فواد حبیبی امین کرمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اسپینوزا ما را تا کجا خواهد برد
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
بازیابی مکرر (قدرت اسپینوزا از کجا می‌آید)
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
قدرت فقر (مارکس اسپینوزا می‌خواند)
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
اسپینوزا و سیاست
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
فلسفه سیاسی ماکیاولی
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
مواجهه ماکیاولی و اسپینوزا (تعارض قدرت و انبوه خلق)
اسپینوزا و ما
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
دموکراسی علیه دولت (مارکس و لحظه ماکیاولین)
  • 21,000 تومان
  • با تخفیف: 21,000 تومان
ماکیاولی و ما
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان

اسپینوزا ما را تا کجا خواهد برد

  • 55,000 تومان

اگر دکارت، کانت، و هگل خودآگاه تفکر ما هستند که به منظور شناخت خود باید به بررسی آن‌ها بپردازیم، و برای دست‌یابی به قدرتی انتقادی با تامل بر آن‌چه مارکس به طرز درخشانی سنگینی کابوس‌وار مردگان می‌خواند، اسپینوزا، در سوی مقابل، آن چیزی است که واپس رانده شده تا بدین ترتیب نفوذ خویش را اعلام کند. از این رو، اسپینوزا معرف تفکری است که علیه زمانه حاضر ما در همان زمان زایش آن علم اعتراض برداشت. هر چند، چه بسا سده هفدهم مهیای چنین شیوه‌ای از حیات نبود، صداهای امروزین در حمایت از اسپینوزا از تولد مجدد وی حکایت دارد.

بازیابی مکرر (قدرت اسپینوزا از کجا می‌آید)

  • 42,000 تومان

نویسندگان ، شاعران ، موزیسین‌ها ، فیلم سازان ـ نقاشان نیز ، و حتی خوانندگان تصادفی ـ می توانند خود را اسپینوزیست بدانند ، در واقع ، چنین چیزی برای آنها بیش از فیلسوفان حرفه‌ای محتمل است . این مساله به برداشت عملی شخص از (( طرح )) مربوط می شود . مساله این نیست که شخص می تواند بدون این که بداند اسپینوزیست باشد ، بلکه ( مساله آن است که ) امتیاز شگرفی وجود دارد که اسپینوزا از آن برخوردار است ، چیزی که به نظر می رسد ( تنها ) وی موفق به انجام دادن آن شده و نه هیچ کس دیگری . او فیلسوفی است که قسمی آپاراتوس مفهومی استثنایی در اختیار دارد ، آپاراتوسی بس توسعه یافته ، نظام مند و علمانه ، و با این حال وی ابژه اصلی مواجهه ای بی واسطه و بدون آمادگی قبلی است ، چنان که یک غیر فیلسوف ، یا حتی کسی که آموزش رسمی ندیده ، می تواند قسمی روشنایی یا (( تشعشع )) را از وی دریافت کند . لذا این مواجهه ای است که تو گویی شخص (( طی آن )) پی می برد که اسپینوزیست است ، و به درون نظام یا ترکیب مذبور جذب و کشیده می شود .

قدرت فقر (مارکس اسپینوزا می‌خواند)

