داریوش مودبیان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
طنزآوران جهان نمایش (دفتر 31) نکراسوف نمایش‌نامه
یادداشت‌های 1 آدم مرده (رمان تئاترال)
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
طنزآوران جهان نمایش (دفتر 27) نمایش‌نامه
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
طنزآوران جهان نمایش 24 (تک‌گویی‌های کمدی) نمایش‌نامه
طنزآوران جهان نمایش (دفتر 25) نمایش‌نامه
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
طنزآوران جهان نمایش 20 (کنوک دوچرخه 3 ستاره) نمایش‌نامه
عروسی قماربازان (طنزآوران جهان نمایش 19) نمایش‌نامه
طنزآوران جهان نمایش 18 (بازرس) نمایش‌نامه
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
طنزآوران جهان نمایش (دفتر 21) نمایش‌نامه
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
نوکر 2 ارباب مدیره مهمان‌خانه (طنزآوران جهان نمایش 16) نمایش‌نامه
مهاجران روباه فیلسوف سفارت‌خانه (طنزآوران جهان نمایش 17) نمایش‌نامه

طنزآوران جهان نمایش (دفتر 31) نکراسوف نمایش‌نامه

  • 125,000 تومان

[مرد ولگرد، دراز کشیده و به خواب رفته، زن ولگرد، نشسته و به رویا فرو رفته.] زن ولگرد: اوه! مرد ولگرد: (نیمه بیدار) آه‌ه‌ه! زن ولگرد: چقدر قشنگه! مرد ولگرد: چی! زن ولگرد: ماه. مرد ولگرد: قشنگ نیست، ماه: چون هر شب می‌بینمش. زن ولگرد: قشنگه چون گرده. مرد ولگرد: به هر حال واسه آدم‌های پولداره. ستاره‌ها هم همین‌طور. (دوباره دراز می‌کشد و می‌خوابد)

یادداشت‌های 1 آدم مرده (رمان تئاترال)

  • 89,000 تومان

انتشار رمان تئاترال، اثر بولگاکوف، در شماره ماه اوت نشریه ادبی دنیای نو مسکو، یکی از رویدادهای مهم کنونی ادبی در روسیه به شمار می‌آید. نخست این‌که، این رمان در سال 1937، سالی پیش از مرگ مولفش، نگاشته شده است، و بیست سال پس از آن در میان بایگانی بسته آثار وی پیدا شده و پیش از این هرگز به چاپ نرسیده بود و گروهی اندک از دوستان نزدیک و برخی از پژوهشگران ادبیات معاصر روسیه از آن خبر داشتند.

طنزآوران جهان نمایش (دفتر 27) نمایش‌نامه

  • 80,000 تومان

سی‌سال طول کشید که این همه دوست و آشنا پیدا کردم- همه‌شون داخل این هستند... روزی که من دفترچه تلفنم رو باز کنم، از اون روز به بعد در خوشی و راحتی فرو می‌رم... (می‌خندد) خنده‌داره... الان درست سی‌سال که دیگه... خودم می‌دونستم... یک همچین روزی پیش می‌آد. دیگه خنده‌م نمی‌گرفت، پس...

طنزآوران جهان نمایش 24 (تک‌گویی‌های کمدی) نمایش‌نامه

  • 60,000 تومان

شارل کرو شیمی دان ، فیزیکدان ، مخترع، شاعر، طنزنویس و «منولوگ» نویس فرانسوی. او در میان خانواده ای فرهیخته به دنیا آمد. در دانشگاه پاریس شیمی و فیزیک آموخت. در کنار تدریس علوم، کارشاعری خویش را به خوبی پیش برد و پیشرو نهضتی نوین در شعر فرانسه گشت. در نیمه قرن نوزدهم، کرو، هم در علم و هم در هنرسرآمد همگنان خویش بود.

طنزآوران جهان نمایش (دفتر 25) نمایش‌نامه

  • 50,000 تومان

هنر نمایش، از روزگار دیرین، بخشی از فرهنگ جهانی‌ست که دور از هر رنگ و هر تعلقی می‌تواند ناشر اندیشه‌های بالا و والا‌ی انسان در میان انسان‌ها و سرزمین‌های گوناگون باشد.هنر نمایش، این رسانة قدرتمند گروهی و جمعی، زبان جهانی گفت‌و‌گو‌ی فرهنگ‌هاست.

طنزآوران جهان نمایش 24 (نمایش در چین از دوران کودکی تا دوران جمهوری خلق 4 دوران 4 کمدی) نمایش‌نامه

