علی ظفر قهرمانی نژاد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آدمی همان است که می‌خواند
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
آگوستو بوآل
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
سبک‌های بازیگری
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
ذهن ذن ذهن آغازگر
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
تحلیل فرمالیستی متن نمایشی (برای بازیگران گارگردانان و طراحان)
مقدمه‌ای بر تئوری تئاتر
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان

آدمی همان است که می‌خواند

  • 198,000 تومان

به‌عنوان رشته‌ای دانشگاهی، مطالعات ادبی عموما مروج برخوردی سرد و انتقادی با آثار نوشتاری است. حاصل این شیو برخورد نیز ارائۀ نقدها، تفاسیر و تحلیل‌های روشمندی بوده که پژوهشگران ادبی در اختیار خوانندگانِ به‌اصطلاح جدی قرار داده‌اند و می‌دهند. در این بین، آنچه تا حد زیادی مغفول مانده، تمرکز بر همۀ آن چیزهایی است که در گام نخست آثار ادبی را، از گذشته تا اکنون، برای مخاطبان جذاب ساخته و از دیرباز شوق خواندن را در آنان برانگیخته است. در چنین وضعیتی، آدمی همان است که می‌خواند فراخوانی است برای مواجهۀ گرم و زنده با ادبیات، مواجهه‌ای سرتاسری و پرشور که مقصود آن نه برآوردن این یا آن هدف جزئی، بلکه افزودن برای کیفیت و غنای زندگی در تمامیت آن است. برای نیل به این منظور، خواننده باید بیش یا پیش از اتخاذ موضعی بافاصله در برابر متون ادبی، اعم از داستانی و ناداستانی، با متون مورد اشاره عمیقاً درگیر شود تا به مرز یگانگی با آنها برسد. و آدمی همان است که می‌خواند، به‌عنوان کتابی راهنما، مملو از مثال‌ها و راهبردهایی است که در عمل این نوع خواندنِ درگیرانه و ماهرانه را آموزش می‌دهد و به پرورش و تیز کردن قوای شناختی، ادراکی و عاطفی به‌عنوان کلیتی واحد اهتمام می‌ورزد.

آگوستو بوآل

  • 36,000 تومان

آگوستو بوآل (1931-2009) بی‌گمان یکی از مهم‌ترین و موثرترین کنشگران تئاتر معاصر است. وی از همان آغاز فعالیت به دلیل کار نوآورانه در مقام نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان در گروه تئاتر آرنای شهر سائوپائولو، توجه منتقدان را برانگیخت. کتاب تئاتر سرکوب‌شدگان را - که اینک اثری کلاسیک شمرده می‌شود - زمانی نوشت که فضای بازدارنده سیاسی برزیل در سال‌های پایانی دهه 1960 و سال‌های آغازین دهه 1970 او را ناگزیر به تبعید کرد. برای هر کس که می‌خواهد بداند آیا تئاتر می‌تواند سبب دگرگونی زندگی مردم شود، خواندن آن کتاب واجب به نظر می‌رسد.

سبک‌های بازیگری

  • 42,000 تومان

کتاب سبک‌های بازیگری، که در نوع خود کتابی کلاسیک محسوب می‌شود، راهنمایی ارزشمند در فرایند برخورد با نمایشنامه‌هاست و هر آنچه را بازیگران در خلق ماسک شخصیت نیاز دارند، در اختیارشان می‌گذارد. سومین ویراست این کتاب ضمن تمام نکات، داده‌ها، اطلاعات و تمرین‌های قبل را حفظ کرده،‌ از سبک نوشتاری ویژه‌ای برخوردار است که بازیگر را نسبت به نیازهای خاص هر گونه نمایشی حساس و آماده نگاه می‌دارد. مولفات این کتاب رویکردی جسمی به آموزش بازیگری دارند. آنان خوانندگان را ترغیب می‌کنند تا از مطالب و ایده‌های کتاب با تکیه بر خلاقیت و تخیل خویش بهره بگیرند و معتقدند که فرآیند کشف این زبان به فرهنگ، مکان یا زمانی خاص محدود نمی‌شود.

