عباس مخبر


تولیدکننده







بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پرسش‌های زندگی (درآمدی بر فلسفه در عصر اینترنت ایدز و شبیه‌سازی)
الهه‌ها (اسرار الوهیت زنانه)
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
یادگیری هوشیار
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
پرسش‌های زندگی
  • 38,500 تومان
  • با تخفیف: 38,500 تومان
سفر قهرمان (جوزف کمبل درباره زندگی و آثارش)
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
تروبریاندها (پژوهش‌های مردم‌شناسی مالینوفسکی جزایر تروبریاند 1915تا 1918)
شناخت کوروش جهان‌گشای ایرانی
  • 93,500 تومان
  • با تخفیف: 93,500 تومان
راهنمای نظریه ادبی معاصر
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
مقدمه‌ای بر روانشناسی نقاشی کودکان
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
اسطوره‌های موازی
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
وزن چیزها (فلسفه و زندگی خوب)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
معنای زندگی
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان

پرسش‌های زندگی (درآمدی بر فلسفه در عصر اینترنت ایدز و شبیه‌سازی)

  • 140,000 تومان

در این روز و روزگار، روزگار کشفیات فناورانه بزرگ، ریزتراشه‌ها و شتاب‌دهنده‌های ذره‌ای، دنیای اینترنت و فضای مجازی، فلسفه چه چیزی می‌تواند در اختیار ما بگذارد؟ این اثر یک کتاب فلسفه به معنای متعارف آن، یعنی سیاهه‌ای از دیدگاه‌های فیلسوفان گوناگون، نیست. کتابی است درباره ورزیدن. و فلسفه ورزیدن نوعی شیوه نگاه کردن به زندگی و پرسش‌هایی است که زندگی پیش پای ما می‌گذارد. آنچه وجود دارد و اتفاق می‌افتد برای ما چه معنایی دارد؟ کل دانشی که می‌دانیم چه معنایی دارد و آیا با دانشی حقیقی مواجهیم یا جعلی؟ فرناندو سوتر در این کتاب مسائل مهم زندگی را در ده سرفصل به زبانی تا حد ممکن ساده و قابل فهم بررسی می‌کند. مسائلی از قبیل مرگ، زمان، زبان، مرگ، جهان طبیعت، حقیقت و زیبایی چیستند و فلسفه چگونه می‌تواند در فهم بهتر این مهم‌ترین مقوله‌های زندگی یاریگر ما باشد؟ این کتاب فلسفه را راهی برای درک و لذت بردن از زندگی، و گفت و گویی میان افراد می‌داند.

الهه‌ها (اسرار الوهیت زنانه)

  • 235,000 تومان

بسیاری از مشکلاتی که زنان امروز با آن‌ها مواجه‌اند از این واقعیت ناشی می‌شود که آن‌ها در جهان وارد عرصه‌ای از عمل می‌شوند که پیش از این به مردان تعلق داشته و برای آن‌ها الگوی اسطوره‌شناختی مونث وجود ندارد. در نتیجه، زن خود را در مناسبتی رقابتی با مردان می‌بیند و در این راه ممکن است رنگ و بوی طبیعت خود را وانهد. او برای خودش چیزی است و رابطه این چیزی با جنس مذکر همواره (به مدت حدود 4 میلیون سال) نه رقابت رویاروی بلکه همکاری در آزمون مشترک استمرار زندگی و حمایت از آن بوده است.

