مانی صالحی علامه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خدای ناپدید شونده (زالموکسیس)
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
نگاهی به آرمان‌شهرهای سیاسی (داستانی درباره اندیشه)
پرسش‌های بنیادین
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
یوگا (جاودانگی و رهایی)
  • 475,000 تومان
  • با تخفیف: 475,000 تومان
تفریحات ایرانیان (مسکرات و مخدرات از صفویه تا قاجاریه)
روشنگری شگفت‌انگیز پروفسور کاریتا (داستانی درباره مکتب‌های ادبی)
وهابی و وهابیت
  • 21,500 تومان
  • با تخفیف: 21,500 تومان
کتاب شن (مجموعه داستان)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
کتاب‌خانه بابل (مجموعه داستان)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
داستان جنگجو و دوشیزه اسیر (مجموعه داستان)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
گزارش برودی (مجموعه داستان)
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
تاریخچه عمومی از بی‌عدالتی و شرارت (مجموعه داستان)

خدای ناپدید شونده (زالموکسیس)

  • 265,000 تومان

«خدای ناپدید شونده» مجموعه‌ای است از هشت مقاله‌ی میرچا الیاده که در سال 1970 در اروپا منتشر و اکنون برای نخستین بار به فارسی ترجمه شده است. نویسنده در مقدمه‌ی کتاب می‌گوید: «برشمردن همه‌ی مضامین و موضوعاتی که در فصل‌های مختلف این کتاب بررسی شده، کار بیهوده‌ای است. آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد، اهمیت چنین تحقق‌هایی برای تاریخ عمومی ادیان است. این کتاب نه برای نشر یک مساعی در تحقیقات مورخان، فرهنگ عامه‌شناسان (فولکلوریست‌ها) یا متخصصان مطالعات رومانیایی، بلکه بیشتر برای نمایان ساختن امکانات پیش‌روی نوعی تاویل‌شناسی (هرمنوتیک) از عوالم دینی کهن و عامیانه یا به عبارت بهتر، تاویل‌شناسی و یافتن معانی نهفته‌ی بعضی خلاقیت‌ها و ابداعات دینی که هیچ نمود یا بیان مکتوبی نداشته و به‌طور کلی فاقد معیارها و ضوابط زمانی با ترتیب تاریخی است، نوشته شده است.»

نگاهی به آرمان‌شهرهای سیاسی (داستانی درباره اندیشه)

  • 195,000 تومان

نگاهی به آرمان‌شهرهای سیاسی که اکنون به بیش از بیست زبان مختلف ترجمه شده، سفر خیالی بسیار هوشمندانه و جذابی است در فلسفه سیاسی غرب. پرفسور کاریتا، استاد دانشگاه، میانسالی که زندگی آرامی را می‌گذراند، بالاجبار از حریم امن کتابخانه‌اش بیرون می‌رود و در ماموریتی برای یافتن «بهترین جهان ممکن» به کشورهای مختلفی سفر می‌کند. پرفسور در این سفرهایش مجبور است با وضعیت پیچیده اندیشه مدرن مواجه شود و واقعیت فلسفه‌های سیاسی امروزین را در عمل مشاهده کند... استیون لوکس استاد علوم سیاسی و جامعه‌شناسی در دانشگاه نیویورک است. لوکس در این کتاب توانسته با شامه قوی و پویایی «کاندید» [ولتر] برابری کند. نیویورک تایمز کتاب به سبکی بسیار زیبا و روان با شوخ‌طبعی همراه با طنزی گزنده و جدی نوشته شده است... لوکس توانسته کتابی بنویسد که هم شیرین و سبک و هم وزین و سنگین است به شیوه‌ای که می‌تواند مایه رشک بسیاری از داستان‌نویسان باشد. ایندیپندنت داستانی طنزآلود و بسیار شیرین و آموزنده. گاردین

