عباس عبداللهی


فروشگاه ‌جیحون | مترجم | عباس عبداللهی

عباس عبداللهی، متولد 27 آبان 1358 در تهران است. او در سال 1394 مدرک دکتری و در سال 1396 مدرک فوق دکتری رشته روان‌شناسی را از دانشگاه پوترا مالزی و در سال 1397 مدرک فوق دکتری مشاوره خود را از دانشگاه الزهرا دریافت کرده است. او در زمینه ترجمه و تألیف کتاب‌های روان‌شناسی فعالیت می‌کند. از آثارش می‌توان به «ذهن آگاهی برای زندگی روزمره راهنمایی برای متخصصان سلامت روان»، «یک روز رسد غمی به اندازه کوه»، «روان سنجی مدرن»، «یادگیری درمان پذیرش و تعهد»، «تاب‌آوری برای نوجوانان»، «چگونه حال خودمان را بهتر کنیم» و… اشاره کرد. آثار او بیشتر در زمینه‌ی آمار، نظریه‌های مشاوره مانند نظریه تعهد و پذیرش، ذهن آگاهی و درمان می‌باشد. او در دانشگاه الزهرا آمار، روان سنجی، نظریه‌های مشاوره و آسیب‌شناسی روانی تدریس می‌کرده و 5 سال پژوهشگر برتر علوم انسانی درهمین دانشگاه بوده است. عباس عبداللهی معتقد است:«فقط با خواندن یک کتاب ممکن است کل زندگی انسان تغییر کند و این معجزه است». کتاب‌هایی را که می‌توان به پیشنهاد او مطالعه کرد عبارتند از :«یادگیری درمان پذیرش و تعهد»، «یک روز رسد غمی به اندازه کوه»، «اضطراب در نوجوانان» و «تاب‌آوری در نوجوانان».


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روان‌سنجی در مشاوره (اطلاعاتی ضروری که مشاوران باید در مورد آزمون‌ها بدانند)
روان‌سنجی نوین (علم ارزیابی روان‌شناختی)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
چگونه حال خودمان را بهتر کنیم (چرا کوچک‌ترین آسیب‌های روانی بزرگ‌ترین پیامدها را دارند)
  • همراه با تخفیف
ذهن‌آگاهی برای زندگی روزمره (راهنمایی برای متخصصان سلامت روان)

یادگیری درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اکت (کتاب راهنمای آموزشی مهارت‌های درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای درمانگران)

  • 330,000 تومان

پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که درمان پذیرش و تعهد یکی از درمان‌های مؤثر روان‌درمانی برای بسیاری از مشکلات و اختلالات سلامت روانی- رفتاری از جمله اضطراب، افسردگی، کنترل وزن، سازگاری با سرطان، سوء مصرف مواد و اختلالات روان‌شناختی دیگر است. لازم است بدانیم این درمان شامل یکپارچه کردن فلسفه، تئوری و مفاهیم درمان پذیرش و تعهد در عمل است و اینکه شما درمانگر باتجربه یا درمانگر تازه‌کار باشید، استفاده از این کتاب راهنمایی کامل و به‌روز شده است و استراتژی‌های جامعی را برای کمک به شما در درمان مراجعان ارائه می‌دهد. در ویرایش دوم کتاب، تمرین‌های عملی و کاربرگ‌های کاربردی برای کمک به شما در درک و اجرای مدل شش وجهی درمان پذیرش و تعهد در مراجعان به منظور ابزاری برای تشخیص و مفهوم‌سازی مراجع به‌عنوان پایه‌ای برای ساختار درمان در نظر گرفته شده است. همچنین تمرینات تجربی جدید، افزایش تمرکز بر تحلیل کارکردی و موارد دیگر نیز اضافه شده که شامل نمونه‌های از ایفای نقش از فرآیندهای اصلی (شش وجهی) در درمان پذیرش و تعهد به‌صورت کاربردی است. با تمرین مهارتهای بیان شده در این کتاب، می‌آموزید که چگونه این روش‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیری روانی مراجعان را بهبود بخشند و به آنها در زندگی بهتر کمک کنند.

