حسن خیاطی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ذهن خود و جامعه
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
شکوه و‌ن‌گوگ (انسان‌شناسی تحسین)
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
جهان‌های هنری
  • 102,000 تومان
  • با تخفیف: 102,000 تومان
درآمدی بر فلسفه موسیقی
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
جامعه‌شناسی هنر (گزیده آثار)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

ذهن خود و جامعه

  • 275,000 تومان

«ذهن، خود و جامعه» اثری دوران‌ساز در علوم اجتماعی است که مکاتب مختلف (از کنش متقابل نمادین گرفته تا برساخت‌گرایی و پراگماتیسم) و متفکران گوناگون (از آلفرد شوتس گرفته تا یورگن هابرماس و هوارد بکر) از بینش‌های ژرف آن بهره‌ای بسزا برده‌اند. جورج هربرت مید در بزنگاهی تاریخی با تغییر پرسش‌ها و نحوه‌ی پرسش‌گری به شکل‌گیری علمی تازه و هنوز زنده و کارگشا (یعنی روانشناسی اجتماعی) یاری رساند که به دلیل نگاه ژرف فلسفی خالق‌اش اسیر دوگانه‌انگاری‌های بعدی مکاتب گوناگون جامعه‌شناسی (رویکرد ذهن‌گرایانه و عین‌گرایانه، تحلیل خرد و کلان) نشد و رویکرد خلاقانه‌ی آن که شکل‌گیری ذهن و خود و جامعه را در پیوندی تنگاتنگ با هم بررسی می‌کند به پیوند فلسفه، جامعه‌شناسی و عصب‌شناسی مدد رساند؛ یعنی سه حوزه‌ای که بعدها به خاطر تفکیک علمی از هم جدا شدند ولی اکنون دوباره لزوم پیوند آنها بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید قرار گرفته است. از همین روست که نظریات مید را حتی صورت نخستینی از طرح‌های نظری متفکران مطرحی همچون مایکل توماسلو می‌انگارند. مید در اثر حاضر توضیح می‌دهد که چگونه ذهن و خود و جامعه در رابطه‌ای سه‌جانبه رشد و فرگشت می‌یابند و سازوکارهایی را تشریح می‌کند که نشان می‌دهند چطور انسان‌ها در خلال زیستن در جامعه همدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. و همین شاید مهم‌ترین مضمونی باشد که کتاب مید را حتا برای خوانندگان عادی نیز جذاب می‌کند. این تبیین‌ها زمینه را برای آشنایی با نحوه‌ی شکل‌گیری عمیق‌ترین احساسات‌مان فراهم می‌آورند و کنترل‌مان را برای آنها بیشتر می‌کنند.

شکوه و‌ن‌گوگ (انسان‌شناسی تحسین)

  • 240,000 تومان

ون‌گوگ تجسم چیزی فراتر از گرایشی هنری است. او تجسم الگوی تازه‌ای از هنرمند به شمار می‌آید. از زمان ون‌گوگ به بعد، نگاه معمول به آفرینش هنری تغییر کرده است. این شخصیت یکتا در حالی مطرح شده که همان اجتماعی به او علاقه‌مند شده که پیش‌تر وی را گرفتار کرده بود. اما اجتماع نیز بدین‌وسیله دگرگون شده است. پرسش کتاب حاضر این است که ون‌گوگ چطور قدیس شد؟ ناتالی انیک، پژوهشگر نام‌دار حوزه‌ی جامعه‌شناسی هنر، این رویداد را در شش مرحله بررسی کرده است: کار ون‌گوگ به معما و زندگی‌اش به افسانه و تقدیرش به رسوایی بدل شد، نقاشی‌هایش را به فروش گذاشتند و به نمایش درآوردند، و مکان‌هایی که رفته بود و اشیایی که لمس کرده بود به یادگاری بدل شد. ون‌گوگ نه‌ فقط به تاریخ هنر و نقد، که موضوعشان برساخت عظمت هنری است، بلکه به همان اندازه به تاریخ دین تعلق دارد، که کارش بررسی برساخت ایثارگرانه‌ی عظمت است؛ به سنت زندگی‌نامه‌نویسی و قدیس‌نگاری مربوط است، که قصدش واکاوی نظام‌های تحسین و قهرمان‌سازی است؛ به روان‌پزشکی، روانشناسی و انسان‌شناسی مرتبط است، که موضوع کارشان انحراف و یکتایی است؛ به اقتصاد تعلق دارد، که پولی‌سازی ارزشِ منتسب به اثر را وامی‌کاود؛ و دست‌آخر به جامعه‌شناسی دین هم بی‌ربط نیست، که در خصوص منزلت یادگاری‌ها، زیارت و تاوان یا کفاره تحقیق می‌کند.

