ستاره نوتاج


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نزدیک ایده (درباره مکان‌ها و نامکان‌هایی که در آنها فکر می‌کنیم)
  • همراه با تخفیف
ارواح ملیت ندارند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 1)
  • همراه با تخفیف
تاریخ سینما (از قرن نوزدهم تا امروز)
  • 64,000 تومان
  • با تخفیف: 64,000 تومان
ترانزیت
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
باختین در قابی دیگر
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان

نزدیک ایده (درباره مکان‌ها و نامکان‌هایی که در آنها فکر می‌کنیم)

  • 167,000 تومان

«نزدیک ایده» کتابی است درباره فضاها و مکان‌هایی که فکر ما را به کار می‌اندازند و کمک‌مان می‌کنند تا به ایده‌هایی خلاقانه برسیم. زیاد پیش می‌آید که وقتی کسی در فکر فرو رفته، از او بپرسیم به چه فکر می‌کند. اما سؤال مهم‌تری هم وجود دارد: آدم اصلاً چرا فکر می‌کند و چه چیزهایی بر جنس افکارش تأثیر می‌گذارند؟

ارواح ملیت ندارند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 1)

  • 97,000 تومان

ارواح ملیت ندارند مجموعه‌ای است از جستارهای یوکو تاوادا (متولد 1960 در توکیو)، داستا‌ن‌نویس و جستارنویس ژاپنی، که سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند و به هر دو زبانِ ژاپنی و آلمانی می‌نویسد. در جستارهای این کتاب، تاوادا سراغ همین تجربه‌ی زیستن میان دو زبان رفته و گاه در مقام گردشگر و گاه در مقام مهاجر، می‌کوشد تصویری نو از آنچه در آلمان می‌بیند و می‌شنود و تجربه می‌کند، پیش چشمِ خواننده بگذارد. تاوادا ماهرانه به تخیل خواننده دامن می‌زند، او را از قیدوبندِ معانی سنتی رها می‌کند، و کلیشه‌های فرهنگی شرق/غرب و آشنا/غریبه را از جلوه می‌اندازد...

تاریخ سینما (از قرن نوزدهم تا امروز)

  • 64,000 تومان

در مدخل حاضر به تاریخ سینما از قرن نوزدهم تا امروز پرداخته شده است. نخست، از چگونگی ابداع و تولید نخستین دستگاه‌های ضبط و پخش تصویر متحرک یاد شده؛ سپس دوره‌های مختلف تاریخ سینما از تولید فیلم‌های کوتاه صامت در دهه 1910 تا رواج فیلم‌های بلند روایی در دهه‌های بعد مورد توجه قرار گرفته؛ در ادامه از ورود صدا و رنگ به سینما و تاثیرات شکل‌گیری نظام استودیویی سخن به میان آمده؛ و در پایان نیز سینمای قرن بیست و یکم با اشاراتی به سینمای کشورهای مختلف جهان، از جمله ایران، بررسی شده است. نویسنده مدخل مفصل تاریخ سینما کوشیده است گذشته از مرور جریان‌های اصلی فیلم‌سازی و فیلم‌های شاخص، مسائل مهم و تاثیرگذار از قبیل نظریه‌های فیلم، چالش‌های مربوط به حق پخش آثار، تحولات تکنیکی و فنی، و نیز اوج‌گیری و افول سینمای ملی را به شکلی موجز اما روشن معرفی کند.

ترانزیت

  • 58,000 تومان

مارسی، تابستان 1940: همه کسانی که تحت تعقیب نازی‌ها هستند در این گوشه از اروپا جمع شده‌اند. همه سراسیمه در پی گرفتن ویزا، تهیه مدارک لازم و مهر کردن آن‌ها هستند تا بتوانند به آن سوی اقیانوس پناه ببرند و جان خود را نجات دهند. در این آشوب، آدم‌هایی که با یکدیگر غریبه‌اند همگی در کافه‌های شهر یا در میانه رفتن از سفارتی به سفارت دیگر با هم روبه‌رو می‌شوند و، برای دقایقی هر چند کوتاه، امید، ترس، رویا، یاس و شور زندگی آن‌ها را با یکدیگر پیوند می‌زند.

باختین در قابی دیگر

  • 22,000 تومان

میخائیل باختین (1895 - 1975) فیلسوف و منتقد ادبی، در دوره زندگی خود چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما مجموعه آثار او بر چگونگی تفکر ما درباره فرهنگ بصری تاثیر شگرفی گذاشته است. ایده‌های او بار دیگر توجه همگان را به توانایی بالقوه صدای خلاقانه برای واژه‌سازی جلب کرد. او مفاهیمی را طرح کرد که به کلیدواژه‌های پساساختارگرایی و فلسفه و نقد ادبی تاریخ‌گرایانه نوین بدل شده‌اند اما هنرمندان، مورخان و منتقدین هنری هنوز چنان که باید و شاید از آن بهره نمی‌برند. در این کتاب به مفاهیمی که باختین به ویژه در آثار متاخر خود مطرح می‌کند، به تحلیل فرهنگ بصری و کارورزی‌های هنری، رابطه تنگاتنگ هنر و زندگی، هنرمند در مقام خالق، پذیرش و مخاطب و با رفتار/ بینامتنیت پرداخته می‌شود. بدیت ترتیب این کتاب واژگان مفهومی جدید در اختیار کسانی که به فرهنگ بصری می‌پردازند، قرار داده - ایده‌هایی همچون پاسخگویی، فرجام‌ناپذیری، ناهمگونی زبانی، کرونوتوپ، و کارنوال - و رویکردی عملی و جدید در تحلیل تاریخی گست ژانر و ظهور مجدد روایت در هنر معاصر به دست می‌دهد. دبورا جی هاینز از مفاهیم باختینی برای تفسیر انواع و اقسام هنر از شمایل‌های مذهبی تا نقاشان پساامپرسیونیتی و نوگرایان روسی بهره می‌برد تا نشان دهد چگونه می‌توان با به کار گرفتن تفکر باختین در فرهنگ بصری، به بینش‌هایی نو و شاخص دست یافت. در این کتاب برخی از ایده‌های نادیده انگاشته‌شده باختین دوباره در کانون توجه قرار داده شده است و او در حکم فیلسوف زیبایی‌شناسی در قابی دیگر قرار می‌گیرد. به همین سبب خواندن این کتاب برای جامعه گستره پژوهشگران باختین و همچنین برای دانشجویان و کارورزان فرهنگ بصری ضرورت دارد.

صفحه‌ی 1