زانیار ابراهیمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ابداع فرد (ریشه‌های لیبرالیسم غربی)
  • 296,000 تومان
  • با تخفیف: 296,000 تومان
ریشه‌های الهیاتی مدرنیته
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
برهوت معنوی جهان (گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ)
از چشم فلسفه (داستایوسکی و فلسفه جستارهایی درباره جنایت و مکافات)
جنگ چکاوک‌ها
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند
  • 39,000 تومان
  • با تخفیف: 39,000 تومان
والتر بنیامین
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
سال گذشته در مارین باد
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
شب آمریکایی (روز به جای شب)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان

ابداع فرد (ریشه‌های لیبرالیسم غربی)

  • 296,000 تومان

نویسنده در این کتاب روایت می‌کند که «فرد» چگونه در غرب به نوعی نقش اجتماعی سامان‌بخش تبدیل شده است. یعنی «جامعۀ عرفی» چگونه با تمایز خاص قائل شدن میان عرصه‌های عمومی و خصوصی و تأکید بر نقش وجدان و انتخاب، پدید آمده است. ابداع فرد داستانی است در باب قدم‌های کُند، نامنظم و دشواری که به تصدیق و حمایت عمومی از عاملیت اخلاقی فردی، برابری در پیشگاه قانون، و حقوق «اساسیِ» لازم‌الاجرا انجامیده‌اند. تغییری بنیادین در اعتقاد اخلاقی سبب شکل‌گیری جهانی شد که در آن زندگی می‌کنیم. اما این بدین معنی نیست که بانیان و مبلغان این تغییر، پیامدهای اجتماعی نهایی آن را پیش‌بینی می‌کردند یا مطلوب می‌دانستند. این داستان تا حدی دربارۀ پیامدهای ناخواستۀ این تغییرِ باور است. پی‌جوییِ این پیامدها بخش مهمی از داستان لیبرالیسم غربی است.

ریشه‌های الهیاتی مدرنیته

  • 195,000 تومان

تحلیل گیلسپی تاریخ اندیشه سیاسی را روزآمد می‌کند و آن را در پیش‌زمینه وقایع معاصر قرار می‌دهد. تحلیل او راهی پیش می‌نهد تا رفته‌رفته با جهان اسلام بر سر مسئله‌ای گفت‌وگو کنیم که مسئله اساسی هر سه دین توحیدی است: اگر خداوند قادر مطلق استء پس جای آزادی بشر کجاست؟ «جاشوا میچلء دانشگاه جورج تاون» این کتاب اثری بسیار مهم در تاریخ اندیشه مدرنیته است و در واقع اثری است که می‌خواهد مقصود و منظور ما از مدرنیته را روشن سازد. گیلسپی نشان می‌دهد که تلاش‌های مدرن برای رهایی ما از سنت افلاطونی - مسیحی تنها در پیدایی قسمی بحران معنا موفق بوده‌اند که ما را بین دو چیز گرفتار کرده است: سرخوردگی از میراث باستانی‌مان و نومیدی از مدعیات پایان تاریخ. «تیموتی فولرء کولورادو کالج»

برهوت معنوی جهان (گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ)

  • 110,000 تومان

در قرن بیستمء نویسندگانء فیلسوفانء متالهان و مورخان آلمانی برای فهم وضع مدرن به گنوسیسم روی آوردند. گرچه برخی این بدعت کهن مسیحی را راهی برای بازاندیشی در مدرنیته می‌دانستندء بیشتر روشنفکران آلمانیء بازگشت گنوسیسم در جهان معاصر را به پرسش گرفتند. استایفهالس در کتاب حاضرء یاکوب تاوبسء فیلسوف آلمانی - یهودی را در مرکز بحث قرار می‌دهد و به بررسی این مسئله می‌پردازد که شخصیت‌هایی مانند هانس بلومنبرگء هانس یوناسء اریک فوگلینء ادو مارکوارد و گرشوم شولمء چگونه با گنوسیسم و اصول اعتقادی آن در باب شر درپیچیدند و آنها را چونان مسیرهایی انحرافی برای پرداختن به مسائل مربوط به بحران فرهنگیء نیهیلیسم و مشروعیت جهان مدرن به کار گرفتند.

