حامد قدیری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه سکولار نباشیم (تقریری از اندیشه چارلز تیلور)
من کی‌ام و اگه این‌طوره چندتا (1 ماجراجویی علمی و فلسفی)
سلطنت ترس
  • 168,000 تومان
  • با تخفیف: 168,000 تومان
مرگ با تشریفات پزشکی (آنچه پزشکی درباره مردن نمی‌داند)

چگونه سکولار نباشیم (تقریری از اندیشه چارلز تیلور)

  • 98,000 تومان

ما در عصر سکولار زندگی می‌کنیم، عصری که ایمان و اعتقاد دینی هرلحظه با چون‌وچرایی تازه روبه‌رو می‌شود؛ گویی امر الهی در پس پرده نشسته و به محاق رفته است. ساکنان این عصر با نوعی پریشانی مواجه‌اند: نه می‌‎توانند به‌راحتی دین را بپذیرند و نه می‌توانند به‌سادگی آن را کنار بگذارند و طوری رفتار کنند که انگار دینی نبوده و نخواهد بود. اما چگونه می‌توان از این پریشانی و مواجهه با آن سخن گفت؟ چارلز تیلور، در کتاب سترگ عصر سکولار، کوشیده است که راهی به رهایی از این مخمصه بگشاید و زبانی برای سخن گفتن از این وضعیت پیدا کند. جیمز اسمیت در کتاب حاضر شاخ‌وبرگ انبوه تحلیل و استدلال تیلور را هرس می‌کند و می‌کوشد آن را در قالبی ساده‌تر عرضه کند. بنابراین کتاب اسمیت هم راهنمایی است برای خواندن اثر تیلور و هم، فراتر از آن، سرآغازی است برای اندیشیدن به تحولات مهمی که زمانه ما را شکل داده‌اند.

من کی‌ام و اگه این‌طوره چندتا (1 ماجراجویی علمی و فلسفی)

  • 198,000 تومان

خوشبختی چه معنایی دارد؟ آیا زندگی معنادار است؟ آیا موظفیم به دیگران کمک کنیم؟ آیا اُتانازی مجاز است؟ عشق چه معنایی دارد؟ احساسات چیست؟ «من» کیست؟ آگاهی و حافظه و زبان چه هستند؟ تا کجا می‌توان این سوال‌ها را ادامه داد و کجا باید پی پاسخشان گشت؟ فیلسوفان در سراسر تاریخ کوشیده‌اند به این مسائل و انبوهی از سوالات مشابه آن‌ها پاسخ دهند، اما این روزها روان‌شناسی، نوروساینس و عصب زیست‌شناسی هم پایشان به این بحث‌ها باز شده است. ریشارد داویت پرشت در این کتاب ما را به سفری پرپیچ‌‌و‌خم و هیجان‌انگیز می‌برد و بحث‌های کلاسیک فلسفی را با جدیدترین یافته‌های علوم ترکیب می‌کند. پرشت ساده و گیرا و طنزآمیز می‌نویسد و هر بحث را با داستان‌هایی از زندگی فیلسوفان و دانشمندان همراه می‌کند؛ فلاسفه را از برج‌عاجشان پایین می‌کشد و دانشمندان را با سوالات فلسفی رو‌به‌رو می‌کند. حاصل کار او کتابی است خوش‌خوان و سرشار از نکات تازه که تاکنون به 23 زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است، کتابی که می‌تواند آغاز سفری طولانی‌تر باشد.

سلطنت ترس

  • 168,000 تومان

مارتا سی. نوسبام، که به او لقب فیلسوف احساسات را نیز داده‌اند، می‌گوید نطفۀ این کتاب زمانی شکل گرفت که خبر پیروزی ترامپ در انتخابات را شنید، روزی که ترس از دودستگی‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز واقعی‌تر از همیشه شده بود. به نظر نوسبام، هیچ سیاستی خالی از احساسات نیست و، از این رو، فهم سیاست بدون اندیشیدن به احساسات کامل نخواهد بود. او این بار سراغ ترس رفته است و در سلطنت ترس شرح می‌دهد که چگونه این احساس بنیادین ما را از یکدیگر دورتر می‌کند و اجتماع را چندپاره می‌سازد و دموکراسی را می‌فرساید و آب به آسیاب خودکامگی می‌ریزد؛ و در نهایت می‌پرسد چگونه باید در برابر این سیل همه‌گیر ایستاد: چرا نباید ترسید و چطور نباید ترسید؟

مرگ با تشریفات پزشکی (آنچه پزشکی درباره مردن نمی‌داند)

  • 198,000 تومان

روزهای واپسین عمر سالمندان و بیماران لاعلاج اغلب در آسایشگاه‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان می‌گذارد. پزشکان در این اوضاع درمان‌هایی را پیش می‌برند که مغزهایمان را گیج و منگ می‌کنند و شیره بدن‌هایمان را می‌کشند تا مگر شانس نصفه و نیمه‌ای برای زنده ماندن به ما بدهند؛ و در آخر افسو می‌خوریم که همان اتفاقی افتاد که نباید. پزشکی مدرن به چیزی جز درمان فکر نمی‌کند، اما مرگ درمان ندارد. این مسیر نه تنها بیماران و اطرافیانشان بلکه خود پزشکان را هم دچار بحران‌های متعددی می‌کند. آتول گاواندی، جراح و نوسیده آمریکایی، در این کتاب داستان‌های زیادی از بیماران و پزشکانی می‌گوید که گرفتار این موقعیت‌ها بوده‌اندو سرانجام تسلیم مرگ شده‌اند. گاواندی این تجربه‌ها را بررسی می‌کند تا ریشه ناتوانی پزشکی مردن در مواجهه با مرگ را بیابد و راه‌هایی را به بیماران و پزشکان پیشنهاد دهد که چگونه نگاهی تازه به وظیفه پزشکی داشته باشند و روزهای واپسین را بگذارنند .این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1