  • 29,000 تومان

اثر مارگاریتا پاسکوچی کتابی است خوش‌خوان وقتی ریسمان آریادنه‌ای را دنبال کنیم که ذکاوت و قدرت برسازنده‌ی ما را به جنگ مینوتور سرمایه‌دارانه رهنمون می‌شود. ما، در این توسل به افسانه‌ها، افسانه‌های مشابه دیگری نیز می‌یابیم که تخیلمان را چندان برنمی‌انگیزند. نه ایکاروس که به شیوه‌ای یوتوپیایی می‌خواهد از مصیبتی بگریزد که سرمابه تحمیل می‌کند، و نه هرکول که در مقام رفرمیستی شایسته همواره فکر می‌کندقدرت‌مندتر از دشمن است تا جایی که توهم به هزیمت ختم می‌شود. نه؛ در این جا مسئولیت اخلاقی و انقلابی‌مان شناخت را به جانب فقر سوق می‌دهد نه به سوی یوتوپیا و نه به جانب تکبر رئالیستی بلکه در عوض به سوی تجربه‌ی فقر. پاسکوچی می‌گوید فقرا قدرت‌مندند. او مارکس را در مقام خواننده‌ی اسپینوزا تفسیر می‌کند: با وجود این، شاید، در این‌جا چیزی بیش از آنی وجود دارد که در آثار اسپینوزا و مارکس می‌توان یافت. برای چنگ زدن بر این چیز ”بیشتر“، ریسمانی واپسینی در کار است که باید بدان متوسل شد: گره زدن تجربه‌ی فقر به هستی‌شناسی میل، به عبارت دیگر، به هستی‌شناسی عشق.

اسپینوزا و سیاست

  • 25,000 تومان

بالیبار، همچون ماشری و نگری، به نسل دوم موج اسپینوزیسم متاخری تعلق دارد که تفسیری رادیکال از این فیلسوف هلندی مطرح ساخته است. تفسیر بالیبار واجد خصلت بررسی تفکر اسپینوزا در مقام فیلسوف و متفکری اتصالی است که تفکراتش، در تمامی حوزه‌ها و مباحث، اعم از هستی‌شناسی و سیاست، یکسره ملهم از درآویختن فعالانه او با وضعیت تاریخی، سیاسی و اقتصاد زمانه‌ای است که در آن به سر می‌برد.

فلسفه سیاسی ماکیاولی

  • 45,000 تومان

«تنهایی» ماکیاولی صرفا از این واقعیت سرچشمه نمی‌گیرد که نام او شاخصه گسستنی است ناتمام در فلسفه سیاسی که ستون‌های اصلی تفکر کلاسیک، مسیحی و اومانیستی عصر رنسانس را به لرزه درآورد، بلکه بیشتر از این روست که او نماینده جریانی است زیرزمینی و انتقادی که با اوج‌گیری مطلق‌گرایی، قراردادگرایی و بعدها لیبرالیسم، کماکان دستخوش بدفهمی، تحریف و حتی انواع و اقسام طرد گفتمانی است. امری که با تداوم یافتن در زمانه خیزش مجدد اقتدارگرایی و ترورسیم از لزوم کسب شناختی راستین و جدی از ماکیاولی حکایت می‌کند. لذا عاجل‌ترین کاری که باید، پس از هم‌سخن شدن با دل لوکزه، انجام دهیم هم‌نشینی با فیلسوفی است که کماکان ما را از فراز سده‌ها با صدایی رسا مخاطب قرار می‌دهد.

مواجهه ماکیاولی و اسپینوزا (تعارض قدرت و انبوه خلق)

  • 35,000 تومان

دل لوکزه محوری را در فلسفه سیاسی مشخص می‌کند که با خوانش‌هایی فوق‌العاده غنی و بدیع از آثار ماکیاولی و اسپینوزا، این دو متفکر را به یکدیگر مربوط می‌سازد. او در این روند نشان می‌دهد که محور ماکیاولی - اسپینوزا - بدیل قدرتمندی برای مفاهیم مسلط مدرنیته در اروپا فراهم می‌سازد: نگاهی به حیات سیاسی که نه بر قرارداد و وحدت که بر تعارض و تکثر اتکا دارد...

