عبدالمجید احمدی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خواب دایی جان
  • همراه با تخفیف
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 178,500 تومان
وی
  • همراه با تخفیف
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 80,750 تومان
استنطاق (مشروح بازجویی‌های داستایفسکی در زندان تزار)
تاملات و مجادلات (مقالاتی در باب هنر و ادبیات)
  • 117,000 تومان
  • با تخفیف: 117,000 تومان
زمان دست‌دوم
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 320,000 تومان
جنگ چهره زنانه ندارد
  • 290,000 تومان
  • با تخفیف: 290,000 تومان

خواب دایی جان

  • 210,000 تومان

خواب دایی جان آینۀ تمام‌نمای استعداد بی‌همتای داستایفسکی در هجو و طنز است. شخصیت شازده ک. را باید نمود آشکار هنر هجوپردازی او دانست. شازده، پیرمردی که پیوسته می‌کوشد جوان جلوه کند، در واقع سوژه‌ای است که می‌توان رد پایش را تا کمدی‌های قرون پیشین و حتی در بالاگان روسی هم دنبال کرد. نویسنده در قامت این اشراف‌زادۀ سالخورده شخصیتی پرتناقض خلق کرده است، موجودی هم پیرو مد و هم فرسوده و کهنه، هم پیر و هم کودک‌خیم، موجودی که از یک‌سو فراموشکار است و از سوی دیگر دروغ‌های شاخدار می‌گوید. در یک کلام، داستایفسکی یک «دایی جان» آفریده است که خود را با ناپلئون مقایسه می‌کند و انگلیسی‌ها را به باد ناسزا می‌گیرد...

وی

  • 95,000 تومان

«وی» نوولایی از نویسنده مشهور روس نیکولای گوگول است که برای اولین بار در سال 1835 منتشر شد. داستان ماجرای مرموز و ترسناک یک دانشجوی الهیات است که به روستایی دورافتاده می‌رود تا به خانواده‌ای در برگزاری مراسم تدفین دخترشان کمک کند. اما آن‌چه در انتظار اوست بسیار هولناک‌تر از چیزی است که پیش از عزیمت تصورش را می‌کرد... وجود پرشمار شخصیت‌های عجیب‌وغریب و پرداختن به مضامینی همچون مرگ و خرافات به داستان فضایی رازآلود و دلهره‌آور بخشیده است. «وی»، علاوه بر الگویی برای ژانر وحشت، به لطف اشاراتی به مذهب و سنت نمونه‌ای والا از ادبیات روسی قرن نوزدهم به شمار می‌رود.

استنطاق (مشروح بازجویی‌های داستایفسکی در زندان تزار)

  • 63,000 تومان

نیمه‌شب بیست و دوم آوریل 1849، سی و شش نفر از جمله فیودور داستایفسکی به جرم عضویت در «محفل پتراشفسکی» بازداشت شدند. محاکمه داستایفسکی هشت ماه طول کشید. پس از اتمام بازجویی‌ها، به فرمان تزار نیکلای اول، دادگاه تشکیل شد و داستایفسکی را به جرم خواندن، گزارش ندادن و توزیع نامه‌های ضد دینی و ضد حکومتی به تیرباران محکوم کرد. درست در سحرگاهی که محکومیان پای سکوی تیرباران بودند و سه نفر از هم‌قطاران داستایفسکی با چشم‌های بسته در انتظار آتش گلوله بر سینه‌هایشان بودند، پیک تزار از راه رسید و خبر از لغو مجازات اعدام برای محکومیان حلقه پتراشفسکی داد؛ اما تجربه عذاب روحی این لحظات هرگز داستایفسکی را رها نکرد. سال 1860 داستایفسکی متن بازجویی‌هایش در زندان تزار را بازنویسی کرد و توضیحاتی نیز به آن افزود؛ کتاب حاضر شرحی است از آن تجربه هول‌آور. همچنین او درباره پرونده خود و دیگر اعضای محفل پتراشفسکی نوشته و البته مشروح بازجویی‌هایش را طی زمان رسیدگی به این پرونده بی‌کم و کاست آورده است.

