غلام رضا شهبازی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فرزندان هراکلس (نمایش‌نامه)
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
رسوس (نمایش‌نامه)
  • 96,000 تومان
  • با تخفیف: 96,000 تومان
هراکلس (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
زنان فریادخواه (نمایش‌نامه)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
اورستس (نمایش‌نامه)
  • 34,000 تومان
  • با تخفیف: 34,000 تومان
سیکلوپس (نمایش‌نامه)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
زنان فنیقی (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
تک‌گویی‌های کلاسیک برای مردان (نمایش‌نامه)
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
مده‌آ (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
زنان تروا (نمایش‌نامه)
  • 76,000 تومان
  • با تخفیف: 76,000 تومان
تک‌گویی‌های کلاسیک برای زنان (مجموعه نمایش‌نامه)
الکترا (نمایش‌نامه)
  • 94,000 تومان
  • با تخفیف: 94,000 تومان

فرزندان هراکلس (نمایش‌نامه)

  • 82,000 تومان

«فرزندان هراکلس» که در حدود 430 پیش از میلاد بر صحنه رفته، یکی از نمایشنامه‌های کمتر شناخته‌شده اوریپید است. این تراژدیِ تبعیدِ تأثیرگذار و پیچیده، حول مادر و فرزندان هراکلس و کوشش آنان در جهت یافتن پناهگاهی برای رهایی از آزار سپاهیان پادشاه بی‌رحم آرگوس و دفاع آتنی‌ها از این پناهجویان می‌گردد. اوریپید در این درامِ فریادخواهی، مخاطب خود را بر آن می‌دارد تا به مسائل اساسی در باب رفتار اخلاقی، سیاست و قانون بیندیشد، مسائلی همچون رفتار مناسب با پناهندگان سیاسی و اسیران جنگی، و کشمکش همیشگی میان کردار اخلاقی و استفاده آزادانه از قدرت. موضوعاتی که هنوز هم در جهان امروز، تازه و مورد توجه‌اند و پرداختن به آنها ضروری است.

رسوس (نمایش‌نامه)

  • 96,000 تومان

- «رسوس» تنها تراژدیِ برجاماندۀ یونانی ا‌ست که پیرنگ آن مستقیماً برگرفته از آن قطعۀ حماسی است که امروزه به‌عنوان سرود دهم ایلیاد شناخته می‌شود. این نمایشنامۀ سرشار از جنب‌‌وجوش و زندگی، که یکی از ده نمایشنامۀ محبوب اوریپید در دوران باستان متأخر است، بر چندین نویسندۀ پس از خود به‌ویژه ویرژیل در سرود نهم انه‌اید تأثیر گذاشته است. از این جهت، رسوس که کوتاه‌ترین تراژدی قرن پنجم پیش از میلاد و نمایشنامه‌ای مایل به ساتیر است جایگاه مهم و بی‌همتایی در تاریخ ادبیات جهان دارد.

هراکلس (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

- نمایشنامۀ هراکلس، یک تراژدی آتنی است که نخستین بار حدود سال 416 پیش از میلاد بر صحنه رفته است. هنگامی که هراکلس در جهان زیرین در حال انجام دادن کارهای مردافکن خویش است، لیکوس، غاصب تاج و تخت تبای، پدر، همسر و فرزندان او را به مرگ محکوم می‌کند. هراکلس به‌موقع برای نجات آنان از راه می‌رسد، اما این سرآغاز دردهای بی‌پایان بزرگ‌ترین پهلوان یونانیان است. - هراکلس اوریپید، نمایشنامه‌ای غیرمعمول، تأثیرگذار و آکنده از درد انسانی است. اوریپید در این درام، ضمن برخورد نوآورانه با اسطوره، ساختاری بنا می‌کند که جسورانه و مثال‌زدنی است. - اوریپید یکی از سه تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و نامتعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهۀ 480 پیش از میلاد در بخش شرقی آتن زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی اوریپید در دست است. نخستین نمایشنامۀ او یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال 455 پ.م بر صحنه رفت و در مسابقات تئاتريِ دیونیزیای شهر آتن به مقام سوم رسید. نخستین پیروزی بزرگ اوریپید در سال 441 پ.م با کسب مقام نخست این رقابت‌ها حاصل شد. می‌گویند او بیش از 90 نمایشنامه نوشته که امروزه 19 نمایشنامۀ او بر جا مانده است. آخرین باری که در آتن به رقابت پرداخت، در سال 408 پ.م، با نمایشنامۀ اورستس بود. سپس به مقدونیه و دربار آرخِلائوس رفت و نمایشنامه‌ای به نام این پادشاه نوشت. اوریپید در سال 406 پ.م، حین نگارش نمایشنامۀ کاهنه‌های باکوس، در مقدونیه درگذشت.