اسپینوزا و ما

  • 18,000 تومان

اسپینوزا و ما سومین اثری است که آنتونیو نگری، پس از «نابهنجاری‌ وحشی» و «اسپینوزای برانداز»، به طور کامل به اسپینوزا اختصاص داده است. نگری در اثر حاضر علاوه بر اشارات تلویحی به اهمیت اسپینوزا به لحاظ روی برتافتن از درکی دیالکتیکی از هستی (درکی آغشته به قسمتی غایت‌شناسی کمابیش مکتوم و محتوم، تداوم امر قدیم از رهگذر آوفهبونگ، و ناممکن ساختن پدید آمدن «امر نو»‌ی یکسره رادیکال)، تأکیدی مکرر و وسواسی بر این دارد که اسپینوزا را نمی‌توان به هیچ‌وجه مدرن دانست. اسپینوزا به سبب تن ندادن به فلسفه‌ی سوژه و قراردادگرایی و، در عوض، پافشاری بر طرح قسمی هستی‌شناسی که امکان درک قدرت برسازنده‌ی انبوه خلق را میسر می‌سازد، نه فقط ربطی به فلسفه‌ی مدرن ندارد بلکه صرفا بدین معنا در دوره‌ی مدرن قرار دارد تا به نقد و افشای این دوران و همه‌ی آن چیزهایی بپردازد که تفکر و سیاست مدرن از آغاز طرد کرده‌اند. لذا به جای تلقی فردگرایانه از سوژه، با آن آزادی ادعایی خواست‌ها و انتخاب‌هایش، افراد را مجموعه‌های متغیری از بدن‌ها و امیال می‌بیند که، در جهانی سرشار از تأثیر و تأثر، به نسبت قدرتشان حق و پایداری خویش را در هستی بر کرسی می‌نشانند.

دموکراسی علیه دولت (مارکس و لحظه ماکیاولین)

  • 21,000 تومان

«دموکرسی قسمی شکل- دولت نیست. قدرت مردم آنتی‌تز اصل دولت‌گرایی است. میگل ابنسور با این تز رادیکال از رهگذر تداوم مارکس، و علیه سنت مارکسیستی، در امر مهم بازگردادن واژگان سیاست و دموکراسی به معنای اصیل و نخستین‌شان نقشی برجسته ایفا می‌کند.» «این ترجمه کتابی است بس مهم که دیر زمانی چشم انتظار آن بودیم. ابنسور خوانشی کاملا مجاب کننده از مارکس متقدم بر حسب مفهوم «دموکراسی راستین» ارائه می‌کند، مفهومی که نمی‌توان آن را به شکل- دولت فرو کاست. بنابراین لحظه‌ای ماکیاولین از تصمیم سیاسی در آثار مارکس وجود دارد که از این همان‌سازی سیاست با دولت سرباز می‌زند. این اثر مداخله‌ای است بسیار روشنی‌بخش و مهم در مباحثات نظری معاصر.» «هر بار که بی‌اعتمادی عمومی نسبت به دولت به انحصار جنبش‌های دست راستی در می‌آید، جا دارد یادآوری کنیم که همتای قدرتمند این قسم بی‌اعتمادی نزد جناح چپ نیز وجود دارد. میگل ابنسور، در جریان دفاع متقاعد کننده‌اش از «دموکراسی شورشی»، نشان می‌دهد که قدرت پایدار آزادباوری ترسی از آن ندارد که دین خویش را به تفکر و عمل آنارشیستی تصدیق کند.»

ماکیاولی و ما

  • 36,000 تومان

نه تنها شارحان بل خوانندگان معمولی نیز می‌توانند بر این امر شهادت بدهند. حتی امروزه، هر کس که شهریار یا گفتارها را باز کند، متونی که حال 350 سال از عمرشان سپری شده است، به عبارتی، گرفتار آن چیزی می‌شود که فروید آشنایی غریب، قسمی اسرارآمیزی می‌خواند. بی آن‌که بدانیم چر، خود را مخاطب این متون قدیمی می‌یابیم، تو گویی متونی از روزگار خودمان باشند، گرفتارمان می‌سازند تو گویی، به معنایی، برای ما نوشته شده‌اند، و به ما چیزی را می‌گویند که مستقیما به ما مربوط می‌شود، بی‌آن‌که دقیقا بدانیم چرا.

صفحه‌ی 1