روان‌سنجی در مشاوره (اطلاعاتی ضروری که مشاوران باید در مورد آزمون‌ها بدانند)

  • 330,000 تومان

هدف کتاب ارائه اطلاعات در مورد شیوه‌های مختلف ارزیابی است که به‌طور خاص برای مشاوران مجرب کاربرد دارد. این کتاب به استفاده از شیوه‌های ارزیابی در فرآیند مشاوره می‌پردازد و بر انتخاب، تفسیر و ارائه نتایج آزمون‌های روان‌شناسی تأکید دارد و اصول اساسی ارزیابی روان‌شناختی را برجسته می‌کند و همچنین بر اهمیت ادغام نتایج ارزیابی با سایر اطلاعات در مورد مراجع تأکید می‌کند. فرض زیربنای کتاب این است که مشاوران همیشه در مشاوره شیوه‌های ارزیابی را به‌کار می‌گیرند و این شیوه‌ها بر روابط، تصمیم‌گیری‌های درمانی و مشاوره‌های آنها با مراجع تأثیر می‌گذارند. ویژگی‌های ویرایش ششم کتاب شامل این موارد است: اول، این نسخه شامل منابع به‌روز شده برای ابزارهای ارزیابی و شیوه‌های مرتبط با ارزیابی است. دوم، این نسخه تمرکز فزاینده‌ای بر شایستگی مشاوره چند فرهنگی و عدالت اجتماعی دارد، زیرا در فرآیند مشاوره و ارزیابی نقش مهمی دارد. سوم، در پایان هر فصل منابعی برای یادگیری بیشتر ارایه شده است. در نهایت، مواد تکمیلی برای مربیان اضافه شده است و از طریق انجمن مشاوره آمریکا در دسترس است. این مطالب شامل طرح‌های فصلی، پاورپوینت‌های فصل، بانک آزمون گویه‌های‌های چندگزینه‌ای، درست/نادرست و یک برنامه درسی نمونه است.

روان‌سنجی نوین (علم ارزیابی روان‌شناختی)

  • 175,000 تومان

این کتاب شامل راهنمای گام‌به‌گامی برای ساخت یک آزمون روان‌سنجی است. این راهنما امکان برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و اعتبارسنجی براساس استانداردهای تخصصی را برای همه آنها که دوست دارند آزمون خودشان را بسازند، فراهم می‌کند. آزمون‌های دانش-‌محور برای سنجش توانایی، شایستگی و موفقیت و همین‌طور آزمون‌های شخص-محور برای واکاوی شخصیت، پایبندی اخلاقی، انگیزه، خلق‌وخو، نگرش‌ها و علائم بالینی در نظر گرفته شده است. اصول روان‌سنجی پایایی، روایی، استانداردسازی و سوگیری که دانستن آنها چه در هیئت ارزیابی دانش‌آموزان در مدارس چه در واحدهای منابع انسانی یا پژوهش‌های علمی برای آزمون‌گیرنده ضروری است، در این کتاب به‌طور گسترده پوشش داده شده است. این کتاب به‌طور کامل به‌روزرسانی شده و پیشرفت‌های اخیر در زمینه مفاهیم روان‌سنجی را در بر گرفته است؛ در نتیجه برای آنها که به دنبال کسب مهارت حرفه‌ای در زمینه آزمون‌سازی هستند، همراه مناسبی است. اما امروزه هیچ متن روان‌سنجی‌ بدون پرداختن به مسائل کلیدی در آزمون‌گیری در فضای مجازی که با پیشرفت در فناوری اینترنت امکان‌پذیرشده، کامل نیست. در حال حاضر تقاضا برای کسب مهارت‌های روان‌سنجی بسیار بالاست؛ نه فقط از جانب بازارهای سنتی بلکه از سوی نرم‌افزارهای که در فضای مجازی هستند و به شناخت و سنجش صفات ویژه افراد نیاز دارند؛ برای مثال نرم‌افزارهایی هستند که به ارائه توصیه‌های بهداشت فردی، بازارپژوهی، توصیه‌های آنلاین و ترغیب در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. این کتاب تلاش دارد تا این حوزه‌ها را هم در بر بگیرد و توصیه‌هایی در اختیار پژوهشگران حوزه کامپیوتری و متخصصان هوش مصنوعی قرار دهد تا با تکیه بر این مهارت‌ها، آزمون‌های تطبیقی کامپیوتری را درک و ارائه کنند و به تجزیه و تحلیل ردپای دیجیتالی بپردازند.

