عظیم جابری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خاطرات سوگواری
  • همراه با تخفیف
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 140,250 تومان
ازو یاسوجیرو
  • 86,000 تومان
  • با تخفیف: 86,000 تومان
آشنایی با لوئیس بونوئل
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
شب زمین (نامه‌نگاری‌های آلبر کامو و رنه شار 1946تا 1959)
فیلم ساختن
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
کودک توهم‌زده
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
خاطرات کنجی میزوگوچی
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
قلب عریان (دفتر خاطرات شارل بودلر)
  • 16,500 تومان
  • با تخفیف: 16,500 تومان
قصه در سینما
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان
تدوین مکان و زمان فیلم
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
دکور سینما
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
اقتباس در سینما
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان

خاطرات سوگواری

  • 165,000 تومان

با نوشتن این یادداشت‌ها، خود را به دست ابتذالی می‌سپارم که در من وجود دارد. بخشی از وجودم در حالت ناامیدی بیدار است و بخش دیگرش همزمان در تکاپوست تا سطحی ترین امورم را از نظر ذهنی نظم ببخشد. این را همچون نوعی بیماری احساس می‌کنم.

ازو یاسوجیرو

  • 86,000 تومان

صحبت کردن درباره ازو نه با گفتمان منفی، بلکه با استدلال‌هایی مثبت، نه با برجسته کردن فقدان‌هایش، بلکه با اشاره به چیزی که در آثارش شدت دارد، این‌ها همه مستلزم این نیست که نگوییم ازو ازچه چیزهایی روی‌گردان بوده و فقط چیزهایی را یادآور شویم که دوست داشته.... ما سینمایی را که مملو از حرکت‌ها و تغییراتی از این نوع است، سینمای آزاد می‌نامیم. اگر فیلم‌های ازو زیبا هستند، بیش از هر چیز بدین خاطر است که صحبت از یک سینمای آزاد است و بر ماست که این آزادی را آشکار سازیم.

آشنایی با لوئیس بونوئل

  • 60,000 تومان

مدت‌هاست که درباره‌ی آثار بونوئل مجموعه تفسیر‌هایی صورت گرفته که هیچ‌گاه موفق نشده‌اند نیروی شدید آن‌ها را دریابند، نیرویی که خوشبختانه هر طور به فیلم‌هایش نگاه کنیم، دست‌نخورده‌اش باز‌می‌یابیم، در سینمای او چیزی یگانه و منحصر‌به‌فرد وجود دارد که هیچ مؤلفه‌ای برای توضیح دادن‌اش کافی نیست.

شب زمین (نامه‌نگاری‌های آلبر کامو و رنه شار 1946تا 1959)

  • 98,000 تومان

آلبر کامو و رنه شار از نسل اسطوره‌های ادبیات قرن بیستم فرانسه‌اند. اولی نویسنده‌ای جریان‌ساز و دومی یکی از قله‌های شعر مدرن جهان.آن‌ها در دوستی نسبتا طولانی‌شان به هم نامه‌هایی نوشتند که درون‌مایه بسیاری‌شان روایت‌هایی است از رنج و دغدغه‌های‌شان در باب جهان. برای کامو و شار این نامه‌نگاری صرفا گپ‌و‌گفتی کاغدی نیست بلکه انگار خبر دارند در آینده آن‌ها را باز خواهند خواند. خواندن این مجموعه، تماشای دوستی و نزدیک شده به تفکر این دو غول ادبی است.