زنان فریادخواه (نمایش‌نامه)

  • 36,000 تومان

زنانی که در عنوان نمایش‌نامه به آن‌ها اشاره شده است مادران سرداران سپاه آرگوس‌اند که در حمله به شهر تبای کشته شده‌اند. تبایی‌ها اجساد پسران آنان را به خاک نسپرده‌اند و این زنان برای فریادخواهی به آتن آمده‌اند... گفتگوی تسیوس و پیک تبایی بر سر مردم‌سالاری و استبداد در نمایش‌نامه زنان فریادخواه یکی از کهن‌ترین نوشته‌ها در باب نظریه سیاسی‌ست. اوریپید در این نمایش‌نامه با بهره‌گیری از تجارت دولت شهر آتنی همچون مردم‌سالاری، فلسفه، قانون مکتوب، آیین‌های مقدس، شکوفایی فن سخنوری، جایگاه حقوقی زنان، جنگ پلوپونزی و کیش پهلوانی نمایش‌نامه‌ای سراسر سیاسی و محبوب خلق کرده است.

اورستس (نمایش‌نامه)

  • 34,000 تومان

نمایشنامه اورستس که در سال 408 پیش از میلاد بر صحنه رفت، رویدادهای پس از مادرکشی اورستس، پسر آگاممنون و برادر الکترا را بازگو می‌کند. امروزه اگر از افراد در مورد تراژدی یونانی سوال شود بعید است که بلافاصله از اورستس نام ببرند، این نمایشنامه همانند آنتیگنه، ادیپوس شاه یا مده‌آ تراژدی متداولی محسوب نمی‌شود. در واقع بسیاری از افراد، حتی کلاسیک‌شناسان هم، هیچ‌گاه آن را نخوانده‌اند و در برنامه درسی مدارس و دانشگاه‌ها جایی ندارد؛ اما اورستس در دوران باستان یکی از مشهورترین و تحسین‌شده‌ترین تراژدی‌های اوریپید بود. از این نمایشنامه که اوریپید آن را متأثر از اندیشه‌های سوفسطاییان و فیلسوفان پیشاسقراطی خلق کرده است، به عنوان رندانه‌ترین نمایشنامه او هم یاد می‌کنند.

سیکلوپس (نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

نمایش ساتیر بخشی غریب از تجربۀ تئاتری یونان بود. این گونه از نمایش که هر سال پس از یک سه‌گانه از تراژدی‌ها بر صحنه می‌رفت، جزء جدایی‌ناپذیر دیونیزیای شهر بود، جشنواره‌ای که در قرن پنجم و چهارم پیش از میلاد به افتخار دیونیزوس برگزار می‌شد. تنها نمایشنامۀ ساتیر که به صورت کامل بر جا مانده است، سیکلوپس نوشتۀ اوریپید است. این نمایشنامه، روایتی خنده‌آور از داستان اسطوره‌ای شناخته‌شده‌ای‌ست که در سرود نهم اودیسۀ هومر آمده است. ساتیرهای بزدل و تنبل و پدر رسوا و پیر‌شان سیلِنوس در سیسیل بردۀ سیکلوپس یک‌چشم و آدم‌خوارند. اودیسئوس حیله‌گر و چرب‌زبان که باد مخالف، کشتی او و یارانش را به سیسیل آورده است از راه می‌رسد و...

زنان فنیقی (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

زنان فنیقی با داشتن شخصیت‌های نمایشی شناخته شده و گوناگونی چون ادیپوس، یوکاسته، آنتیگنه، کرئن، تیرزیاس، پولونیکس، اتئوکلس و منوسئوس یکی از پرشخصیت‌ترین و پیچیده‌ترین نمایش‌نامه‌های اوریپید است. این نمایش‌نامه که نخستین بار حدود 409 پیش از میلاد بر صحنه رفته است تاریخ شوم خاندان لائیوس را پس از سقوط تراژیک ادیپوس، پادشاه تبای روایت می‌کند. اوریپید در این نمایش‌نامه تجربی که ساختاری کمابیش اپیزودیک دارد با دور شدن از شکل بسته درام‌پردازی در سودای آن است که تصویر تمام‌نمای افسونگری از شهر تبای بیافریند.

تک‌گویی‌های کلاسیک برای مردان (نمایش‌نامه)

  • 38,000 تومان

این کتاب گلچینی از چهل تک‌گویی درخشان کلاسیک برای بازیگران است که از نمایش‌نامه‌های شاخص درام‌نویسان بزرگی از سرزمین‌ها و دوره‌های مختلف، چون آیسخولوس، اوریپید، آنتوان چخوف، ویکتور هوگو، بن جانسون، کریستوفر مارلو، مولیر، آلفرد دوموسه، ویلیام شکسپیر، نیکولاس یودال، کالدرون دلا بارکا، ژان راسین، افرا بن، هنریک ایبسن، گوگول، و... استخراج شده است. این تک‌گویی‌های کلاسیک، منبعی بسیار ارزشمند برای استفاده در کلاس‌ها، مسابقات، آزمون‌های بازیگری، و تمرین‌های تئاتر است. این کتاب انواع مختلفی از تک‌گویی‌ها، چه جدی و خنده‌آور را شامل می‌شود که بازیگرانی با توانایی‌های متفاوت اعم از دانشجو، تازه‌کار و حرفه‌ای را با آزمون‌های دشوار و پرجنب و جوشی مواجه می‌کند.

