رضا شیرمرز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زیبایی‌شناسی
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
شاعری (بوطیقا)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
پرندگان (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
زنبوران و صلح (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
آخارنی‌ها و سلحشوران (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
لیسیستراتا و تسموفوریازوس (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
اکلسیازوس و پلوتوس (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
قورباغه‌ها (مجموعه کمدی‌های آریستوفان)
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
ابرها (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه
از پشت شیشه‌ها (نمایش‌نامه)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
فن بیان (مختص بازیگران تئاتر سینما)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان

زیبایی‌شناسی

  • 20,000 تومان

این کتاب ترجمه‌ای است از مجموعه مقالات ژان پل سارتر درباره زیبایی‌شناسی. بافت زبان سارتر پیچیده و بغرنج است که مترجم تلاش کرده تا سبک سخن و ویژگی‌های نگارشی او را حفظ کند. قلم سارتر از اصول و قوانین خشک و قالبی در بحث از آثار هنری تبعیت نمی‌کند. موضوعاتی از قبیل هنر، موضوع هنر،‌رابطه میان نهایت و بی‌نهایت، مطلق، پرسپکتیو، بورژوازی و مسائل جانبی خرده بورژوا، خلاقیت ذهنی و عینی و... از جمله محتویات چند فصل ابتدایی این کتابند که به سارتر فرصت بررسی جامعه‌شناختی، تاریخی و هنری سبک‌های نقاشی آن دوران را می‌دهد. نیمه دوم کتاب، به مقالاتی درباره هنر مدرن اختصاص یافته است. سارتر به موازات بررسی احوال و آثار مجسمه‌سازان و نقاشان مدرن، به موضوعاتی از قبیل فاصله، تنهایی، هنر پیکر - نما، خلاقیت و زیبایی، هنر انتزاعی، هنر برای هنر نقب می‌زند.

شاعری (بوطیقا)

  • 35,000 تومان

کتاب شاعری (بوطیقا) نخستین اثر ارسطوست که بلاواسطه از زبان یونانی به فارسی ترجمه شده است با این امید که بتواند قرابت بیش از پیش با انتدیشه ارسطو را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. شاعری در جستجوی ارائه تفسیری دقیق از انواع شعر و ساختار و اجزای شعر والاست. ارسطو شعر را ابزار تقلید برای نمایش یا بازنمایی زندگی به واسطه شخصیت، احساس و کنش می‌داند. این کتاب تاثیرگذارترین اثر دنیای کلاسیک در حیطه نقد ادبی به شمار می‌رود.

پرندگان (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 22,000 تومان

دو شهروند آتنی با نام‌های اولپیدس و پیستتاروس از زندگی ملات‌بار در آتن به ستوه آمده‌اند. این دو آتنی به نزد اپوپس می‌روند و طرح تاسیس جامعه‌ای را ارایه می‌کنند. اپوپس پیشنهادهایی می‌دهد که توسط اولپیدس رد می‌شود. عاقبت اپوپس به آنها پیشنهاد زندگی با پرندگان را می‌دهد. پیستتاروس که تاکنون ساکت بوده از حکومت پرندگان بر دنیا صحبت می‌کند.

زنبوران و صلح (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 36,000 تومان

زنبوران عسل به نوعی ادامه سلحشوران است. تداوم دقیق‌تر نبرد بر علیه کلئون که در 426 هجری قمری با نمایش‌نامه از بین رفته بابلی‌ها آغاز گشت. نمایش‌نامه با تلاش‌های ضد عوام‌فریبی کلئون در جهت باز داشتن پدرش، فلیوکلئون از افراط در شرکت در هیئت منصفه آغاز می‌شود.

آخارنی‌ها و سلحشوران (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 32,000 تومان

آرخانی‌ها سومین کمدی آریستوفان و اولین و کهن‌ترین کمدی او است که به دست ما رسیده. در آغاز کمدی، دیکائوپولیس در پنوکس منتظر انجمن آتنی‌ها است. دیکائوپولیس به جنگ و قصه‌ها و شادی‌هایش می‌اندیشد و در اندیشه صلح با اسپارت‌ها است.

لیسیستراتا و تسموفوریازوس (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 32,000 تومان

سرآهنگ پیرمردان: آه عزیز دلبر؟ نه، نه،‌ می‌گویم آن دختر گستاخ! زئوس، ای خدای آسمان‌ها! آیا تو نمی‌توانی گردبادی برپا کنی، همه زن‌ها را به هوا بلند کنی و بچرخانی، بعد همه را به زیرافکنی؟ پیک: بگو، کجا می‌توانم مجلس سنا و پیرایتن‌ها را پیدا کنم؟ حامل پیغامی هستم. ریش‌سفید: تو انسانی یا یک «پریاپوس»؟ پیک: احمق نباش!‌ البته که من پیکی هستم و برای عقد صلح از اسپارت می‌آیم. به دو برادر سوگند! بشر، دیوانه‌ای دیرینه است.