از چشم فلسفه (داستایوسکی و فلسفه جستارهایی درباره جنایت و مکافات)

  • 149,000 تومان

نویسندگان داستایوسکی و فلسفه با طرح بحث‌هایی گسترده در بستر مقالات از شاخه‌های مختلف فلسفه ـ از فلسفه زبان، متافیزیک ارده، عاملیت و نظریه چند صدایی باختین گرفته تا مسئله خانواده و نیهیلیسم روسی و مضامین گوناگون در فلسفه حقوق - می‌کوشند گامی در این مسیر پرپیچ‌و‌خم بردارند. این مقاله‌ها بیشتر دل مشغول اشخاص و صداهایی هستند که متن را اشغال می‌کنند و به سخنان و مسائل پیش روی آنان می‌پردازند و نه به پرسش‌های کلی راجع‌به رابطه فلسفه و ادبیات.

جنگ چکاوک‌ها

  • 48,000 تومان

کلاری و برادر بزرگش، پیتر، هر سال بی‌صبرانه منتظرند که تابستان‌ها به کورنوال بروند تا در خانه پدربزرگ و مادربزرگشان بمانند و با پسرعموی عجیبشان، روپرت، خوش بگذرانند. اما کم‌کم سایه شوم جنگ زندگی‌شان را دگرگون می‌کند؛ روپرت به جبهه می‌رود، زندگی عادی تمام می‌شود و مشکلات ناشی از جنگ سرنوشت دیگری را برایشان رقم می‌زند. کلاری احساس می‌کند که تابستان‌های پر از آواز چکاوک‌ها از چنگشان می‌گریزند و هرگز برنمی‌گردند. آیا آن‌ها از این جنگ هولناک جان سالم به در می‌برند؟

واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند

  • 39,000 تومان

این کتاب مسیر رشد و پختگی کودکان را به خوبی از زبان شیرین و تماما انسانی آن‌ها بیان می‌کند؛ زبانی که هر از گاه چونان ناظری بی‌طرف اوضاع خاص آمریکای نیمه دوم قرن بیستم را روایت می‌کند و نکاتی را به خوانندگان انتقال می‌دهد که لزوما خود راوی از آن‌ها مطلع نبوده است و این ممکن نبود جز با هنر نویسندگی کریستوفر پل کورتیس.

والتر بنیامین

  • 30,000 تومان

نوشته‌های والتر بنیامین برای دانشجویان نظریه و نقد مدرن به منبع مطالعه‌ای بسیار مهم تبدیل شده است. تحلیل‌های بنیامین درباره عکاسی، فیلم، زبان، فرهنگ مادی و شارل بودلر شاعر و کاوش گسترده او در باب امر اجتماعی و سیاسی، و اهمیت تاریخی پروژه پاساژهای پاریس قرن نوزدهم، میراث ماندگار و ارزشمند او در عرصه نقد به شمار می‌روند. در کتاب حاضر گزیده قابل ملاحظه‌ای از نوشته‌های انتقادی مهم بنیامین درباره موضوعات یاد شده در بین سال‌های 1916 تا 1940 به تفصیل بررسی شده است. وانگهی شرحی از زندگانی بنیامین در آلمان پیش از جنگ ارائه شده و به ارتباط او با مکتب فرانکفورت و گسترش ایده‌ها و روش‌شناسی‌هایش در رشته‌های مختلف دانشگاهی - از زمان مرگش به این سو پرداخته شده است. دیوید فریس سیر تکوین اصلی‌ترین مفاهیم انتقادی بنیامین را پی‌جویی کرده است و ضمن مروری کلی و مفید بر زندگی، کار و اندیشه یکی از مهم‌ترین منتقدان ادبی و فرهنگی قرن بیستم منبعی قابل توجه در اختیار دانشجویان قرار داده است.

سال گذشته در مارین باد

  • 18,000 تومان

سال گذشته در مارین باد بازنماینده جهان سوژه سرگردان است؛ روایتی فرانسوی از هزارتوی سرگیجه‌آور کافکایی، که آلن رنه طی آن نگاه خطی و تک‌سویه به جهان و تاریخ و سوژه را به سخره می‌گیرد؛ سوژه‌ای که همواره در پی چیزی روان است که از او خواهد گریخت.

شب آمریکایی (روز به جای شب)

  • 16,000 تومان

شب آمریکایی سرود ستایش تروفو از سینماست؛ سرودی که در آن به زبان سینما از مشقات و لذاتی که کارگردان و عوامل در ساخت فیلم از سر می‌گذرانند، صحبت کرده است. شب آمریکایی داستان مگوی سینماست که برای مخاطب عام بیان می‌شود؛ داستان تهیه سس مایونزی که تروفو دوست داشت از آندره بازن نقل کند. فیلم ساختن مثل درست کردن مایونز است؛ گاهی خوب از کار درمی‌آید و گاهی نه، اما همیشه به دهان کسانی که دست اندر کار ساختنش بوده‌اند مزه می‌کند.

صفحه‌ی 1