پرسش‌های بنیادین

  • 70,000 تومان

ما انسان‌ها وجود داریم بی‌آن‌که این بودن نتیجه تصمیم خودمان باشد - چشم باز کردیم و دیدیم که در این جهانیم. و همیشه نیز با این پرسش‌های بنیادین مواجه بوده‌ایم که ما کیستیم و این جهان چیست. عقل بسیار به یاری‌مان آمده اما گره‌های ناگشوده همچنان بسیارند. آن‌گاه که عقل و حواس درمی‌مانند، ایمان راه‌گشا به نظر می‌آید، اما ایمان از جنس شناخت نیست. براین مگی گرچه با جسارت این ادعا را مطرح می‌کند که ما راهی برای شناخت سرشت خویش نداریم، اما با بیانی شیوا و کلامی گیرا ترغیبمان می‌کند از آن چیزهایی که می‌توانیم بشناسیم نقشه‌ای ترسیم کنیم تا به حد و مرز چیزهایی پی ببریم که برایمان معنا دارند؛ چرا که یک دنیا تفاوت است میان گم‌شدن در روشنایی روز و گم‌شدن در تاریکی.

یوگا (جاودانگی و رهایی)

  • 475,000 تومان

میرچا الیاده در مقدمه این کتاب می‌گوید: «پس از سه سال تحصیل در دانشگاه کلکته تحت نظر پرفسور سورندرانات داسگوپته و اقامتی شش ماهه در آشرام ریشی‌کِش در هیمالیا بود که تألیف این کتاب را آغاز کردم.» «کتاب در قالب کنونی خود برای خواننده عمومی و خصوصاً مورخان ادیان، روانشناسان و فیلسوفان نوشته شده است.» باز هم در همین مقدمه در ارتباط با ضرورت شناخت یوگا می‌گوید: «واقعیت این است که برای مهم‌ترین پرسش اساسی در فلسفه غرب (یعنی این پرسش که هند چه راه‌حلی برای تنش و اضطرابی پیشنهاد می‌کند که با درک تاریخ‌مندی یا زمان‌مندی و ناپایداری برای انسان ایجاد می‌شود و چگونه انسان می‌تواند در این جهان بماند بدون آنکه اجازه دهد زمان و تاریخ بر او غلبه و فرسوده و نابودش کند)، همه پاسخ‌هایی که اندیشه هندی ارائه می‌کند کم و بیش مستلزم داشتن دانش و شناختی نسبی از یوگا است. بنابراین پیداست که آشنایی فیلسوفان و محققان غربی با آن می‌تواند بسیار مهم باشد. باز هم تکرار می‌کنم: مسئله این نیست که یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی در هند را به‌‌طور کامل بپذیریم. یک ارزش معنوی به شیوه مدل جدیدی از اتومبیل پذیرفته نمی‌شود. مسئله جدی‌تر از اینهاست: اساساً باید اندیشه‌ای را بشناسیم و درک کنیم که از مهم‌ترین جایگاه در تاریخ اندیشه دینی و معنویت جهانی برخوردار بوده است.»

تفریحات ایرانیان (مسکرات و مخدرات از صفویه تا قاجاریه)

  • 68,000 تومان

این کتاب به بررسی تاریخ ورود و استعمال مواد مخدر و مسکرات و محرک‌هایی مثل چای و قهوه و توتون و تنباکو در ایران خصوصا از عصر صفویه به بعد می‌پردازد. نویسنده علاوه بر کاربرد هریک از این مواد و آداب و رسوم اجتماعی مرتبط با آن‌ها ، تاثیر الگوهای متغیر تجارت بین‌المللی در ارتباط با عرف رایج در هر زمان را بررسی کرده‌است.

روشنگری شگفت‌انگیز پروفسور کاریتا (داستانی درباره مکتب‌های ادبی)

  • 37,000 تومان

روشنگری شگفت‌انگیز پروفسور کاریتا که اکنون به بیش از بیست زبان مختلف ترجمه شده، سفر خیالی بسیار هوشمندانه و جذابی است در فلسفه سیاسی غرب. پروفسور کاریتا، استاد دانشگاه میانسالی که زندگی آرامی را می‌گذراند، بالاجبار از حریم امن کتاب‌خانه‌اش بیرون می‌رود و در ماموریتی برای یافتن «بهترین جهان ممکن» به کشورهای مختلفی سفر می‌کند. پروفسور در این سفرهایش مجبور است با وضعیت پیچیده اندیشه مدرن مواجه شود و واقعیت فلسفه‌های سیاسی امروزین را در عمل مشاهده کند...

