فاطمه شیخ مونسی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مهاجرت و هویت (آشفتگی درمان و تحول)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی
  • 105,000 تومان
  • با تخفیف: 105,000 تومان
دیدن و دیده شدن (خروج از پناهنگاه روانی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان

مهاجرت و هویت (آشفتگی درمان و تحول)

  • 90,000 تومان

چرا مردم از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند؟ چه تفاوتی بین مهاجر و پناهنده یا تبعیدی وجود دارد؟ چه چیزی نتیجه روانی مهاجرت را تعیین می‌کند؟ آیا فرد می‌تواند در از دست دادن کشور خود عزاداری کند؟ عملکردهای دفاعی دلتنگی چیست؟ آیا برای بیماران مهاجر رهنمودهای خاصی برای روان‌درمانی و روانکاوی وجود دارد؟ در این کتاب، سلمان اختر روانکاو هندی آمریکایی پاسخ چنین سؤالاتی را ارائه می‌دهد. وی خاطرنشان می‌کند که مهاجرت از کشوری به کشور دیگر تأثیرات ماندگاری بر هویت فرد دارد. دکتر اختر به ایده‌آل‌سازی و بی‌ارزش‌سازی، نزدیکی و فاصله، امید و نوستالژی، فضای انتقالی ذهن، تغییر سوپرایگو و تحول زبانی مهاجر می‌پردازد. وی با ارائه موارد بالینی، مفاهیم این ایده‌ها را در روند درمانی که در آن درمانگر، بیمار یا هر دو مهاجر هستند، نشان می‌دهد. کتاب مهاجرت و هویت، سرشار از شعر و نامه‌های شخصی همکاران مهاجر از بسیاری از ملت‌ها، پیام خود را با کنایه، شوخ‌طبعی، خنده، درد، غم، همدلی و مهمتر از همه خرد بالینی و انسانی می‌رساند. دکتر سلمان اختر در هند متولد شد و تحصیلات پزشکی و روان‌پزشکی خود را در آنجا به پایان رساند. وی پس از ورود به ایالات متحده آمریکا در سال 1973 ، آموزش روان‌پزشکی خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا تکرار کرد و سپس آموزش‌های روانکاوی را در انستیتوی روانکاوی فیلادلفیا گذراند. در حال حاضر، وی استاد روان‌پزشکی در کالج پزشکی جفرسون و یک تحلیلگر آموزش و نظارت در مرکز روانکاوی فیلادلفیا است. وی بیش از 300 نشریه از جمله کتاب‌های روان‌پزشکی و روانکاوی و چندین مجموعه شعر را تألیف و یا ویرایش کرده است. سلمان اختر جایزۀ سیگورنی را در سال 2012 دریافت کرد.

مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی

  • 105,000 تومان

اولین چاپ کتاب مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی حدود 20 سال قبل بود و گامی بود در جهت مطرح کردن موضوعاتی که در آن زمان تابو محسوب می‌شد. چاپ جدید و تجدید نظر شده این کتاب شامل تعداد زیادی از موضوعات جدیدی است که منعکس کنندۀ دانش و نگرش امروزه دربارۀ تخطی از مرزها می‌باشد. این کتاب بر اساس تجربۀ 30 ساله نویسنده آن نوشته شده که بیش از 300 موردی را که دچار تخطی از مرزهای حرفه‌ای شده بودند، مورد ارزیابی، درمان و مشاوره قرار داده است. خواندن این کتاب برای روانکاوان، رزیدنت‌های روانپزشکی و درمانگرانی که به‌طور حرفه‌ای خدمات سلامت روان را ارائه می‌کنند، ضروری است. شاید واضح‌ترین شکل تخطی از مرز حرفه‌ای، برقراری رابطه جنسی با مراجع است و در این کتاب نویسنده به این موضوع می‌پردازد که چگونه چنین موقعیتی شکل می‌گیرد و چگونه روانکاوان مختلف از مرزهای حرفه‌ای با انگیزه‌های مختلف خودآگاه و ناخودآگاه عبور می‌کنند. بقیه اشکال تخطی از مرزها هم در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرند که شامل بخشی آموزنده و جذاب در باره تخطی‌های سایبری است، نوعی از تخطی از مرز، که 20 سال قبل قابل پیش‌بینی نبود.

دیدن و دیده شدن (خروج از پناهنگاه روانی)

  • 95,000 تومان

کتاب “دیدن و دیده شدن، خروج از پناهگاه روانی” به موضوعاتی می‌پردازد که در بیمارانی که در درمان تحلیلی پیشرفت نمی‌کنند و مقاوم به درمان هستند، حائز اهمیت است؛ مانند تجربه شرمساری، شرم و تحقیرشدگی، حس‌هایی که وقتی افراد سعی می‌کنند تا از تشکیلات خودشیفته دست بکشند و از پناهگاه روانی خود بیرون بیایند، با آنها مواجه می‌شوند. وقتی بیمار، همچنان از دفاع‌هایی استفاده می‌کند که دیگر مورد نیاز نیست، درمان تحلیلی متوقف می‌ماند. توجه به اضطراب بیمار زمانی که می‌خواهد دفاعی را کنار بگذارد، به ما کمک می‌کند تا وابستگی بیمار به دفاع‌هایش را درک کنیم. ترس از دیده شدن به‌عنوان “جایگاه پایین‌تر” می‌تواند موقعیت تهدید‌کننده‌ای را ایجاد کند که رها کردن دفاع‌ها و بیرون آمدن از پناهگاه برای بیمار بسیار سخت می‌شود.

صفحه‌ی 1