رشید جعفرپور


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کودکی و آسیب‌های روانی (به روایت مدرسه دوباتن)
خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزندآوری (مدرسه زندگی)
هنر ظریف بی‌خیالی
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان

کودکی و آسیب‌های روانی (به روایت مدرسه دوباتن)

  • 65,000 تومان

بی‌بروبرگرد چیزهایی بوده که در کودکی‌مان درست از آب درنیامده‌اند: والدینمان بی‌نقص نبوده‌اند؛ در معرض موقعیت‌های سختی قرار گرفته‌ایم؛ مشکلاتی وجود داشته که باید با آنها مواجه می‌شده‌ایم، اما در سنین پایین نمی‌توانسته‌ایم به‌درستی با آنها کنار بیاییم و … . تا جایی که توانسته‌ایم تلاش کرده‌ایم خودمان را سازگار کنیم، اما معمولاً این زخم‌های اولیه در بزرگسالی همچنان فشار شومی بر زندگی‌مان وارد می‌کنند. اشاره به آنها می‌تواند معذب‌کننده باشد، زیرا چنین به نظر می‌رسد که صرفاً داریم بهانه جور می‌کنیم – اما درواقع داریم حقایق مهمی را بررسی می‌کنیم درباره اینکه چرا این‌گونه‌ایم. اینکه ببینیم مشکل از کجا آب می‌خورد می‌تواند تغییر عظیمی در آگاهی‌مان از خود ایجاد کند.

خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزندآوری (مدرسه زندگی)

  • 45,000 تومان

بچه‌ها به‌نوعی هم منشأ بدبختی در زندگی هستند و هم معنای زندگی. از سویی، والد بودن ناگزیر می‌طلبد به بزرگ‌ترین و بنیادی‌ترین پرسش فلسفی بپردازیم: زندگی خوب چیست؟ از سوی دیگر، بچه داشتن بی‌شک هر نگرانی‌ای را درمورد نداشتن خالقیت رد می‌کند و حسادتی را که در غیر این صورت از ابتکار دیگران حس می‌کردیم (دست‌کم برای مدتی) از بین می‌برد. به‌خاطر وجود خانواده همۀ ما تجربۀ تعلقی داریم که نه بر مبنای اعتقادات، دستاوردها یا زحماتمان، بلکه بر مبنای چیزی بکرتر و تغییرناپذیرتر بنا شده است: حقیقت تولدمان. در دنیایی که عموما شاغل بودنمان به نخی بند است، دنیایی که در آن به‌ سرعت و با قطعیت از سوی همگان قضاوت می‌شویم، دست‌کم می‌دانیم از خانواده‌هایمان اخراج نمی‌شویم، حتی اگر سر شام گفت‌وگویی خیلی خوب نداشته باشیم و در شغلمان مفتضحانه شکست خورده باشیم. خانواده منبع آسودگی عاطفی پایدار است.

هنر ظریف بی‌خیالی

  • 190,000 تومان

عمر و توانایی انسان محدودتر از آن است که بخواهد به همه‌چیز اهمیت بدهد، باید بی‌خیال خیلی چیزها شد. اما چگونه تعیین کنیم به چه چیزهایی اهمیت دهیم و بی‌خیال چه چیزهایی شویم؟ این کتاب تلاش می‌کند به پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ دهد، چرا که هرچه جهان پیچیده‌تر می‌شود، درک مفاهیمی مانند شادکامی به ‌شدت سخت‌تر می‌شود. مارک منسون، نویسنده کتاب، تلاش می‌کند از طریق مواجهه‌ای صادقانه با ترس‌ها، مشکلات و انتظارات‌مان و هم‌چنین با به چالش کشیدن مفاهیمی مانند شادکامی، امید و مرگ، و از خلال داستان‌هایی جذاب که بعضی‌شان از زندگی شخصی‌اش نشئت گرفته‌اند، دیدگاهی جدید به خواننده منتقل کند که همانند عینک عمل می‌کند. همان‌طور که عینک تفاوتی در واقعیت بیرونی ایجاد نمی‌کند و تنها باعث می‌شود شما واقعیت بیرونی را بهتر ببینید، آموزه‌های این کتاب هم تلاشی است برای بهتر دیدن زندگی، تلاشی در جهت بیرون کشیدن معنای شادکامی از دل واقعیاتی که بعضا تلخ و دل‌گزا هستند. به باور منسون، انسان‌ها ضعیف و محدودند و رنج عنصر جدایی‌ناپذیر زندگی است. او ما را فرامی‌خواند این محدودیت‌ها را بشناسیم و آن‌ها را بپذیریم. «هنر ظریف بی‌خیالی» رتبه نخست را در کتاب‌های پرفروش نشریه نیویورک تایمز داشته و در یک سال بیش از سه میلیون نسخه آن به فروش رسیده و به بیش از بیست و پنج زبان دنیا ترجمه شده است.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

صفحه‌ی 1