شهاب الدین عباسی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
حکمت ذن در برابر اضطراب‌های زندگی (توصیه‌های ساده 1 راهب ذن)
درمان رنج‌های بشر
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
نگران نباش (48 درس از 1 راهب ذن برای تسکین اضطراب)
روح خردمند (حکمت الهام‌بخش دکتر ویکتور فرانکل بنیان‌گذار مکتب معنادرمانی)
چرا از تاریخ درس نمی‌گیریم (تاریخ راهنمای حقیقت و هنر زندگی جمعی)
پرسش‌های فیلسوفان بزرگ جهان (23 پرسش مهم فلسفی)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
1 زندگی ساده‌تر (راهنمای آرامش آسایش و روشنی بیشتر)
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک (در جستجوی درکی عمیق از زندگی)
پیاده‌روی با 20 فیلسوف (در جستجوی درکی نو از انسان و جهان)
دژ درون (فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار)
1 زندگی ساده‌تر (راهنمای آرامش آسایش و روشنی بیشترموسسه  مدرسه‌ زندگی)
  ایده‌های بزرگ فلسفی (بازخوانی 131 اندیشه از 96 متفکر بزرگ جهان)

حکمت ذن در برابر اضطراب‌های زندگی (توصیه‌های ساده 1 راهب ذن)

  • 160,000 تومان

شینسوکه هوسوکاوا با کتاب «حکمت ذن» به ما کمک می‌کند تا اضطراب و سردرگمی را از وجود خود بزداییم. متن ساده و صمیمی او و تصاویر شاعرانه کتاب، به قول هکتور گارسیا مانند نسیمی ملایم و پرطراوت در میان جنگل خیزران است. «حکمت ذن» چنانکه انتظار می‌رفت، با نقد و نظرهای بسیار مثبتی روبه‌رو شد و در آمازون و گودریدز آمار بسیار خوبی کسب کرد. هوسوکاوا را نویسنده‌ای دانسته‌اند که کلماتش کیفیتی آرامش‌بخش دارند. هر کس در هر شرایطی می‌تواند با گام زدن در میان جنگل خیزران این کتاب، دمی بیاساید و نیرو بگیرد و به دور از توهمات برای بهبود ذهن و زندگی خود بکوشد.

درمان رنج‌های بشر

  • 89,000 تومان

برای اینکه شادمانه زندگی کنیم، واقعا به چه نیاز داریم؟ چند تن از ما «درنگ» می‌کنیم و از خود می‌پرسیم برای رسیدن به احساس رضایتمندی در زندگی به چه چیزهایی حقیقتا نیاز داریم؟ دوهزار سال قبل فیلسوف یونانی اپیکور این کار را کرد. او به رنج‌های زندگی توجه بسیار داشت و معتقد بود سخن فیلسوفی که درمانی برای رنج‌های بشر ارائه نمی‌دهد پوچ است. جان سلرز استاد فلسفه در این کتاب عصاره اندیشه‌های اپیکور را بیان می‌کند و شرح می‌دهد که برخلاف تصوری رایج، نگرش اپیکور به زندگی بر لذت‌جویی جسمی متمرکز نبود بلکه بیشتر در پی رسیدن به وضعیتی آزاد از همه رنج‌های روانی بود که به آن بی‌تشویشی یا آرامش می‌گفت. مکتب فلسفی اپیکور در عصر زندگی‌های پراضطراب، راهی برای صفای ذهن پیش پای ما می‌گذارد و در میانه مصرف‌گرایی ترغیبمان می‌کند که به میزان دارایی‌هایمان دوباره بیندیشیم. در عصر انزوای اجتماعی روزافزون، ارزش دوستی را یادآوری می‌کند. و شاید مهم‌تر از همه، وقتی اغلب با انبوه اطلاعات نادرست محاصره می‌شویم، براهمیت حقیقت محض تاکید می‌کند.