چگونه حال خودمان را بهتر کنیم (چرا کوچک‌ترین آسیب‌های روانی بزرگ‌ترین پیامدها را دارند)

  • 177,500 تومان

این کتاب می‎تواند شما را از سقوط بی‎صدا در روزمرگی برهاند و شما را راهنمایی خواهد کرد تا روابط بادوام‎تر و هستی با کیفیت تری را در این چند دهه‎ی زودگذر باقی مانده از عمر تجربه کنید. ما همیشه نمی‎توانیم اتفاقات دنیا و چگونگی برخورد دیگران با خودمان را کنترل کنیم اما <نیکول لپرا> راهی نشانمان می‎دهد تا با اقدام مستمر در مسیر خودالتیام بخشی به آرامش درونی و صلح با خویشتن دست پیدا کنیم و گرفتاری های روحی و روانی به ارث برده از گذشته و نیاکانمان را به نسل بعد منتقل نکنیم. البته این کتاب بی‎نظیر یا هر شاهکار دیگری تنها در صورتی می‎تواند به شما کمک کند تا از درخت زندگی خود میوه‎ی آرامش برداشت کنید که خودتان بخواهید و انتخاب کنید از عادت‎ها و افکار طوطی وار تاریخ گذشته و ناکارآمد دست بکشید و با کسب آگاهی، معجزه‎ی <بودن> را درک کنید. نیکول لپرا در این کتاب با آغوش باز پذیرای شما در مسیر تغییر و ادراک خویشتن حقیقی است.

ذهن‌آگاهی برای زندگی روزمره (راهنمایی برای متخصصان سلامت روان)

  • 85,000 تومان

درمان مبتنی بر ذهن‌آگاهی یکی از سریع‌ترین رویکردهای درمانی در روان‌شناسی و رشته‌های مرتبط با روان‌شناسی است. این درمان برای معالجه انواع مختلف پریشانی‌های روان‌شناختی و روان‌پزشکی، دیگر بیماری‌های پزشکی و همچنین برای ارتقای سلامت و بهزیستی افراد مورد استفاده قرار گرفته است. ذهن‌آگاهی اصول و مهارت‌های مهمی را هم برای درمان‌گران و هم برای مراجعان فراهم می‌کند. روان‌درمانی شامل یادگیری روش‌های جدید تفکر، تعامل و زندگی کردن است، درحالی‌که ذهن‌آگاهی بنیادی محکم برای ایجاد روش‌های جدید تفکر، تعامل و زندگی فراهم می‌کند. بنابراین شاید تعجب‌آور نباشد که اصول ذهن‌آگاهی در اکثر رویکردهای روان‌درمانی ادغام شده است و تعدادی کتاب وجود دارد که به تمرین مؤثر ذهن‌آگاهی در روان‌درمانی پرداخته‌اند. با این وجود تعداد محدودی کتاب وجود دارد که به چگونگی استفاده از ذهن‌آگاهی برای مراجعانِ زیادی که به متخصصان بهداشت روان روزانه مراجعه می‌کنند، پرداخته باشد. هدف این کتاب پرداختن به چگونگی ادغام ذهن‌آگاهی در زمینه‌های مختلفِ مراجعان است. در این کتاب، ما در مورد روش‌های مختلفی که مراجعان می‌توانند اصول ذهن‌آگاهی را به طور کامل‌تری در زندگی روزمره خود در زمینه‌های مختلف بکار بگیرند، بحث می‌کنیم. امیدواریم شما از خواندن این کتاب لذت ببرید.

صفحه‌ی 1