علی شمس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تئاتر میان شرق و غرب
  • 290,000 تومان
  • با تخفیف: 290,000 تومان
نمایش‌نامه‌های فراموش‌شده (نمایش‌نامه)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
آزادی تازه و 2 نمایش‌نامه دیگر
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
انقلاب در آمریکای جنوبی (نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان

تئاتر میان شرق و غرب

  • 290,000 تومان

تئاتر میان شرق و غرب یکی از مهم‌ترین آثار نیکولا ساوارزه در باستان‌شناسی تاریخ‌هنر نمایش و تاثیرپذیری فرهنگی آن است. نیکولا ساوارزه دوست و همکار ائوجنیو باربا و استاد دانشگاه ساپینزای رم در این کتاب بر روی فرهنگ‌پذیری نمایشی در میان ملت‌ها نور می‌افکند و از سحرگاهان تاریخ تا عصر حاضر به دادوستدهای نمایشی و شکل‌پذیری تئاتر مدرن می‌پردازد.

نمایش‌نامه‌های فراموش‌شده (نمایش‌نامه)

  • 90,000 تومان

مجموعه نمایش‌نامه‌های فراموش‌شده آثاری را شامل می‌شود که مخاطب ایرانی پیش‌تر شناختی از آن نداشته است. شش نمایش‌نامه از پنج نویسنده مطرح! نگهبان مقبره از فرانتس کافکا، معماران از روبر پنژه، پرونده و یک زوج ایدئال هر دو از تادئوش روژه ویچ، یک زن شیرین از آرتور آدامف و روز کلمبوس از اورسون ولز نمایش‌نامه‌های ترجمه‌شده در این کتاب‌اند. آثاری کمتر دیده‌شده یا گم‌شده در قیاس با سایر متونی که تاکنون از نویسندگان نام‌برده، به فارسی خوانده‌ایم.

آزادی تازه و 2 نمایش‌نامه دیگر

  • 28,000 تومان

بی‌شک مناقشه‌برانگیزترین تجلی سیمای هنر لهستان در میان دو جنگ جهانی اول و دوم را می‌توان در پرتره‌ی استانیسلاو ایگناتزه ویتکیه‌ویچ منحصر کرد. متفکر، رمان‌نویس، فیلمساز، عکاس، نقاش، معمار و نمایشنامه‌نویسی که در دوران حیات خود به‌قدر دست بلندی که در هنر داشت، قدر ندید. سویه‌ی تئاتری او نه در دوران زندگی‌اش که سال‌ها بعد و به‌مدد کسانی چون گروتفسکی، کانتور و … به جهان شناسناده شد. اهمیت حضور هنرمندانه‌ی او در بطن فرهنگ لهستان با گذر زمان هرچه بیشتر نمایان شد. تا آنجاکه سنای این کشور سال ۲۰۱۵ را به افتار نام او سال ویتکیه‌ویچ نامید. اکنون نمایشنامه‌های او نه‌تنها در کشورش که در بسیاری از تئاترهای معتبر جهان اجرا می‌شوند. «ویتکاتسیه» نام بریده و مستعاری‌ست که دوستانش و سپس مردم لهستان ویتکیه‌ویچ را به آن می‌شناسند.

انقلاب در آمریکای جنوبی (نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

انقلاب در آمریکای جنوبی اثری مربوط به دوره جوانی آگوستو بوال و پیش از نظریه‌مند شدن تئاتر موسوم به «ستمدیدگان» است. هر چند در این نمایش‌نامه می‌توان به عینه ریشه‌های اندیشگی بوال را در آنچه او بعدها تئاتر ستمدیدگان خواهد نامید ردگیری کرد. نمایش‌نامه‌ای با گزنه‌های آیرونیک که هویت اصلی فرهنگ برزیل، یعنی فوتبال، را به عنوان ساختار نمایش‌نامه انتخاب می‌کند. او در ترکیبی کنایی اثر خود را «تئاتر مستند در دو نیمه» می‌نامد. ترکیبی ناهمجوش که توامان عریان‌کننده مقصود غایی نویسنده نیز هست. «دو نیمه» ارجاعی مستقیم به فرهنگ و قوانین فوتبال دارد و «تئاتر مستند» عبارتی عاریتی است تا بوال به واسطه آن زیست وحشتناک مردم سرزمینش را به صحنه‌ای گروتسک بکشاند. انقلاب در آمریکای جنوبی داستان شهروندی به نام ژوزه است. فردی از طبقه کارگر که دست بر قضا بیکار می‌شود و سرانجامی جز مرگ خنده‌آور ندارد.

صفحه‌ی 1