صالح طباطبایی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی (مروری فلسفی)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
آیا علم می‌تواند پرده از راز دین بردارد (مباحثه‌ای در علوم‌شناختی)
طراحی موفق
  • 15,500 تومان
  • با تخفیف: 15,500 تومان

درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی (مروری فلسفی)

  • 150,000 تومان

فیلسوف تحلیلی معاصر نوئل کارول در کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی: مروری فلسفی» نخست کوشیده است تا پنج نظریۀ فلسفی مهمی را که دربارۀ شوخی پیش کشیده شده‏اند یک‏به‏یک بررسی، و نقاط قوت و ضعف هر یک را مشخص کند؛ سپس به نسبت میان شوخی، هیجان و شناخت، و کارکرد شوخی در برآوردن برخی از نیازهای حیاتی آدمی پرداخته است؛ و، در پایان، رابطۀ میان شوخی و اخلاق و آراء مختلف را در این باره بررسی کرده است. این مقدمۀ بسیار کوتاه بر شوخی، در عین اختصار، می‏کوشد تا مجوّز لازمی برای ورود به این مبحث به خوانندگان بدهد.

آیا علم می‌تواند پرده از راز دین بردارد (مباحثه‌ای در علوم‌شناختی)

  • 130,000 تومان

-آیا علم شناختی دین توانسته است به کمک یافته‌های علوم شناختی و نظریه‌های روان‌شناسی فرگشتی تبیینی علمی از چرایی دین و باورمندی دینی ارائه دهد؟ -قابلیت‌های تبیینی علم شناختی دین بر چه شالوده‌هایی استوار بوده‌اند؟ -آیا فیزیکی‌‌انگاری محض می‌تواند از جهان، به‌ طور عام، و از باورمندی دینی، همچون یکی از پدیدار‌های جهان، تفسیری بی ‌کم ‌و ‌کاست ارائه دهد؟ -آیا فیزیکی‌انگاری غیرتقلیلی می‌تواند کاستی‌های تبیینی فیزیکی‌‌انگاری محض را جبران کند؟ -آیا می‌توان انگاره تازه‌ای برای تبیین پدیده دین پیشنهاد کرد؟ -آیا در جهان امروز می‌توان جایی برای معنویت گشود؟ این‌ها تنها برخی از پرسش‌هایی‌اند که در کتاب حاضر، جمیز دابلیو جونز، استاد روان‌شناسی دین در دانشگاه راتگرز، می‌کوشد به‌روشنی و به زبانی نه چندان تخصصی به آن‌ها پاسخ گوید.

طراحی موفق

  • 15,500 تومان

علوم شناختی در مقام مطالعه بینارشته‌ای ذهن و فرایندهای ذهنی، حوزه‌های مختلفی از دانش را به هم پیوند داده است: روانشناسی، فلسفه ذهن، زبان‌شناسی، علوم رایانه، زیست‌شناسی، علوم اعصاب، مردم‌شناسی و.. از سوی دیگر، یافته‌های حاصل از پژوهش‌های علوم شناختی کاربردهای فزاینده‌ای در سایر رشته‌ها، چون اقتصاد رفتاری، فلسفه ریاضیات، هوش مصنوعی، فلسفه زبان و معرفت‌شناسی یافته‌اند...

صفحه‌ی 1