یادگیری هوشیار

  • 29,000 تومان

هدف این کتاب نقد مبانی تثبیت شده نظام‌های آموزشی معاصر و ارائه پیشنهاداتی برای یک نظام آموزشی نوین است. لانگر با نقد مقوله‌هایی از قبیل توجه متمرکز، فراموش کردن مطالب، حفظ کردن طوطی‌وار انواع داده‌ها و تاکید بر وجود پاسخ‌های درست و غلط کار خود را آغاز می‌کند. او با استفاده از ذخیره خیال‌‌انگیز اسطوره‌ها، قصه‌های قومی و قصه‌های پریان نشان می دهد که تکیه کردن بر این اصول و مبانی تثبیت‌شده در نظام‌های آموزشی معاصر، دشمن هرگونه خلاقیت، نوآوری و شکوفایی استعداد‌ها خواهد بود. این اصول خشک و جامد، یادگیری ما را مختل می‌کنند، خلاقیت‌مان را می‌خشکانند، و اعتماد به نفس‌مان را متزلزل می کنند. نظام پیشنهادی لانگر بر اصولی از قبیل خلاق بودن، از چشم‌اندازهای متعدد به قضایا نگاه کردن، و باز بودن در مقابل آراء و افکار تازه است. این کتاب در وهله‌ اول برای آموزگاران، دانشجویان تعلیم و تربیت و روان‌شناسی و سایر علاقمندان به حوزه آموزش ارزشمند و جذاب است.

پرسش‌های زندگی

  • 38,500 تومان

این کتاب پیش از آن که آموزش فلسفه به معنای متعارف آن باشد، یادگیری فلسفه ورزیدن است. دعوتی به فلسفه برای همگان، بخصوص جوانان مشتاقی است که می‌خواهند درباره این سنت فکری دیرینه سال،‌چیزهایی بدانند. نویسنده می‌کوشد با طرح ده مساله مهم زندگی از قبیل مرگ، زمان، زبان، زیبایی، خرد و آزادی، دیدگاه‌های فلاسفه بزرگ جهان را در برخورد با مسائل و گرفتاری‌های روزمره محک بزند. به نوشته سوتر: نکته اصلی این نیست که بدانیم سقراط، 25 قرن پیش، در پی یافتن راهی برای مواجهه بهتر با زندگی، در آتن چه گفته است، بلکه می‌خواهیم به عنوان معاصران اینترنت، ایدز و کارت‌های اعتباری، راهی برای درک بهتر زندگی و لذت بردن بیشتر از آن پیدا کنیم.

سفر قهرمان (جوزف کمبل درباره زندگی و آثارش)

  • 235,000 تومان

سفر طولانی جوزف کمبل در دل دریایی از اساطیر باستان، جست و جویی به یک اندازه معنوی و علمی بود. کمبل در جریان خوانده‌ها، نوشته‌ها، سفرهای حیرت‌انگیز، و نیز دیدارهایش با بسیاری از تاثیرگذارترین مردان و زنان قرن، در میراث اساطیری دنیای ما شباهت‌های قابل‌توجهی کشف کرد و این باور عمیق دوران جوانی‌اش تحکیم شد که در دل طبیعت نوعی وحدت بنیادین وجود دارد. رویکرد تاریخی و تطبیقی کمبل به اسطوره‌شناسی، دین و ادبیات، به خلاف تاکید پژوهشی متداول بر تفاوت‌های فرهنگی، شباهت‌ها را در کانون توجه خود قرار می‌دهد. او بر این عقیده بود که مضمون‌های مشترک یا کهن‌الگوها در قصه‌ها و ایماژهای قدسی به فراسوی تنوع‌ها یا تجلیات فرهنگی راه می‌برند. کمبل می‌نویسد: «می‌دانید من کتاب‌هایم را برای دانشجویان و هنرمندان نوشتم، نه منتقدان و پژوهش‌گران. وقتی می‌شنوم کارم چقدر برای این‌ها هم مفید بوده است، نمی‌توانم به شما بگویم چقدر از این بابت خوشحالم. این به معنای آن است که مجموعه گسترده اسطوره‌هایی که من شانس کار کردن روی آن‌ها را داشته‌ام، در یک نسل تازه نیز زنده خواهد ماند، می‌دانید این کار هنرمند است که به بازتفسیر داستان‌های کهن بپردازد و آن‌ها را بار دیگر در شعر و نقاشی و فیلم زنده کند».