مده‌آ (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

مده‌آ که نخستین بار در سال 431 پیش از میلاد بر صحنه رفته است یکی از محبوب‌ترین آثار کلاسیک یونانی‌ست. شخصیت محوری این نمایش‌نامه مشهور اوریپید، یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های درام جهان یعنی مده‌آست. به مده‌آ خیانت شده است. شوهر او جیسون او را در پی زنی جوان ترک کرده است. جیسون پیمان وفاداری و عشق خویش با مده‌آ را شکسته و حتی از این که دو پسرشان را رها کند ابایی ندارد. اما مده‌آ زنی نیست که چنین اهانتی را تاب آورد و دست به کاری نزند. او با هوش و اراده سرشار خود نیروهای سهمگین درونش را به تمامی به کار می‌گیرد تا عظیم‌ترین و هولناک‌ترین نقشه انتقام را عملی سازد.

زنان تروا (نمایش‌نامه)

  • 76,000 تومان

بزرگ‌ترین اثر در ادبیات ضد جنگ جهان، 25 قرن پیش نوشته شده است. از آن زمان به بعد هیچ اثر ادبی، در توصیف رعب و وحشت و بیهودگی‌های جنگ به پای «زنان تروا» نرسیده است. نمایش‌نامه‌ای که اوریپید در سال 415 پیش از میلاد بر صحنه تئاتر آتن برد. در آن روزگار بسیار دور، مردی به روشنی دید که جنگ چیست و آن‌چه را دید در قالب نمایش‌نامه‌ای بی‌نظیر و تاثیرگذار عرضه کرد. اوریپید یکی از سه تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید، او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و متعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهه 480 پیش از میلاد در بخش شرقی آتن، زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی او در دست است. نخستین نمایش‌نامه‌ او، یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال 455 پیش از میلاد بر صحنه رفت و او مقام سوم را کسب کرد. در سال 441 پیش از میلاد به نخستین پیروز‌ی‌اش دست یافت. می‌گویند بیش از 90 نمایش‌نامه نوشته است و امروزه نوزده نمایش‌نامه از او موجود است. ممکن است نمایش نامه رسوس از او نباشد. آخرین باری که در آتن به رقابت پرداخت، در سال 408 پیش از میلاد با نمایش‌نامه اورستس بود. سپس به مقدونیه و دربار آرخلائوس رفت و نمایش‌نامه‌ای به نام این پادشاه نوشت. اوریپید در سال 406 پیش از میلاد در مقدونیه، حین نگارش نمایش‌نامه کاهنه‌های باکوس درگذشت.

تک‌گویی‌های کلاسیک برای زنان (مجموعه نمایش‌نامه)

  • 88,000 تومان

این کتاب گلچینی از چهل تک‌گویی درخشان کلاسیک برای بازیگران است که از نمایشنامه‌های شاخصِ درام‌نویسان بزرگی از سرزمین‌ها و دوره‌های مختلف، چون آیسخولوس، اوریپید، آنتون چخوف، کارلو گولدونی، ویکتور هوگو، بن جانسون، پییر ماریوو، مولیر، آلفرد دو موسه، ویلیام شکسپیر، ایوان تورگنیف، سِر جان وَنبِره، کالدِرون دِ لا بارکا، هنریک ایبسن، گوگول، تامس میدلتون،کریستوفر مارلو، الکساندر آستروفسکی، ویلیام کانگِریو، جوانا بِیلی و... استخراج شده است. این تک‌گویی‌های کلاسیک، منبعی بسیار ارزشمند برای استفاده در کلاس‌ها، مسابقات، آزمون‌های بازیگری و تمرین‌های تئاتر است. این کتاب انواع مختلفی از تک‌گویی‌ها، چه جدی و چه خنده‌آور را شامل می‌شود که بازیگرانی با توانایی‌های متفاوت اعم از دانشجو، تازه‌کار و حرفه‌ای را با آزمون‌های دشوار و پرجنب‌ و جوشی مواجه می‌کند.

الکترا (نمایش‌نامه)

  • 94,000 تومان

درام‌پردازان یونانی یک اسطوره را به صور بسیار متفاوت و متنوعی به کار می‌برند. در میان تراژدی‌های موجود، روایت‌های مختلفی از اسطوره «الکترا» موجود است که توسط آیسخولوس، سوفوکل و اوریپید نقل شده‌اند. از قیاس میان این سه روایت معلوم می‌شود که هر درام‌پرداز، این اسطوره را متناسب با نیازهای روایی خویش تغییر داده و پرورانده است. نمایش‌نامه حاضر، روایت اوریپید از این اسطوره است. این نمایش‌نامه، نمونه‌ای آشکار از بینامتنیت در دنیای درام است زیرا مبتنی بر روایت آیسخولوس از این اسطوره در اورستیاست و البته پاسخی به این اثر پیش از خود.

صفحه‌ی 1