عهدیه عبادی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فیزیک اگزیستانسیال
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
تو بودن (علم جدید خودآگاهی)
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
گوریل نامرئی
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
توهمات
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
چه چیزی واقعی است (جستجویی بی‌پایان در معنای فیزیک کوانتوم)
انتخاب عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها با وجود همه بحران‌ها باز هم جهش می‌کنند)

فیزیک اگزیستانسیال

  • 235,000 تومان

نه تنها ما در حال حاضر قادر به توضیح منشا کیهان نیستیم، بلکه مشخص نیست که اصلا در آینده به چنین توضیحی دست پیدا کنیم. این مفهوم که جهان‌های بسیاری درون ذرات وجود دارند و یا ایده خودآگاه بودن جهان هستی درست مثل این ایده که جهان ما یک شبیه‌سازی کامپیوتری است را هنوز نمی‌توان به‌طور کامل کنار گذاشت. زابینه هوسنفلدر، این فیزیکدان نظری برجسته، معتقد است که اگر فیزیکدان‌ها پا پیش نگذارند و آنچه را که فیزیک در مورد شرایط انسان و عمیق‌ترین پرسش‌های بشری می‌گوید توضیح ندهند، دیگران فرصت را غنیمت شمرده و از اصطلاحات رمزآلود فیزیک برای ترویج شبه‌علم سوءاستفاده خواهند کرد. او می‌نویسد: اینکه درهم‌تنیدگی کوانتومی و انرژی خلا به پای ثابت توضیحات درمانگران جایگزین، رسانه‌های معنوی و فروشندگان روغن مار تبدیل شده‌اند، تصادفی نیست. یا مردمی که معتقدند مادربزرگشان هنوز زنده است آن هم به خاطر مکانیک کوانتومی (فقط اینجا و اکنون زنده نیست). هوسنفلدر برخلاف بسیاری از نویسندگان علمی دیگر، به بررسی آن دست ایده‌های معنوی می‌پردازد که با فیزیک مدرن و علم سازگار است... چرا که نه؟ شایسته‌ترین حوزه علم که می‌تواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد فیزیک است. او با گسترش حوزه تمرکز خود، به بررسی موضوعات مختلفی از خدا و معنویت و اراده آزاد تا خودآگاهی جهان، دوگانه‌انگاری (جدا بودن یا نبودن ذهن از بدن)، نظریه مه‌بانگ در مورد آغاز کیهان، وجود احتمالی جهان‌های موازی و ایده زندگی ما در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای می‌پردازد... آن دسته از خوانندگانی که نمی‌دانند چگونه یک توضیح خوب علمی را از توضیح بد تشخیص دهند، اکنون می‌توانند به «فیزیک اگزیستانسیال» مراجعه کنند. زابینه هوسنفلدر در این کتاب بی‌نظیر و ژرف از نگاه فیزیک به بزرگ‌ترین پرسش‌های بشر پاسخ می‌دهد: آیا گذشته هنوز وجود دارد؟ آیا جهان هستی برای ما ساخته شده است؟ آیا جهان هستی فکر می‌کند؟ آیا فیزیک، اراده آزاد را رد کرده است؟ آیا ما فقط کیسه‌ای از اتم هستیم؟ آیا نسخه‌های کپی از ما وجود دارد؟ و... فیزیک اگزیستانسیال به‌ مهم‌ترین پرسش‌های بشری که علم امروز می‌تواند و نمی‌تواند به آنها پاسخ دهد می‌پردازد.