تروبریاندها (پژوهش‌های مردم‌شناسی مالینوفسکی جزایر تروبریاند 1915تا 1918)

  • 38,000 تومان

جزایر تروبریاند را اولین بار پوینده‌ی فرانسوی وانتر کاستو در سال 1793 نام‌گذاری کرد. اما این برانیسلاو مالینوفسکی بود که این جزایر را در نقشه‌ی مردم‌شناسی به ثبت رساند. این اثر کوتاه شده‌ی پژوهش‌های مردم‌شناسی مالینوفسکی در جزایر تروبریاند طی چند سال اقامت او است. مالینوفسکی با این پژوهش‌ها مکتب کارکردگرایی را در مردم‌شناسی بنا نهاد. خواننده در این اثر با مطالب جالبی درباره‌ی فعالیت‌ها، آیین‌ها و سنت‌های این جزیره‌نشینان بدوی آشنا می‌شود. یکی از ویژگی‌های کار مالینوفسکی روش مطالعه میدانی در پژوهش‌های مردم‌شناسی است.

شناخت کوروش جهان‌گشای ایرانی

  • 93,500 تومان

این کتاب نوعی «زندگی‌نامه تاریخی» است و هدف اصلی نویسنده ارائه گزارشی تفضیلی از زندگی کوروش است. نویسنده می‌کوشد تا از گذشته ایران گزارشی روان ارائه دهد و گسست‌ها و پیوست‌های میان ایران باستان و مدرن را برجسته کند. کتاب، همچنین حاوی بیست پیوست است که به نکات مهم و مبهم این تاریخ بیشتر پرداخته است. تشکیلات اداری و نظامی، رابطه دین و دولت، رابطه با تمدن‌های پیشین و پسین و استفاده از اسطوره‌ها و افسانه‌ها به عنوان ابزاری تبلیغی در دنیای باستان، طرح نظریه نقش مغان در حذف کوروش از تاریخ ایران به مدت حدود 2000 سال، تاثیر کوروش و دین زرتشت بر عهد عتیق و تاثیر داستان‌های مربوط به کورش بر ادبیات حماسی و اسطوره‌‌های ایرانی از محورهای درخور توجه این کتاب است.

راهنمای نظریه ادبی معاصر

  • 38,000 تومان

کتاب کلاسیک رامان سلدن یک‌بار دیگر ویرایش شده است تا تغییر و تحول مداوم نظریه ادبی را در قرن بیستم منعکس کند. این ویراست جنبه‌های ارزشمند کتاب اصلی، یعنی جامعیت و وضوح را همچنان حفظ کرده است. در عین حال و به منظور وفادار ماندن به عنوان کتاب، یعنی معاصر بودن، در این ویراست 2 فصل جدید با عناوین نقد جدید و نظریه‌های پسامدرنیست و پسااستعماری بر کتاب افزوده شده و فصل مربوط به نظریه‌های فمنیستی گسترش یافته است. نقد روانکاوانه، تاریخ‌گرایی جدید و ماتریالیسم فرهنگی نیز به روز شده‌اند. اطلاعات مفصل مربوط به سایر نظریه‌ةای ادبی از قبیل فرمالیسم روسی، نظریه‌های معطوف به خواننده، نظریه‌های مارکسیستی، ساختارگرایی و پساساختارگرایی نیز با استفاده از منابع جدید و با تغییراتی مناسب روز حفظ شده‌اند.

