فرهنگ رجایی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هانا آرنت و محبت به دنیا (زندگی 1 زن بی‌وطن)
  • 655,000 تومان
  • با تخفیف: 655,000 تومان
محبت و آگوستین قدیس
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
درس گفتارهای فلسفه سیاسی کانت (داوری)
  • 54,000 تومان
  • با تخفیف: 54,000 تومان
حکایت‌های حکیمانه از سراسر جهان
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

هانا آرنت و محبت به دنیا (زندگی 1 زن بی‌وطن)

  • 655,000 تومان

اگر نگوییم هانا آرنت بزرگ‌ترین متفکر امر سیاسی در سده بیستم، بی‌شک یکی از مهم‌ترین آنها و به‌طور قطع یکی از مبتکرترین و اصیل‌ترین اندیشه‌ورزان است. دوران زندگی او با جریان‌های عمده و سرنوشت‌ساز، به‌ویژه در میانه سده همزمان بوده؛ از یک‌سو سده بیستم عصر «طغیان توده‌ها» شناسایی شده و مردمان عادی و عاری از هر امتیاز طبقاتی اجتماعی، به بازیگران (شهروندان) امر سیاسی تبدیل شده‌اند و از سوی دیگر قوی‌ترین جریان‌های ضد دموکراسی یعنی استبداد تام - نازیسم و فاشیسم - نیز بیشترین میدان بازی را از آن خود کرده‌اند. آرنت در آثارش جلوه‌هایی از این دو جنبه را با مهارت یک استاد و با بینشگری درگیرانه (به عنوان روشنفکر عمومی) به تصویر کشیده است. در زیست‌نامه حاضر، یانگ بروئل - که در دوره دکتری، شاگرد آرنت بود - با مهارت و دقت دانشوری، تصویرانگاره مفصل و همدلانه‌ای از تحول زندگی شخصی آرنت، از تولد تا مرگ، و تحول بنای اندیشگی او از فلسفه و کلام به نظریه سیاسی و بالاخره به فلسفه، به تصویر می‌کشد.

محبت و آگوستین قدیس

  • 82,000 تومان

آرنت در این کتاب یکی از دو مقوله کلیدی در اندیشه آگوستین یعنی «محبت» به ویژه معنا و مصداق فلسفی آن را از نوشته‌های خطابه‌ای و موعظه‌ای او توضیح می‌دهد و ضمنا تبیین می‌کند که چگونه محبت باید با دانش و خردورزی همراه باشد. این اثر پژواکی از استقال فکری و ذهن خلاق و بصیرت‌بین آرنت و نشان‌دهنده آن است که او نه فقط از استاد راهنما و الگوی فکری خود کارل یاسپرس مستقل است بلکه از برخی جهات، از دیگر استاد و شاید رقیب اندیشگی‌اش مارتین هایدگر نیز متمایز و متفاوت است.

درس گفتارهای فلسفه سیاسی کانت (داوری)

  • 54,000 تومان

هانا آرنت در این کتاب که پس از مرگش نشر یافت جنبه مهم دیگری از امرسیاسی یعنی مقوله داوری را در قالب درس‌گفتارهای فلسفۀ سیاسی کانت به بحث می‌گذارد. آرنت این بخش را ادامه و تکمیل حیات ذهن می‌دانست که به زعم وی از «تفکر، اراده و داوری» تشکیل می‌شود. به تعبیری، بخش داوری از نظر عمق «نگین تمامی آثار» وی است. منظور او از داوری «قضاوت شخصی» نیست، بلکه حقیقتا داوری تاریخی است. داوری پس‌اندیشانه در مورد اعمالِ به‌یادماندنی و سرگذشت‌های معناساز به ما اطمینان می‌دهد حیات آدمی «بی‌معنا نیست» و اینکه کرامت و عزت آدمی پایه و اساسی استوار دارد. کانت هم‌صحبت خوبی برای روشن کردن معنای داوری است و در عین حال، پرداختن به جنبه‌های اندیشه او از مزایای فرعی کتاب است.

حکایت‌های حکیمانه از سراسر جهان

  • 40,000 تومان

حکایت‌های حکیمانه گزیده‌ای از پر آوازه‌ترین داستان‌ها از فرهنگ‌های گوناگون است که به شیوه امثال و حکم شرقی و ایرانی، بینش درست نسبت به زندگی و خردورزی را به انسان می‌آموزد و بصیرت‌های مندرج در این حکایت‌ها خواننده را به خودشناسی و خودآگاهی فرا می‌خواند و سرنخ‌هایی برای خودکاوی و ورود به خلوت و مراقبه ارائه می‌کند.

زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار

  • 25,000 تومان

مهم‌ترین تشنگی انسان معاصر چیست؟ اربابان اندیشه و فکر چندین سال است که راسخانه ابرام می‌ورزند که جهان با یک بحران اقتصادی درگیر است. به گمان من، این آسیب شانسی جز کژ فهمی‌ چیز دیگری نیست. اما این حرف نباید دست کم گرفتن اقتصاد تلقی‌ شود.سپهر اقتصاد و علم برآمده از آن به انسان کمک می‌کند تا امکانات محدود دنیایی و تقاضاهای نامحدود آدمی‌ را مدیریت کند. در دنیایی که علم جدید و صناعت و فناوری امکان تولید انبوه را ممکن می‌سازد، محدودیت عملا مقوله‌ای بی‌ محتوا شده است. فقر به معنی‌ واقعی‌ کلمه نباید وجود داشته باشد. نسبت دادن فقر به بحران اقتصادی نادیده گرفتن علت اصلی آن است.ناگفته پیدا است که بسیاری از مناطق دنیا در محرومیت مطلق به سر می‌برند و حتی در قالب جهان پیشرفت گروه عظیمی‌ از مردمان زیر خط فقر زندگی‌ می‌کنند، اما دلیل آن نبود امکانات نیست، بلکه سیاست‌های خودخواهانه و خارج از انصاف برخی‌ ازکشور‌های به اصطلاح جهان اول و تا حد زیادی بی‌ تدبیر است که بشر را گریبان‌گیر نابرابری کرده است.

صفحه‌ی 1