تو بودن (علم جدید خودآگاهی)

  • 225,000 تومان

خودآگاهی چیست؟ بسیاری این سؤال را مهم‌ترین پرسش بشر در عصر حاضر می‌دانند. چه دانشمند باشید چه نباشید، خودآگاهی معمای مهمی است. برای هر یک از ما، تجربه خودآگاهانه‌مان تنها چیزی است که وجود دارد. بدون آن اصلاً چیزی وجود ندارد؛ نه جهان، نه خویشتن، نه درون و نه بیرون. طرز فکر ما در مورد خودآگاهی، همه جنبه‌های زندگی ‌ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. علم خودآگاهی چیزی کمتر از داستان کیستی ما نیست؛ اینکه من بودن یا تو بودن چیست و اینکه اصلاً چرا چیزی شبیهِ «بودن» وجود دارد. کاوش آنیل ست در مسیر افشای اسرار خودآگاهی، داستان یکی از هیجان‌انگیزترین تلاش‌های علمی و فلسفی قرن بیست‌و‌یک را به تصویر می‌کشد. او با تلفیق فلسفه، زیست‌شناسی، علوم شناختی، علوم اعصاب و هوش مصنوعی استدلال می‌کند که مغز ما نوعی ماشین پیش‌بینی است که همواره جهانمان را می‌سازد و سپس اشتباهاتمان را تصحیح می‌کند، به این معنا که حس ما در مورد خویشتن، از بدنمان سرچشمه می‌گیرد. بر اساس نظریه آنیل ست، خودآگاهی نوعی توهم کنترل‌شده و بهترین حدس مغز برای ساختن آینده است. به این ترتیب، ما پیوسته در دنیایی از حدس و گمان به سر می‌بریم. ست در این کتاب به دنیای هوش مصنوعی هم سر می‌زند و از دانشمند رباتیک ژاپنی‌ای برایمان می‌گوید که «جمینوید» می‌سازد- ربات‌هایی که تا حد امکان شبیه انسان‌ها هستند، از جمله یکی شبیه خودش که یک بار در برابر تعداد زیادی دانشجو چهل و پنج دقیقه سخنرانی کرده است. و...

گوریل نامرئی

  • 235,000 تومان

همه ما براین باوریم که می‌توانیم آنچه که در برابرمان وجود دارد را ببینیم، رویدادهای مهم گذشته‌ی خود را به‌طور دقیق به خاطر بیاوریم و جهان را آن‌گونه که هست درک کنیم اما این باورهای شهودی غالبا اشتباه هستند. چابریس و سایمونز، خالقان مهشورترین آزمایش روانشناسی جهان، با تلفیق داستان‌های خواندنی و یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ذهن ما آن‌گونه که ما فکر می‌کنیم کار نمی‌کند. گوریل نامرئی کتابی درباره شش خطای ادراکی روزمره است که تاثیری عمیق بر زندگی ما دارند: خطاهای ادراکی توجه، حافظه، اعتمادبه‌نفس، دانش، علت و پتانسیل. اینها باورهای تحریف‌شده‌ی ما در مورد ذهن خودمان هستند که نه فقط اشتباه، بلکه به طرز خطرناکی اشتباه هستند. نویسندگان برای درک این مفاهیم به پرسش‌های جالبی پاسخ می‌دهند؛ از جمله: چرا یک شرکت میلیارد‌ها دلار خرج محصولی می‌کند، در حالی که تحلیلگران همان شرکت از شکست آن مطمئن‌اند؟ چطور یک افسرپلیس باتجربه از کنار صحنه حمله وحشیانه می‌گذرد بدون آنکه آن را ببیند؟ چرا قربانی تجاوز جنسی، فرد دیگری را در دادگاه به عنوان متجاوز خود معرفی می‌کند؟ چرا فیلم‌های برنده جوایز معتبر جهانی پر از ایرادات تدوین هستند؟ وجه اشتراک شطرنج‌بازان باهوش و مجرمان احمق در چیست؟ و... با همه اینها ما باز هم فکر می‌کنیم جهان را آن‌گونه که هست درک و تجربه می‌کنیم اما خطاهای ادراکی همیشگی، افکار ما را از هر سو محاصره کرده‌اند. ما دادگاه‌ها را با این پیش‌فرض برگزار می‌کنیم که مردم اگر اتفاقی غیرمعمولی در برابر چشمانشان رخ دهد متوجه می‌شوند. در اتفاقات مهمی مثل یازده سپتامبر به خوبی یادمان هست کجا بودیم، چراکه به اشتباه باور داریم حافظه‌مان خاطرات را به‌درستی ثبت و ضبط می‌کند و به‌عنوان افراد یک جامعه ، ما میلیارد‌ها دلار صرف‌ راه‌های میانبر برای آموزش مغزمان می‌کنیم که چرا به اشتباه به راه‌حل‌های سریع برای رشد و توسعه‌فردی باور داریم. پس از خواندن این کتاب، این توانایی را خواهید داشت که نگاهی به پشت پرده بیندازید و چرخ‌دنده‌های ریز حاکم بر افکار و باورهای خود را ببینید. وقتی خطاهای ادراکی روزمره را بشناسید، دنیا را متفاوت خواهید دید و تفکر واضح‌تری درباره آن خواهید داشت. خواهید دید که چگونه خطاهای ادراکی بر افکار و اعمال شما و همچنین بر رفتارهای اطرافیان شما تاثیر می‌گذارند و وقتی روزنامه‌نگاران، مدیران، تبلیغ‌کنندگان و سیاستمداران در تلاش برای ایجاد ابهام یا متقاعد‌سازی، از خطاهای ادراکی سوءاستفاده-آگاهانه یا تصادفی- می‌کنند، متوجه خواهید شد. در نهایت، با کنار زدن پرده‌هایی که درک ما از خودمان و جهان را مخدوش می‌کنند، خواهید توانست-شاید برای اولین‌بار- با واقعیت ارتباط برقرار کنید.