ذهن ذن ذهن آغازگر

  • 198,000 تومان

ذهن ذن، ذهن آغازگر مقدمه‌ای کلاسیک برای تمرین دادن و به تعبیری محبوب‌ترین کتاب ذن در امریکاست. این کتاب از روی گفتارهای شونریو سوزوکی، یکی از اثرگذارترین معلمان معنوی قرن بیستم، گردآوری و ثبت شده است. سوزوکی دو دهه آخر زندگی‌اش را در مراکز اقماری تمرین ذن در غرب امریکا به تدریس پرداخت. سوزوکی در این کتاب بی‌پیرایه و صریح حرف می‌زند. او از بودیسم در مقام مذهب یا فلسفه راززدایی می‌کند و مدام توجه ما را به سمت تمرین ساده و کامل نشستن سوق می‌دهد تا بلکه ذهن خود را از راه مراقبه تصفیه کنیم. گرچه همه ما بسته به خصائل فرهنگی و شخصی‌مان مسیرهای متفاوتی را برای زندگی برمی‌گزینیم، اما میل غذایی‌مان یکی است: اینکه آزادانه خود را ابراز کنیم و از توهم رها باشیم. فارغ از اینکه مراقبه‌گر باشیم یا نه، سوزوکی با این کتاب حقایقی در اختیارمان می‌گذارد که برای زیستن ذهن‌آگاهانه در این جهان پرهیاهو، مفید و روشنی‌بخش‌اند: «وقتی چیزی را تمام و کمال درک کنی، همه چیز را درک می‌کنی. اگر سعی کنی همه چیز را بفهمی، هیچ‌ چیز را نخواهی فهمید. بهترین راه درک خودت است، آنگاه همه چیز را خواهی فهمید. پس اگر سخت بکوشی روش خودت را پدید آوری، به دیگران کمک خواهی کرد و دیگران نیز تو را یاری خواهند داد.»

تحلیل فرمالیستی متن نمایشی (برای بازیگران گارگردانان و طراحان)

  • 37,000 تومان

این کتاب با رویکردی فرمالیستی و با اشاره به نمونه‌هایی ملموس به بحث در مورد نیروهای نمایشی موجود در بطن یک نمایشنامه می‌پردازد. هدف، آموزش مهارت تحلیل فرمالیستی متن به هنرجویان جدی تئاتر است. تحلیل فرمالیستی جستجوی ارزش‌های نمایشی قابل اجرایی است که نشان از یک الگوی متحد محوری دارند، الگویی که از درون به نمایشنامه شکل می‌بخشد و تمامی بخش‌های آن را هماهنگ می‌سازد مطابق این رویکرد هر عنصر از کل جدایی‌ناپذیر است و این دریافت، سنگ بنای یکپارچگی اثر هنری است. بنابراین به جای نظریه‌های انتزاعی یا شرایط بیرونی که نمایشنامه به اعتبار آن‌ها تفسیر می‌شود، خود نمایشنامه مورد مطالعه قرار می‌گیرد و این‌گونه شمار زیادی از ارزش‌های قابل اجرا کشف می‌شود.

مقدمه‌ای بر تئوری تئاتر

  • 24,000 تومان

این کتاب ویرایش جدیدی است- با شرح و تفصیل بیشتر - از متنی مهم و مؤثر به قلم مارک فورتیه که تاکنون دانشجویان به آن بسیار توجه داشته‌اند. تئوری/تئاتر مقدمه‌ای است منحصر به فرد و جذاب بر نظریه‌های ادبی مرتبط با تئاتر و هنر اجرا، فورتیه به وضوح رویکردهای نظری معاصر را، از نشانه‌شناسی و پساساختارگرایی گرفته تا ماده‌گرایی فرهنگی، پژوهش‌های پسا‌استعماری و نظریه فمینیستی بررسی می‌کند. در این ویرایش توضیحات دقیق‌تری در مورد آرای کلیدی وجود دارد. پرسش‌هایی به پایان هر فصل اضافه شده تا بلکه خواننده با دید نظری خاصی به اجراها روآورد، و بخش خوانش بیشتر و واژه‌نامه نیز به پایان کتاب افزوده شده است. تئوری/ تئاتر تا به امروز در نوع خود پژوهشی یکه و ارزشمند برای دانشجویان مبتدی و محققان حوزه اجرا محسوب می‌شود.

صفحه‌ی 1