فیلم ساختن

  • 50,000 تومان

خیلی وقت‌ها دوست داشتن سینما بدین معناست که می‌خواهیم میزانسن فیلم‌ها را درک کنیم، می‌خواهیم بیاموزیم که هنر ساخت یک سکانس را تشخیص دهیم و خلاقیت این چشم فوق‌العاده، یعنی د وربین، را بررسی کنیم. اما به ندرت پیش می‌آید که کسی به شیوه ساخته شدن فیلم‌ها علاقه نشان دهد: این بخش بسیار عینی سینما غالبا در پس پرده باقی می‌ماند، مانند غذایی که اگر بخواهیم بیش از اندازه از ترکیباتش سر دربیاوریم، در نهایت مزه‌اش را خراب می‌کنیم. با این حال، شناختن روش‌هایی که ساختن فیلم را امکان‌پذیر می‌کند، می‌تواند ما را به خود دل سینما برساند. پدرو آلمودوبار خودش این را تجربه کرده است: «وقتی بچه بودم، خیال می‌کردم بازیگرها کارگردان فیلم‌ها هستند و تمام کارها را آن‌ها انجام می‌دهند. بعد در نوجوانی فهمیدم که ماجرا این‌طوری نیست: یک نفر وجود داشت که داستان را می‌نوشت و گاهی همان شخص یا شخص دیگری به تمام کسانی که در فیلم نقش داشتند می‌گفت باید چه کار کنند و آن‌ها را راهنمایی می‌کرد. این شخص جلوی دوربین نمی‌آمد، ولی همه چیز را کنترل می‌کرد. او واقعا همه‌کاره بازی بود. وقتی این را فهمیدم، تصمیم گرفتم این جایگاهی است که می‌خواهیم داشته باشم: جایگاه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس.»

کودک توهم‌زده

  • 90,000 تومان

مامان عزیزم! شما رنج و شادی من هستید. شما هیچ‌وقت مثل معلم‌ها که همیشه من را می‌زدند، کتک نزدید. حماقت‌ام آن‌ها را به چالش می‌کشید، فقط شما نوازش‌ام می‌کردید، در سایه اندام‌تان رودی طلایی جریان داشت. من روی زانوی‌تان باغ‌های کم‌نور، دشت‌های بی‌درخت و زیبایی مذهبی لوور را دیده‌ام، آن را در شما دیدم. زندگی‌ام صبح‌ها همیشه موقع برخاستن از خواب، زندگی شما را تنفس کرده است. همان زندگی با همان پنجره‌، همان چشم‌ها، همان لب‌ها، همان آسمان. صحبت‌های آدم‌ها در اطراف شما مثل جیک‌جیک پرنده‌ها در هوای یخبندان است. شما زنده‌ترین و لطیف‌ترین موجود هستید. نازنین‌ام، وقتی خواب‌اید خودم را در شما پنهان می‌کنم! سرچشمه من! سگ‌های رام‌نشدنی دیگر نمی‌آیند. دوست داشتم کور بودم تا در شبی ظلمانی زیبایی‌تان را حدس بزنم.

خاطرات کنجی میزوگوچی

  • 22,000 تومان

روحیه میزوگوچی پر از تناقض بود. اما در عین حال، تمام این تناقضات نبوغ خلاقانه‌اش را تقویت می‌کرد. می‌خواست این شرط‌بندی غیر ممکن را انجام دهد: رسیدن به ظرافت زیبایی از طریق نیروهای ابتدایی. و این باعث پیشرفت بازیگران زنش می‌شد. میزوگوچی مانند اهریمنی که مشتاق خون است، آن‌ها را بی‌رحمانه تازیانه می‌زد و به جلو می‌راند، اما با این کار در واقع خودش را شکنجه می‌کرد. ابتدا منطق مد نظرش بود و سپس جهش بزرگی که از منطق فراتر می‌رفت. مثل این بود که سر یک ماکت هواپیما فریاد بزنیم: «پرواز کن!» هواپیما به پرواز درمی‌آید، اما جایی در آسمان منفجر می شود… و میزوگوچی می‌خواست که این انفجار مهیب‌ترین انفجار ممکن باشد.

قلب عریان (دفتر خاطرات شارل بودلر)

  • 16,500 تومان

زنانگی کلیسا، به عنوان دلیل قدرت تمام و کمال‌اش. رنگ بنفش (عشق فرو خورده، اسرارآمیز، پوشیده، رنگ راهبه‌ها). کشیش عظیم‌الشان است، زیرا به جماعت چیزهای عجیبی را می‌باوراند. این که کلیسا می‌خواهد همه کار بکند و همه‌چیز باشد، قانون روح انسان است...