توهمات

  • 225,000 تومان

الیور ساکس، این قصه‌گوی سرشناس جهان مغز، در آخرین کتاب خود پیش از مرگ به سراغ سرزمین ناشناخته توهمات رفته است. او در این کتاب با به تصویر کشیدن ارواح به زبانی سحرانگیز و ملموس، پرده از شگفتی‌های مغز و ذهن آدمی برمی‌دارد. ساکس در توهمات، شگفتی‌های عصب‌شناسی را با هنر قصه‌گویی خود درمی‌آمیزد و خواننده را همراه خود به گشت و گذاری ادبی در سرزمین تخیلی ادراک می‌برد. داستان‌های او در کتاب توهمات، جذاب، سرگرم‌کننده، تکان‌دهنده و گاهی وحشتناک به نظر می‌رسند. ساکس در خلال داستان‌های خود نشان می‌دهد توهمات تنها مربوط به دنیای دیوانه‌ها نیست و جزئی اساسی از تجارب انسانی به شمار می‌آید. او داستان مبتلایانی به میگرن را به تصویر می‌کشد که مدام هاله‌هایی از نور و حیوانات و آدم‌های لی‌لی‌پوتی را می‌بینند، نابینایانی که در دنیایی دیداری از توهمات غرق می‌شوند، افرادی که هر روز چهره‌های دقیق انسان‌های غیرواقعی و حتی دیوها و غول‌های ترسناک را می‌بینند، سوگوارانی که با «ملاقات» با عزیز موهوم و ازدست‌رفته خود آرامش پیدا می‌کنند، افرادی که توهمات مذهبی، تجربه خروج از بدن و حتی زندگی پس از مرگ را درست مثل واقعیت تجربه می‌کنند و درماندگانی که در تعامل با همزاد خود، حس ‌آگاهی و خویشتن خود را از دست می‌دهند… الیور ساکس در این اثر مسحورکننده به نقش مهم تجربه‌های توهم آمیز در شکل‌گیری هنر، فرهنگ و حتی مذهب نیز می‌پردازد. «آیا طرح‌های هندسی که در میگرن و دیگر بیماری‌ها دیده می‌شود، درون‌مایه هنر بومی را تشکیل می‌دهند؟ آیا توهمات لیلی‌پوتی منجر به پیدایش اجنه، شیطانک‌ها، لپرکان‌ها و پریان در فرهنگ عامه شده است؟ چگونه توهمات مذهبی یک نفر، می‌تواند بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر بگذارد؟ آیا توهم وحشتناکِ دیدنِ کابوس، به معنای احساس سوار بودن موجودی شرور روی شخص و خفه شدن توسط آن، در ایجاد مفاهیم شیاطین و جادوگران یا بیگانگان شرور نقش دارد؟ آیا حملات «خلسه‌ای» مانند آنچه داستایفسکی تجربه می‌کرد، در ایجاد حس الهی ما نقش دارند؟ آیا تجربه‌های خروج از بدن این احساس را ایجاد می‌کنند که می‌توان از بدن خارج شد؟ آیا بی ماده بودن توهمات منجر به ایجاد باور به اشباح و ارواح می‌شود؟ چرا همه فرهنگ‌های شناخته‌شده، بیش از هر چیز برای اهداف مذهبی و مقدس به دنبال داروهای توهم‌زا بوده و از آنها استفاده می‌کردند؟»