مقدمه‌ای بر روانشناسی نقاشی کودکان

  • 165,000 تومان

نقاشی‌های بچه‌ها جالب‌اند. برای مثال چرا آدم‌ها را طوری نقاشی می‌کنند که دست‌هایشان از دو طرف سر بیرون می‌آید؟ پژوهش های اخیر در زمینه هنر کودکان گویای آن است که این قبیل کارهای عجیب و غریب صرفا خطاهایی تصادفی نیست، بلکه تلاش سامان‌یافته و اندیشمندانه آن‌ها را در بازنمایی تصویر منعکس می‌کند. این کتاب، نظریه‌های روانشناختی نقاشی کودکان و رابطه آن را با رشد عاطفی و شناختی آن‌ها به اختصار بررسی می‌کند. مفروضات دیرپایی از این قبیل که «کودکان آنچه را می‌دانند نقاشی می‌کنند» یا نقاشی‌های آن‌ها بیان تجربه عاطفی یا خواست‌های ناخودآگاه‌شان است، از دیدگاهی انتقادی ارزیابی می‌شوند. کتاب حول پرسش‌هایی ساده درباره نقاشی کودکان سامان یافته و حاوی آمیزه‌ای از مطالب فلسفی، ادراکی، هنر، زیبایی‌شناسی و روانشناسی شناخت و رشد کودکان است.

اسطوره‌های موازی

  • 220,000 تومان

انسان از زمانی که به زبان دست یافته، اسطوره هم داشته است.اسطوره نخستین شکل بیان ادبی و مبنای سراسر تاریخ و اخلاقیات است. در کتاب اسطوره‌های موازی، پژوهنده کلاسیک، ج. ف. بیرلین، اسطوره‌های اصلی همه سنت‌های مهم جهان را گرد آورده، و مضمون‌ها، انگاره‌ها و معانی مشترک آن‌ها را آشکار ساخته است. کتاب اسطوره‌های موازی بازیگران اصلی اسطوره‌های بزرگ جهان را معرفی می‌کند؛ نه تنها دوازده المپی اسطوره‌های یونانی، بلکه مجمع خدایان خشک و خشن اسکاندیناوی، خدایان رازآمیز هند، مجمع خدایان مصر، و خدایان نیرومند بومیان آمریکا، چین، و فرهنگ‌های گوناگون آفریقا و اقیانوسیه را نیز در معرض دید قرار می‌دهد. بیرلین با کنار هم قرا دادن قوی‌ترین داستان‌ها و نمادهای هر یک از این سنت‌ها، به بررسی توازی و شباهت عناوین مهمی همچون اسطوره‌های آفرینش، توفان، قصه‌های عشق، اسطوره‌های اخلاق، اسطوره‌های جهان زیرین و مکاشفه‌های آخرالزمانی می‌پردازد...

وزن چیزها (فلسفه و زندگی خوب)

  • 175,000 تومان

هیچ‌ چیز تا ابد بر جای نمی‌ماند. پروژه‌ای که سراسر سال روی آن کار کرده‌اید مثل برق تکمیل و فراموش می‌شود. روزی خواهید رفت، همراه با فرزندان و فرزندان فرزندانتان. حتی یک کتاب، یک اثر هنری بزرگ، یا یک نظریه‌ مهم پقی می‌کند و در تاریکی محو می‌شود. اینکه همه چیز روزی به پایان می‌رسد، چه تفاوتی در وضعیت ما ایجاد می‌کند؟ تقریبا همه در زندگی خود لحظه‌ای را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد گذرا بودن با بی معنا بودن مترادف است.

معنای زندگی

  • 145,000 تومان

معنای زندگی راه حلی برای یک مسئله نیست، بلکه زیستن به شیوه‌ای معین است. این پرسش ماوراءالطبیعی نیست، بلکه اخلاقی است. چیزی جدا از زندگی نیست، بلکه چیزی است که زیستن را به امری ارزشمند بدل می‌کند - می‌توان گفت حد معینی از کیفیت، عمق، فراوانی و فشردگی زندگی است. به این تعبیر، معنای زندگی خود زندگی است که به شیوه‌ای معین به آن نگریسته می‌شود. سوداگران معنای زندگی عموما در مقابل چنین ادعایی احساس دل‌سردی می‌کنند، زیرا به اندازه کافی رازآمیز و شاهانه به نظر نمی‌رسد.

1  2  صفحه‌ی 1