علی معظمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زندگی‌نامه هانا آرنت
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
بدهی (5000 سال نخست)
  • 390,000 تومان
  • با تخفیف: 390,000 تومان
قواعد واگیری (چرا چیزها منتشر می‌شوند و چرا از انتشا ر باز می‌ایستند)

زندگی‌نامه هانا آرنت

  • 185,000 تومان

کتاب حاضر حاصل جست‌وجو در میان هزاران سند شخصی، دفترچه خاطرات، نامه‌ها، اشعار و میراث مکتوبی است که از هانا آرنت باقی مانده است. سامانتا رز‌ هیل تصویری واقعی و چندبعدی از زندگی آرنت ساخته است. او نظریه‌پردازِ ابتذال شر و مفسر ریشه‌های توتالیتاریسم را روی صحنه آورده و روی زندگی و منظومه فکری این متفکر نور تابانده، روی زندگی زنی که از اطلاق لفظ فیلسوف به خودش چندان هم خوشش نمی‌آمد. نویسنده از شکست‌ها، غم‌ها، عاشقانه‌ها و درهای بسته‌ به ‌روی هانا آرنت پرده برداشته؛ حتی از این هم جلوتر رفته و طبع شعر و ذهن لطیف او را بازنمایی کرده است. رز هیل در این کتاب نشان داده که چطور دغدغه قضاوت و مفهوم عدالت جان‌مایه تفکر آرنت بوده- حتی در خصوصی‌ترین ابعاد زندگی‌اش- و اینکه چرا هنوز بحث ایده‌های آرنت چنین مناقشه‌برانگیز است. «البته خیلی خوب است که همیشه از آدم ستایش کنند. اما این واقعاً مهم نیست، همیشه بهتر این است که آدم را بفهمند.» - از نامه هانا آرنت به راجر اره‌را، تابستان 1967

بدهی (5000 سال نخست)

  • 390,000 تومان

دیوید گریبر انسان‌شناس معاصر (2020 ـ 1961) در کتاب بدهی به ارائه‌ تاریخ پیدایش و تحول پول می‌پردازد. او تلقی‌های متداول از تاریخ و چیستی پول را به نقد می‌کشد و تصویری نو از این پدیده‌ آشنا ترسیم می‌کند؛ تصویری که با بازگویی داستان تحول ادوار اقتصاد جهانی آمیخته است. به این ترتیب کتاب همچنین دریچه‌ای جدید به فهم سرمایه‌داری می‌گشاید و نشان می‌دهد که خاستگاه‌های مفهومی سرمایه‌داری در جاهایی است که اغلب انتظارش را نداریم.

قواعد واگیری (چرا چیزها منتشر می‌شوند و چرا از انتشا ر باز می‌ایستند)

  • 185,000 تومان

کتاب حاضر نمونه‌ی بسیار خوبی از سنت علم برای عموم است. نویسنده‌ی آن ریاضی‌دانی است که با سازمان بهداشت جهانی کار می‌کند و کار اصلیش فهم واگیری‌هاستء اما در حوزه‌های بسیار متفاوت دیگری چون بازارهای مالی هم کار کرده و از آن‌ها تجربه‌ی دست اولی دارد. و در این کتاب مسئله‌ی واگیری را در حوزه‌های متعدد و متنوع انسانی می‌کاود. کوچارسکی نشان می‌دهد که آن چه یکی از پیشروان علم واگیریء رونالد راسء در ابتدای قرن بیستم نظریه‌ی پیشامدها نامید و در پی تدوین آن بودء امروز پس از افت و خیزهای فراوان در طول یک قرن محقق شده‌است و می‌تواند فهم ما را از جهان‌مان دگرگون کند.

صفحه‌ی 1