نگران نباش (48 درس از 1 راهب ذن برای تسکین اضطراب)

  • 95,000 تومان

«نگران نباش» کتابی موثر در روبه‌رو شدن با اضطراب‌ها و نگرانی‌های زندگی روزمره و رسیدن به آرامش درونی است. شونمیو ماسونو، راهب بودایی ارشد معبدی 450 ساله در ژاپن و نویسنده‌ای مدرن و پرخواننده است که در طراحی و ساخت باغ‌های ذن شهرت جهانی دارد و تاکنون در دانشگاه‌های معتبری چون هاروارد، کرنل و براون سخنرانی کرده است. توصیه‌های ماسونو مورد توجه میلیون‌ها مخاطب در سراسر جهان قرار گرفته است. در دنیای پرشتاب و ناآرام امروز، درس‌های الهام‌بخش این کتاب مانند باغ‌های پرطراوت ذن، مایه آرامش و تامل در ارزش‌های ساده زندگی است. «من یک راهب ذن بودایی هستم و به دلیل ماهیت کارم خیلی ازمردم درباره مشکلات‌شان با من مشورت می‌کنند. نوع غدغه‌ها و حرف‌هایشان تمامی ندارد، اما اگر بخواهم آنها را جمع‌بندی کنم، در سه عنوان «اضطراب‌ها»، «نگرانی‌ها» و «تردیدها» دسته‌بندی‌شان می‌کنم. به کمک تعالیم و تمرین‌های ذن، که پیوند نزدیکی با زندگی روزمره ما دارند، قادر خواهیم بود خودمان را از بسیاری از این اضطراب‌ها و نگرانی‌ها برهانیم و آسوده‌تر و مثبت‌تر زندگی کنیم.»

روح خردمند (حکمت الهام‌بخش دکتر ویکتور فرانکل بنیان‌گذار مکتب معنادرمانی)

  • 50,000 تومان

«روح خردمند» کتابی است کاربردی که با الهام از آثار و اندیشه‌های دکتر ویکتور فرانکل (نویسنده کتاب پرمخاطب «انسان در جستجوی معنا») تدوین شده است. «روح خردمند»، با متنی روان و عمیق، فرصتی برای خواننده فراهم می‌سازد تا درباره برخی از مهم‌ترین مسائل زندگی تامل کند و، ضمن تمرین‌هایی عملی، به زندگی خود طراوت و جهتی نو ببخشد. با مطالعه این کتاب یاد می‌گیریم چطور در زندگی خود معنا و مفهومی بیابیم. ویکتورفرانکل در سال 1930، در 25 سالگی، در وین مراکز مشاوره‌ای دایر کرد و آمار خودکشی در میان جوانان را به صفر کاهش داد. او بعدها مکتب «معنادرمانی» را بنیان گذاشت که به میلیون‌ها انسان یاری رساند. دکتر فرانکل- عصب‌شناس، فیلسوف و روان‌پزشک نامدار اتریشی- معتقد بود زندگی تحت هر شرایطی معنا و ارزش دارد. او، پس از جنگ جهانی دوم، با وجود سختی‌های طاقت‌فرسایی که متحمل شد تن به افسردگی و بی‌عملی نداد و به فعالیت‌های علمی و درمانی خویش ادامه داد.

چرا از تاریخ درس نمی‌گیریم (تاریخ راهنمای حقیقت و هنر زندگی جمعی)

  • 125,000 تومان

لیدل هارت (1895-1970)، مورخ تاریخ نظامی، در این کتاب می‌کوشد شرح دهد که «تاریخ» خاصه تاریخ نظامی، به چه کار می‌آید و چگونه می‌توان از آن درس گرفت. لیدل هارت خد دستی در سیاست داشت و با مقامات رده‌بالای بریتانیا در حشرونشر بود. او در این اثر، با استناد به تجربیات شخصی خود و نیز گواهی‌های تاریخی متعدد، آموزه‌هایی به دست می‌دهد و چنین ادعا می‌کند که اگر رهبران کشورها این آموزه‌ها را مرعی بدارند، می‌توان از جنگ‌ها و مصیبت‌های تازه در این کره خاکی پیشگیری نمود، آن هم در عصری که حکومت‌ها تقلا می‌کنند در ساخت بمب‌های هسته‌ای مچ یکدیگر را بخوابانند. لیدل هارت معتقد است تاریخ برای هر فرد ارزش اساسی دارد، چون برآمده از تجربه‌ای «طولانی و جمعی» است؛ چه بهتر که ما از تجربیات دیگران در طول تاریخ، یعنی خطاها و حماقت‌ها و بی‌خردی‌های آنان درس بگیریم تا اینکه خود مرتکب آن خطاها شویم و «مایه عبرت» دیگران گردیم.