اکلسیازوس و پلوتوس (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 30,000 تومان

جمعی از زنان آتنی به رهبری پراکساگورا رفتار مردانه را تمرین می‌کنند و با پوشیدن لباس‌هایی که از شوهرهایشان دزدیده‌اند و چسباندن سبیل‌های قلابی به مجلس سنا می‌روند تا اداره آتن را به دست گیرند. هدف آن‌‌ها اشاعه اندیشه اشتراک اموال است. کمی پس از خروج آن‌ها، شوهر پراکساگورا یعنی بلپیروس برای رفع حاجت بیرون می‌رود.او لباس‌های همسرش را پوشیده و در تاریکی گیج شده...

قورباغه‌ها (مجموعه کمدی‌های آریستوفان)

  • 22,000 تومان

این نمایش‌نامه پیچیده در واقع نقد ادبی آثار ادبی اشیل و اوریپید است. این نمایش‌نامه داستان نارضایتی دیونیزوس از نمایش‌نامه‌نویسان زمانه است. او به جهان زیرین می‌رود و اوریپید و اشیل را می‌بیند که بر سر تصاحب تخت پادشاهی نزاع می‌کنند. به قصد انتخاب یکی از دو تراتژدی‌نویس برای بازگشت به آتن مسابقه‌ای برگزار می‌کند، رقابتی که طی آن دو شاعر به دفاع از آثار خویش همت می‌گمارند و سرانجام...

ابرها (مجموعه کمدی‌های آریستوفان) نمایش‌نامه

  • 15,000 تومان

نمایش‌نامه حاضر با مونولوگ استرپسیادس شروع می‌شود. استرپسیادس، پیرمردی روستایی و نادان و مورد علاقه آریستوفان است. این علاقه قابل درک نیست. استرپسیادس به خاطر ولخرجی‌های پسر اسب‌سوارش، فیدپیدس به شدت مقروض است و برای یافتن راه‌حل، خواب را بر خود حرام کرده، بالاخره تصمیم می‌گیرد از علم سوفیست‌ها برای دست به سر کردن طلبکاران و نیل به خوشبختی استفاده کند. از فیدپیدس می‌خواهد تا این هنر مفید را بیاموزد، اما...

از پشت شیشه‌ها (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

اتاقی است خاکستری. دری سمت چپ، دری سمت راست، پنجره‌ای روبه‌رو. جلوی پنجره پرده خاکستری رنگی افتاده است. دو سه تابلو، یک گرام، یک کوزه عتیقه و یک کتابخانه کوچک تزیینات اتاق را تشکیل می‌دهند. وسط، یک میز بزرگ کشودار، و سه طرف آن سه صندلی دیده می‌شود... نور باید به گونه‌ای تنظیم شود که حرکت زمان را ثبت کند، و نوسان آن از بامداد به سوی غروب است...

فن بیان (مختص بازیگران تئاتر سینما)

  • 120,000 تومان

بازیگر محترم! برای درک ماهیت بیان تئاتری، تحلیل ابعاد دراماتیک این فن هنرمندانه امری است اجتناب‌ناپذیر، و تمرینات فیزیکی و صوتی و تنفسی مربوطه تنها بخشی از این فرایند ارزشمند محسوب می‌شود. تحلیل ابعاد مذکور در بخش اتفاق می‌افتد: ابتدا طرح اولیه در ذهن شکل می‌گیرد. سپس، فرایند بیان اندیشه‌ها از طریق امکانات بیانی اتفاق می‌افتد و پیام‌های پیچیده در اندام‌های عصبی جریان می‌یابند و هنگام بازدم، از طریق اعضای تشکیل‌دهنده‌ی سیستم بیانی متبلور می‌گردند، درست مانند دوران طفولیت و زمانی که گام‌های نخستین تکلم و ابراز احساس و اندیشه را برمی‌داریم. کنش‌ها و واکنش‌های بخش‌های مذکور منجر به پدیده‌ای به نام امواج صوتی و نیز بیان تئاتری می‌گردد. بخش چهارم جذب و هضم امواج پراکنده در فضا و کدهای صوتی توسط مخاطب از راه گوش و اجزای فیزیکی اندام‌های شنوایی است. این امواج صوتی که تبدیل به محرک‌های الکترو شیمیایی شده‌اند، از طریق اعصاب دستگاه شنوایی به مغز می‌رسند و در کارخانه‌ای به نام خودآگاه شناسایی می‌شوند. این‌جا نقطه تکمیل فرایند ارتباط کلامی است.

صفحه‌ی 1