  • 60,000 تومان

تاریخ نمایش درچین - پیش از استقرار جمهوری خلقی در سال 1949 - را می توان به چهار دوره متمایز از هم تقسیم کرد: یکم: دوران کهن، نمایش نه به آن صورت که در غرب بر آن نام تئاتر نهاده ایم. مجموعه از خرده نمایش های عامیانه و گاه درباری که از عهد باستان آغاز می شود و تا سده دوازدهم میلادی به طول می انجامد. در پایان این دوره است که کم کم نویسندگانی هم در زمینه نگارش نمایش نامه ها شادی آور از یک سوی و حماسی از سوی دیگر پدیدار می شود و ادبیات نمایشی چینی هم شکلی منسجم می یابد. دوم: دوران میانه که از قرن سیزدهم میلادی و با ظهور دودمان قدرتمند مغولی «یوان» (1279-1368) آغاز شده . قرنی که به عصر طلایی تئاتر چین معروف است . و تا سال 1644 میلادی و انقراض دودمان مینگ به درازا می کشد. در آغاز این دوران است که شاعران و نویسندگان چینی پای در میدان نگارش نمایش نامه می گذارند و سپس با حمایت سلسله های دیگر، این هنر به اوج شکوفایی خود می رسد. سوم: دوران «دودمان چینگ» که از سال 1644 و استقرار این سلسله آغاز می شود و با انقراض امپراتوری در چین به سال 1912 به پایان می رسد. در این سال هاست که اروپائیان با نمایش چین آشنا می شوند، پژوهش های بسیار در تئاتر چین به انجام می رسد و هم در میانه این دوران است که پای نمایش غربی به صحنه های تئاتر چین باز می شود. برخورد دو نگرۀ تئاتر شرق و غرب به ویژه در قرن نوزدهم میلادی، سبب ساز راهی نو در نمایش می گردد. چهارم: دست آخر، دوران پرالتهاب سال های 1912 تا 1949، از بنیان حکومت جمهوری در چین ودگرگون شدن آن درهیئت حکومت جمهوری خلقی در آن کشور. سال های انقلاب و آشوب ها و جنگ با بیگانگان. سال های برخورد اندیشه های گون گونه سیاسی در چین که نمایش هم در این میان بی نصیب نمی ماند. برای دفتر بیست و چهارم از این مجموعه، به سراغ «نمایش درچین» رفته ایم و چهار کمدی از دوران کهن نمایش در آن سرزمین، تا به امروز را عرضه داشته ایم.

طنزآوران جهان نمایش 20 (کنوک دوچرخه 3 ستاره) نمایش‌نامه

  • 40,000 تومان

دکتر کنوک یا پیروزی علم پزشکی، کمدی در سه پرده، نخستین اجرا: چهاردهم دسامبر 1923، در تئاتر د شانزالیزه پاریس. دوچرخه سه ستاره کمدی در یک پرده، نخستین اجرا: هفتم اکتبر 1924، تئاتر د شانزالیزه. ازدواج آقای لو تروادک، کمدی در چهار پرده، نخستین اجرا: سی و یکم ژانویه 1925، تئاتر د شانزالیزه.

عروسی قماربازان (طنزآوران جهان نمایش 19) نمایش‌نامه

  • 45,000 تومان

عروسی گذری است از «کمدی عادات و رسوم» به «کمدی موقعیت› یا درست‌تر بگویم: «کمدی اجتماعی». در قماربازان، باز هم محور اصلی کنش نمایشی نیست، بلکه همه چیز در راه مصور کردن شرایط مکانی و جامعه حاکم بر این کمدی است.

طنزآوران جهان نمایش 18 (بازرس) نمایش‌نامه

  • 40,000 تومان

بازرس ، یک نمایشنامه کمدی انتقادی در پنج پرده می باشد. این اثر به قلم نیکلای گوگول نویسنده بزرگ روس به نگارش درآمده است. نویسنده ای که به زعم اکثر منتقدیم آغازگر ژانر رئالیسم در ادبیات نمایشی روسیه به حساب می آید.

طنزآوران جهان نمایش (دفتر 21) نمایش‌نامه

  • 48,000 تومان

در میانه قرن نوزدهم، اوژن لابیش موفق‌ترین و محبوب‌ترین کمدی‌نویس شهر پاریس است؛ در پایان همان قرن شهرت او فراتر از فرانسه می‌رود و در قرن بیستم، ترجمه و اجرای آثار وی تاثیری بسزا در کمدی‌نویسی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران می‌گذارد. در این دفتر از مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» چهار کمدی تک‌پرده‌ای اوژن لابیش را که موضوع و مضمون آن‌ها: خواستگاری، نامزدی، عروسی و ازدواج است، عرضه شده.

نوکر 2 ارباب مدیره مهمان‌خانه (طنزآوران جهان نمایش 16) نمایش‌نامه

  • 52,000 تومان

در غرب، زادگاه کمدی یونان باستان است و پرورشگاه آن، رم باستان، کمدی در رم غربی بیش از آنچه در عرصه ادبیات رسمی رخ بنمایاند، در پهنه آئین‌ها و جشن‌های مردمی گسترش یافته، شکوفا شده و گونه‌گونه می‌شود. با فروپاشی امپراتوری رم در سده پنجم میلادی و حاکمیت مطلق کلیسا، نه فقط بر رم غربی، بلکه تا چندی پس از آن بر سراسر اروپا و حتی بخشی از غرب آسیا، تمامی سنت‌های نمایشی به ویژه کمدی در زمره نشانه‌های فرهنگی دوران کفر محسوب شده و به تاریک‌خانه‌ای سپرده می‌شود که به سد‌ه‌های میانه تاریخ اروپا معروف است و هفت قرن پس از آن دوام می‌یابد...

مهاجران روباه فیلسوف سفارت‌خانه (طنزآوران جهان نمایش 17) نمایش‌نامه

  • 50,000 تومان

دفتر سوم از این مجموعه را به اسلاومیر مرژوک، طنزپرداز و نمایش‌نامه‌نویس لهستانی اختصاص داده بودیم و در آن دفتر سه نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از او را به همراه پیشگفتاری مفصل درباره او و آثارش را عرضه داشتیم که با استقبال خوب تئاتر دوستان و خوانندگان روبه‌رو شد...

1  صفحه‌ی 1