قصه در سینما

  • 14,000 تومان

قصه از مدت‌ها پیش از پیدایش سینما وجود داشته و سینما از تمام دیگر هنرها اقتباس کرده تا شیوه‌های خودش را برای حکایت کردن داستان‌ها ابداع کند، زیرا واقعیت این است که بدون قصه، سینمایی هم در کار نیست. در عوض، قصه سینمایی اساسا برای مثال با قصه ادبی تفاوت دارد. این اثر به مخالفت با ایده‌های پذیرفته‌شده‌ای می‌پردازد که غالبا قصه فیلم را به فیلم‌نامه‌اش تقلیل می‌دهند. حال آن که قصه فیلم در تمام مراحل خلق اثر شکل می‌گیرد، از جمله فیلم‌برداری و تدوین. قصه در بازی بازیگران تجسم می‌یابد و به بدن‌هایشان، صداهایشان و تمام مراحل تهیه نوار صوتی بستگی دارد؛ قصه زبان خودش را به کار می‌برد، به نوبت از حذف به قرینه، فید به سیاهی، فلش‌بک یا فلش‌فوروارد، صدای نریشن، جلوه‌های ویژه و... استفاده می‌کند.

تدوین مکان و زمان فیلم

  • 22,000 تومان

امروزه همه یک‌صدا معتقدند که تدوین نه تنها یکی از مولفه‌های اصلی «زبان سینما» است، بلکه همچنین خاص‌ترین مولفه‌اش محسوب می‌شود. با این حال، سینما بدون تدوین پدید آمد و در طول پانزده سال ابتدایی‌اش تقریبا به آن اعتنایی نداشت (مگر این که اتصال ساده فنی را تدوین در نظر بگیریم، یعنی کاری که به شکل کاربردی دو حلقه یا دو تابلو را به هم می‌چسباند، یا اجازه می‌دهد عنوان یا باند آغازی به آن اضافه کنیم). برای این که غنای تدوین را بهتر متوجه شویم، جالب است که نشانه‌های آغازگرش را در سال‌های ابتدایی سینما دنبال کنیم، لحظات قوی پیدایشش را در طول سال‌های ده و بیست، موازی با شکل‌گیری آهسته یک طریقه بازنمایی جدید، پی بگیریم، و بالاخره آینده‌اش را تا به امروز بررسی کنیم. تدوین یک ابزار «طبیعی»، یا محصول یک کشف و شهود ناگهانی نیست، بلکه نتیجه تحول دیالکتیکی و غالبا نامنظمی است که هنوز هم در جریان است و توامان تجربه‌های فرمی بعضی از سینماگران و بلوغ آهسته نگاه تماشاگران را به کار می‌گیرد. زیرا تدوین پیش از هر چیز مسئله کسی است که نگاه می‌کند.

دکور سینما

  • 20,000 تومان

خود تعریف دکور سینما پارادوکسی به همراه دارد: برای موفقیت‌آمیز بودن، نباید جلب توجه کند، اثر شخصی دکوراتور به نفع فیلم کنار می‌رود، این هنر برتر توهم است. او دنیایی را تفسیر و بازآفرینی‌ می‌کند که از تخیل کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برآمده است. این کتاب در طول تاریخ دکور سیر می‌کند، از پرده نقاشی و صفحه‌های گچی گرفته تا فضای مجازی به صورت سه بعدی؛ در این اثر، نگاهی به کارهای بزرگ‌ترین دکوراتورها می‌اندازیم...

اقتباس در سینما

  • 20,000 تومان

اقتباس از آثار ادبی و تبدیل کردن‌شان به فیلم موضوعی مطلوب است تا پی ببریم امروزه سینما چه جایگاهی دارد و نیز راجع به دو تجربه آشنا و متفاوت بیندیشیم: تجربه خواننده و تجربه تماشاگر. سینما از همان ایام آغازینش از آثار ادبی اقتباس کرد و سینمای ناطق نیز این پدیده را بیشتر رواج داد. نویسنده در این کتاب نقاط مشترک این دو رسانه و تفاوت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد: سینما یقینا مانند بخش اعظم ادبیات تابع نیاز «تعریف کردن داستان» است. در عین حال، سینما همان بازنمایی است، چرا که تصویر متکی است بر کدهای مربوط به نقاشی، عکس و تئاتر. و سرانجام، سینما ترکیبی است از کادربندی، تدوین، زمان، بدن‌ها، مکان‌ها و اصوات. او ثابت می‌کند که روایت سینمایی کجا مخصوص خودش می‌شود و قابلیت این را دارد که به میانجی برخی طریقه‌های بیان که خاص خودش هستند مجموعه‌ای تمام ناشدنی از دلالت‌ها و عواطف را خلق کند.

صفحه‌ی 1