عبدالحسین نیک گهر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کجا فرود بیاییم (جستاری در اقلیم‌شناسی سیاسی)
از غرب چه مانده است
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
هویت‌های مرگ‌بار
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
جامعه‌شناسی هنر
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان

کجا فرود بیاییم (جستاری در اقلیم‌شناسی سیاسی)

  • 28,000 تومان

این کتاب بنا دارد به هم پیوستگی 3 پدیده‌ای را نشان دهد که تحلیل‌گران اجتماعی و سیاسی آن‌ها را شناسایی کرده‌اند بدون آنکه هر آینه رابطه‌ای میانشان دیده باشند. این 3 پدیده عبارتند از 1. بی‌نظمی در مدیریت جهانی، 2. انفجار سرگیجه‌آور نابرابری‌ها در سطح جهانی، 3. تغییرات محیط زیستی و تلاش سیستماتیک برای انکار وجود تغییرات اقلیمی.

از غرب چه مانده است

  • 18,000 تومان

این کتاب کوچک، به شیوه داستان‌های فلسفی، در قالب مکاتبه میان رژی دبره فیلسوف و رنو ژیوار، گزارش‌گر بین‌المللی، به آن‌چه به اصطلاح انحطاط غرب گفته می‌شود می‌پردازد. گوناگونی تجربه‌ها و دیدگاه‌های دو مولف و هم‌گرایی و واگرایی میان آن‌ها این کتاب کوچک را به سنتزی درخشان و هیجان‌انگیز از مهم‌ترین مسائل آینده‌مان مبدل کرده است. رزی دبره نویسنده، فیلسوف، عضو آکادمی گنکور، موسس و مدیر کایه دو مدیولوژی و مولف کتاب‌های متعددی در زمینه‌های گوناگون است. رنو ژیوار روزنامه‌نگار، جستارنویس و یکی از با تجربه ترین خبرنگاران جنگی در فرانسه است.همچنین استاد استراتژی در مدرسه علوم سیاسی پاریس و مولف آثار متعددی درباره خاورمیانه و هنر جنگ‌های نامتقارن است.

هویت‌های مرگ‌بار

  • 24,000 تومان

هويّت با پیکربندی مؤلفه‌های کم‌وبیش بی‌شمارش، جنسیت، ملیت، دین، زبان، نژاد، خاستگاه اجتماعی، بومی یا مهاجربودن، در اقلیت یا در اکثریت‌بودن و... که شخص در انتخابِ هیچ‌یک از آن‌ها اختیاری ندارد، ناگزیر است همه‌ی عمر، دست‌کم از زمان رسیدن به بلوغ فکری، تَبعات آن را متعهد شود، عده‌ای با سربلندی و عده‌ی کثیر دیگری با شرمندگی! نویسنده می‌پرسد چرا در آستانه‌ی هزاره‌ی سوم، تأکید بر هويّت خویشتن باید با نفی هويّت‌های دیگری قرین باشد؟ چرا بسیاری از اشخاص نمی‌توانند همه‌ی تعلق‌های هويّتی‌شان را آزادانه به‌ عهده بگیرند؟ آیا جامعه‌های ما تنها به دلیل تفاوت در دین، زبان، ملیت و عقیده‌ی انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند تا ابد گرفتار تنش‌ها و فوران خشونت‌های مرگبار، از حمله‌های انتحاری تا نسل‌کشی، خواهد بود؟ امین معلوف نویسنده‌‌ی عرب مسیحی لبنانی‌تبار به دلیل ردّ این تقدیرِ محتوم و این گریزناپذیری سرنوشت، با زبانی ساده و روشن و نگاهی منصفانه و روشن‌بین، مشکل بحران هويّت را که در نهایت مشکل بحران فرهنگی است، با مرور رخدادهای تلخ و ناگوار دهه‌های اخیر (لبنان، یوگسلاوی سابق و...) و خطرات جهانی‌سازی یک‌جانبه‌ی فرهنگ غربی امریکایی را مطرح می‌کند و راه‌های برون‌رفت از بحران، یا دست‌کم راه‌های جلوگیری از وخیم‌ترشدن آن را مطرح می‌کند.

جامعه‌شناسی هنر

  • 70,000 تومان

جامعه‌شناسی هنر دانشی میان رشته‌ای است که با تاریخ فرهنگی، زیبایی‌شناسی، تاریخ هنر، انسان‌شناسی، روانشناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی انتقادی،... مرزهای مشترک و نامشخص دارد. این کتاب، نخستین درس‌نامه جامعه‌شناسی هنر به زبان فارسی است که درون‌مایه آن را نه هنر و جامعه، نه هنر در جامعه، بلکه هنر به مثابه جامعه تشکیل می‌دهد.

صفحه‌ی 1