چه چیزی واقعی است (جستجویی بی‌پایان در معنای فیزیک کوانتوم)

  • 245,000 تومان

داستان ناگفته‌ای است از اندیشمندان دگراندیش که جرأت کردند ماهیت جهان کوانتومی ما را به پرسش بکشند. هر فیزیکدانی مکانیک کوانتوم را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای علمی بشر تلقی می‌کند. اما کافی است از همین فیزیکدان‌ها درباره معنای واقعی کوانتوم بپرسید تا همه چیز به جنجال کشیده شود. این پرسش، موضوع جالب توجه کتاب چه چیزی واقعی است؟ جست و جویی بی پایان در معنای فیزیک کوانتوم است. به مدت یک قرن، اغلب فیزیکدان‌ها از تفسیر کپنهاگی نیل بور پیروی می‌کردند و پرسش‌های مرتبط با واقعیت فیزیک کوانتوم را نادیده می‌گرفتند. تفسیر کپنهاگی، بر پایه استدلال ضعیفی بنا شده بود و هیچ گزینه دیگری را برنمی‌تابید. شاگردان بور نیز سرسختانه از میراث بور محافظت می‌کردند و جامعه فیزیک آن روزها، آزمایش‌های تجربی را به استدلال‌های فلسفی ترجیح می‌داد. در نتیجه، هرگونه تلاش برای به پرسش کشیدن وضعیت حاکم، نابودی حرفه شغلی پرسشگر را به دنبال داشت. اما از سال‌های 1920 تا امروز، فیزیکدان‌هایی چون جان بل، دیوید بوهم و اورت مصرانه به جستجوی معنای واقعی فیزیک کوانتوم پرداختند. کتاب چه چیزی واقعی است؟ داستانی گیرا و جذاب از جنگ بر سر نظریه‌‌ها، سرکوب اندیشمندان مخالف و دانشمندانی است که علی‌رغم موانع بسیار، مشتاقانه به جستجوی حقیقت پرداختند.

انتخاب عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها با وجود همه بحران‌ها باز هم جهش می‌کنند)

  • 99,000 تومان

بحران‌هایی را در نظر بگیرید که ناخواسته زندگی و کسب و کار ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هیچ یک از ما نمی‌تواند پیچ و خم‌هایی که در زندگی‌مان وجود خواهد داشت را با قطعیت پیش‌بینی کند. هیچ قطعیتی در زندگی وجود ندارد و آینده نامعلوم است و نه بد. تنها وجود دارد. مثل جاذبه. اما مشکل اصلی باقی می‌ماند: اینکه حتی با این وجود، چگونه می‌توانیم بر سرنوشت خود چیره شویم؟

صفحه‌ی 1