشتن کتاب سرمایه، به تکمیل و تکامل نظریه زیبایی‌شناختی خود مشغول بوده است. در فرآیند این بررسی، کتاب به برخی از اظهار نظرهای مارکس درباره هنر اشاره می‌کند که برگرفته شده از نوشته‌ها و آثاری از اوست که تاکنون از اوست که تاکنون به درستی شناخته نشده‌اند.

صفحه‌ی 1