پرسش‌های فیلسوفان بزرگ جهان (23 پرسش مهم فلسفی)

  • 230,000 تومان

کولاکوفسکی در کتاب حاضر به تحلیل و بررسی 23 پرسش مهم فلسفی می‌پردازد. کار او در این کتاب با سقراط شروع می‌شود و به هوسرل می‌انجامد. او در این اثر خواننده را با برخی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین مسائل فلسفی همراه می‌کند: آیا ارادۀ آزاد یا اختیار داریم؟ آیا می‌توانیم چیزی بدانیم؟ عدالت چیست؟ چرا در جهان شرّ وجود دارد؟ سرچشمۀ حقیقت چیست؟ آیا خدا می‌تواند وجود نداشته باشد؟ آیا می‌توانیم چیزی را که می‌بینیم واقعاً باور کنیم؟ این پرسش‌ها ما را به تفکر دربارۀ شیوۀ زندگی‌، کار، ارتباط با یکدیگر و نگرش به جهان وامی‌دارند. و کولاکوفسکی با زبانی فصیح و روشن دربارۀ ذات این ایده‌ها و اندیشه‌ها و اهمیت‌ همیشگی‌شان کندوکاو می‌کند و ما را با چهره‌های بزرگ اندیشۀ غربی آشنا می‌سازد: از سقراط و قدیس آگوستین تا دکارت و نیچه و دیگران.

1 زندگی ساده‌تر (راهنمای آرامش آسایش و روشنی بیشتر)

  • 85,000 تومان

کتاب یک زندگی ساده تر، یک راهنمای موثر برای آرامش، آسایش و روشنی بیشتر است که به قلم آلن دوباتن نگارش شده و با ترجمه شهاب الدین عباسی از سوی انتشارات نخستین به چاپ رسیده است. در دنیای پر هیاهو، شلوغ و آشفته ی امروز، سادگی بیشتر از اینکه یک اجبار باشد به انتخابی برای داشتن آرامش و آسودگی بیشتر تبدیل شده است؛ اگر بر اجداد و نیاکان مان نگاهی بیندازیم، در می یابیم که تجملات از ملزومات زندگی توانمندان بوده در حالیکه امروزه بسیاری از ثروتمندان به سادگی روی آورده اند. علت آن که اکنون بشر به سوی ساده شدن تمایل دارد آرامشی است که می تواند از این طریق به دست بیاورد. دوباتن در اثر خود با زبانی روان و قوی نشان می دهد که چطور می توان سادگی را در ابعاد گوناگون زندگی حکفرما کرد و نه تنها محیط اطراف را به این شکل درآورد، بلکه از درون نیز به صفا و سادگی مزین شد. این کتاب خواننده را صمیمانه برای داشتن آرامش و آسودگی خیال در دنیای پر از استرس امروزی همراهی می کند.

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک (در جستجوی درکی عمیق از زندگی)

  • 55,000 تومان

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک، داستان دو همسفر است که پس از آشنایی با یکدیگر، با شجاعت سفری ماجراجویانه را در راه‌های هموار و ناهموار زندگی و در کنار هم آغاز می‌کنند. داستان آن‌ها در طول پیاده‌روی‌های طولانی و ساده شکل می‌گیرد. اما راه هم به اندازه هدف مهم است. طراوت گل‌های بهاری، تاری که عنکبوتی به درخت تنیده، حشرات کوچک که در میان گل‌ها می‌گردد هم از حوادث سفر آن‌هاست و توجه کردن به همه آن‌ها تجربه‌های پرباری برایشان رقم می‌زند.

پیاده‌روی با 20 فیلسوف (در جستجوی درکی نو از انسان و جهان)

  • 40,000 تومان

کتاب پیاده‌روی با بیست فیلسوف تعریفی ساده و مختصر از فلسفه به دست می‌دهد و بخش‌هایی الهام‌بخش از دستاوردهای فکری بیست اندیشمند بزرگ را معرفی می‌کند. برخی از این فیلسوفانء برای مخاطبان ایرانی آشنا هستند و برخی دیگر برای نخستین بار به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی می‌شوند. اما همگی در یک نکته مشترکند: می‌کوشند تا درکی نو از انسان و جهان ارائه بدهند. کتاب پیاده‌روی با بیست فیلسوف با عکس یا طرحی از این فلاسفه هم همراه است تا علاوه بر خواندنی بودنء دیدنی هم باشد. امیدواریم همان‌طور که پیاده‌روی‌های ساده خلق‌وخوها را بهبود می‌بخشدء پیاده‌روی و همسفری با این بیست شخصیت تاثیرگذار هم به بهبود حال و هوای فکری خواننده کمک کند.