وهابی و وهابیت

  • 21,500 تومان

اکنون حدود یک قرن از زمانی می‌گذرد که عربی به نام عبدالوهاب، از قبیله‌ی تمیم، از سرزمین نجد خارج شد تا در مدارس مختلف خاورمیانه، علوم دینی و روحانی بیاموزد. او نهایتا به دمشق رفت و در آن‌جا با پشتکار و تلاش بسیار، تحصیلاتش را دنبال کرد. دمشق در آن زمان، شهری بود که عده‌ای از مشهورترین علمای اسلامی در آن سکونت داشتند. عبدالوهاب از دمشق به شهر درعیه، در آن بخش از عربستان که سرزمین نجد خوانده می‌شود، رفت و حوالی سال‌های 1725 و 1724، در آن‌جا سکونت گزید. و این گام‌های نخست در شکل‌گیری وهابیت و تثبیت عربستان سعودی بود.

کتاب شن (مجموعه داستان)

  • 135,000 تومان

در جایی از کتاب ویلیام بلیک مصرعی است که درباره دخترانی از نقره نرم یا طلای سخت سخن می‌گوید. اما در وجود اولریک هم طلا بود و هم نقره. او سبک‌اندام بود و بلندبالا با چهره‌ای ظریف و چشمانی تیره. من بیشتر مجذوب آرامش مرموزش شدم تا چهره جذابش. او به راحتی لبخند می‌زد و به نظر می‌رسید که لبخندش او را به دوردست‌ها می‌برد. این کتاب از مجموعه "هزارتوی بورخس" منتشر شده است؛ مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و... بود.

کتاب‌خانه بابل (مجموعه داستان)

  • 125,000 تومان

خورخه لوئیس بورخس، نویسنده، شاعر و ادیب آرژانتینی و یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین بوده است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است و بسیاری از منتقدین از وی به عنوان نویسنده‌ای پست مدرن نام برده‌اند. این کتاب از مجموعه «هزارتوی بورخس» منتشر شده است؛ مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و... بود.

داستان جنگجو و دوشیزه اسیر (مجموعه داستان)

  • 90,000 تومان

سواری خونین و خسته و فرسوده، از شرق به سویم می‌آمد. در چند قدمی من از اسب پیاده شد و با صدایی تسکین‌ناپذیر و بی‌رمق به زبان لاتینی، نام رودخانه‌ای را از من پرسید که در کنار دیوارهای شهر جاری بود. به او گفتم رود مصر است که از باران آب می‌گیرد. او با ترش‌رویی جواب داد: «من در جستجوی رود دیگری هستم، رودخانه اسرارآمیزی که مرگ را از انسان‌ها می‌زداید و دور می‌کند.» این کتاب از مجموعه «هزارتوی بورخس» منتشر شده است؛ مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتاب‌خانه‌ها و... بود.

گزارش برودی (مجموعه داستان)

  • 55,000 تومان

نیلسن‌ها از آن دست مردانی بودند که به دنبال لذات جسمانی هستند اما ماجراهای عاشقانه آنها، از هشتی‌ها و دالان‌های خانه‌های بدنام فراتر نمی‌رفت. بنابراین وقتی کریستین، جولیا بورگورس را به خانه‌اش برد تا با او زندگی کند، حرف و حدیث زیادی به راه انداخت... این کتاب از مجموعه« هزارتوی بورخس» منتشر شده است، مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و ...بود.

تاریخچه عمومی از بی‌عدالتی و شرارت (مجموعه داستان)

  • 115,000 تومان

صفحات کتاب از چوبه‌دار مجازات شدگان و تبهکاران و دزدان دریایی انباشته شده و واژه « بی‌عدالتی و شرارت» در عنوان کتاب، ترس و هیبت برمی‌انگیزد، اما زیر این همه طوفان و تندر، هیچی و پوچی است. همه‌اش فقط ظاهر است- و سطحی از تصاویر- برای همین است که شاید خوانندگان بتوانند از آن لذت ببرند.. این کتاب از مجموعه« هزارتوی بورخس» منتشر شده است، مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و ...بود.

1  صفحه‌ی 1