جهان‌های هنری

  • 102,000 تومان

نویسند در کتاب بسیار تاثیرگذار خود، جهان‌های هنری، استدلال می‌کند که آثار هنری آفریده افرادی منزوی نیستند، بلکه حاصل همکاری هنرمندان مختلف، تهیه‌کنندگان مواد هنری،‌ توزیع‌کننده‌های آثار هنری،‌ منتقدان،‌ و مخاطبانی هستند که همگی با هم جهان‌های هنری را تشکیل می‌دهند.

درآمدی بر فلسفه موسیقی

  • 60,000 تومان

«شاید به دلیل زندگی با موسیقی به فلسفه‌ موسیقی علاقه‌مند باشید و از این ‌که می‌بینید ذائقه‌ شما گاهی شخصی و نامتعارف است، و گاهی این ذائقه‌ حتی متفاوت از ذائقه‌ کسانی است که شور و اشتیاق مشترک زیادی با شما دارند، سردرگم شده‌اید. شاید تا به حال کنجکاو شده‌اید که بدانید بر چه اساس برخی آثار موسیقی از آثار دیگر مهم‌تر پنداشته می‌شوند و در این ‌باره که آیا موسیقی معنایی دارد یا نه، تامل کرده باشید. و شاید از قدرتی که موسیقی برای تهییج و به گریه‌ انداختن ما دارد در شگفت شده‌اید، شاید هم دل‌مشغول مطالبی که در روزنامه‌ها خوانده‌اید؛ آیا ترقه ‌گذاشتن در پیانو و سپس، آتش‌زدن آن واقعا موسیقی است؟ این موضوع‌ها مرا نیز سردرگم کرده، و باعث شده تا برخی پاسخ‌ها در این‌باره را بررسی کنم. و پرسش‌هایی که من مطرح می‌کنم، عمدتا، پرسش‌هایی‌اند درباره‌ ارزش موسیقی، درباره‌ ویژگی‌های فردی ارزیابی‌های ما، و درباره‌ شیوه‌ای که موسیقی را به دلیل قدرتی که برای متاثرکردن ما دارد ارزش‌مند می‌دانیم»

جامعه‌شناسی هنر (گزیده آثار)

  • 50,000 تومان

کتاب جامعه‌شناسی هنر پس از بررسی دیدگاه‌های نظریه‌پردازان کلاسیک جامعه‌شناسی درباره هنر، از طریق پرداختن به آثار اصلی و تأثیرگذار جامعه‌شناسی، به چهار حوزه مهم در جامعه‌شناسی هنر می‌پردازد: تولید اجتماعی هنر، جامعه‌شناسی هنرمند، موزه‌ها و برساخت اجتماعی فرهنگ والا، تحلیل شکل زیبایی‌شناختی و ویژگی خاص هنر. جرمی تنر می‌کوشد ضمن معرفی این آثار برگزیده، در بافتی تاریخی، به بررسی رابطه جامعه‌شناسی و تاریخ هنر نیز بپردازد. او ریشه‌های این دو رشته و سیر رشد آن‌ها را واکاوی می‌کند و در نهایت تلاش می‌کند تا بین این دو رشته گفت‌وگویی سازنده برقرار کند. این کتاب برگزیده‌ای از متن‌های اساسی رشته جامعه‌شناسی برای دانشجویان هنر و دانشجویان تاریخ هنر است، جرمی تنر مدرس هنر و باستان‌شناسی (یونان و روم) در کالج دانشگاه لندن است.

صفحه‌ی 1