دژ درون (فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار)

  • 110,000 تومان

دژ درون کتابی است کاربردی و موثر در روبرو شدن با مسائل زندگی روزمره است و بر اساس تعالیم رواقیان نامدار تدوین شده است. بر اساس فلسفه رواقی، آرامش درونی شرط لازم برای رسیدن به شادمانی و شکوفایی است. به همین دلیل است که متون رواقی باستان حاوی حکمت‌های ارزشمند درباره چگونگی آرام کردن ذهن هستند. آینستل گانگر که یک شبکه فلسفی پراستقبال در یوتیوب با میلیون‌ها بیننده دارد، بهترین متن‌های این برنامه‌های خود را گرد آورده و با افزودن چند فصل جدید منتشر کرد. او معتقد است فلسفه رواقی می‌تواند کمک کند که اسیر رویدادهای گذشته نمانیم، کمتر نگران آینده باشیم و تجربه کلی خود را از زندگی بهبود ببخشیم. نویسنده در بخش اول درباره مفاهیمی چون تقدیر، توهین، خوشبختی، عشق، شهوت، حسادت، خشم، نگرانی، تنهایی و غیره شرح‌هایی روشنگر می‌دهد. در بخش دوم، مهم‌ترین اندیشه‌های فیلسوفان رواقی درباره آرامش درونی آمده و در بخش سوم هفت تمرین موثر در زمینه آرامش درونی شرح داده شده است.

1 زندگی ساده‌تر (راهنمای آرامش آسایش و روشنی بیشترموسسه مدرسه‌ زندگی)

  • 65,000 تومان

یک زندگی ساده‌تر کتابی قوی و تاثیرگذار درباره‌ی اهمیت ساده‌تر کردن زندگی‌هایمان در این دنیای شلوغ است. کتاب شرح می‌دهد که چگونه می‌توانیم فضاهای زندگی‏، روال کارهای روزانه، الگوهای کاری و دوستی، رویکردمان به پیگیری اخبار و دیگر کارهای روزمره خود را ساده‌تر کنیم. به این موضوع هم توجه دارد که از چه راه‌‌هایی می‌توانیم به سادگی و صفای «درونی» دست بیابیم. یک کتاب راهنمای صمیمی برای زندگی ساده‌تری که تشنه‌ی آن هستیم و شایستگی‌اش را داریم. کتابی تازه از موسسه مدرسه زندگی، آلن دوباتن. نظرات برخی خوانندگان: «به‌شدت توصیه می‌کنم: کتابی عالی برای ساده کردن آشفتگی‌های زیادی که در زندگی‌مان وجود دارد.» «کتابی انگیزه‌بخش و پر از اطلاعات، که به زبانی ساده و خوب نوشته شده است و با فصل‌های کوتاه و مختصری دارد به زندگی در دنیایی پر از استرس کمک می‌کند.» «اگر احساس غرق شدن می‌کنید، با این کتاب آرامش خواهید یافت.» «کتابی الهام‌بخش و کاربردی که باعث رشد شخصی می‌شود. توصیه‌ها و فلسفه‌ی جاری در این کتاب برایم جذاب و مفید بود. حتما آن را بخوانید. ناامید نخواهید شد.»

ایده‌های بزرگ فلسفی (بازخوانی 131 اندیشه از 96 متفکر بزرگ جهان)

  • 160,000 تومان

«ایده‌های بزرگ فلسفی» یک دایره‌المعارف فشرده‌ی بانشاط، خواندنی و تأمل‌برانگیز از اندیشه‌های فلسفی است. کتابی واقعاً شسته‌ورفته که ایده‌های فلسفی را بدون تنزل محتوا معرفی می‌کند. تامسون در این کتاب، 131 اندیشه یا پرسش را با توجه به نظرات 96 متفکر بزرگ جهان، به طور مختصر و مفید مطرح می‌کند. از فیلسوفان سرشناسی نظیر نیچه و هایدگر و هگل گرفته تا نویسندگان محبوبی مثل کامو و پروست و کافکا. این مباحث در 10 بخش کلی‌تر دسته‌بندی شده‌اند که عبارتند از: اخلاق، اگزیستانسیالیسم، هنرها، جامعه و روابط، دین و متافیزیک، ادبیات و زبان، علم و روان‌شناسی، فلسفه‌ی روزمره، معرفت و ذهن، سیاست و اقتصاد.

1  2  3  صفحه‌ی 1