تاملات و مجادلات (مقالاتی در باب هنر و ادبیات)

  • 117,000 تومان

پنج مقاله حاضر چکیده‌ای است از منظومه فکری داستایفسکی که با «سلسله مقالاتی در باب ادبیات روس» در شماره اول مجله ورمیا کلید خورد و در شماره‌های بعدی تا پایان سال 1861 چهار مقاله دیگر نیز منتشر شد. داستایفسکی در این پنج مقاله تصویر روشنی از جهان‌بینی هنری و ادبی خود ارائه می‌دهد. زبان روزنامه‌نگاری او ساده، پراحساس و آتشین است. شور و حرارت در سطر سطر این مقالات موج می‌زند، در عین حال نویسنده از چارچوب منطق و عدالت خارج نمی‌شود. شاید در نگاه اول، لحن نویسنده در نقد منتقدان ادبی دیگر کمی تند به نظر برسد، اما در فضای روسیه آن روز، این امری کاملا طبیعی بود. بسیاری از مسائل مطرح‌شده در این مقالات از جمله روح روسی، تقابل و تعامل روسیه و غرب، اسلاوگرایی و غرب‌گرایی، اصالت و رسالت هنر و ادبیات، و آموزش و پرورش پس از گذشت صد و شصت سال همچنان مسئله روز جامعه، سیاست و فرهنگ روسیه هستند.

زمان دست‌دوم

  • 320,000 تومان

زمان دست دوم نخستین بار سال 2013 منتشر شد. پنجمین کتاب سوتلانا الکسیوویچ (1948) شوروی بعد جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این روزنامه‌نگار و روایتگر برجسته بلاروسی در سال 2015 جایزه ادبی نوبل را از آن خود کرد. زمان دست‌دوم داستان انبوهی آدم در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. او با هزاران نفر از اقشار، طبقات، سنین و نژادهای گوناگون درباره تاثیر فروپاشی حرف می‌زند. از اساتید دانشگاهی که بعد فروپاشی ته‌سیگار جمع می‌کردند تا قهرمان جنگی که دیگر کسی محترمش نمی‌داشت، از کاسبان و دلالان تازه تا اعضای سابق حزب. گستره آدم‌ها شگفت‌آور است. الکسیویچ در این شاهکار نشان می‌دهد که چگونه فروپاشی و هرج و مرج برآمده از آن بر میلیون‌ها انسان تاثیر نازدودنی گذاشت... و عشق‌ها، جوانی‌ها، رویاها، قهرمانان و در نهایت زندگی‌هایی که ناگهان عوض شدند... او بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری فقط روایت می‌کند، و همان روند کتاب‌های نیایش چرنوبیل و جنگ چهره زنانه ندارد را در این کتاب به اوج می‌رساند. قصه زندگی‌هایی که یک شبه دگرگون شدند...

جنگ چهره زنانه ندارد

  • 290,000 تومان

سوتلانا الکسیویچ (1948) اولین نویسنده‌ تاریخ است که به خاطرِ نوشته‌هایش در ژانر مستندنگاری جایزه‌ی ادبی نوبل را از آن خود کرد. «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد» روایتِ پُرفراز و نشیب این مستندنگارِ بلاروسی‌ است از روزگار و خاطراتِ زنانی که در ارتشِ اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهایی و هول‌های‌شان می‌گویند. او چند صد نفر از این زنان را می‌یابد و با تمام‌شان حرف می‌زند. از هر قشری هستند؛ پرستار، تک‌تیرانداز، خلبان، رخت‌شور، پارتیزان، بی‌سیم‌چی و... و خاطرات تکان‌دهنده‌اند... زنانی که پوتین پوشیدند و در ترکیبِ خاک و خون و ترس زنده ماندند... الکسیویچ با تدوین این آدم‌ها کنارِ هم کلیتی می‌سازد متناقض و شورانگیز، پُرهیاهو و صامت... کتاب، گاه شامل چنان لحظاتی می‌شود که فراتر از خوانده‌ها و شنیده‌های مرسوم است درباره‌ی جنگ. بی‌پرده و عریان است و ناگهان مادری را به ما نشان می‌دهد که برای عبور از خط بازرسی آلمانی‌ها بچه‌اش را نمک‌اندود می‌کند تا تب کند و سربازان بهراسند از تیفوس و او بتواند در قنداق بچه‌ی گریان با پوست ملتهب سرخ‌شده دارو ببرد برای پارتیزان‌ها... و این کتابِ چنین آدم‌هایی ا‌ست...

صفحه‌ی 1